***HELMET 2008*** Toukokuu

hei vaan pitkästä aikaa!!

meki 3kk neuvolas käytiin hakemas rokotteet maanantaina. ei vielä ainakaan oo mitään oireita tullu.pituutta tytöllä oli 64,5cm ja painoa 7170g py 42cm eli hyvin kasvaa.noin viikon verran ollaan syöty paarynä ja ruusunmarjasosetta[/b. hyvin tuntuu maistuvan parissa päivässä menee purkki eikä ihan ees riitä:)
yösyöttöjä meillä ei oo pariin viikkoon ollu..tyttö nukkuu 22-8-9parilla tutin korjauksella.illalla nukahtaa omaan sänkyyn.
mäki oon nyt sit facebook koukussalöytyny monta vanhaa kaveria.kiitos vaan olikos se nyt IEVAsuomennos linkistä nii jotaki ymmärtääki..
päivät kuluu nopeaa tyttöjen kans ulkoillessa ja arjen pyörityksessä.harvinaisen kiltti on edelleen tämä pienempi, isommalla meinaa olla yhtä uhmaa ja koko ajan saa olla kieltämäs..
no mutta nyt taas kutsu käy..
aurinkoista päivää

minni80 ja pikkum tasan3kk
 
Kiitos Jahvetti =) :flower: Nyt mä taisin oikeesti tajuta miten se menee. Katsotaan nyt miten menee kun pääsen hirttämään itseäni siihen liinaan :D

Keksin myös tuosta selityksestä mikä taisi olla perustava vika siinä eilisessä sidonnassa. Siinä heti alussa kun liinan päät viedään selän taakse, niin ne pitää varmaan viedä kainalon alta eikä olkavarsien päältä niin että on lopulta itsekin ihan paketissa siellä liinan sisällä :LOL: Voi järki mun sidontoja :LOL: Ei varmaan kannata muita sidontoja ikinä kokeillakaan kun kantoliinan kanssa, muuten meidät saisi naapuri käydä vapauttamassa sängystä. :LOL: No uutta yritystä vaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kiitos Jahvetti =) :flower: Nyt mä taisin oikeesti tajuta miten se menee. Katsotaan nyt miten menee kun pääsen hirttämään itseäni siihen liinaan :D
Ollos hyvä, toivottavasti on apua :D Mulle ainaki menee monesti päähän, ku joku tolleen "puhekielellä" opastaa, kun että jostain ohjekirjasta lukis :kieh:
Ja tosiaan hirttäytym,iseltä se ekalla kerralla tuntui :LOL: :LOL:

Joo..jepjep...ne liinat kainaloiden alta :whistle: ;)
 
ÄippäHki ei tarvi korvikkeita aloittaa vaikka soseet aloittaisikin, imetyksellä täälläkin jatketaan. Alkuun lantraan soseitakin rintamaidolla mitä olen pakastellut, kun ei se pullosta tunnu kelpaavan kuitenkaan. Sitten kun ne loppuu pakastimesta niin lantraan korvikkeella. =)

Niinpä niin, pari kertaa on kokeiltu tällä viikolla eikä tunnu pullo kelpaavan pojalle... ekalla kerralla sai raivarin kun kokeiltiin, mutta oli kyllä väsynyt silloin eikä tahdo väsyneenä rintakaan kelvata. Toisella kertaa muljasi pulloa vaan suussa eikä kuvitellutkaan syövänsä, vaikka oli nälkäisen oloinen. Taitaa noudattaa siskonsa esimerkkiä ja kieltäytyä pullosta. :/ Olisi varmaan kannattanut välillä tarjota jotain pullosta, että olisi taito säilynyt... :headwall: saman mokan tein kuin esikoisen kohdalla, että pidin pulloilussa niin pitkän tauon että se unohtui, vaikka vannoin että tällä kertaa niin ei käy. No, eipä sen niin väliä kun on tähän asti aika hyvin rinnalla pärjätty niin nyt voikin sitten jo soseita tarjota. =)

Ippu, arvaa alkoiko tehdä mieli tuoretta pullaa. :p
 
Meillevauva ja joku muukin taisi kysellä isäkuukaudesta, mun mies pitää myös isäkuukauden, kuten piti jo esikoisesta. Eli Kelaan pitää ilmoittaa kaksi kuukautta ennen kuin sun vanhempainvapaa loppuu, että isä pitää tuon isäkuukauden ja että pitääkö koko kuukauden vai lyhyemmän pätkän. Kela lopettaa sit vanhempainrahan maksamisen sulle kahta viikkoa aiemmin kuin jos miehesi ei isäkuukautta pitäisi ja käytännössä siltä kahdelta viikolta sulle ei makseta rahaa mistään, ei edes kotihoidontukea, koska tuo kaksiviikkoinen on vanhempainrahakautta ja näitä tukiahan harvemmin maksetaan päällekkäin. Sehän menee niin, että jos isä pitää vanhempainvapaan viimeiset 12 arkipäivää, niin sitten siihen päälle saa 12 päivää ylimääräistä isyyslomaa ja siitä tulee se kuukausi, jos isä pitää vanhempainvapaata esimerkiksi 7 päivää, niin silloin myös päälle tuleva isyysloma lyhenee samaan 7 päivään. Isäkuukausi täytyy pitää muistaakseni kuuden kuukauden kuluessa vanhempainrahakauden päättymisestä ja lapsen täytyy olla sinä aikana kotihoidossa eli päivähoitoon ei siinä välissä voi laittaa tai oikeus isäkuukauden pitämiseen menee vaikka loppu vanhempainrahakaudesta olisikin jo siirretty isälle. Töissä sun ei tarvi isäkuukauden aikana olla, eihän kukaan voi pakottaa, mut muistaakseni vaikutti jotenkin siihenkin, miten kotihoidontukea tuon kuukauden ajalta maksetaan vai maksetaanko ollenkaan... :/ Tosi sekavaa kyllä, kuten Kelan systeemit yleensäkin, mut toivottavasti jotain tolkkua sait tästä sepustuksesta! Rahallisesti tossa kyllä häviää jos ei itse mene siksi kuukaudeksi töihin, mut ajatellaan miehen kanssa niin, ettei sitä voi rahalla mitata että on edes tuon kuukauden poissa töistä ja perheen kanssa. Mun vanhempainvapaa loppuu siis lokakuussa ja mies pitää isäkuukauden ensi joulu-tammikuussa.
 
Täällä on kans liinailua koiteltu, tuntuu vaan, et toi reppu olis helpompi.Mutta kivaa vaihtelua
tuovat.

minni80:Nukkuupa tyttö teillä hyvin!Aikas mukavalta kuullosti.

Meillä ährättiin taas yhden aikaan ja neljän aikaan, sit ylös puol seiskalta.No, maate menee
viim.puol.ysi, et kai tää vielä o.k. on.Ei kai nää yöheräilyt loputtomiin kestä :heart: .

Tuli tuosta maidon lisätarpeesta mieleen, että rypälemehu on tosi tehokas juoma lisäämään
maidontuotantoa.Kokeiltu on ja toimii.Valion liila purkki.

Ne kellä lapsia ennestään, niin koskas yösyömiset pois jääneet, noin suurinpiirtein??Tottakai
se varmasti paljon lapsen mukaan vaihtelee.
 
Niin ja kiitokset Jahvetille sidontaohjeista! :D En itse älynnyt ollenkaan että muksun voi pistää siihen samaan kietaisuristi kakkosen naama eteenpäin, nyt liina on viime ajat kerännyt lähinnä pölyä kun ei neiti siinä viihdy jos laittaa kasvot muhun päin. Kokeilin sitä ujutusta peppu edellä jo aiemmin, mut ei tajunnut tämä ollenkaan että miten häh se oikein toimii... :p :xmas:
 
Auttakees nyt välillä minuuki :wave: :wave: :LOL: :LOL:
Eli mulla alko äitiysloma 24.12.07....Niin kuka jaksais laskee, et millon se sit niinku loppuu..eli vaihtuu hoitovapaaksi??? :wave: :wave:
Ja missä vaiheessa VIIMEISTÄÄN pitää töihin ilmottaa hoitovapaalle jäämisestä?? :wave: :wave: Mie oon ihan out of games |O
 
Minäkin leivoskelin tänään. Raparperipiirakkaa ja vaniljakastiketta sitten purkista päälle :p

Yöheräämisestä oli jutusteltu. Kun meillä poika ähisee ja örisee, on tarve mennä laittamaan tuttia, silloin ei vielä ole kunnolla hereillä. Sitten kun herralla on nälkä, niin on erilainen ääni kellossa. Ensin lyhyt ärähdys ja sitten perään käskevä komento :LOL: Ja sitten tämä äiti onkin pikapikaa tissin kanssa paikalla, jotta unet jatkuisivat mahd. pian :LOL: Eipä tuo poika oikein ikinä itke, tuntuu, että lähinnä komentelee nykyään :kieh: :LOL:

Meillä on onneksi nyt lastenneuvolan puolella mukava neuvolatäti, sellainen maalaisjärkeä kunnioittava. Äitiysneuvolassa kun oli semmonen terkkari, joka tarkkaan kyttäsi vaan kaikkia suosituksia jne., eikä sitä tuntunut pätkääkään kiinnostavan mikään. Kyttäsi painoani, mikään ei ollut hyvä. Jos mulle oli tullu yli se suositeltava 500g/vk niin ai ai paha paha. Ja sitten kun välillä oli parisataa grammaa miinuksen puolelle, niin kyseli, että ootkos nyt syönyt jne. Kauhisteli lopussa kun mulle oli lähes 14kg tullut!! Herkempi persoona ois voinu ottaa niistä kommenteista nokkiinsa, mua vaan alkoi pelottaa se vaa ´alle meno. Ja tosiaan mun BMI oli lähtöpainolla 19, nyt enää 18,2... Olin kyllä onnellinen, kun tajusin, että terkka vaihtuu lapsen synnyttyä :eek:

Apuva, kello onkin jo noin paljon. Pitääkin ruveta valmistautumaan, kun loppuilta on ohjelmaa piukassa. Mummukin tulee välillä lapsenvahdiksi, kun menee miehen kanssa menot päällekkäin. Ekaa kertaa jää poika nyt hetkeksi muun kuin minun tai miehen hoitoon :eek: :/
 
Ja iltarutiineista tyty lähtee pesulle siinä klo 19 pintaan, suihkussa käydään oikeastaan joka ilta ja jos ei käydä, niin sitten pienemmät pesut. Sen jälkeen seurustellaan ja sylitellään, tissihuikat ja sit tutti suuhun ja omaan sänkyyn, minne yleensä aika hyvin jää-muutamaan kertaan laitellaan joskus pudonnut tutti suuhun, mut yleensä on vähän kahdeksan jälkeen jo unessa.

Typykkä nukkui eilen oikeastaan koko päivän, ei paljoa neitiä hereillä näkynyt. Tänään onkin sit otettu takasin ja kukuttu pitkin päivää... Tänään kun vetäsin 68-senttisen bodyn tytylle päälle, niin huomasin et kohtahan sekin on pieni! :eek: :whistle: Eikä tota kokoluokkaa ole kuin kaapit täynnä kesää odottamassa... :p Se täytyy kait kohta lähteä taas ostamaan kokoa isompia, kauheeta sentään, toinen kuitenkin vasta sen reilut 3kk...
 
Ei jummi, meilä neiti heräs tänään 6.45 |O *100, eihän tommonen peli vetele että aikastuu aina vaan :whistle: . Liekkö tuo valosuus haittaa, muutenkin on tänään huonosti nukkunut, pikku torkkuja vaan, nytkin yrittää nukkua vaan eipä kuulu onnistuvan....

Öisin neiti herää
kerran itkien, sillon kun on kova nälkä, muuten pyörien ja hyörien ja tuhisten :heart:

Jahvetti: Mä aattelin jo ilmotta nyt, niin tuleepahan tieto ajoissa :D

Meillevauva; ai säkin oot agilitaaja B) , joo, ei voi tosiaan koiraa moittia vaan itteensä sitä saapi piiskata :kieh:

Jaahans, *lähtee pitään sirkusta neidille jolla ei uni silmään tuu :eek: *
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Auttakees nyt välillä minuuki :wave: :wave: :LOL: :LOL:
Eli mulla alko äitiysloma 24.12.07....Niin kuka jaksais laskee, et millon se sit niinku loppuu..eli vaihtuu hoitovapaaksi??? :wave: :wave:
Ja missä vaiheessa VIIMEISTÄÄN pitää töihin ilmottaa hoitovapaalle jäämisestä?? :wave: :wave: Mie oon ihan out of games |O
Tot noin niin...Mulla alko äitiysloma 18.12.07 kun alotin sen varhennettuna ja se loppuu 27.10.08 tai siis oikeasti sen kaksi viikkoa aiemmin kun mies pitää isäkuukauden-mut sulla se taitaa sit loppua marraskuun alkupäivinä...Mulle tuli kelasta sellanen lappu missä on ne päivät että mistä mihin. Ja muistaakseni siitä hoitovapaalle jäämisestä piti ilmoittaa se kaksi kuukautta etukäteen...muistaakseni... :p
 
No niin neuvolassa käyty :wave:

Painoa 6575g ja pituus 61cm. Eli hyvin on kasvanut rintamaidolla. Oli taas sijainen, mutta ihan mukava. Kovin oli sitä mieltä ettei tarvitse aloittaa soseita, että imetä sinne 6kk asti jos vaan rahkeet riittää. No katotaan mitä kuukauden päästä näyttää.

Rokotukset ja rota vol.2 saatiin. hienosti tyttö oli. Pistoksen aikana tuli itku ja sen jälkeen pieni "loukkaantumis"itku ja sitten uni. Edelleen tuolla parvekkeella vetää sikeitä. Saas nähdä koska nälkä yllättää. Eikä tosiaan vierastanut, meinasi mutta ei sitten kuitenkaan. :D

Ciba ja pikku E 3kk 1vko
 
Olipas hieno keli! =) mahtavaa tää kesäfiilis!!!! :flower: Kahden tunnin kärrylenkki teki niin hyvää!

Neitonen nukkuu ulkona ja itselle lounas (kovin on taas myöhäinen) kanasalaatti valmiina. Ihana tämä päivän hetki kun saa olla vaan! :D

Jahvetti ei oo pankkitunnuksia?????!!!!! Mitä ihmettä? :eek:

Liinailujuttuja olette puhuneet..meille se hug-a-bub tosiaan myös kerää vain pölyä, mut babybjörnin kantoreppu ollut nyt hiukan käytössä..lyhyillä kauppareissuilla jne.

Shiva meillä siis myös nykyään babybjörnin SHITteri!! ;) Oiva laite moneen käyttöön. :whistle:

Ippu ahkerana leipoo pullaa..oon hiukka kade tuoreesta pullasta! :p Mä en ikinä jaksa leippoo..en ainakaan pullaa. :ashamed:

Mietin tuossa kävellessäni tuon lisäruoan aloittamista, et mistä ihmeestä sen tietää tarviiko vai eikö? Ja olisiko parempi kokeilla velliä vai soseita? Ja soseisiin ei mulla ole tissimaitoo laimennukseen, kun en ikinä oppinut pumppaa niillä pirun koneilla..niitäkin pari pölyttyy tuolla kaapissa. Myydä pitäis...
 
Mulle tulee tänään hoitoon pariksi tunniksi siskon vauva 4vko:a vanha! :heart: :heart: Mitenhän mie pärjään yksin näiden serkusten kanssa :whistle: vähän pelottaa... :eek: Netta on ihan mahoton mönkimään.. ei viihdy enää sitterissä vaan pitää päästä lattialle ja sitten siinä pyöriä.. masulleen,selälleen,masulleen... :whistle: millon missäkin sohvan alla jumissa :LOL: :LOL:

Tarppa ja Netta melkein 4kk
 

Yhteistyössä