***Helmet 2008*** vko 3 osa 3

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkaakohan häirittee kuvat seinällä, kun pojilla on tummat asut päällä ja jos neidillä on vaalee mekko??? :wave: :wave:
Pitäskö hommaa neidilleki tumma??? :whistle:
Sisaruskuva otetaan niin, että kaikilla sellaset siistimmät arkivaatteet (hupparit+farkut esmes ja neidillä arkimekko) =)
No ei mua ainakaan häiritsis. :D Me koitetaan ottaa sisaruskuva ensi viikolla kun pojalla on kuvaus kerhossa-aika paljon halvemmaksi tulis jos saatais samalla kertaa otettua asiallinen sisaruskuva, kuin että kuvaamossa ottais. Saa nähä mitän siitäkin tulee :whistle: poika kun ei kauheasti lämpene kameralle nykyään ja neitikin pitäisi saada pysymään hetki aloillaan...
Meijän on "pakko ottaa" kuvaamossa, et saadaan sellanen ku halutaan :p :LOL: :D
Jotain tyyliin, mitä tuolla Kuvagalleriassa on se yks kuva, missä lapset on kämmenen päälle tjtn...ei nyt ihan sellasta, mut tyyli... =)

*muoks* n. 30e tulee kalliimmaksi kuvaus sisarusten kera, kuin olis pelkkä 1v kuva =)
Me halutaan neidin yksivuotiskuvasta saman tyylinen kuin mitä esikoisesta otettu ja siksi mennäänkin samaan kuvaamoon, kun nyt sais ajan varattua... :whistle: Sisaruskuva saa sitten olla eri sorttinenkin-mut jos ei tuolla kerhossa saa otettua kivaa kuvaa, niin sitten kuvaamossa uusi yritys. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Me halutaan neidin yksivuotiskuvasta saman tyylinen kuin mitä esikoisesta otettu ja siksi mennäänkin samaan kuvaamoon, kun nyt sais ajan varattua... :whistle: Sisaruskuva saa sitten olla eri sorttinenkin-mut jos ei tuolla kerhossa saa otettua kivaa kuvaa, niin sitten kuvaamossa uusi yritys. =)
Se kuvaamo, jossa pojat on käytetty, on lopettanu...muuten oltas menty samaan :headwall: :headwall:
Otetaan tosta poikien joku kuva mukaan, niin tulee sitte samaa tyyliä ;) Sisaruskuvasta meinattiin tollasta "taiteellisempaa" =)
Sit pitää vaan toivoa, ettei tuu lisää lapsia :p :LOL: Hehe..

*muoks* ja siis tehään kaikista tollaset laminoidut taulukuvat.... =)
 
Laittelin viikkojen 4 ja 5 harkkavuoroja ylös...JOPA 2 päivänä ei tarve ajella hallille :whistle: :xmas: :kieh: Kivaa :LOL: :LOL: Mitähän sitä keksiskään niille päiville :D :LOL:
Parhaimpina päivin ajetaan 3 kertaa ees taas tää väli...onneks ei asuta kauempana :xmas:
 
Paljon kiitoksia kaikille voimahaleja lähettäneille :flower:

Tällä hetkellä Tilli tuntuu voivan jo ihan hyvin. Zeclar siis pelittää :) se on vaan oikeesti ihan törkeän pahaa :x Tuntuu pahalle ku puoliväkisin saa toiselle tunkea lääkettä suuhun. Minkäs teet :/ otettava se mömmö on.

Jahvetti oli jo ehtinyt varata kuvauksenkin. Reipasta B) Mäkin olen jo sen verran asiaa aatellut ja valmistellut, että Tillille olis neljä :ashamed: asua kuvauksiin ja sisaruksille kans yhet vermeet. Ykkösellä oli kaks asua, kakkosella kolme, joten lienee "luonnollista" että kolmosella on sit neljä =) :D :LOL: :ashamed: :xmas:
 
Keikka heitetty. :eek:

Ottivat nielunäytteen tuolta esikolta. Sairaanhoitaja sanoi että ei hänen mielestään oo tarvetta sammaslääkitykselle (juuri kun olin kipaissut reseptin hakien neuvolan puolelta...). Sanoi että voi olla joku virustauti, aftoja...tms. Sanoi että noissa menee tuo pari vkoa yleensä.

Mä oon ihan hukassa! Ketä uskoa! :xmas: Vai oonko vaan kysynyt liian monelta mielipidettä...

Neuvolasta sanoivat että tuo sammaslääke kehiin, mut tää sairaanhoitaja sanoi että ei. No, jospa mä odottaisin nyt huomiseen kun alustava tieto tuosta nielunäytteestä tulee. Angiinaa myös miettivät...ku nielu esikolla aika punainen. Joop! En tullu hulluu hurskaammaks tuosta, mutta katsotaan huomiseen.

Pääasia on kuitenkin tuo että lapset leikkii, syö ja hengittää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Jahvetti oli jo ehtinyt varata kuvauksenkin. Reipasta B) Mäkin olen jo sen verran asiaa aatellut ja valmistellut, että Tillille olis neljä :ashamed: asua kuvauksiin ja sisaruksille kans yhet vermeet. Ykkösellä oli kaks asua, kakkosella kolme, joten lienee "luonnollista" että kolmosella on sit neljä =) :D :LOL: :ashamed: :xmas:
Meillä on selkeetä :LOL:
Pojilla ollu vaan tasan 1 asu...neidille pitää nyt katsoa 2...1v kuvaa varten omansa (juhlamekko) ja sisaruskuvaa varten joku arkisempi mekko :D
 
Kiitos kaikille kovasti tervetulotoivotuksista! Ja kiva, että tuli muitakin uusia mukaan! :)
Kovasti tsemppiä kaikille sairastelijoille! Meillä on poju ollut terveenä, ihan pari nuhaa ja yskää on sairastettu, kopkop.

Imetyksestä joku kyseli: mä imetän edelleen. Poika ei ole koko aikana saanut korviketta tai edes pulloa :whistle: Eli ts. poika on aina ollut joko mukana tai sitten äiti ei ole viipynyt pitkään reissuillaan ;) Nyt olis tarkoitus lopetella imetystä, mutta kertokaapa viisaammat, että miten se oikein tapahtuu?? Olen antanut pojulle lähes päivittäin raejuustoa noin ruokalusikallisen ja viiliä tai maustamatonta jogurttia syö myös. Piimästäkin tykkää, mutta se on enemmän sellaista maistelua, ei voi juomiseksi sanoa. Eipä hän kyllä juo vettäkään,muutaman kulauksen voi joskus ottaa, mutta kyllä se juominen rajoittuu melkein kokonaan tissiin. Eli miten tässä oikein pitäisi edetä? Koska sitä tavallista maitoa voi antaa? Pitäisikö sitä ensin antaa kypsennettynä, esim. makaronilaatikossa vai siitä vaan "raakana"? Mä oon taas niin ulalla... :ashamed:

Entä sitten tuo normiruokaan siirtyminen, miten se aloitetaan? Tein kokeeksi jonkunlaista broileri-riisipataa, mutta siitä tuli niin kuivaa, että menee ainoastaan perunaan sekoitettuna alas :/ Olisko kenelläkään intoa laittaa vaikka jotain ohjeita hyväksi havaituista ruuista, joilla vois aloittaa? Olis kiva saada vinkkiä!

Ja asiasta kahdeksanteen: milloin voi laittaa tyynyn vauvalle? En koskaan muista neuvolassa kysyä tota enkä viitsi sen takia sinne kyllä soittaakaan.

Noniin, tulipa taas vino pino kysymyksiä, kiitos ja anteeks!
 
Minkälaisia vaatteita laitatte pojalle päälle valokuvaukseen? Mun tarttis tehdä ostosreissu, ku ei oo kuvausvaatteita omasta takaa. Taidan päätyä kauluspaitaan ja housuihin, mutta mites muut? Ja aiotteko ottaa alastonkuvia? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Minkälaisia vaatteita laitatte pojalle päälle valokuvaukseen? Mun tarttis tehdä ostosreissu, ku ei oo kuvausvaatteita omasta takaa. Taidan päätyä kauluspaitaan ja housuihin, mutta mites muut? Ja aiotteko ottaa alastonkuvia? ;)
Ei alastonkuville =)
Mut meillä on ollu pojilla sellanen kauluspaita-suorathousut-kokopuku härpätin...missä on vetskari selässä ja ne on niinkun yhtä ja samaa pukua kaikki =) Minusta kivempi, kuin erilliset...eihän se paita pysy housuissa jne :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Minkälaisia vaatteita laitatte pojalle päälle valokuvaukseen? Mun tarttis tehdä ostosreissu, ku ei oo kuvausvaatteita omasta takaa. Taidan päätyä kauluspaitaan ja housuihin, mutta mites muut? Ja aiotteko ottaa alastonkuvia? ;)
Saas nähdä päästäänkö 1v kuvaan,mutta en haluis laittaa kauluspaita yms vermettä. henkselihousut olis kyllä kivat. No niitä kyllä pidetään muutenkin hmm.. Niin ja mä rrrakastan alastonkuvia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Minkälaisia vaatteita laitatte pojalle päälle valokuvaukseen? Mun tarttis tehdä ostosreissu, ku ei oo kuvausvaatteita omasta takaa. Taidan päätyä kauluspaitaan ja housuihin, mutta mites muut? Ja aiotteko ottaa alastonkuvia? ;)
Saas nähdä päästäänkö 1v kuvaan,mutta en haluis laittaa kauluspaita yms vermettä. henkselihousut olis kyllä kivat. No niitä kyllä pidetään muutenkin hmm.. Niin ja mä rrrakastan alastonkuvia :D
Mä meinasin ainaki laittaa semmoset ruskeet vakosamettihaalarit ja sinne joku kauluspaita alle. Kauluspaita pitäis ostaa uus taas kun ei oo vähään aikaan tarvittu ja kohta on sit taas ristiäisetki niin tulee käyttöä taas :) Farkut ois kans yks vaihtoehto. Mä haluun aika rennot vaatteet, ja ainaki toi kuvaaja suosi semmosia kuvia missä lapsi on paljain varpain ja esim farkkuhaalarit päällä ilman paitaa. Musta ne oli aika kivoja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
PP, jopa on kummaa touhua....minkä testi ne siis otti? Nielunäytteen??
Nielunäytteen ottivat. Katsovat onko Angiinaa...en tiiä näkevätkö sitten jotain muutakin tuosta samasta näytteestä.... No, huomenna sitten kuulee mitä viljelevät... :headwall:

Hain nyt sitten pakkasesta puolukkaa ja aloitin luonnonmukaisen hoidon. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Voi Pilvis :hug: Toivottavasti saat selvyyden asiaan. On varmasti raskasta, kun ei tiedä mikä on ja kaikki puhuu eriä :/
Oikeesti tosi paljon häiritsee, kun ei tiiä mikä on...mut kyllähän jos tuo on jotain virustautia...niin niitähän on kaikenmoisia maailmassa... :snotty:

Voi siis olla enteroo, virusta, sammasta, äipän luulotautii... ( :LOL: <-tämä hymiö tuohon viimeiseen kommenttiin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Minkälaisia vaatteita laitatte pojalle päälle valokuvaukseen? Mun tarttis tehdä ostosreissu, ku ei oo kuvausvaatteita omasta takaa. Taidan päätyä kauluspaitaan ja housuihin, mutta mites muut? Ja aiotteko ottaa alastonkuvia? ;)
Saas nähdä päästäänkö 1v kuvaan,mutta en haluis laittaa kauluspaita yms vermettä. henkselihousut olis kyllä kivat. No niitä kyllä pidetään muutenkin hmm.. Niin ja mä rrrakastan alastonkuvia :D
Kuten joskus aikaisemminkin mainitsin siitä vaan rohkeesti perhepotrettiin... :LOL: Tulee halvaksi tuo vaatetus, eikä tarvi miettii mitä laittais...

Mä en kans tiiä mitä tuolle pojalle puen... :headwall:

Yksi vuotiaasta en itse enää otattaisi alastonkuvia, mutta puolivuotiaasta kylläkin joku taljalla masullaan köllöttelukuva on ihan jees. Meillä ei kyl sellaista oo. =)
 
Kotona ollaan ja kaikki niin maan mainiosti <3 nyt vain helmikuun lopussa pieni operaatio jossa poistetaan pilli. poika oli niin reipas koko matkan:) kehuja sai kirurgiltaan. ;)

kuumeen nosti vaan nukutuksen jälkeen mutta kotio kun päästiin niin tuntuu jo paremmalta :)

nesteet poistunu ja pää kasvanu kuitenkin jonkin verran ja hyvä niin sillä se tarkoittaa sitä että aivot kasvaneet normaalisti. :) :) :)

Kiitos kaikille jaksuista! :hug: ne merkitsee paljon... :'(

Jepsu
 
1-vuotiskuvauksesta: Mä olen myös varannut valokuvausajan jo aikaa sitten, parhaat ajat/kuvaamot tuppaa menemään nopeasti. :) Vaatteetkin olen nyt valinnut: kahdenlaisessa asussa meilläkin kuvat otetaan. Toinen asu on vaaleanpunainen juhlahörsellys :p ja tämä kuva otetaan paljain jaloin ja taustojakin olen jo visioinut, mutta saas nähdä mitä näkemyksiä kuvaajalla on. Toinen kuva on arkisempi, reipas kuva, johon Hattaralle tulee päälle Småfolkin froteemekko, värikkäät sukkikset ja tossut.

Alastonkuvista olen pilvipoudan kanssa samoilla linjoilla; puolivuotias esim. taljan päällä on suloista, mutta sen vanhemmista en enää kokonakkikuvia otattaisi.
 

Yhteistyössä