***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
Mikä liina sulla on?? Kietasuristi minkä mie teen on oikeesti ihan sikahelppo!!! Jopa mie osasin eka kerralla :D Ja kuulemma siinä samassa sidonnassa voi laittaa myös naamamenosuuntaan =) Mie siis käyttäny vauvan kasvot itteeni päin...
Mulla on sellainen mikä tuli joskus Vauva-lehden kylkiäisenä :D Täytyy kaivaa se taas esiin ohjeineen ja yrittää uudelleen. Tajusin että mähän yritin sitä solmia kun poika oli vasta ehkä pariviikkoinen, nyt voisi varmaan käyttää jo helpompiakin sidontoja...

Meillä siis sidontaa tiedossa tänään kun ukko kotiutuu B) :LOL:

 
Ippu olikos sulla mink'ä ikäinen se isompi? Et jos vaan isomman kanssa myöhästäsitte ulkoilua?? *ehottaa ratlkasua ongelmaan* =) Meillä mennään nimittäin ihan vauvantahtiin nuo ulkoilut yms...tosin meillä nää isommat ei enää päikkyjä nuku :LOL: 10v, 8v ja 5v :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ippu olikos sulla mink'ä ikäinen se isompi? Et jos vaan isomman kanssa myöhästäsitte ulkoilua??
Se on 2v4kk, ja menee päikkäreille 12lta. Jos siirtää ulkoilua, siirtyy päikkärit, ja jos päikkärit siirtyy, siirtyy illan yöunille menoki, ja jos se siirtyy, jää äidin oma aika vähemmälle... oma napa, oma napa! ;) =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
Mikä liina sulla on?? Kietasuristi minkä mie teen on oikeesti ihan sikahelppo!!! Jopa mie osasin eka kerralla :D Ja kuulemma siinä samassa sidonnassa voi laittaa myös naamamenosuuntaan =) Mie siis käyttäny vauvan kasvot itteeni päin...
Miten teet pihalla, viritteletkö liinan oman takkisi päälle vai jääkö vauva ja liina sun takin alle vai..?

Mulla ois trikooliina, muutaman kerran oon sisällä käyttäny, mutta löysäksi ne jää mullaki...
Trikooliinaan ei tartte jättää ns vauvalle tilaa vaan vetää sen suoraa kireelle...se joustaa kyl sitte, kun vauvaa sinne ujuttaa...

Mie laitan liinan omien sisävaatteiden päälle ja sit vaan takki päälle, mut jätän yleensä auki...tosin takki on niin iso, et vaubva mahtuu kyl liinassa sinne sisälleki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka, kantoliinaa suosittelen erittäin lämpöisesti sun ulkoiluongelmaan!!! :wave: :wave: Miekin nyt vasta tän nelosen kanssa oon oppinu sitä käyttään :D
Mä olen yrittänyt mutta ei tuu mitään :headwall: en osaa tehdä niitä sidontoja, kokeilin mutta jää niin lörpäksi ettei siinä lapsi pysy. :( Kai sitä voisi yrittää vielä uudestaan...
Mikä liina sulla on?? Kietasuristi minkä mie teen on oikeesti ihan sikahelppo!!! Jopa mie osasin eka kerralla :D Ja kuulemma siinä samassa sidonnassa voi laittaa myös naamamenosuuntaan =) Mie siis käyttäny vauvan kasvot itteeni päin...
Miten teet pihalla, viritteletkö liinan oman takkisi päälle vai jääkö vauva ja liina sun takin alle vai..?

Mulla ois trikooliina, muutaman kerran oon sisällä käyttäny, mutta löysäksi ne jää mullaki...
Trikooliinaan ei tartte jättää ns vauvalle tilaa vaan vetää sen suoraa kireelle...se joustaa kyl sitte, kun vauvaa sinne ujuttaa...

Mie laitan liinan omien sisävaatteiden päälle ja sit vaan takki päälle, mut jätän yleensä auki...tosin takki on niin iso, et vaubva mahtuu kyl liinassa sinne sisälleki :D
No siinäkö se vika onki ollu! Minä oon aina jättäny pussin vauvaa varten. Pitääki yrittää uudelleen mullaki, eli Hissukka, samat on iltaohjelmat! ;)

Ja löytyypä naulakosta näille keleille passeli takkikin, mihin mahtuu baby liinoineen sisälle =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ippu meil ei oo tuon ikäsenä kukaan ees nukkunu päikkäreitä :eek: :p :kieh:
Tuo tarttee ne vielä selvästi. Ihan mahottomia ollu ne harvat päivät jolloin ei oo nukkunu.
Menee nyt vielä tosi hienosti itekseen, aiemmin tartti nukuttaa.
Ja nukkuu pari tuntia! =) Yöllä 20:30-06.30, eli 10h. Hyväuninen kaveri =)

 
ippu ja hissukka nonni :D Eli liina vaan suoraa aika kireelle päälle ja sit taiteilee vauvan sinne...ei mitään "pusseja" trikooliinaan :D
Ja kietasuristisidonta on sellanen mis meillä ainaski viihdytään...on silleen pystssä eikä "vauva-asennossa"...

*muoks muoks* ei sit kuiteskaa ihan hikipäässä kireelle tarvi vetää :LOL: :LOL: Sille, et huomaa, et joku on päällä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ja kietasuristisidonta on sellanen mis meillä ainaski viihdytään...on silleen pystssä eikä "vauva-asennossa"...
Mut entäs tämän ikäisen vauvan pää, se on aika heilakka vielä... joku aika sitte tuohon kietasuristiin pujottelin ja niin että nenä minua kohti, ni reppanalla retkotti pää taakse päin, ja eihän mun kädet sitte vapaat ollu ku piti sitä päätä tukea... Vai oliko se vika tässäki kohtaa siinä liian löysässä sidonnassa, että se päällimmäiseksi tuleva kaistale ei ollu tarpeeksi tiukka tukemaan sitä päätä?
Nekku eteenpäin -tyylillähän tätä ongelmaa ei tosin taida olla..

 
Moi!
Onko teidän muiden vauvoilla tuolla kaulalla poimuja? Meiän pojalla on ja nyt tänään huomasin kun yiritin pyyhkiä niitä, niin ylempi poimu heti leuan alla oli ihan vereslihalla, eli se vissiin on niin hautunu sielä, kun ei sinne pääse ilmaa ja sitä ei saa edes kunnolla kylvyn jälkeenkään kuivattua. Siellä on aina kertyny sellasta pahanhajusta mönjää.
Mitä sille pitäs tehdä nyt ku se iho on menny noin rikki, että verta oikein tulee?

Marie82 ja Elias 3kk ja 3vkoa
 
Marie, talkkia minä ehdottaisin, mutta samaan hengenvetoon mietin että kärsiikö sitä laittaa verestävälle iholle, että pitäskö iho saada ensin parantumaan Bepanthenin ja ilmakylvyttelyn ja ahkeran kuivauksen avulla, ja sitten ylläpitohoitona sitä talkkia..?
 
Just laitoin likan liinaan ja koitin nappaa muutaman kuvan...ei oikee onnannu...täytyy pyytää isäntää illalla ottaan parempia..

http://www.aijaa.com/img/b/00921/2151307.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00760/2151318.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00742/2151324.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00373/2151333.jpg

Aikaa siihen, et kaivoin liinan kaapista ja likka oli liinassa meni öpaut 2minuuttia...et kannattaa opetella!!! :whistle: :wave:

*muoks* Kakkoskuvassa liina on ristissä eikä ole vielä smokkivyötä nostettu ylös tukemaan...
 
Marie meillä oli samaa ongelmaa varsinkin esikoisen kanssa. Parhaiten toimi meillä vaihteleva hoito, laitoin vuoron perään Bepanthenia ja talkkia/sinkkirasvaa. Jos pelkästään rasvoo niin iho ei koskaan pääse täysin kuivamaan --> ei hyvä, ja jos laittaa aina talkkia niin se kertyy sinne pieniksi palloiksi mikä hankaa ihoa --> ei hyvä sekään. Puhdistaminen ja kuivaus on tärkeää, meillä se tehtiin miehen kanssa yhdessä niin että toinen piteli poimua auki ja toinen putsasi ja kuivasi niin pääsi kunnolla käsiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ja kietasuristisidonta on sellanen mis meillä ainaski viihdytään...on silleen pystssä eikä "vauva-asennossa"...
Mut entäs tämän ikäisen vauvan pää, se on aika heilakka vielä... joku aika sitte tuohon kietasuristiin pujottelin ja niin että nenä minua kohti, ni reppanalla retkotti pää taakse päin, ja eihän mun kädet sitte vapaat ollu ku piti sitä päätä tukea... Vai oliko se vika tässäki kohtaa siinä liian löysässä sidonnassa, että se päällimmäiseksi tuleva kaistale ei ollu tarpeeksi tiukka tukemaan sitä päätä?
Nekku eteenpäin -tyylillähän tätä ongelmaa ei tosin taida olla..
Meillä likka kannattaa päätään täydellisesti, et voi laittaa jo naama menosuuntaan, jos ei kannattele, ni ei kannata laittaa. Selkämenosuuntaan pitää vetää se toinen "olkahihna" pään tueksi, eli pää tavallaan sinne liinan sisään huppuun, niin ei tarvi yhtän itse käsillä tukea =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Just laitoin likan liinaan ja koitin nappaa muutaman kuvan...ei oikee onnannu...täytyy pyytää isäntää illalla ottaan parempia..

http://www.aijaa.com/img/b/00921/2151307.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00760/2151318.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00742/2151324.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00373/2151333.jpg

Aikaa siihen, et kaivoin liinan kaapista ja likka oli liinassa meni öpaut 2minuuttia...et kannattaa opetella!!! :whistle: :wave:

*muoks* Kakkoskuvassa liina on ristissä eikä ole vielä smokkivyötä nostettu ylös tukemaan...
Hei, sulla jää "noin paljon vauvaa näkyviin" :LOL: Mielenkiintoinen ilmaisu =)
Mutta siis minusta tuntuu että mulla on aina näkyny vaan tyyliin vähän nenänpäätä sieltä, eikä käsiä ainakaan! Taitaa tosiaan olla pientä opiskelun tarvetta tässä meillä!! =) =) =)

MUOKS MUOKS: en ole siis koskaan vielä sitonu nenä menosuuntaan eli siitähän se johtuuki :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä likka kannattaa päätään täydellisesti, et voi laittaa jo naama menosuuntaan, jos ei kannattele, ni ei kannata laittaa. Selkämenosuuntaan pitää vetää se toinen "olkahihna" pään tueksi, eli pää tavallaan sinne liinan sisään huppuun, niin ei tarvi yhtän itse käsillä tukea =)
Hyvinkö viihtyy selkä menosuuntaan?
 
Ippu piti aikaisemmin kommentoida sun viestiin että meillä ainakin poika saa kunnon mahakivut jos mä erehdyn suklaata syömään ja menee ihokin ihan pilkulliseksi, allergiaa siis selvästi. Onneksi ei ole muuta ruoka-ainetta vielä löytynyt mikä tuntuisi mitään aiheuttavan, ainakaan näin imetyksen välityksellä.

Ei kyllä tee mulle yhtään pahaa olla syömättä suklaata vähän aikaa, jos vaikka vahingossa jokunen kilo karisisi... *ei toivoa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä likka kannattaa päätään täydellisesti, et voi laittaa jo naama menosuuntaan, jos ei kannattele, ni ei kannata laittaa. Selkämenosuuntaan pitää vetää se toinen "olkahihna" pään tueksi, eli pää tavallaan sinne liinan sisään huppuun, niin ei tarvi yhtän itse käsillä tukea =)
Hyvinkö viihtyy selkä menosuuntaan?
Viihtyy joo, muta huomaa kyllä jo selkeesti, että enempi pitäs nähdä, joten siks aloin opetella laittaa nyt myös toisin päin =) Nenä itseenpäin nukahtaa helposti liinaan =)

 
Ja hei, kannattaa muistaa, että liinaan vauvalle ei tarvi ihan niinpaljoa tunkee päälle :wave: :wave: Meillä on tyyliin alusvaatteet+collaripuku liinaillessa ulkona+töppöset ja lakki...eikä itelleenkä tarvi hirveesti päälle :whistle: :wave: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ippu piti aikaisemmin kommentoida sun viestiin että meillä ainakin poika saa kunnon mahakivut jos mä erehdyn suklaata syömään ja menee ihokin ihan pilkulliseksi, allergiaa siis selvästi. Onneksi ei ole muuta ruoka-ainetta vielä löytynyt mikä tuntuisi mitään aiheuttavan, ainakaan näin imetyksen välityksellä.

Ei kyllä tee mulle yhtään pahaa olla syömättä suklaata vähän aikaa, jos vaikka vahingossa jokunen kilo karisisi... *ei toivoa*
Joo, ja mä en oo tähän mennessä oikeastaan rehellistä suklaata juuri syöny, jotain patukoita kyllä, siis twix tms, missä on suklaata vaan murto-osa. Toivottavasti tuo nukkuminen nyt auttais vähän, ku väsymystäki siitä hirmuhuudosta varmasti iso osa oli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ja hei, kannattaa muistaa, että liinaan vauvalle ei tarvi ihan niinpaljoa tunkee päälle :wave: :wave: Meillä on tyyliin alusvaatteet+collaripuku liinaillessa ulkona+töppöset ja lakki...eikä itelleenkä tarvi hirveesti päälle :whistle: :wave: :LOL: :LOL:
Hih, tämä oliki seuraava kysymys! =)
Alusvaatteet? Siis esim. body ja sukkikset? Niin vähälläkö tosiaan pärjää? Hui.. minä oon tämmönen "vauvalla-aina-liikaa-päällä"-äiti :ashamed:

 

Yhteistyössä