***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tässä kuvassa vauva on kokonaan liinan sisällä, pää tuettuna siis myös liinalla...neiti tuossa n. 1vko ikäinen
http://www.aijaa.com/img/b/00188/2151357.jpg
Liityn keskusteluun :D
Tolleen kun jahvetin tossa kuvassa, meillä poika vieläkin nukkuu päikkäreitä, ja nukkuu noin myös kauppareissutkin :) ...oikeestaan A nukahtaa heti kun sen tunkasee tuonne, ja pää tosiaan toisen henkselin alla.
Hyvin sujuu cittarireissut, ja ite voi kahmia kaksin käsin tavaraa hyllystä kärryyn kun molemmat kädet on vapaana :D :LOL:
samoten pyykkituvassa (7 kerrosta meiltä alaspäin) käydään poika liinas. meillä on about 5 metrinen musta pikkuruun liina...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ja hei, kannattaa muistaa, että liinaan vauvalle ei tarvi ihan niinpaljoa tunkee päälle :wave: :wave: Meillä on tyyliin alusvaatteet+collaripuku liinaillessa ulkona+töppöset ja lakki...eikä itelleenkä tarvi hirveesti päälle :whistle: :wave: :LOL: :LOL:
Hih, tämä oliki seuraava kysymys! =)
Alusvaatteet? Siis esim. body ja sukkikset? Niin vähälläkö tosiaan pärjää? Hui.. minä oon tämmönen "vauvalla-aina-liikaa-päällä"-äiti :ashamed:
Me käydään vaunulenkeilläkin niin että on body ja sukkikset/puolipotkarit, sit vähän paksummat sukat ja joku myssy ja lapaset, ihan ohkanen peitto tai harso siinä päällä. Aurinkoisena päivänä tolla pärjää :)
 
emmie tulee mun tilalle, mulla pitää mennä herättelee lopultaki päikkäreiltä toi isompi, ja alkaa ruoan laittoon, isäntä kotiutuu puolen tunnin päästä töistä, ja jopa tuo itelläki nälkä kurnii suolessa ku en ehtiny lounasta syömään ku oli niin hälinää sen neitin unille menon kanssa.. ja sit jumahdin tähän koneelle :ashamed:

Mut liinaa kokeillaan illemmalla, pitää vaikka ottaa kuvia ni voit jahvetti kommentoida että näytöstääkö se olevan ollenkaan oikein päällä =)

meen :wave:
 
Heippa!

Eilen tuli eka nauru minkä laskin nauruks, muut on ollut sellasia hörähtelyjä :D
Makoiltiin lattialla ja yllytin Jiitä kääntymään ja taputin peittoo. Se oli pojusta ihan hullunhauskaa =) Tai sit se nauro että "äiti, usko unelmiis, en käänny" :p

Mulla alkaa hiusten tila normalisoitua, eli ohenee takaisin sellaseks siimaks. Raskauden aikana tukka oli tosi ihana ja tavallisesti paljaana olleet kohdatkin peitty. Mulla on ollut sellasta hiustenlähtö ongelmaa jo vissiin viis vuotta, kävin tutkituttamassa pääni=) ja sanoivat että syön väärin ja stressaan liikaa. Stressaus on mun elämäntehtävä, sille en voi mitään. Syöminen sujuu hienosti, mutta ei taida riittää, muutosta tapahtuu vaan alempana kun päässä...

Tänään on mitä todennäköisemmin tasan vuosi siitä kun Jii sai alkunsa =) Mies ei vaan usko, mutta muistan kirkkaasti ettei pitkään ennen sitä päivää tai pitkään sen jälkeen ollut mitään.. toimintaa :whistle:

Poika on niiin kultanen kun se herää nykyään melkein joka aamu kuudelta, ehkä vähän ennen. Ja oon tosi väsynyt enkä jaksa tehdä mitään, tunnustan heti että kohta alkaa olla reilusti yli viikko siitä kun täällä on imuroitu... :ashamed:
Sitten kun poika torkkuu aamupäivän näitä 15 min uniaan niin enhän mä mitään kerkiä nukkua. Ne "viralliset" päiväunetkin on nykyään paljon lyhyempiä kun ennen tai sitten poika nukahtaa nille vasta joskus neljän viiden aikaan, jolloin sitten kyllä nukkuu kymmeneen asti |O Ja taaas herätään kuudelta ja taaas jää hommat tekemättä kun äiti ei jaksa... Ei muuten mitään, mutta kun tarvis saada jo puhtaita astioitakin :D
 
Jestas tätä meijän pikkumiestä! Nyt kun aattelin laittaa ylös paljonko nukkuu ni eihän tuo oo paljoo tänää hereillä ollu! Nyt jo nukkunu 3 päikkärit tänään, normalisti ehkä ois tokat menossa. No, on se kyllä herännykki aikasin.

Jahvetti on antanut hyviä liinaohjeita täällä, pitäisköhän vielä iteki kokeilla... Toisaalta nyt toi ergo on niin hyväksi havaittu niin näinköhän inspistä liinan käyttöön löytyy :ashamed:
 
Mie kävin täs välis laittaa potut kiehuu :LOL:

Tosiaan vaatetta voi jättää yhen kerroksen melkeen pois...on aika kuuma paketti sekä itselle että vauvalle, kun molemmat siinä hohkaa navat vastakkain :D Lakki ja töppöset kun muistaa, jos on kylmempi ilma, nekun ei silleen oo siellä liinojen sisällä =)

emmie mulla on kanssa n. 5m pitkä Me&Mama liina =)

Tänään jokaisessa Helmiperheessä onkin sit kunnon sidontaorgiot :LOL: :LOL: :LOL:
 
M:n 3kk neuvola mitat:

paino 7040g
pituus 63,7cm

ja piikki saatiin huudon saattelemana.voih pientä ressua. nallelaastari laitettiin päälle :)
nyt pikkumies istuu sitterissä ja kattoo telkkaa ja viuhtoo käsillä ja jaloilla.
huutaa ei ei ei aina välillä :LOL: :LOL: :LOL:

nyt olis tontilla sähköhommat tehty. uuni ja liesitaso paikallaan. tässä alkaa muuttokuume todellakin nousta.

ai niin pään ympärys kasvaa vaan ja sitä seurataan nyt kahden viikonpäästä taas. sitten tulee lähete lasten lääkärille jos ei tasoitu. :eek:
onneks kuitenkin pojan pää tutkittiin sairaalassa kun oltiin. tehtiin aivoultra ja aivosähkökäyrä jnejne...ja kaikki ok. kyllä mietityttää hiukkasen, mutta mun pikkuveljellä on ollu ihan sama homma ja tytön pääkin oli melko iso.kai me ollaan isopäistä väkeä....hmm...

jees, mut nyt ruuan laittoon.

Jepsu
 
Heipsan!
Täällähän on kunnon liinailumeiningit tänään :LOL: Meilläkin ois tarkoituksena koittaa tänään tehdä pieni liinailulenkki ulkona, kun ollaan vaan sisätiloissa liinailtu. Me harjoteltiin sidontoja jo eilen, joten nyt sujuu tuo nassu menosuuntaankin, kun tosiaan tajusin sen olevan tuo samainen kietaisuristi, jote oon käyttänyt juuri noin kun Jahvetilla oli kuvassa =) Tuota vaatetusjuttua pitääkin miettiä aina sään mukaan, nytkin on kyllä muuten lämmin, mutta hirvee tuuli täällä meillä :(

Nukkumisrutiineista
kin olitte jutustelleet. Meillä toimii edelleen se, että iltasyönnin (nykyisin siis vellimaito sekoitus pullosta) poju väsyneenä, mutta yleensä hereillä, laitetaan sänkyyn, tutti suuhun ja unirätti nassun päälle hypisteltäväksi ja sinne poika nukahtaa =)

Jaahas, meillä mies saapui kotiin, joten pitää varmaan palata tuonne hellan ääreen, kun sapuskan teko on vähän vaiheessa. Jäin nimittäin jumiin tähän koneelle lueskelemaan, kun tullut niin paljon juttua jälleen :ashamed: :) Ja nälkä kurnii... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Mä tossa mietin, kun täällä usein lörpötellään vielä yöaikaankin, niin mistä virtaa riittää?Mun
on pakko mennä kymmenen jälkeen viimeistään maate, joskus menen ysiltäkin.Onko muita?
Vai meneekö se taas tän -75 vuosimallin piikkiin :LOL: ??Mieluusti kyllä valvoiskin, mutta yleensä hyytyy...Tummat silmänaluset löytyy silti täältäkin!!
=)
No, eipä se varmaan vuosimallin piikkiin mene. Itse vm. -80, enkä niin hirveän nuori sinuun verrattuna. :) Olen aina ollut ns. yöihminen ja selvinnyt lyhkäisillä (n. 6-7h) yöunilla. Menen nukkumaan yleensä siinä klo 1-3 sen jälkeen kun tyttö on herännyt syömään. Ei tarvitse sitten heti herätä, kun on itse käynyt unille. :) Tyttö heräilee yleensä siinä klo 7-8, jolloin olen nukkunut vähintään 4 tuntia. Aamuisin saatan sitten jatkaa unia n. klo 10 saakka, joskus tytön kanssa yhdessä aamutoimien jälkeen ja joskus ittekseen. Riippuu siitä, kuinka virkeä tyttö on aamutoimien jälkeen. Meillä mies hoitaa aamutoimet vapaapäivinään ja joskus myös silloin kun menee aamulla töihin, jos tyttö sattuu heräämään juuri kun on itse herännyt. Nukun usein myös päiväunet, n. 45min. alkuillasta yhdessä tytön kanssa. Mulla ei muuten oo juur koskaan tummia silmänalusia. =)
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meidän neiti Eellä on takaraivossa kaljuhko kohta, mutta itte oon sen yhistäny siihen että nukkuu nykyään selällään ja siis näin ollen hankautuu tuo tukka pois :eek:
Meilläkin on nukkumakalju. Ja juuri siinä kohdassa on myös haikaranpurema, mikä on muuttunut sydämen muotoiseksi. :eek: :heart: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
te joilla jo aurinkolasit vauvalla, niin kuin hyvin ne pysyy päässä ja onko muita hyviä/luotettavia merkkejä kuin ne baby banzit? niiden värit ei oikein säväytä minua. :whistle:
Hyvin pysyy vaunussa nukkuessakin. B) Semmonen merkki ainakin on kun Jaz-O-Shades (kirjoitettiinkohan noin...) ja sitten liikkeistä saa Polaroideja sun muita. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just laitoin likan liinaan ja koitin nappaa muutaman kuvan...ei oikee onnannu...täytyy pyytää isäntää illalla ottaan parempia..

http://www.aijaa.com/img/b/00921/2151307.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00760/2151318.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00742/2151324.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00373/2151333.jpg

Aikaa siihen, et kaivoin liinan kaapista ja likka oli liinassa meni öpaut 2minuuttia...et kannattaa opetella!!! :whistle: :wave:

*muoks* Kakkoskuvassa liina on ristissä eikä ole vielä smokkivyötä nostettu ylös tukemaan...
Kuvittelin sut Jahve IHAN erinäköiseks! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä likka kannattaa päätään täydellisesti, et voi laittaa jo naama menosuuntaan, jos ei kannattele, ni ei kannata laittaa. Selkämenosuuntaan pitää vetää se toinen "olkahihna" pään tueksi, eli pää tavallaan sinne liinan sisään huppuun, niin ei tarvi yhtän itse käsillä tukea =)
Hyvinkö viihtyy selkä menosuuntaan?
Meillä ei tosiaan oo tyttö viihtyny selkä menosuuntaan päin siellä hupun sisällä, kun muutaman kerran nukkuessaan. Ja sillonkin oli tosi pieni. Nyt en oo koklannu pitkiin aikoihin liinaa, mutta taidanpa tänään myöhemmin kokeilla tuota kasvot menosuuntaan päin liinailua. =)

 
vitsi te ootte ahkeria kirjottajia, ku oli taas sivukaupalla tullu vajaassa vuorokaudessa tekstiä..

meilläki on kallella koko takaraivo ihan kalju ja sille alkaa tulla semmonen spede tukka ku sivuilta alkaa kans lähteä ku pyörittelee niin tiuhaan tahtiin sitä päätään :D

valvomisesta minä en oikeastaan ikinä rupea ennen puolta yötä nukkumaan, monesti venyy tuonne kahteen asti ja aamulla oon kuitenki 8 aikaan virkeänä hereillä, minä oon semmonen että tarviin joka päivä sitä omaa aikaa sen jälkeen ku lapset saanu nukkumaan, jos rupean lasten kans samoihin aikoihin unille eli siinä 22 jälkeen niin oon aamusta asti pahalla tuulella ku ei oo ollu sitä hengäsdys taukoa.

huomenna on esikoisella kerhon kevätjula puol kymmeneltä aamulla ja sitten torstai aamuna on kallen neuvola ja perjantaina ajellaan ilmeisesti yhdessä tohon naapurikaupunkiin ku anoppi ilmeisesti ottanu itteään niskasta kiinni ja odottelee meitä sinne kyläilemään ja ihan selvinpäin ja lauantaina onki sitte kahden kaverin valmistujaiset, toinen niistä sattuu olemaan paras kaveri ja mulla ei ole vieläkään lahjaa edes mietittynä saatikka ostettuna... :whistle: :ashamed: :eek: eli on ihan tarpeeksi muistettavaa tälle viikolle, voi pää parkaa, tämä muisti ku on nykyään "VÄHÄ" ruosteessa.. :whistle:
 
aamutoimista meillä myös mies hoitaa vauvelin aamutoimet ja aamuseurustelut ennen töihin menoa.."yhdessä" silittävät paidan ja katsovat aamu-tv:tä. Minä saan jatkaa unia ja sit kun mies lähtee töihin, niin se tuo pikkuisen mun viereen tissille, mihin yleensä nukahdetaan molemmat ja herätään sit kun herätään. :heart: Huomenna mies lähtee työmatkalle ja tulee pe-iltana, joten nyt pitää selvitä yksin.
;)

Valmistujaislahja meilläkin ostamatta..nyt siis yhdet yo-juhlat ja sit seuraavana viikonloppuna kahdet ammattiinvalmistujaiset. Noh, yksi toivoo Teema-sarjaa ja kaksi muuta rahaa. Helppoa kuin heinän teko! :D Pitää vaan lähtee hakee ne Teemat neidin kanssa. Jos vaikka huomenna Jumboon suuntais..
 
Mä tartten kans omaa aikaa illalla: joko lueskelen tai sitten oon tässä koneella. Ja melkein joka ilta vietetään myös yhteisaikaa miehen kanssa tuossa soffalla. Jutustellaan, katotaan telkkaa, syöpötellään (ettei laihtumaan pääse) jne. Tänään ajateltiin käydä pitkästä aikaa saunassa. :) Ja tällein miehen vapaapäivinä mulla on omaa aikaa myös päivällä, kun mies käy joskus tytön kanssa kaksin ulkoilemassa ja kaupassa. Yleensä yks ulkoilu kaikki yhdessä ja yhden mies tekee tytön kanssa kaksin.
 
Sidontaohjeista pitääkin kiittää jahvettia, lähinnä nuista kuvista! Mä oon käyttänyt eniten ihan BB activea kun ulkoillaan koirien kanssa. Tytöllä on naama menosuuntaan. Mulla on kyllä liinakin mutta tossa kietaisusidonnassa on nimenomaan mietityttänyt miten jalat laitetaan. Että tunkeako ne ns lootusasentoon sinne "smokkivyön" alle vai jättääkö jalat roikkumaan ja sen smokkivyön vaan päälle.
Ehkä mäkin kokeilen joku päivä taas liinaa.
Nukkumaan menosta, mä oon vm 77 ja oon useimmiten valmista kauraa jo kympin uutisten aikaan. Hyvä jos jaksan kukkua klo 22.30 asti. Kymmenen vuotta sitten mä menin jo ysiltä nukkumaan, nyt mä oon myöhäistänyt aikaa :D. Eli kun tyty nukahtaa viimeistään silloin 22 niin mun omaa aikaa on hikiset puoli tuntia :whistle:.

Mies ilmoitti eilen ihan yhtäkkiä että vois pitää isäkuukauden. Ja kun sit mielenkiinnosta yritin ettiä selvää ohjetta mm Kelan sivoilta niin enhän mä ymmärtänyt sanaakaan. Että koska se on pidettävä ja pitääkö mun mennä töihin siksi aikaa jne. Että jos joku osaa vääntää rautalangasta asian mulle niin kaunis kiitos.. :wave:

 
oi oi..eka kevätjuhla ieva Aika söpöä! :heart:
Meillä nämä vauvaharrastukset alkaa sit varmaan kunnolla vasta syksyllä. Muskari ja mamma-kerho jne. Ei jotenkin saatu nyt niitä vielä meidän rytmiin sopiviksi..aina alkoivat liian aikaisin ja jäivät siksi muutamaan kertaan. Mut eiköhän tuota vielä ehditä! =)
 

Yhteistyössä