***HELMET 2008*** Toukokuu

Jopas oli hyvä yö meillä! Nukku iltasella vielä kunnon päikkärit ja heräs 19.30. Sit 9 aikaan nukahti yöunille ja syömään heräs vasta 5 jälkee. No, aattelin et ei tässä varmaan enää kunnolla saa nukkua jos 6 herää jos edes nukahtaa enää. Mies ja likka heräs 7 aikaa ja lähtivät töihin ja hoitoon ja koska pikkumies edelleen nukku niin jatkoin unia. Heräs vasta 8.30 :D

Tänään mun on pakko siivota |O Eilen jo meinasin mut en jaksanu ja aattelin et jos tänään vähä siivoilis, mitä vielä mies kutsu anopin ja appiukon syömään, mikä kyllä on kiva juttu mut se ei oo kivaa et on pakko saada tänään siivotuks :ashamed: MIes kyllä sano et jos saat tavaroita raivattua ni kyllä mä sitten moppaan. Katotaan kuinka ahkera ehdin olemaan...

nipsuli mä kans kävin agilityssä meijän koiran kanssa ennen lapsia, sitten se jäi kun mies oli paljon iltavuorossa (saatto 3 viikon listassa olla 2 aamuvuoroa |O ) ni oli vaikee lähteä.

Meijän koira täytti eilen 8-vuotta, onko siitä oikeesti niin kauan kun se meille tuli?? Nopeesti on menny aika!


muoks... pitikin siitä kysyä että kuinka teijä vauvat herää yöllä syömään? Siis rupeeko itkemään vai miten ilmasee että on hereillä? Meillä ei oo vissiin kertaakaan ruvennu itkemään, ähisee sängyssä ja toljottaa silmät suurina että saiskos jotain :D
 
Sanokaas mikä mietintätauko se tuolle vauskille on tullu, ku se tässä jo pyörähti ite mahalleen, mutta nyt ei pääse sitte niin millään! Näinkö minä sillon taannoin unta, että se onnistui ite..? Vai onko sillä tosiaan joku tuumailutauko? Että aivot käsittelee tapahtuneen ennenku sen voi tehdä uudestaan? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
muoks... pitikin siitä kysyä että kuinka teijä vauvat herää yöllä syömään? Siis rupeeko itkemään vai miten ilmasee että on hereillä? Meillä ei oo vissiin kertaakaan ruvennu itkemään, ähisee sängyssä ja toljottaa silmät suurina että saiskos jotain :D
Ähisemiseen ja tuhinaan minä jo herään, vaan totta tuo alkais parkuakin nälkäänsä jos en noihin jo ite havahtuisi =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pallukka meillä oli viimeks tullut painoa 1,4kg kuukaudessa :whistle: Vähän meinas tulla sanomista terkalta... tai siis päivitteli sitä moneen kertaan.
Meillä oli viimeksi tullut kuukaudessa painoa noin 1200g. Terkka vain tuumasi, että hoikka poika on (6310g/62,7cm).
 
huomenta!
viimeyönä syötiin kolme kertaa taas...taidan alotella ne soseet hiljalleen. neuvolatäti sanoi että poika kasvaa hyvin maidolla et vaikka puoleen vuoteen asti syöttää vaan maitoo mut se syö niin usein et pitää nyt katsoa. helpompihan se olisi jos ei alottas soseita vaan jatkas maidolla vaan. ja meillähän käytössä on omneo. sanoin soseiden aloituksesta niin sanoi että ihan miten haluat tehdä...saa aloittaa soseetkin jo. kuitenkin poju on niin iso et vaatii jo enemmän evästä :)

vanamoa kaipailen?missä oot?

me lähetään tänään mun vanhempien luokse ja ollaan siellä lauantaihin saakka. mies on töissä niin me mennään vähän lomailemaan :)

hui että kuulkaas....meidän koti on ihan viittä vaille valmis. puuttuu enää väliovet karmeineen, lauteet ja lattiat listoineen. ooh....niin alkaa kuumottaa!viimeyönä oli putkimiehet tehny töitä puolille öin ja laittaneet hommat kuosiin.

Rokotuksesta, laitoin supon yöksi mutta en mitään erikoista oo huomannu. ehkä hiukan kiukkusempi ollu...

yörutiinit meillä mennään nukkumaan yleensä 20:30-21:30 välillä ja poika nukahtaa nykyään vaunuihin heijaamalla tai sitten ihan sänkyyn laittamalla maidon juonnin jälkeen.
yösyötöt menee ihan ok:sti sylissä ja sit röyhtästään ja takas unille. välillä saa heijailla sitterissä et nukahtaa. oppi tuohon heijaamiseen kun minä olin niin paniikissa silloin kohtauksen aikaan et en silmistäni tohtinu päästää ja kaippa tuo massuun helpotusta tuo kun heijaa.
aamulla heräillään seittemän kieppeillä.

nyt tyttö haluaa äitiä leikkimään. M on jo päikkäreillä ollu puolisen tuntia...

juhlista vielä et meillä on häät heinäkuussa (miehen serkun siis). mä tykkään kans mennä häihin...ne on niin ihania sun muuta. :heart: :heart: :heart:

nyt meen...

päiväjatkoa!


Jepsu
 
olipas tullu tekstiä silläaikaa ku kirjotin...

meillä herätään yöllä sellasenn äh äh ähkintään ja ei itkua vaan kiukuttelua...ja pullon on oltava suussa todella nopsaan jos ei halua raivaria. onneks oon jo aika nopea.
 
Olipa levoton yö. Oo nukahti vasta puolenyön aikaan yöunille, ennen sitä pieniä nokosia. Sitten heräs jo kolmen aikaan syömään ja taas kuudelta. Muutenkin nukkui tosi rauhattomasti. Illalla oli aika kärttynen, vaan oisin minäkin jos piikillä tuikattais.

Ajattelin olla tänään antamatta mitään lisämaitoja, annan sosetta jos vaikuttaa nälkäseltä. Naureskelin tuossa, että kylläpä meillä on tosiaan niiin nälkiintyny lapsi. Toinen vaan hihkui posket pullollaan ja heilutellen makkarajalkojaan :LOL: :LOL:

yöheräilystä, Minä herään yöllä, kun Oo ährää sängyssä tai saattaapa vähän parkastakin nälkäänsä.

Täytyy varmaan minunkin vielä herkkukori hoitoon, kun tytteli lopettelee siellä ens kuussa. Samalla vähän synttäriherkkuja. Harmittaa, kun täytyy vaihtaa hoitopaikkaa tai siis tyttö jatkaa kerhossa syksyllä (jos vaan sais paikan tuosta läheltä). Ollaan muutettu, joten ei kehtaa kuskailla tuonne kauemmas kerhoon. Katotaan nyt miten tässä käy.

Miehellä tuli muuten yöllä p*skatauti. Toisesta päästä näyttää tulevan suihkuamalla. Kiva kiva. :whistle:
 
Pallukka olikos sulla minkä ikäin tää isompi?
Meillä 5vee on nyt siis huomisen vikaa päivää päiväkodissa ja jää kotiin...syksyksi haettiin seurakunnan kerhopaikkaa, toivottavasti pääsee :eek: Tarkotus olis muuten olla kotona mun kanssa siihi asti, et eskariin menee vuoden päästä =)
 
Juhlia ei ole meilläkään tiedossa. Paitti tietty isomman tytön 4v synttärit. Voi sitä metakkaa. Ois kerrankin ollu kiva mennä johonkin ylioppilas tai rippijuhliin, häät ois vielä paremmat. Ihme juttu, että niitäkin tulee aina monet kerralla.

Pitäs varmaan alkaa siivoileen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pallukka olikos sulla minkä ikäin tää isompi?
Meillä 5vee on nyt siis huomisen vikaa päivää päiväkodissa ja jää kotiin...syksyksi haettiin seurakunnan kerhopaikkaa, toivottavasti pääsee :eek: Tarkotus olis muuten olla kotona mun kanssa siihi asti, et eskariin menee vuoden päästä =)
Meillä siis tyttö 4v. Haettiin lähipäikästä kerhopaikkaa, mutta ne oli jo täytetty joten ootellaan josko joku peruis. Tuolla missä se nyt on hoidossa ois osa-aikapaikkoja, mutta hankala kuskata eestaas keskellä päivää. Seurakunnan kerhoon hakuaika päättyy heinäkuun lopulla, joten vielä ehtii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Jahvetti mitäs tukia sitä saakaan? :p
No ainakin kotihoidontukea saa vähän isommastaki, sisaruslisää ja sitte kunnasta riippuen kuntalisää ;) Täällä ei saa kuntalisää ollenkaan, jos joku lapsista on päivähoidossa :whistle:
Ja sitte tietty ne pk-maksut jää pois kokonaan, lasken nekin tuloiksi ;)
 
Minkälaisia kokemuksia teillä on neuvoloista?

Meillä on pojan kans kaikki mennyt onneksi hyvin, eikä koskaan ole apua onglemiin tarvinut. Eilen kuitenkin yritin kysyä niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin uimisesta, niin eihän se mummeli tienny mitään; meinas että vauva kylmettyy ja että on varmaan liian klooripitoista vettä....just joo!

muutenkin on kaveripiirissä tosi huonoja kokemuksia, esim. annettu väärä rokote jne.
Mietin vaan, että jos neuvolasta ei saa apua lastenhoitoon, niin mistä ihmeestä sitten?

Toivottavasti teillä on parempia kokemuksia, varsinkin jos on ollut oikeitakin ongelmia...

Millaisia kokemuksia teilla on kantorepuista? Mietin, ostanko BB:n vai Manducan, kertokaa jos on kokemuksia!
 
Ei meilllä harrastettukaan sidontoja eilen :D Kaivoin kyllä liinan esiin varastosta ja koitin yhden kerran sitä kietaisuristiä :LOL: olisittepa nähneet sen lopputuloksen :LOL: , mutta en ehtinyt silloin enempää ja myöhemmin en muistanut enää. Ehkä tänään sitten... mä en vaan tajua niistä ohjeista mitään mitä kantoliinakanavalta luin, jos joku on jostain löytänyt oikein rautalangasta väännettynä sidontaohjeita niin linkki olisi kiva.

Helmiminttu meillä on ihan huippu neuvolatäti jota täällä eilenkin ylistelin. =) Onko teillä miten pieni neuvola, onko se sun terkkasi ainoa vaihtoehto vai saisitko vaihdettua? Onneksi on netti mistä voi itsekin selvitellä, ja varsinkin tämä kaikkitietävä kaksplussa :D

Poika tuntuu nälkäiseltä koko ajan... syö tiheämmin, viime yönäkin heräsi kahdesti kun yleensä vaan kerran. Vähänhän se kaksikin kertaa on mutta pojan normaalitasoon verrattuna paljon. (Tähän aikaan esikoisen kanssa kolmesti yössä oli vähän.) Ajattelin että lauantaina saa poika perunaa jos siihen mennessä ei muutosta tapahdu. Mieluummin kuitenkin kokeillaan viikonloppuna, jos tulee mahavaivoja ja joutuu yöllä valvomaan niin ei tarvi miehen aamulla herätä viideltä niinkuin yleensä ja voi vapauttaa muakin päikkäreille.

Toisaalta poika tuntuu kovin mahakipuiselta, nyt on viides päivä kakkataukoa menossa mutta tuolle pojalle se on ihan normaalia vielä... en tiedä mikä siellä mahassa nyt kipristää, kunpa helpottaisi pian. :(
 
Huomentapäivää täältäkin! :wave:

Olihan yö..kolmesti syötiin..tai siis no joo, kolmas kerta oli kuudelta, mut minusta se on yö vielä. :p Tosin en tiedä heräskö pieni nälkään vai masukipuiluun..selkeesti toi kakka teettää edelleen työtä. :( Mut ensi viikolla taas neuvola ja nähdään painon kehitys, et pitääkö miettiä niiden soseiden aloitusta. Kai ne voi aloittaa ilman et ensin kokeilee lisämaidolla? Vai kuin se menee?? Siis että voinko alkaa antaa soseita ja jatkaa rintamaidolla? Kyllä se minäkin paljon tiedän!

Nyt kova tohina taas neidillä päällä. Makoilee ja kääntyilee tuossa lattialla ja auta armias mikä huuto tulee ei pääsekään eteenpäin! Siis hän oikeesti yrittää hulluna potkia ja sätkii käsillään vauhtia ja sit kun auttaa pari senttiä häntä eteenpäin niin sit tyytyväisenä katselee lelujaan hetken ja taas uusi äherrys. :whistle: Melkoinen puuhaneiti! :heart:

Mies lähti sit työmatkalle Wieniin, eli nyt parjäillään kahdelleen pe-iltaan asti. Minulle tämä työmatkaleskeily on tosi tuttua, mut nyt mies on saanut järjestettyä työnsä niin, että matkoja ollut vähän tai vain päiväreissuja, eli kuitenkin minullekin uusi juttu olla ihan yksin. Kukaan ei tulekaan illalla "vapauttamaan" vastuusta edes hetkeksi. Kaikki sympatiat ja hatunnosto heille joille tämä jokapäiväistä! :/

No, kunhan neiti hiukkasen kasvaa niin sit me lähdetään mukaan reissuille. Just mietittiin, et olis kyllä kiva tehdä joku pikku kaupunkiloma harjoittelumielessä nyt kesällä tuonne Eurooppaan. Muuten lomasuunnitelmat ihan jäissä..mies tosin yrittää pitää ainakin 5 viikkoo lomaa, et kyllä siinä ehtii..mökkeilyä, veneilyä (jos mä vaan rohkaistun lähtee merelle pienen kanssa) ja ihan kotoa olemista..ei me muuta varmaan puuhailla. Yhdet synttärijuhlat ja yhdet häät on tiedossa.

Upea ilma ulkona..taidetaan lähteä kävelylenkille ja ostoksillekin pitäis suunnata. ieva puhui mammatreffeistä..onkohan pk-seutulaisilla mammatreffit? Mä olen niin pihalla noista tapaamisista..pitäis aktivoitua et kerkeis joskus mukaan. Tänään olis ollut hyvä päivä!!! :headwall:

jepsu mahtaa olla ihana fiilis kun koti valmistuu! Ei ihan pieni projekti talonrakennus..meiltä ei ikinä onnistuis..tai ainakin avioero uhkais! :whistle: Onnea uuteeen Kotiin jo nyt!! :heart:

Niin ja täällä taisi olla synttärisankareitakin viime viikolla..jahve ja cruella myöhästyneet onnittelut! =) :flower:
 
Koitetaas...

Ekana etsi liinan keskikohta ja laita se rinnan päälle (liinan hännät kannattaa laittaa pitkälleen taaksepäin), mie käännän sitte siitä rinnan yläreunasta liinaa n. 15-20cm kaksinkerroin, niin se ei oo sitoessa niin lärpäkkä. Liu uta käsillä liinan yläreunaa molemmin puolin selän taakse ja vedä molemmat hännät ristiin seläntaakse kainaloiden alta ja nosta yli olkapäiden, niin että selkään tulee liinasta X, NAPAKASTI, muttei ihan rystyset valkosena. Rullaa liinan hännät palloksi ja pujota sen smokkivyön alta, joka on rintasi ympäri. Molemmat samalla tavalla ja sen jälkeen asettele olkaimet niin, että ne tuntuu hyville, mie normaalisti laitan ne tässä kohtaa nätisti kaksin kerroin tohon suunillen olkapäälle. Sen jälkeen ota shokkivyön alta tulevat hännät ja laita vatsan kohdalta ristikkäin. Sen jälkeen kiepauta hännät seläntakaa samalal tavalla ristiin ja solmi etupuolelle alavatsalle. Tee merimiessolmu, eli ensin normaali solmu ja sitten samanlainen, mutta toisin päin. Eli se "naru" jonka laitoit äsken päältä, laitakin nyt alta=) Loput liinanpäät voi tunkea minne mahtuu :LOL: :LOL:

Oikeesti...ymmärtääkö tästä mitään :whistle: :wave: :wave:
Ja tuo saa koko ajan olla sellanen napakka...ihan kun olis itsellä tiukahko paita päällä :whistle:
 
Ihan oli Jahvetti selkeät nuo ohjeesi. Tuolleen minäki oon sitä sitonu, tosin niin että aloitus mahan päällä eikä rinnan päällä. Liekö tuolla sitte lopputulokseen mitään vaikutusta..?

Täältä pullanpaiston lomasta tämmönen välikommentti vaan.. :wave:
 

Yhteistyössä