***HELMET 2008*** Toukokuu

Moikka

Kyllä te ootte ahkeria kirjoittamaan! Just sain luettua kuusi sivua tekstiä. Ja ne oli kaikki tulleet eilisen kello kahdeksan jälkeen :whistle:
Jotenkin pää on niin laho, että ei enää tässä vaiheessa muista mitä piti kommentoida, eikä varsinkaan muista kenellä oli mikäkin juttu :|

Minnekäs Vanamo on kadonnut? Ei tosiaan ole kuulunut siitä moneen päivään.

Haluaisiko joku lähteä huomenna mun kanssa museoon? Helsingin kaupungin taidemuseossa (siinä mikä on Seurasaaren lähellä) on vielä 1.6. saakka Tredjakovin galleriasta tuotuja venäläisiä maisemamaalauksia esillä. Ajattelin mennä huomenna katsomaan sen näyttelyn ja vaikka kävelylle Seurasaareen sen jälkeen. Olisiko joku muukin kiinnostunut lähtemään näyttelyyn?

Pitääkin mennä nyt herättämään vaavi. Mennään käymään emmien lastenvaatekutsuilla ja pitäisi saada se vielä syötettyä ennen lähtöä. Kiire!
 
ieva80:
Mä oon varma, että kokeilee vielä liinaa ittekkin.


Meillä mies on kerran kokeillut ja totesi hyväksi...mies joka sillon odotusaikana melkeen kielsi mua liinaa ostamasta-->silkkaa humpuukia
Tosin...minusta mies on hiukan koomisen näköinen liina päällään Reppu sopis miehelle ehkä hiukkasen paremmin
Joo meilläkin mies välillä käyttää rintareppua, mutta mulla se ottaa pidemmän päälle selkään ja hartioihin, kun ainakaan meijän mallissa ei tuu lantiolle minkäänlaista tukivyötä ja kaikki paino jää harteille. Liina on siks musta mukavampi, kun paino jakautuu tasasemmin.

Joops, tarttee vissiin mennä tekemään ruokaa ennen kuin ukko tulee kotiin. Keittiössä näyttää ainakin tehokkaammalta kuin täällä koneella =) =)
 
No perskules.. unohdin jo kaikki nickit mutta tässä nyt vähän omaa kommenttia..
Hoitovapaasta mulla alkoi 2.1. varhennettuna (pari pvää) ja mulla loppuu 8.11.
Isäkuukaudesta kiitos kuka sitä selvensikään ( :ashamed: ). Pitää vähän jutella miehen kanssa haluaako se todella sen pitää. On vissiin säästänyt niin että pärjättäis kuukausi sen tuella (kai se sais jotain rahaa siitä kuukaudesta kelalta?).
matkustelusta, just mies kertoi että joulukuussa ois parin pvän työreissu keski-eurooppaan. Heti tuli mulla mieleen että josko silloin uskaltais jättää tyty pariksi yöksi hoitoon (tyty silloin kumminkin sen 10kk) ja lähtisin mukaan. Vähänkö ois kiva!

Me oltiin lähipuistossa kahvipiknikillä toisen helmimamman kanssa. Olikin varsin mukavaa!

 
ei taas oo koneelle kerinny tänään. päivällä olin työjuttuihin kuuluvalla puisevalla pesuaineluennolla, todella puiseva oli ku vieressä istuva nainen kuorsas hyvän tovin :LOL:
ihana ilma ollu mut hirveesti ei oo ulkonakaa tullu oltua, ap ja ip vähän. huomenna vahinko takas ku hyvää ilmaa luvattu taas :p pitäs siivota :x tänään imppasin pahimpia kissan karvan jäänteitä, että neki istuu tiukassa, on ku paska junttilan tuvan seinässä :kieh:

jahvetti: eihän kh-tukea saa ku kolmevuotiaaksi, vai oonko mä nyt käsittäny jotain tosi väärin :eek:

äippähki: kiits onnitteluista :flower: ja mä en oo kyllä ikinä soseita maitoon lantrannu, tolle vanhemmalle annoin vaan suoraan purkista B) tietty sit jos perunalla alottelee vai saakos sitäki jo purkissa? taisin ruusunmarjalla alottaa kiinteet tolle isommalle :whistle:
 
Velliä ollaan annettu jopa 150ml. Poika tykkää siitä niin kovasti, suu vaan napsaa. Terkkarikin sanoi, että illalla voipi antaa sen varran kuin pikkuisen masu vetää. Pari päivää taisin lantrata maidolla, sitten ihan raakana :D

Nipsuli mikäs imetyksessä mättää? Mäkin tässä vaan odottelen, milloin maito loppuu. Poika niin harvakseltaan suostuu enää tissille, lähinnä öisin.
Pääasia, että jotain murkinaa saa :hug:
 
Pessi; no varmaan kaikki mahollinen, huono imuote, liian vähän maitoo, välillä tissillä raivoaminen, ja toisinaan mahakipuja jotka tod.näköisesti johtuu mun syömisistä..joten en tiiä miks enään jatkasin :snotty: , jospas noita liruja sais vielä tovin tolla pumpulla...

Kiin;
mistäs muuten päättelit tossa taannoin että Artulla on kurkku kipeenä...
Kun meidän neiti on on ollu nyt illan kummallinen syödessään, ihan kun ei osais imee välillä ja sit kakoo ja siis ei oo syöny/juonu niin paljoo kun yleensä, ja itkeskelee pullolla, niin ajattelin sitten että joskos toisella on kurkku kipeä :eek: , kun on pari päivää vähän tuhissukkin..nää nyt on vaan mun päätelmiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: eihän kh-tukea saa ku kolmevuotiaaksi, vai oonko mä nyt käsittäny jotain tosi väärin :eek:
Perheessä pitää olla ainakin 1 alle 3vee lapsi,jotta sitä saa. Ja kotona olevista alle kouluikäsistä sisaruksista saa sisarkorotusta (vai millä nimellä se onkaan) eli joku 5-kybää, jos on se sisarus yli 3vee... :whistle:


*muoks*
Eli kun sie jäät kht:lle vaukista, niin jos sun esikoinenkaan ei oo pk:ssa tms, niin saat siitä kanssa muutaman kympin :p Huimaa, eikö...rahantuloa ei voi estää :LOL: :LOL:

**uusi muoks** Se on 60,64e yli 3 vuotiaasta, mutta alle oppivelvollisuusikäsestä =)
Ja alle 3 vuotiaasta sisaruksesta saa jotain 90e...
 
Heippa,

hulluna tullunna taas tekstiä päivän aikana. :eek:

Meillä oli sitten aika menokas päivä tänään tytsyn kanssa. Aamulla oli kerhon kevätjuhlat: siellä oli tanssia ja herkkueväitä. =) Siitä mentiin sit keskustaan ja tultiin kotio vasta viiden aikaan. Napero kävikin sitten nukkumaan klo 19.30. Oli varmaan rankka päivä hällekin. :/ Huomenna olis sitten muskarin kevätretki erääseen Hgin edustan saarista. :) Sinne lähtee mieskin mukaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Upea ilma ulkona..taidetaan lähteä kävelylenkille ja ostoksillekin pitäis suunnata. ieva puhui mammatreffeistä..onkohan pk-seutulaisilla mammatreffit? Mä olen niin pihalla noista tapaamisista..pitäis aktivoitua et kerkeis joskus mukaan. Tänään olis ollut hyvä päivä!!! :headwall:
Mulla oli Sanomatalossa tällit parin kollegan & vauvojensa kanssa. =) Samalla reissulla käytiin myös shoppailemassa Kampissa. POP:lta ei löytynyt mitään. :eek: Mutta Bebesistä löytyi Ruskovillan silkkimyssy vaaleanpunaisena. :heart: Ollaan tykätty tosi paljon siitä luonnonvärisestä. Muuta myssyä ei olla sitten talven käytettykään. :attn: shiva ja muut Ruskovillasta ja hemppiksestä tykkäävät! Löytyy sen kauniin luonnonvärisen lisäksi vaaleanpunaista ja -sinistä silkkimyssyä. :)

Ippukos kyseli FB - Translations/ Käännökset -linkkiä? Tässä vassoguud! =)

hiluselle kiitos isäkuukausi-selostuksesta! :flower: Minä taidan pitää lomani tuolloin kahden viikon aikana. :p :xmas:

Jahvettikos kyseli kans jotain hoitovapaa- tms. asioita... Joku saattoi jo ehtiä neuvoakin, mutta Kelan sivuilta voit laskea sen tarkan päivän. Mutta: Mulla alkoi äitiysvapaa 2.1. ja loppuu 8.11. (siis vanhempainvapaa loppuu silloin), joten siitä voit laskea muutamia päiviä taaksepäin. :saint: Työnantajalle pitää käsittääkseni ilmoittaa virallisesti kaks kuukautta ennen aiottua hoitovapaata. Korjatkaas, jos olen väärässä. Mun työnanataja sanoi mulle, että olisi kiva, jos ilmoittaisit vaikka kaksi kuukautta aiemmin. :D Ei tainnu raukka tietää, että niinhän se pitääkin. :kieh: Nyt mä oon sit ihana työntekijä, kun ilmoitan viimesitään paria kuukautta aiemmin suunnitelmistani. :LOL:

En jouda nyt lukemaan loppuun saakka, mutta palaan myöhemmin... :wave:



 
Mun pitäs tosiaan varmaan nyt kesän aikana käydä töissä, mut jotenki hävettää mennä :ashamed:
En oo syyskuun jälkeen käynykään siellä, kun sillon jäinmsairaslomalle. Tai kävin mie tammikuussa verokortin viemässä, mut en ees nähny ketään :kieh:
Nyt o kuulemma osa porukkaa muuttanu uusiin tiloihin jne...enhän mie nyt sit ees tiiä kumpaan mun pitäs mennä naamani näyttää |O |O
Hitto...3 vuotta ollu siel töissä mut muka hävettäs mennä käymää :whistle: :LOL: :LOL: Mut melkee vuodenhan mie oon pois jo ollu, ku viime kesäkuun alussa jäin kesälomalle, elokuun alus menin taka ja jo syyskuun alussa jäin sairaslomalle :whistle: :D
Kai mun pitää pomolle sit soittaa ja kysyy, et tehtäskö tällit :p Vaan onkohan meillä ees sama pomo enää |O |O
 
nipsuli Tein vaan villin arvauksen, kun Artulla oli ääni käheenä ja oli kiukkusen olonen. Isällään oli samaan aikaan kurkku kipeä niin oletin, että miun miehillä on sama tauti :D

Äippä70 Söötti tyttö :heart:

Oltiin tänään leikkipuistossa keinumassa :D Arttu istu sylissä keinussa ja katteli hiekalla liikkuvia varjoja. Liukumäkeä käytiin vaan kattomassa, kun mies oli sitä mieltä, että Artun ei ole siitä turvallista laskea edes aikuisen sylissä :p *tylsä mies, pilaa äidin ja lapsen ilon*

Viime yö oli ihan kummallinen :| Arttu heräs 04 eikä suostunu enää nukkumaan. Ei siinä mitään, jos olis hiljakseen ollu hereillä siellä omassa pinniksessä, mutta kun piti ruveta harjottelemaan sitä kiljumista, minkä oppi pari viikkoa sitten |O Mie sitä kiljuntaa kuuntelin välillä torkahtaen 06 asti, jolloin herätin miehen viihdyttämään poikaa. Mies meni aika äkkiä sohvalle nukkumaan, kun ei enää jaksanu kuunnella ja mie jatkoin viihdyttämisvuorossa. Otin pojan viereen meiän sänkyyn ja puoliksi torkkuen siinä näyttelin jotain leluja ja mutisin kommentteja sen kiljahteluihin. 8.30 Arttu alko olla sen verran sippi, että sain sen nukkumaan ja AH! itekin nukuttua muutaman tunnin ennenkun noustiin ylös :kieh:
Olin menny ite nukkumaan joskus 02 aikaan niin ei montaa tuntia saanu unta taas....
Tänään laitettiin sitten poika nukkumaan tuntia myöhemmin ja hyvin nukahti =)
 
No niin..neiti nukkuu! |O Ihme iltavirkku siitä on kehkeytynyt. Nauraa ja juttelee vaan kun yritän hyssytellä. :whistle:

Ieva meillä on syntymästä asti käytetty melkeen vain ja ainoastaan sitä ruskovillan silkkipipoa, just sitä vaaleenpunaista ja viime viikolla ostin uuden, sen luonnonvalkoisen. Ne on ihan huippuja! :p

Jahvetti mä en voisi kuvitellakaan tilannetta, että en itse voisi hoitaa raha-asioita!! Vaikka meillä on täysin yhteiset rahat ja laskut ja eläminen maksetaan sieltä missä rahaa milloinkin on, niin molemmilla tietty omat tilit ja niihin omat tunnukset! Minä ainakin koen sen sellaisena oman elämän hallinta juttuna. :/ Mutta, eipä tarvii sun miettiä riittääkö rahat!! :p Vitsi vitsi! =)

Nyt jos virittelis itkuhälyttimen ja lähtis suihkuun. Kaikki jutut pitää miettiä tarkemmin kun on yksin vauvan kanssa kotona. Huomenna taas tiedossa jos jonkinmoista menoa..kiirettä pukkaa! :LOL:
 
IIk, nyt kun tässä aikani kuluks surffailin niin meidän neidin oireet vois myös liittyä refluksiaan...tänään tuli tuo kakominen/itku mutta siis neitihän puklailee ja usein myös pitkien aikojen päästä, siis syönnistä ja välillä ihan isojakin oksuja, ja paksuja |O :eek: :/

Äippä70; kiva kun nyt proffakuva sullakin, taitaa enemmistöllä ollakkin, mukava niitä aina kattella :heart: ja sitten kerhon puolella lisää :heart: :heart:

Ai niin, Kiin; tuo samainen typy joka sitä hammasta teki ja kiukkus nukkumisesta niin jossain vaiheessa, oisko tuossa 4-5kk iässä harjotteli aamuöisin päristelyä niin ettei kukaan nukkunu :D , tais onneks pahinta vaihetta kestää viikon kaks.

Siitäpä tulikin mieleen että meidän neiti on kans oppinu semmosen hassun puoli päristelyn, pistää huulet silleen yhteen ja päästää ilmaa pienestä rakosesta pois, välillä sylen kanssa ja pitää phuhuuuphyyy ääntä :) :heart: , hassun kuullosta =)
 
kerrankin kukun vielä näin iltasella hereillä..

kiitos emmie valtavasti kutsuista ja hyvistä tarjoiluista :)! mies oli ihan fiilareis ku vein sille yhden niistä kekseistä tuliaisena. nyt voi vaan sormet syyhyten odottaa, et millon vaatteet tulee. nii ja kiitti myös lehtivaihtareista, pääsee taas lueskelemaan huomenna neidin päikkäreiden aikaan..

ieva kiva kun kerroit tosta pinkistä ruskovillan myssystä, en oiskaan itse sitä osannu käydä katsomassa. taidetaan hankkia sellainen heti kun toi nykyinen jää pieneks, tähän asti meilläkin on ollu se luonnonvalkoinen, mutta uskon kyllä et toi pinkki on varmasti söpö :heart:. onpa ainakin jokin hyvä syy odotella ilmojen viilentymistä, kun muuten inhoan aina sitä kun kesä päättyy.

juhlista oli puhetta. tulevana viikonloppuna meillä olis kolmet yo-juhlat (kahdet täällä ja yhdet keski-suomessa) ja sit kesäkuun lopulla yhdet valmistujaiset ja oliskohan vielä muitakin isompia kekkereitä.. hmm, yhdet häät ja valmistujaiset ollaan jo vaavin kanssa ehditty käymään. noin muuten meillä meni kesälomasuunnitelmat ihan uusiks. alunperin meiän oli tarkoitus lähteä ensi viikolla kreikkaan mutta ne alunperin suunnitellut viikot ei sitten toteutuneetkaan, joten reissu sit siirtyy :/ . toivottavasti mies sais kuitenkin pidettyä edes osan lomista nyt alkukesän puolella, kun elo-syyskuussa taas mulle ei sovi, kun yritän ahkeroida silloin 6viikkoa täysipäiväisesti. onneksi kuitenkin hyvä ystävä on tulossa meille ensi viikolla kyläilemään useammaksi päiväksi, joten se ehkä lieventää vähän tuota reissun peruuntumista.

Pikku-Katti me voitais lähtee sinne museoon. olin itse asiassa suunnitellut reissua seurasaareen huomenna, kun oli luvattu niin upeaa säätä, joten riremastuin välittömästi kun huomasin sun viestin. harmi ettei tullu jo siellä kutsuilla puheeksi, mutta soitellaan vaikka huomenna.

nyt kipaisen sänkyyn, kun viime yö oli niin katkonainen sen rokotteen vuoksi. muutenkin neiti oli melko itkuinen ja känkkisteli illasta, ja sit vielä piti ihmeellistä tuhinaa yöllä niin että otin jo alkuyöstä hänet viekkuun. tänään käytiin mammatreffeillä monta tuntia kaffettelemassa, ja sen jälkeen oli vielä ne ihanat kutsut, joten olo oli aika uupunut kun saavuttiin kotiin. neitirassukin nukahti turvakaukaloon kotimatkalla, kun oli niin väsynyt. hyvät yöt vaan kukkujille :)!
 
suihku käyty...kauhealla vauhdilla ja kiireellä ja itkuhälytintä koko ajan vilkuillen.ihan kuin en olis kuullut jos se menee päälle!! :xmas: no mutta, puhdasta tuli. nyt kun jaksais vielä kuivaa hiukset. |O

jahvetti okei okei..eli sä ootkin hommannut itsesi teidän molempien tilien haltijaksi!! :p ;)

Äippä70 kiva profiilikuva teillä! :heart: Niitä tosiaan aina kiva katsella..itsehän olen tosin laittanut kuvia vain tuonne kerhon puolelle. :headwall:

 
No siis, tuo pulauttelu, jota on mun mielstä paljon (toki ei oo vertaus kohdetta), yskiskely ( toki voi olla kissan karvoja kurkussa :whistle: ), nieleskely, siis silleen että välillä tulee jotain suuhun jota sitten nieleskelee, ennen pukluja selkeesti maha kipee, ja puklun jälkeenkin saattaa pärähtää..En mie tiiä, onkohan tää nyt taas tämmöstä luulosairautta :headwall: .

En oo oikeestaan ees aikasemmin aatellu tota refluksiaa niinkos millään tavalla, nyt se sitten hiipi mieleen kun tänään neiti kieltäyty pullosta, tai söi siis tosi huonosti ( jos vaikka ruokatorvi on ärtyny ). Itte oon pienenä ollu kova puklailemaan, tutkittiinkohan sillon refluksiaa, tai tiiettiinköhän siittä yhtään mitään :whistle:
 

Yhteistyössä