Jahvetti: Mä olin myös ennen nykyistä ammattiani opena päiväkodissa. Lahjoina tuli:
- mukeja, hirveesti erilaisia; meillä ainakin olisivat jääneet pölyttymään, jollen olisi vienyt niitä nykyiseen työpaikkaani yhteiskäyttöön. Mukeja vaan on ainakin meillä niin paljon... Yksi saamistani mukeista, se Muumi, on kotikäytössä. Tosin keräilin niitä jo silloin, joten hyvin osasivat arvata mun maun. Tai siis se lapsi osasi. Oli sööttiläinen valinnut mulle Haisulin. :heart:
- viinipulloja; aina hyvä valinta, jollei absolutiksi tiedä.
- namia; hyvä valinta, eivät jää kaappeihin pölyyntymään
- koriste-esineitä; ei hyvä valinta, jollei ihan satavarmaks tiiä tyypin makua, meillä jääneet pölyttymään, kun ei olla koriste-esineihmisiä.
- Aarikan heijastin; ihan kiva, koska tykkään niistä. Joku toinen taas ei ehkä tykkäis. :/
- kukkia, kukkia, kukkia; ihania!
- kynttiläjutskaa; ihan kivoja, koska ovat ns. kuluvaa tavaraa.
Mä ainakin itte tykkäsin eniten justkin noista kuluvaisista jutuista, kuten kukista, nameista ja vinkusta. Yleisesti ottaen siis. Jotkt sai joskus kahvia ja teetä ja ne oli mun mielestä myös hyviä lahjoja. Kaikista mitä oon saanu, oli tuo Muumi-muki kuitenkin ihanin, mutta kaikkihan ei niistäkään tykkää. Ja ovat kyllä aikasta arvokkaita koko porukalle ostaa. Sain sen, kun läksin itse pois muihin töihin. Hyviä muistamisia oli mun mielestä myös koko tarhalle yhteiset jutut, esim. just jotain syötävää koko henksulle kaffepöytään. Ja tosiaan, kuten nipsulikin jo sanoi, niin apulaiset ja keittiön täti olivat kyllä korvaamattomia. Usein ihan toivoin, etteivät vanhemmat toisi mitään isoja henkilökohtaisia lahjoja ryhmän opeille & hoitajille, vaan mieluummin vaikka sitten pikkujutut myös keittiöstä ja siivouksesta vastaaville tai juurikin vaikka yhteiseksi jonkun baakelsin.