***HELMET 2008*** Toukokuu

nukuttamisesta vielä...meillä tissitellään illalla, joskus pitkäänkin, mä katselen telkkaria tai luen samalla kirjaa. pieni vaan lusuttelee (siis käyttää mua tuttinaan, mutta jos ja kun, hän siitä onnelliseksi tulee niin käyttäköön, minähän olen nyt niillä töillä ) unen rajamailla ja sit kun on unessa niin kannetaan sänkyyn. joskus havahtuu hereille, mut nukahtaa yleensä kun hyssytellään ja silitellään poskesta. laulusta neiti jotenkin virkistyy liikaa..alkaa kuuntelee ja nauraa. :heart:

meidän pitäsi nyt vaihtaa sänkyä..meillä siis edelleen se vuokrattu vaavi-sänky, missä pyörät alla, joten sitä ollut helppo heilutella. mites me sitä pinnasänkyä kohta heilutellaan??? :xmas: Saas nähdä mitä siitä seuraa. :whistle:
 
Nukkumisrituaaleista niitä ei oikeastaan ole meillä. Nytkin laitoin tuonne omaan pinnasänkyyn tytön päikkäreille, niin samantien nukahti. Tietenkin oli väsynyt. samoin illalla tissin jälkeen laitan suoraan omaan sänkyyn, oli sitten nukahtanut tai hereillä. Pari kertaa saatan joutua nostamaan tuttia, mutta muuten on kyllä suht helppo nukahtaa.Hyvä että jossain asiassa on helppo kun ei nuita pitkiä päikkäreitä suostu juurikaan nukkuu :LOL: Täytyy nyt kuitenkin hehkuttaa että eilen nukkui iltapäivällä 1,5tunnin päikyt JEE! :D
 
Meillä ei kyllä paljon viihdytellä :ashamed: Ei kerta kaikkiaan ehdi, kun pitää tuota vilkasta esikoista vahtia ja kotikin hoitaa. Ja kun poika on itsekseen viihtyvää sorttia, niin tahtoo välillä jäädä pitkäksikin aikoihin matolle omiin oloihinsa lelukaaren alle. Mutta ilmoittaahan se jos kyllästyy, joten en ole siitä liikoja stressannut, välillä on kyllä huono omatunto siitä että liian vähän tulee syliteltyä ja juteltua pojan kanssa. :ashamed: En kuitenkaan usko että siitä kehitykselle haittaa olisi, kyllä tuon ikäiselle vielä aika vähät virikkeet riittää, liikakaan ei ole hyväksi. =) Mutta kyllä esikoisen aikana tuli viihdytettyä ihan eri tavalla. :(

Mulla on ongelma ulkoilusta. Tuo poika ei vaunuissa viihdy muuten kuin nukkuessaan, kun ei näe sieltä mitään. Niin miten sitten ulkoilen esikoisen kanssa, joka ei tosiaan pysy pihalla aloillaan vaan juoksee pitkin metsiä ja ojia? Hänen perässään pitää kulkea koko ajan, joten ei onnistu että pojan laittaisin vaikka viltille ja leikkisin tytön kanssa vieressä, poika jäisi siihen yksikseen noin minuutissa. Sillain onnistuisi että kantaisin poikaa sylissä koko ajan, mutta ei riitä hauis siihen, ja kädet pitäisi olla kuitenkin suht vapaina että voi esim. nostaa esikoisen pois ojasta. :whistle: Ehdotuksia, miten tämän ratkaisisi? Kantoreppu voisi olla hyvä, mutta mitä mallia voi käyttää 3 kk ikäiselle naama menosuuntaan, muuten ei kyllä poika siinä viihdy? Muutenkin, onko se pahaksi selälle yms. kantaa jo kantorepussa, mä olen aina vähän vainoharhainen näitten suhteen?

Nyt menee hermot kun esikoinen kirjoittaa apuna... :kieh:
 
ÄippäHki:
meidän pitäsi nyt vaihtaa sänkyä..meillä siis edelleen se vuokrattu vaavi-sänky, missä pyörät alla, joten sitä ollut helppo heilutella. mites me sitä pinnasänkyä kohta heilutellaan??? Saas nähdä mitä siitä seuraa.
LainaaIlmoita asiaton viesti
Kato siinä äiskän haba vaan kasvaa, kun pinnasänkyä vähän heiluttelee joka ilta :LOL: Meillä tosiaan on ainaki riittäny, että sitä vähän päädystä hytkyttää.

Tukkaa lähtee täälläkin ihan älyttömästi :headwall: Mulla kun on vielä melko pitkät hiukset, ni niitä on sit ihan joka paikassa. Lähteekö teillä muuten myös vauvan tukka? Meillä nimittäin vaavin syntymätukka on alkanu lähteä ihan tosissaan, kivat kaljuläiskät jo :whistle: Tai sit se pudottaa tukkaansa ihan myötätunnosta, ku äipältäkin kerran lähtee :LOL: Luulin jo, et toi tukka jää pysyväks, kun aluks sitä ei lähteny yhtään. Mut kiva uusi sänki hänellä on siellä jo alla =)
 
Kakkaa ootettiin ekaa kertaa tytöltä melkein viikko (meille pitkä aika) Niin johan tänä aamuna kakat tuli. Tuli sitten niin että kun tuossa meidän sängyssä olin tyttö kainalossa torkkumassa. Niin seuraavaksi huomasin että vaippa ei oikein pitänyt. Sitä tuli selästä ja haaroista. Loppujen lopuksi siinä kakassa oli tyttö, minä ja meidän lakanat :kieh: :LOL:
 
heh heh piipi saisinkin oikeen kunnon schwazenegger haban! :LOL: :LOL: nipsuli kiitti, sun linkkivinkki sopii paremmin mun hauiksille. en tiennytkään tuollaisia olevan. =)

juu, ja vauvan tukka kans lähtenyt..ihan tässä vähällä aikaa, enää ei ole ollenkaan niin paljon jäljellä kuin vielä hetki sitten. varmaan tosiaan myötätunnosta äitiä kohtaan! ;)
 
nipsuli:
Eikös pinniksiin myyä semmosia kumitassujakin jotka helpottavat tuota hytykyttelyä

*muoks* Siis tämmöset
kiitti linkistä, muistinkin nähneeni jossain lastentarvikeliikkeessä jotain keinusysteemejä. Luulin vaan, että ne käy vaan sellasiin kapeampiin jalkoihin, mut näköjään ainakin tossa linkissä olevat on kiinni samanlaisissa sängyn jaloissa kuin meillä.
 
Meilläkin on kalju läntti takaraivossa, todennäkösesti "kulunu" pois. Mut edestä on ihan lähteny hiuksia pois.

Nukkumaan menee iltamaidon jälkee, vien sänkyyn ja joskus on hereillä ja joskus vaan raottaa silmiään. Tutin laitan jos on hereillä ja silitän päästä pari kertaa. sinne yleensä nukahtaa, muutaman kerran on tarvinnu käydä laittamassa tuttia takasin, ei kovin usein. Helposti käy nukkumaan, niinkun on isompikin käyny.
 
jees..kaljuläntti täälläkin ja lisäksi harventuneet hapset yleensäkin pikkuisella.

te joilla jo aurinkolasit vauvalla, niin kuin hyvin ne pysyy päässä ja onko muita hyviä/luotettavia merkkejä kuin ne baby banzit? niiden värit ei oikein säväytä minua. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Mä tossa mietin, kun täällä usein lörpötellään vielä yöaikaankin, niin mistä virtaa riittää?Mun
on pakko mennä kymmenen jälkeen viimeistään maate, joskus menen ysiltäkin.Onko muita?
Vai meneekö se taas tän -75 vuosimallin piikkiin :LOL: ??
Ei mee, tää -83 hyytyy ihan samaan tapaan! :wave:

 
heissan,

3kk neuvolassa käyty ja neidin mitat oli seuraavat: pituus 62cm, paino 6295cm ja py 41cm. kasvaa hyvin käyrillään ja pituuskäyrä menee siellä plussalla... tää oli siis eka kerta ku näin ne kuuluisat käyrät, kun oma vakkariterkka oli lomilla. kivoja kommenttejakin tämä täti sinne kirjoitteli, mutta kotona vasta huomasin, että oli laittanut hymiön sinne kommenttien väliin. siis hymiön :D!

rotan kakkosannos saatiin myös ja sit se yhdistelmärokote, minkä pistäminen sai kyllä aika lohduttomat itkut aikaan.. rassukka, katsoi mua tosi loukkaantuneena, että miksi äiti annat tehdä näin mulle :( . toivottavasti ei nyt tulis hirveitä sivuvaikutuksia, kun siitä ekasta rotasta saatiin vaavin maha sekaisin ihan totaalisesti, ja hän oli niin itkuinen, väsynyt, kipeä ja vatsavaivainen monta päivää.

ÄippäHki meillä oli myös alkuaikoina shitteri kovassa käytössä nimenomaan kakattamiseen :D. nykyään kakat on ilmeisesti sit kivempi ähertää aamulla sängyssä, kun saa heräillä äidin viekussa.. mutta toi nimi jäi silti pysyväksi, kaikella kunnioituksella babybjörniä kohtaan :).

neuvolan jälkeen käytiin muskarissa vikaa kertaa, kun se jää tauolle kesälomien ajaksi. lopussa oli vielä mehua ja keksejä tarjolla, ja sieltä lähdettiin yhdessä lounaalle. neiti vaan nukahti heti kun päästiin liikkeelle, sillä ilmeisesti toi yhdistelmärokote väsyttää.

aurinkolaseja voi katsella myös optikolta. merkkiä en muista, mutta maksoivat n. 50e ja niissä oli siis taipuisat sangat ja lisäksi se remmi pään taakse. menevät ilmeisesti 2v ikään asti ja vaikuttivat tosi laadukkailta (siis että vaavi voi heittää ne seinään eivätkä siltikään mene rikki).

kutsu käy joten pitänee mennä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
 
Kaupoilla käytiin, ostin ittelleni alusvaatteita kun ei nuo vanhat vieläkää oikeen mahu ja nää mitä on muutamat ollu alkaa olla puhki käytettyjä..meinasin ettei tarviis tätä kokoo enää ostaa, mutkun ei nuo kilot lähe :ashamed:
Kirpparilta löysin vasin ihanan kaulusjuhlabodyn likalle eurolla :D Alko kyll hyllyt olee aikalailla tyhjiä jo....porukka suuntaa kesälaitumille... :whistle: Ei tartte kesällä juur kirpparilla käydä vissiin...
 
Mulla on Hissukan tapaan ongelma ulkoilusta.. tai oikeestaan vielä, epäilen että se on tulossa se dilemma. Ku nythän neiti nukkuu päikkäreitä 10stä eteenpäin, jolloin me esikon kans lähetään myös pihalle. Vaan kun se nyt näytöstää että neiti meinaa turhan helposti yöllä alkaa seurustelemaan syöttöjen yhteydessä, ja heräilee aamusta turhan aikaisin (tänä aamuna alko höpöttelee viideltä!!), ni aattelin että unta on vähennettävä päiväpuolelta... siispä aattelin että jos nukkus yhet lyhyet päikkärit aamulla, valvois 10stä eteenpäin, menis puolelta päivin esikoisen kans yhtäaikaa pitkille päikkäreille, ja sit illansuussa ottaisi vielä yhdet lyhykäiset unet. Ni missäs välissä mä sitte ulkoilen isomman kans? Ois pakko ulkoilla ja neidin valvoa jonkin aikaa yhtäaikaisesti. Ni milläs sen saat viihtymään ku ei sieltä vaunuista mitään näe... No rintareppua minä oon alustavasti miettiny ratkaisuksi, mutta mitä siihenki osaa sitte pukee päälle..? Jalkoja lähinnä mietin, ku tähän asti on menny pelkillä villasukilla, ku jalat on jääny aina haalarin sisään suojiin, ja lisäksi vaununkoppaan sisälle.. mut siinä ei sitte jäiskään. Toisaalta kesä tulossa että tarkenisko tuo sitte kumminki ihan vaan sukilla..? Että osaaki olla vaikeeta.

Kivat parahtelut neitillä tänään, kitkuaa yliväsymystään ku meni aamu vähä "häneksi"... heräs niin aikaisin ja sit käytiin mammakahveilla, missä neiti oli ekaa kertaa isommassa hälinässä... nyt saa vähän väliä höntätä tuttia laittamassa. Ja saattaa kyllä masuaanki kitistä ku söin eilen lakritsia ja suklaata... ite ainaki kärsin illan ja yön semmosista ilmavaivoista että jaiks. Mutta tiesin kyllä mistä johtui. Ni nyt sitte neidin vuoro, nyyh! :'( En aatellu yhtään, vaan osaanpahan jatkossa olla noita mässäilemättä. Muuten ei oo kyllä mun syömiset vaikuttaneet mitään, mutta laku aiheuttaa mulle itelleki perinteisesti vatsanväänteitä ja -kuplia, joten ei ehkä ihme jos maitoki on sitte kipristyttävää. Vai meniskö tuo noin yks-yhteen..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
Mikä liina sulla on?? Kietasuristi minkä mie teen on oikeesti ihan sikahelppo!!! Jopa mie osasin eka kerralla :D Ja kuulemma siinä samassa sidonnassa voi laittaa myös naamamenosuuntaan =) Mie siis käyttäny vauvan kasvot itteeni päin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meidän neiti Eellä on takaraivossa kaljuhko kohta, mutta itte oon sen yhistäny siihen että nukkuu nykyään selällään ja siis näin ollen hankautuu tuo tukka pois :eek:
Näin meilläkin ollut jo jokin aikaa
Jep :D Kasvaa onneks kyllä takasin, kun alkaa olee enempi pää pystyssä :LOL: :LOL:
Meillä on takaraivossa ja sivuilla kans! Hupsun näkönen =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
Mikä liina sulla on?? Kietasuristi minkä mie teen on oikeesti ihan sikahelppo!!! Jopa mie osasin eka kerralla :D Ja kuulemma siinä samassa sidonnassa voi laittaa myös naamamenosuuntaan =) Mie siis käyttäny vauvan kasvot itteeni päin...
Miten teet pihalla, viritteletkö liinan oman takkisi päälle vai jääkö vauva ja liina sun takin alle vai..?

Mulla ois trikooliina, muutaman kerran oon sisällä käyttäny, mutta löysäksi ne jää mullaki...
 

Yhteistyössä