***Helmet 2008*** viikko 40

No minähän puhuin ihan puuta heinää. Onhan ne kht-laput tullu meitillekin postissa jo heinäkuussa. Pitäs saada lisämuistia :LOL:
Työnantajalta piti olla todistus kuntalisähakemuksen liitteeksi ainaki sillon v 2005. Taitaa olla kuntakohtaset ne liitteet, ehkä.. :D
 
Jahvetti rupesin jo miettiin, että puhuinko mitä sattuu. :headwall: Heinäkuussa tullu tuo normaali ilmotus vanhempainpvrahan maksamisesta ja kht-paprut on päivätty 7.1.2008. Eli hyvissä ajoin on tullu todellaki! Saatteessa kylläkin sanotaan, että saatatte olla oikeutettuja vanhempainpvrahakaudella kotihoidontukeen isommasta lapsestanne. Elikäs ei liity meidän helmeen ollenkaan. :LOL:
 
Voi luoja mä oon ihan sekasin noista kht-jutuista eikä yhtää auta kun lukee täällä näitä :LOL: Mä taidan jäädä työttömäks, vaikka varmaan siinäki omat kommervenkkinsä on :LOL: Tai jos pysyttelis vaan koko ajan äitiyslomalla :whistle: NOT :LOL:

Meillä oli extra-hyvä yö sitte loppujen lopuks... Poika heräs pari kertaa huutamaan oikein kunnolla ja menin vaan huoneeseen, laitoin tutin takas suuhu, peittelin ja sanoin hyvää yötä niin se hiljeni jo ennen ku olin päässy omaan sänkyyn :eek: Toivotaan lisää samanlaista käyttäytymistä :heart:

Jepsu Masu on ihan erilainen ku viimeks... tosin voi muuttua vielä monta kertaa mutta mä en oo havainnu minkäänlaista rantapalloa mitä pojasta oli ;) Nyt kasvaa vaa jenkkikset :D Tosin olihan se vauva poikittain mut tuskin johtuu siitä :LOL: ja on maha siinäki mielessä erilainen että puuttuu paksu musta viiru keskeltä mahaa, oli vielä kun tulin raskaaks jäänteenä pojasta mutta alkoki tän raskauden aikana häviimään :D

Nyt sain vihdosta viimein tehtyä sitä kaalilaatikkoa :p Tuolla se uunissa kypsyy ja saa kypsyä monta tuntia vielä ennen ku mies tulee kotiin :xmas: Poika kävi unille ilman tappeluita, joten vaikuttais olevan hyvä päivä vaikka vettä sataa :heart:
 
Hello ladies,

Meillä taas huono yö takana, tai no huono ja huono, neiti heräs kahesti syömään ja tokalla kerralla ei saanu unta heti. En tiä voisko olla ihan joku kasvupyrähdys meneillään joka vaikuttaa noihin yö heräilyihin, tai siis yö syönteihin :eek:

onnittelut Ievan neidolle :flower: , perässä tullaan :D . Tänään jo maisteltiin 8kk ruokaa :whistle: , ja hyvin uppos :wave: . Tänään myös ollaan syöty vesimelonin palasia ja yllättäen nekin tuntui maistuvan meirän pikku Eelle :) .

Aamulla kävästiin meillä töissä valokuvauksessa, hymyjä ei irronnut mutta sangen söpösiä ilmeitä kyllä :heart:

Joops, ja mä oon kans ihan pihalla noista kelan hommista :headwall: |O

Ja hitto ku rupes tekeen mieli kaalilaatikkoa :p |O
 
Täällä alkaa elämä voittamaan =) Yskä on kova mutta neesu ei onneksi enää tukkoon mene. Ja ruokakin jo maistuu normaaliin tapaan.

Meillä syötiin tänään myös 8kk evästä ja hyvää oli, melkein koko purkin vetäsi.

Yö tais mennä ihan hyvin, mie en muista heräskö poju yöllä mutta ei vissiinkään.. Puol seiskalta maitoa ja unet jatku taas puoli ysiin.

Täälläkin mieli tekis kaalilaatikkoa :p

Ja hyi :x Kattoko kukaan eilen sitä nelosen 4d:tä? Ku teinit paineli amerikkaan leikkauksia varten, hyi hitto sitä tissien suurentamistaki :x

Mie oon hakenu myös jo kht:ta, hyvissä ajoin :D Ja täälläkin jonniimoisen kuntalisän onneksi saa.

Fifi kirjotteli tuosta murre jutusta.. Nii miekin sanon joko kuurassa tai sitte huureessa..

Mut makkarakeiton tekoon :)

Saanukka ja J ylihuomenna 7kk
 
Heips,

katotaan muistanko mitä piti kommentoida:
meillä ei ryömitä tai kontata vielä(kään). Nousee kyllä hienosti konttausasentoon ja oliko Hissukka joka selosti pojunsa konttausharjottelua, ni vähän samalta täällä näyttää. Eli saattaa vähän jo siirtää jalkoja kertaalleen eteenpäin, mut kädet ei sitten siirrykään ja "loikkaa" sitten mahallaan eteenpäin =) Mut tais ottaa tukea vasten pari askelta tänään :D Kävelyttäen ottaa myös hienosti askeleita.

Meillä on myös merkkejä eroahdistuksesta... Tai onko sama asia, kun on ihan hirveästi mun perään? Jos esim. on isin sylissä ja mä tuun huoneeseen, niin hirmu itku ja kädet ojentuu, et haluaa äidin syliin. Tai jos leikkii huoneen toisessa päässä ja mä meen yhtäkkiä pois näkyvistä jne.

Mulle ei oo kyl tullu kotihoidontuen hakemuksia, oon ite hakenu Kelalta, mut enpä oo saanu aikaiseks niitä täyttää vielä :whistle:

Viime yönä herättiin kahen tunnin välein |O Neidin nenä on ihan tukossa koko ajan, mut se ei selitä sitä, että tissiä piti saada taas koko ajan |O . Pitäis tota imetystä alkaa lopetteleen, mutta ei ihan vielä raaskisi :( .
 
Täälläki on maa huurteessa tai kuurassa =)

Kaalilaatikko on vissii kolmatta tuntia uunissa :p Kohta tulee mies kotiin ja pääsee syömään. Tein eilen sämpylöitä ja niistä tuli niin mauttomia että ostin meetwurstia jotta sais jotain makua siihe päälle ja sitte aloin lueskella odottajien puolelta että sitä ei sais syödä :eek: WTF mie kysyin pojan aikana neuvolasta ja ne sano että ainoo ongelma on sen suolaisuus kun kerää nestettä. Mulla tuli pojan aikana siihe himo meinaan :ashamed:

Onnittelut sankareille :heart:

Meillä on tänää hytkytty konttausasennossa ja kiljuttu naama punasena kun ei mee eteenpäin vaikka kuinka vatkais :D :heart:
 
Musta tuntuu, että koen sosiaalista painostusta imetyksen lopettamiseen :eek: Lähes järjestään ihmiset kommentoi, että "vieläkö sä imetät..." silleen päivittelevään äänensävyyn :kieh: Onko muut huomannu tollasta??
 
Anno: en oo kyllä minäkään kuullu, ettei meetwurstia muka sais syödä odotusaikana :eek: Mä ainakin vedin sitä hyvällä halulla koko raskauden ajan. Mikä siinä ois sit haitallista odottajalle muu kuin suolaisuus/rasvaisuus=epäterveellistä noin yleisesti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Musta tuntuu, että koen sosiaalista painostusta imetyksen lopettamiseen :eek: Lähes järjestään ihmiset kommentoi, että "vieläkö sä imetät..." silleen päivittelevään äänensävyyn :kieh: Onko muut huomannu tollasta??
En onneks oo. Se nyt vielä puuttuis. Esikoinen huoli tissiä vaan 3 kk ja tuntuu, että jatkuvasti koin huonommuutta, kun en imettänyt. :/

Ai Annollakin saadaan raivareita, kun ei päästä eteenpäin. Mä ajattelin jo, että vienkö tytön lääkäriin, kun on jatkuvasti niin äkäinen. Nyt lykkäsin tytön Ikean lelulaatikkoon istumaan. Esikko vetää sitä nyt pitkin lattiaa ja hokee "P. laivan kapteeni". Hauskaa näyttäis olevan. =) Ja parketti tykkää kutaa. No onneks mies tites jo esikoisen taaperoaikana, että laitetaan uus lattia vasta sit, kun lapset ei oo enää pieniä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Anno: en oo kyllä minäkään kuullu, ettei meetwurstia muka sais syödä odotusaikana :eek: Mä ainakin vedin sitä hyvällä halulla koko raskauden ajan. Mikä siinä ois sit haitallista odottajalle muu kuin suolaisuus/rasvaisuus=epäterveellistä noin yleisesti?
Tämmöstä linkkiä ne antaa siellä keskustelussa

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=1493&pid=89838&mode=threaded&start=#entry89838

Sekä tätä

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619&p_teos=dlk&p_selaus=

En tiiä kyllä... Jotenki kun ite varmisti asian neuvolasta vasta vuosi sitte eikä sitä tuu kuitenkaa sen suolasuuden takiakaan vedettyä usein niin onko tää nyt jotain uutta vai turhaa hysteriaa vai mitä... Pitääki ens viikolla neuvolasta taas kysästä...
 
Joko olette alkaneet tutin vieroittamisen?? |O Meillä ei, eikä vielä piiiiiitkään aikaan ajateltu. :heart:

*muoks. Onkohan tuosta jotain suosituksia?? Meillä esikon kanssa venähti vähän pitkäksi...en ees kehtaa kertoo kauan söi tuttii... :LOL:

*muoks. muoks. mut kukin tavallaan... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Anno: en oo kyllä minäkään kuullu, ettei meetwurstia muka sais syödä odotusaikana :eek: Mä ainakin vedin sitä hyvällä halulla koko raskauden ajan. Mikä siinä ois sit haitallista odottajalle muu kuin suolaisuus/rasvaisuus=epäterveellistä noin yleisesti?
Tämmöstä linkkiä ne antaa siellä keskustelussa

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=1493&pid=89838&mode=threaded&start=#entry89838

Sekä tätä

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619&p_teos=dlk&p_selaus=

En tiiä kyllä... Jotenki kun ite varmisti asian neuvolasta vasta vuosi sitte eikä sitä tuu kuitenkaa sen suolasuuden takiakaan vedettyä usein niin onko tää nyt jotain uutta vai turhaa hysteriaa vai mitä... Pitääki ens viikolla neuvolasta taas kysästä...
Mä kallistuisin tohon jälkimmäiseen eli uutta turhaa hysteriaa... Toi toksoplasmoosin vaarakin on minimaalinen, vaikka asuis ite kissan kanssa tms. Tästä muistuikin mieleen hyvä juttu: siskoni ulkoilutti kissaansa valjaissa (joo-o, kaupunkikissa ;) ) kesällä puistossa, kun joku raskaana oleva nainen tuli huutamaan sille, että ei puistoihin saa tuoda kissoja, kun raskaana olevat voi saada niistä toksoplasmoositartunnan... Ei hyvää päivää :LOL: Siskon kissa on vielä semmonen hienohelma ettei tod. tee tarpeitaan kuin hiekkalaatikkoon edes hätätilanteessa :D

muoks. ja nimenomaan OMAAN hiekkalaatikkoonsa, ei siis lasten hiekkalaatikkoon ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Anno: en oo kyllä minäkään kuullu, ettei meetwurstia muka sais syödä odotusaikana :eek: Mä ainakin vedin sitä hyvällä halulla koko raskauden ajan. Mikä siinä ois sit haitallista odottajalle muu kuin suolaisuus/rasvaisuus=epäterveellistä noin yleisesti?
Tämmöstä linkkiä ne antaa siellä keskustelussa

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=1493&pid=89838&mode=threaded&start=#entry89838

Sekä tätä

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619&p_teos=dlk&p_selaus=

En tiiä kyllä... Jotenki kun ite varmisti asian neuvolasta vasta vuosi sitte eikä sitä tuu kuitenkaa sen suolasuuden takiakaan vedettyä usein niin onko tää nyt jotain uutta vai turhaa hysteriaa vai mitä... Pitääki ens viikolla neuvolasta taas kysästä...
mä olen turhan hysterian kannalta. Tietystikään mikään makkaratehdas ei voi sanoa olevan 100% varma. Mutta kukin tekee mitä tahtoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Joko olette alkaneet tutin vieroittamisen?? |O Meillä ei, eikä vielä piiiiiitkään aikaan ajateltu. :heart:

*muoks. Onkohan tuosta jotain suosituksia?? Meillä esikon kanssa venähti vähän pitkäksi...en ees kehtaa kertoo kauan söi tuttii... :LOL:

*muoks. muoks. mut kukin tavallaan... :xmas:
No jos jättäis sen pois vaikka ennen ekaluokkaa... :wave: Siis meillä :whistle:
 
No mä oon kans turhan hysterian kannalla mutta en uskalla sanoa mitään ääneen kun tuntuu että siinä ketjussa jakautu porukka niihin jotka on ylihysteerisiä ja niihin jotka ei välitä lapsestaan.. näin kärjistetysti :D
 
Heippa kaikille :wave: !

Meillä jo siis kontataan täysillä ja noustaan tukea vasten seisomaan, jos hyvä paikka löytyy :D ! Kaikki tapahtukin sitten yhdessä viikossa ja sitä myöten tuli myös levottomia öitä...Eroahdistuksesta olikin puhetta, meillä sitä ainakin alkavaa on. Sekä sitä Minä Itte :D meininkiä on vahvasti havaittavissa. Ai, että mua se naurattaa välillä. Kyllä A myös välillä nauraa itseään loppujen lopuksi. Tuntuu, että olis jo mainio huumorintaju.. :heart:

Unipussin vois kyllä laittaa harkintaan.Vois olla hyvä homma.
 
Ihan ku meillä ois nuha loppunu! Ei ole muistaakseni pärskiny yhtään tänään, JEE!!

Tutin vierottamisesta, meille (suuhygie)nisti sanoin että vuoden ikäisenä tutti ois hyvä olla enää unikaverina ja 2v. mennessä pitäis olla kokonaan pois. Mutta edelleen mä kannatan oman järjen käyttöä ja tilanteen mukaan :)

Käytiin huoltamassa vankkurit. Nyt on nassu menosuuntaan. Tosin voihan toi heittoaisan muutellakin..

Meillä tosiaan iltapuuro sucks. Itku tulee kun yrittää tarjota. Ei sitten syödä sitä vähään aikaan vaan aloin antaa aamupuuroa :D

Ja meilläkin on 8kk soseet oottamassa kaapissa. Pariin kertaan hotsittanu antaa mutta sit luopunu ajatuksesta. Toi tyty on sellainen sihtikurkku että vähänkin rakeisemmat ruoat jos menee alas on plussaa. Josta muuten tuli mieleen että ootteko kokeilleet semperin couscousia-kanaa-tomaattisalsaa? Meillä upposi, mihin oon tosi tyytyväinen. Siinä se kuskus on nimenomaan sellaista rakeista.

Joo, välikausipuvuista piti todeta, että näin sitä oppii kokemuksen kautta. Meillä siis reimatecin puku, kokoa 80. Pituuden perusteella ihan ok, hieman iso mutta ei silleen haittaa. Mutta se leveys, sehän on ihan jotain liito-orava mallia :headwall:
Vasta äskettäin kaveri kertoi että tollasille laiheliineille ku mein tyty on esim Jonathanin puku parempi. Niissä on vyötärönauha.
Muistan että täällä puhuttiin paljonkin vk-puvuista mutta tässä se taas huomataan että joko mä en kiinnittäny huomiota tarpeeksi tai en yksinkertaisesti tajunnut asiaa.. Vähän ketuttaa koska esim konttaaminen on vaikeaa tollasella leveällä puvulla :|
me tosiaan ollaan oltu pihalla jo konttaamassa. Kotipiha tutuksi-reissu :D

Oisko tässä mun höpinät..? Taidan mennä syömään, tein halloumijuusto-pinaattipiirasta, nam!

 

Yhteistyössä