***HELMET 2008*** Toukokuu

Mä oon muuten miettiny kans tuota Ergoa. :) Ajattelin lainata sellaisen yhdestä liikkeestä ja ostaa sitten omaks, jos on hyvä. =) Meilläkin on liinailtu uskomattoman vähän. :/ Tyttö ei ole alunalkaenkaan viihtynyt liinassa kuin nukkuessaan. Nyt voisikin muuten jo kokeilla kasvot menosuuntaan-sidontaa. :/ Erilaisia sidontaohjeita löytyy muuten täältä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mun mielestä Arttu nukkuu tosi hyvin päikkäreitä. Ja jos kerta useimmiten "heräätte" vasta 10-11, niin eihän sitä miten sitten yöunille voi nukahtaa kunnolla ennen klo 22-23. Mun mielestä siis. Tai sit olis jo melkoinen unimatti. :whistle: Onko sillä sitten niin väliä, vaikka käykin nukkumaan myöhemmin? :/ Siis jollei vallan aamuyöhön kuku. ;) Joku neuvoi mua, kun näitä uniasioita pähkin, että vauva nukkuu yksilöllisesti 14-17 tuntia/vrk, joten oisko teillä sitten "liikaa" päiväunia? :/
Miusta tuntuu, että siirretään tuota nukkumaanmenoa tunnilla myöhemmäksi... Sillenhän me aikasemmin tehtiin, kunnes neuvolassa oli terkka sitä mieltä, että Artun uniraivarit johtuu siitä, ettei sitä laiteta tarpeeks ajoissa nukkumaan :ashamed: Mie en oikeesti tiiä kohta ketä miun pitäs uskoa :( Pitäs varmaan tehä just niinkun itestä tuntuu parhaalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mun mielestä Arttu nukkuu tosi hyvin päikkäreitä. Ja jos kerta useimmiten "heräätte" vasta 10-11, niin eihän sitä miten sitten yöunille voi nukahtaa kunnolla ennen klo 22-23. Mun mielestä siis. Tai sit olis jo melkoinen unimatti. :whistle: Onko sillä sitten niin väliä, vaikka käykin nukkumaan myöhemmin? :/ Siis jollei vallan aamuyöhön kuku. ;) Joku neuvoi mua, kun näitä uniasioita pähkin, että vauva nukkuu yksilöllisesti 14-17 tuntia/vrk, joten oisko teillä sitten "liikaa" päiväunia? :/
Miusta tuntuu, että siirretään tuota nukkumaanmenoa tunnilla myöhemmäksi... Sillenhän me aikasemmin tehtiin, kunnes neuvolassa oli terkka sitä mieltä, että Artun uniraivarit johtuu siitä, ettei sitä laiteta tarpeeks ajoissa nukkumaan :ashamed: Mie en oikeesti tiiä kohta ketä miun pitäs uskoa :( Pitäs varmaan tehä just niinkun itestä tuntuu parhaalta.
Näinpä. Teette niin kuin ittestä viisaimmalta tuntuu. =) Ei varmaan auta kun koklailla eri juttuja: juurikin ehkä tuota myöhäisempää unille menoa, aikaisempaa ylösnousua tai sitten jos yrittäis päivällä valvottaa enemmän, ettei tunnin välein kävis päikkäreille. :/ :hug: ja tsemiä! Eiköhän nuo rytmit ala meillä kaikilla jossain vaiheessa helpottamaan! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie oon oppinu ton yhen sidonnan kyl hyvin, tosi helppo ja nopee tehä, menee jo ilman peiliäki :kieh:
Mut likka vaan ei enää viihdy selkämenosuuntaan....pitäs kai opetella uus sidonta **miks mul näistä sidonnoista tulee aina jotaan muuta mielee :headwall: :headwall: :headwall: **
Kuin pitkään tollasta (me&mama) trikooliinaa voi käyttää enneks pitäs vaihtaa tukevampaan?? :wave:
Se buddha-asento, jonka ohjeet laitoin tänään aiemmin, on sidottu sillä ihan yhdellä ja samalla sidonnalla kuin selkä menosuuntaan ollessa. Eli sido liina ihan normaalisti, mutta laita lapsi peppu edellä ja jalat ristissä liinaan naama menosuuntaan. Eli ei tartte uutta sidontaa opetella, käännät vaan mukulan toistepäin ja katsot, että pylly on alhaalla ja jalat ristissä edessä. Tosi helppoa =)

Mullekin tulee tosta sidonnasta vaikka mitä muuta mieleen...nimimerkillä "virnuilee kukkakauppojen ikkunoille" :D

Ahaaa...en ehtiny viel enempää tutustua tuoho, mut myöhä kokeillaa tuota heti huomenna, jos ei kerta tarvi uudestaa mitää opetella!! :D :hug:
 
Nukkumisongelmat sucks, just juttelin kamun kaa joilla hirvee unihärdelli päällä, joutuu meneen melkein tytön päälle makaan jotta rauhottuu ja nukahtaa, Kiin, voisko Artulla jo hammasta pukata joka vois selittää kiukut, tuolla likalla meinaan on hammasta puskenu jo pari viikkoo..

Tulikin mieleen että yhellä kamulla on tuo ergo, että jos sais vaikka pariks päivää lainaan niin pääsis testaan..
 
Iltaa! :wave:

Elossa ollaan täälläkin. Kiirettä pitänyt, ihan liikaakin. :whistle: Vieraita ja menoja sinne ja tänne. Nyt nukkumaan menossa..pikapikaa osan juttuja lukaisin, huomenna taas kirjoittelemaan. :p

ergosta olenko ymmärtänyt oikein, et siinä ei voi kantaa lasta kasvot menosuuntaan? :/

mutta tosiaan..huomenna palataan asiaan..öitä! :wave:
 
ieva Tänään noustiin 10.30 ylös ja Arttu nukahti 21 ilman mitään härdellejä :whistle: Kerran heräs kun tutti tippu ja toisen kerran halus maitoa, mut nukahti heti syötyään uudelleen.
nipsuli Saattaa olla hampaitten tekemistäkin. Alaien on kolmen "hampaanpaikan" alueelta punanen, niihin on tullu sellaset "kourut", joista meiän äiti sano, että on hampaiden tulemisen merkki. Yhessä "kourullisessa" kohdassa on reunassa valkonen täplä. Sitä kun painaa niin menee hetkeksi punaseksi, mutta ilmestyy sitten uudestaan. Veikkaisin, että on hampaan "kulma".
 
Mulla on ongelma |O
Mitä ihmettä meijän 5vee vois viiä tarhantädeille?? :wave: :wave: Kun on siis lopettamassa tarhan kokonaan. Jos ois vaan jäämässä lomalle, niin ei vietäs kyllä mitään, mut nyt ois jotenki kiva muistaa, ku ei sinne enää ollenkaan mene...apuva :whistle: Eikös tääläki ollu tarhantätsyjä...? :wave: :wave: :D Äkkiä, keskiviikkoon asti aikaa :kieh:
 
Täällä yks tarhantätsy :wave: ja voin kertoo että mm. tämmösiä vuosien varrella on lahjaksi saatu;
* lastenlaulu cd-levy -ei henkilökohtasta mutta työkaluna oiva
* itse tehty kakku -nam :p
* pipari/leivos jonka lapsi on itte koristellut-ihqu :heart:
* viinipulloja jokunen - jos vinkusta tykkää niin ok
* kesäkukkia, joskus lapsen koristelema ruukku-aina kelpaa, paras oli mansikka amppeli
* Kynttilöitä värmeineen....-ihan kivoja mutta...
* mukeja -ihan jees, harmi kun en saanu muumimukia koskaan, arvo kasvaa vanhetessaan siis muumimukilla :D

Parhaiten tietty on jääny mieleen lahjat missä näkyy lapsen käden jälki :heart: , mutta kaiken kaikkiaan ajatushan on tärkein, kyllä se muistaminen aina ilahduttaa :flower: =)
 
Ja ehkä yks hellyyttävimpiä muistoja on kun eräs eskari poika toi huolella paketoimansa paketin ja taispa vielä halatakkin, ja sisältä paljastu lidlin suklaapatukka :heart: , mut vanhemmat kerto että poika oli halunnu sen mulle tuua, ja yks kerta sielä oli pirkan ulkoroihu, samoten lapsen valitsema :heart: =)
 
Mie vähän aattelin, et jos ostas orvokit ja jotku ruukut, mitkä T sitten koristelis :whistle: Nythän on kesäkukka aikaki :D
Pitää nyt kattoo miten täs ehtii....mut kelles kaikille ne pitäs sit viiä :eek: Kun pari kk sitte T vaihto ryhmää, pk:n johtaja on aivan mahtava tyyppi ja T tykkää hirmusesti, sit niitten omalla puolella on 2 tätiä ja sit laitoshuoltaja -mikä lie sekin siinä pörrää koko aika muksujen kanssa ja keittäjä... :eek: Puutarhalta loppuu orvokit :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ja ehkä yks hellyyttävimpiä muistoja on kun eräs eskari poika toi huolella paketoimansa paketin ja taispa vielä halatakkin, ja sisältä paljastu lidlin suklaapatukka :heart: , mut vanhemmat kerto että poika oli halunnu sen mulle tuua, ja yks kerta sielä oli pirkan ulkoroihu, samoten lapsen valitsema :heart: =)
:D Nää on kyllä hyviä!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie vähän aattelin, et jos ostas orvokit ja jotku ruukut, mitkä T sitten koristelis :whistle: Nythän on kesäkukka aikaki :D
Pitää nyt kattoo miten täs ehtii....mut kelles kaikille ne pitäs sit viiä :eek: Kun pari kk sitte T vaihto ryhmää, pk:n johtaja on aivan mahtava tyyppi ja T tykkää hirmusesti, sit niitten omalla puolella on 2 tätiä ja sit laitoshuoltaja -mikä lie sekin siinä pörrää koko aika muksujen kanssa ja keittäjä... :eek: Puutarhalta loppuu orvokit :LOL: :LOL:

Kuulostaa hyvälle...meillä kans ollaan saatu välillä koko talo (harvoin), mut yleensä oman ryhmän aikuiset. Mutta onneks välillä myös laitsarit/pk apulaiset ja keittäjäkin, ovat meinaan korvaamaton apu arjessa :attn: . Ja kiertävä vakisijainen
 
Jahvetti: Mä olin myös ennen nykyistä ammattiani opena päiväkodissa. Lahjoina tuli:
- mukeja, hirveesti erilaisia; meillä ainakin olisivat jääneet pölyttymään, jollen olisi vienyt niitä nykyiseen työpaikkaani yhteiskäyttöön. Mukeja vaan on ainakin meillä niin paljon... Yksi saamistani mukeista, se Muumi, on kotikäytössä. Tosin keräilin niitä jo silloin, joten hyvin osasivat arvata mun maun. Tai siis se lapsi osasi. Oli sööttiläinen valinnut mulle Haisulin. :heart:
- viinipulloja; aina hyvä valinta, jollei absolutiksi tiedä. :p
- namia; hyvä valinta, eivät jää kaappeihin pölyyntymään :p
- koriste-esineitä; ei hyvä valinta, jollei ihan satavarmaks tiiä tyypin makua, meillä jääneet pölyttymään, kun ei olla koriste-esineihmisiä.
- Aarikan heijastin; ihan kiva, koska tykkään niistä. Joku toinen taas ei ehkä tykkäis. :/
- kukkia, kukkia, kukkia; ihania! :D
- kynttiläjutskaa; ihan kivoja, koska ovat ns. kuluvaa tavaraa. :)

Mä ainakin itte tykkäsin eniten justkin noista kuluvaisista jutuista, kuten kukista, nameista ja vinkusta. Yleisesti ottaen siis. Jotkt sai joskus kahvia ja teetä ja ne oli mun mielestä myös hyviä lahjoja. Kaikista mitä oon saanu, oli tuo Muumi-muki kuitenkin ihanin, mutta kaikkihan ei niistäkään tykkää. Ja ovat kyllä aikasta arvokkaita koko porukalle ostaa. Sain sen, kun läksin itse pois muihin töihin. Hyviä muistamisia oli mun mielestä myös koko tarhalle yhteiset jutut, esim. just jotain syötävää koko henksulle kaffepöytään. Ja tosiaan, kuten nipsulikin jo sanoi, niin apulaiset ja keittiön täti olivat kyllä korvaamattomia. Usein ihan toivoin, etteivät vanhemmat toisi mitään isoja henkilökohtaisia lahjoja ryhmän opeille & hoitajille, vaan mieluummin vaikka sitten pikkujutut myös keittiöstä ja siivouksesta vastaaville tai juurikin vaikka yhteiseksi jonkun baakelsin. :)
 
Huomenta!

Juu ergoa ei saa naama menosuuntaan, mut sit isomman lapsen saa selkään niin sieltä näkee hyvin :)

Tossa tulikin jo hyviä ehdotuksia miten muistaa tarhantätejä. Ja kyllä mun mielestä pitää muistaa myös niitä muita arjen auttajia, me viedään kaikille jotakin. Ja yks hyvähän on herkkukori kaikille yhteisesti, sinnekin voi keksiä jotain kivaa ja vähän erikoisempaa.

Meillä on opittu uusi "taito", meinaan väsyitku :D Ennen ei oo saanu kauheeta raivaria kun on väsyny mut eilen illalla ja tänä aamuna ruvennu itkee kauheesti ja ei auta tissi eikä mikään. Sänkyyn kun viel ni ottaa tutin suuhun ja alkaa nukkumaan. Meillä alkaa aamut nykyään jo klo 6, ois saanu tossa kyllä vähän kauemmin seurata siskon jälkiä kun sisko alotti ton 6 kukkumisen vast 8kk iässä |O (<---haukotus). Joskus kyllä nukahtaa vielä kun saa maitoa, mutta harvemmin. Ja sitten tänään ekat päikkärit on jo nukuttu kun noin aikasin on herätty. Voiskin tänään pitää vähän tarkempaa kirjaa kuinka pitkiä noi päikkärit on!

 
Meilläkin poika meinasi aloittaa uuden päivän jo viideltä |O (myöskin haukotus!). Otin meidän sänkyyn (missä ei yleensä vietä aikaa/nuku), ja sain kainalossa hyssyteltyä vielä pari tuntia. En kyllä itse saanut enää nukuttua, sen verran varoo vieressä olevaa pientä kun ei ole tottunut vierekkäin nukkumaan.
Varmaan tää valoisuus on se mikä herättää näin aikaisin. Vaikka sälekaihtimet onkin.
Nyt sitten ekoilla päikkäreillä..

Jee, mulla on tänään kampaaja =)
 
Hei, jos me tehtäs yksi yhteinen herkkukori tädeille kahvihuoneeseen ja siihen sit yksi kukka tms minkä ruukun T vois koristella?? :wave: :D
Mie meinaan kanssa tykkään kaikesta "kuluvasta" tavarasta lahjoiksi, jollei tietty oo kysytty, et mitä haluun =) Vois tänään vähän katsella kaupassa...

Likka nukkui viime yönä 11½h SYÖMÄTTÄ!!!!! Olin aamulla ihan, et :eek: :eek: :eek: Yleensä kun se syö tuossa 4-6 välillä, muutaman kerran tutin kävin suhun lykkäämässä 3-5 välillä :wave: Jee :attn: Jatkuispa tälleen nyt :p Turhatoivo kummiski...
Normaalisti käy nukkuu 21...herää 4-6 välil syömää ja jatkaa taas unia 7 asti. Nyt nukahti 20.30...ja heräs 8.00...ja sillonki siihen, ku välimallipoika huusi keittiössä :/
 

Yhteistyössä