***Helmet 2008*** viikko 40

Hampilääkäristä palattu ja hengissä edelleen. Nyt on kk väliä ennen seuraavaa kertaa.. :kieh: Selvisin yhdellä yskänpuuskalla ja ilmakin kiersi nenässä. Nuha siis paranemaan päin.

Meillä mennään vaunuissa nassu äippään päin. Kaupassa on kokeiltu pari kertaa ostoskärryjen istuinta. Hyvin istuu, mutta vähän vielä kaipaa tukea eli vauvaistuimessa mennään niin pitkään kun suostuu olemaan.

Kht lappuja pitäs tosiaan alkaa täytteleen. Äippärahasta nautiskellaan vielä reilu kk. :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mitä materiaalia nuo unipussit on yleensä??? Onko ulkonäkö sama kuin jos äipän paitulista ommeltais alaosa kiinni... :D
Eiks ne oo aavistuksen sellasta paksumpaa, yleensä vissiin hihattomia :whistle: Ja joo...paitulista vaan helma kiinni...kokeileppas ja kerro sit kokemuksia :wave: :LOL: :LOL:
 
Varmaan tässä parin vko:n sisällä pitäs kht-hakemuspaprut tulla, pääsee sitte täyttelee =) Ja neuvolasta pitää muistaa napata ens viikolla kuntalisähakemus =)
Kuukaus ja 3 päivää vielä äippistä jälellä =)
 
Ei kait täällä tule kht-lappuja erikseen. Tulostin ihan itte. ;) Ja kuntalisääkää ei kuulema nykyään tarvi hakea erikseen, vaan tulee samalla haettua kht:n kans. Hyvä niin, esikon aikaan sai kopioida vaikka ja mitä. Muistaakseni piti olla joku todistuskin työnantajalta hoitovapaasta tms.

Nyt pitää lähtä pyykit laittaa ja viemään isompaa kerhoon. Arskakin paistaa mukavasti. B)

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Minä oisin eilen henkkamaukalta menny ostamaan sitä unipussia, mut se olikin kokoa 86-92, joten en sitte uskaltanu ottaa. Siis siellä oli jotain viime kauden mallistoa yksi ainokainen kappale tangossa. No, tän vuoden malleja ootellessa =)
Minkä kokoisen ajattelit ostaa? Mä kans oon ajatellu että jostain tuollaista unipussii katselen, ku ukko jäätyy muute talvella... |O
About 74, koska neiti on kumminki sen verran sintti, ja toisaalta ainakin tuo henkkamaukan pussi oli melkoinen säkki, että mahtuu kyllä varmasti vaikka yhtäkkiä paljosti kasvaisikin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
fifi: Meillä on se henkkamaukan hello kitty unipussi. Vaikka on isoa kokoa niin menee hyvin tän ikäselle (meillä Ada 69cm ja 9250g vajaa kk sitten kun kokeilin pussia). Me kokeiltiin sitä yks yö, mutta oli vielä liian kuuma Adalle.
Minkä kokoinen se teidän pussi on? Mietin että hakisinko sittenkin sen ison... *hmm...*

 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
About 74, koska neiti on kumminki sen verran sintti, ja toisaalta ainakin tuo henkkamaukan pussi oli melkoinen säkki, että mahtuu kyllä varmasti vaikka yhtäkkiä paljosti kasvaisikin.
Mä kun yleensä ostan kaaaaasvun varaa. Voi olla kyllä että kysäisen yhtä sukulaistätii tekemään vaik pukinkonttiin... :D Niiin...jos ostaa reilusti isomman mitä haittaa voi olla lapselle? Eikö pääse sit kääntymään... :/ Tällä miettii hän :xmas: .
 
Huomenta kaikille (vielä on aamupäivä ).

Rauhoittuiskohan meilläkin yöt, jos tolla olis unipussi. Kait mun nyt sitte pitäis sellainen ommella, kun mulla on toi konekin. :D Viime yönä herättiin pari kertaa. Kerran tyttö oli pinniksen ja meijän sängyn välissä sellasella meidän sängyn 10 cm leveellä reunaläpällä. :eek: :eek:

Vantaalla kuntalisän saa vissiin kaikki tuloihin katsomatta. Mutta ilmeisesti pitää nyt sitte olla vauva sen 10 kk, joten puolet marraskuusta ja joukukuu meillä mennään nyt vissiin ilman sitä. :( Mä odottelen ukolta palkkalappuja sitä lisäosaa varten. Kirjanpitäjä on kuulemma lomalla. :/ Laskin, että saatais sitä kuitenkin melkein 100 euroa. =)

Laitoin tossa aamupuhteeks muutaman vaipan huuto.nettiin myyntiin kokeeks. Saa nähä, millaista tiliä sieltä tulee. ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
About 74, koska neiti on kumminki sen verran sintti, ja toisaalta ainakin tuo henkkamaukan pussi oli melkoinen säkki, että mahtuu kyllä varmasti vaikka yhtäkkiä paljosti kasvaisikin.
Mä kun yleensä ostan kaaaaasvun varaa. Voi olla kyllä että kysäisen yhtä sukulaistätii tekemään vaik pukinkonttiin... :D Niiin...jos ostaa reilusti isomman mitä haittaa voi olla lapselle? Eikö pääse sit kääntymään... :/ Tällä miettii hän :xmas: .
No tuo mitä minä katoin.. siinä näytti niin leveältä se hartialinja selän puolelta, ja kaula-aukko isolta, että vetäseekö se pyöriessään ihtensä sinne säkin sisälle..? :whistle:
Meillähän on nyt unipussi, ite tehty, mutta se on niin ruma että haluis siksi tommosen söpösen hello kittysen ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Huomenta!

Mun ymmärtääkseni nuo käyrien +2, +1, -1 ja -2 tarkoittavat kymmeniä eli ovat siis +20, +10, -10 ja -20. Siksi Hattaralla olis puhuttu siis -7 käyrästä. Meillä keskimmäinenhän joutui 8kk lääkärineuvolasta pituuskasvun hidastumisen vuoksi tutkimuksiin. Hänen käyränsä oli silloin -33 ja pituus oli siis 63,5cm. Mitään syytä tuohon hintsuun kasvuun ei löytynyt.
-b-
Selvis nyt sitte tämäkin. =) Meillä isompi on menny tolla +2-käyrällä. Kävi jopa vähän turhauttamaan neuvolassa, kun valitin aikanaan vatsanväänteitä, niin vastaus oli, että sehän menee +2-käyrällä. Joopa joo, silloinhan ei voi vatsaa vääntää. :/ ;)

 
Fifi, muistaakseni 1-3v:lle tarkoitettu.. Et oisko ollu 86-92?

Saako vantaalla siis kuntalisän ihan samalla hakemuksella kun kotihoidontuen? Eli hoituuko siis kelan kautta? Ja nekö tulee postissa ne hakemukset? *ihan pihalla*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Fifi, muistaakseni 1-3v:lle tarkoitettu.. Et oisko ollu 86-92?

Saako vantaalla siis kuntalisän ihan samalla hakemuksella kun kotihoidontuen? Eli hoituuko siis kelan kautta? Ja nekö tulee postissa ne hakemukset? *ihan pihalla*
Ymmärtäisin, että saa, mutta kannattanee vielä tarkastaa. Mä en kyllä luota, että postissa lähettävät. Mulle anto Kelan ystävällinen ukkeli sellaisen mukaan kun vein jälkitarkastustodistusta. =)

Mä jäin vain miettimään, että pitääkö todella olla todistus hoitovapaasta. Kyllähän mulla sellainen on, mutta eikös kodinhoitotukea saa, vaikka olis töissäkin, kunhan lapset ei oo kunnallisessa hoidossa?
 

Yhteistyössä