***HELMET 2008*** Toukokuu

Niin, ja mein oli tarkotus lähtä nyt asioille, mut likka nukahti kaukaloon sil aikaa ku mie olin karvojani ojentelemassa :/ Ja siis ei ollu viel syöny eikä vaatetta päällä...muutenha ois ottanu vaan matkaan. No nukkukoo ensin =)
 
Mä tossa mietin, kun täällä usein lörpötellään vielä yöaikaankin, niin mistä virtaa riittää?Mun
on pakko mennä kymmenen jälkeen viimeistään maate, joskus menen ysiltäkin.Onko muita?
Vai meneekö se taas tän -75 vuosimallin piikkiin :LOL: ??Mieluusti kyllä valvoiskin, mutta yleensä hyytyy...Tummat silmänaluset löytyy silti täältäkin!!

Jahvetti, toi herkkukori kuullostaa aivan ihanalta lahjalta tädeille!Kyl kelpaa =)
 
wode, mie en mee KOSKAAN ennen 22 nukkuu, harvoin ennen 23...kyllä se sinne puolille öin menee, menny jo vuosia...kai siihen tottuu :kieh: :kieh:
Töissä ollessakin tuli mentyä maate vasta puoliltaöi ja herätys 5.00 :x En kyl koe itteeni kovin väsyneeksi, et kai mulle vaan riittää keskivertoo vähempi unimäärä =) Tuleehan siinä n. 7h (katkonaista) unta...24-07 :whistle: :kieh:

Kohta siis ettiin herkkukoria :p
 
Nykyään mä meen nukkuu 23 aikoihin, joskus aikasemmin ja joskus myöhemmin. Mut aika raato on seuraavana päivänä jos menee paljon myöhemmin nukkumaan. Ihmeellisiä olette kun täällä vielä 1-2 aikaan kukutte :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mut onneks enää 3 aamua ja sit alkaa loma..ei soi meillä kello enää 7.00 :D :D :D 10 viikkoo suunilleen :p
Mä jo kauhulla odotan syksyä kun neiti on saatava eskarivalmiiksi joka arkiaamu:eek:
On jo tottunu et jos vaan pikkumies antaa myöten ni aamulla voi pötkötellä :p Se on jotenki paljon vaikeempaa ku ite ei mee töihin ni nousta aamulla, kai siihen sit tottuu...
 
Mun tarviikin alkaa lyhentämään mun yöuniani, taidan olla aika unikeko...Se ns.oma aika olis kyllä tarpeen..!!Onhan nyt niin mukavan valoisaakin.

Jaa, tars lähtee katsomaan jotain juhlavetimiä vkonlopuksi joko vaatekaapista tai kaupasta.
Saas nähdä mikä mekko kaapista mahtuu päälle :kieh: .Jakkupuku olis kiva hankinta, mut
saa nähdä, se kun sais olla aika passeli päälle.Painan jo saman verran kuin ennen raskautta,mutta ylim.kiloja silti jokunen löytyy.Valitettavasti siitä ei ole kovinkaan paljon
sressiä silti :LOL:
 
Meijän neidillä on uus nukkumisrituaali. Yleensä neiti istuu sitterissä, kun luen esikoiselle iltasadut. Sitten neiti syö ja sitten sitten ottaa tuskasen ilmeen naamalle ja vääntää tortut vaippaan. Sitten jää kiltisti omaan sänkyyn, vaikka saattaa siellä oleilla hereillä itekseen jopa tunnin.

Mäkin joudun nykyään hyssyttämään aamupäiväunilla vaunua useamman kerran, ennen tuo nukku rauhallisesti 2 - 3 tuntia putkeen...
 
Syömässä täs ollaa, kohta asioille =)

Meillä nukkumisrituaali on se, et neiti vaan isketään sänkyy, illalla siis...nukahtaa heti :whistle: Auta armias jos erehtyy vaikka laulamaan...ei todella nuku |O :LOL: :LOL: Helppo tapaus siis ;) Meillä ku 8veelleki pitää viel laulaa..
 
:wave:

Meillä on nuo yöt taas parina yönä ollu että neiti herää syömään kahesti-kolmasti yössä normin yhden sijaan, liekkö joku kasvupyrähdys päällä. Tänään taas koklattiin maissipuuroa, kattotaan kuin käy..musta tuo pepo velli haiseekin niin pahalle että :x

Omat yö unet
on ihan persiistä |O , oon kyllä aina pärjänny semmosella 6-8h unilla, jopa 5kin menettelee...eli oon kyllä illan virkku ja aamun torkku tyyppiä, mutta täytyy sanoo että nyt kun tuo vähänen tuntimäärä vielä on katkonaista niin kyllä joskus aamusin tosiaan tarttis omat rintsikat silmäpusseille, cruellan sanoin :LOL: . Mut en vaan osaa mennä maate aikasemmin ja uni ei tuu vaikka oisin kuin väsyny..koiratkin lenkitän yleensä 22-23 aikaan ja siitäkin varmaan piristyn..

Jahven
herkkukori zydeemi kuullosta hyvälle....kyll meijän kahvihuoneessa aina nopsaan hävisivät parempiin suihin :whistle:

-n-
 
Meillä ei ole mitään nukkumisrituaaleja. Mä laitan pikku-ukkelin illalla sänkyyn, syötän vellin ja nukahtaa samantien kuin tukki ja nukkuu aamuun asti.
Päiväunia nukkuu kahdet yleensä... aamupäivällä yhdet 2-3 tunnin unet ja sitten iltapäivällä toiset 2-3 tunnin unet.
Välillä sitten nukkuu pienempiä unosia useamman kerran. Ei oo mitenkään säännöllisiä nämä päiväunet, kun riippuu ihan siitä ollaanko kotona, ulkona vai liikekannalla jossakin.
 
Wode Vaikka mie kukun myöhään niin tarviin silti paljon unta. Oon aina ollu yökukkuja, lapsesta asti.
0.30 mentiin eilen nukkumaan miehen kanssa, mie vielä luin varmaan reilun tunnin verran ennenkun aloin oikeesti nukkumaan. 6-9 välissä heräsin kahesti, kun Arttu heräs syömään (mies syötti), mut ylös noustiin vasta 10. Yhteensä siis sellanen 10h sängyssä makoilua, vaikka en koko aikaa varsinaisesti nukkunutkaan. Ja silti väsyttää niin, että tuntuu kun silmät olis täynnä hiekkaa |O
Eikä sit mitään "oot nukkunu liikaa"- soopaa ;) Mie TARVITSEN vähintään 9h keskeytymätöntä unta.
Miun ennätys nukkumisessa taitaa olla teiniajoilta 23h :D Oltiin tosin oltu Tukholman risteilyllä ja olin valvonu pari vuorokautta melkeinpä nukkumatta. Yhen kerran heräsin tuon vuorokauden aikana vessaan ja syömään, muuten nukkua posotin niin, että kun heräsin, en ollu ihan varma mikä päivä oli B)
 
Kehtaankohan edes kertoa meidän nukuttamisrituaaleista.. :ashamed:
No tässä tulee.. Poika syö ysin maissa illalla pullollisen velliä isin sylissä. Jos on jätti-väsynyt (yleensä ei ole), nukahtaa pian siihen syliin. Siitä siirretään omaan pinnasänkyyn nukkumaan. Muuten laitetaan vaunuihin, joita heijataan olohuoneessa. Vaunuissa nukkuu ekaan syöttöön (noin yhdeltä-kahdelta) asti, jonka jälkeen siirrän omaan sänkyyn.
Ihan turha laittaa pikku-ukko omaan sänkyyn saamaan unen päästä kiinni, ei onnistu.
Tiedän, ollaan kohta varmaan pulassa |O eihän sitä voi ikuisuuksia nukuttaa vaunuihin. Puolivuotiaanako vauvan pitäisi nukahtaa uneen itsekseen?
 
Heips,

kylläpä teidän pienokaiset nukahtaa helposti illalla :eek: Meidän neidin kun tyrkkäis väsyneenä yksinään sänkyyn, ni se sais sellaset raivarit... :whistle: Ennen meni aina niin, et nukutin tissille ja sit siirsin omaan sänkyyn. Herää tohon siirtoon silleen sopivasti puolittain, että huomaa paikan vaihdoksen. Nyt ei taho vaan enää tissille nukahtaa, mut hyssytän sit sylissä sen verran, että rauhottuu ja melkeen nukahtaa ja laitan sit omaan sänkyyn. Silittelen tai heiluttelen vähän sänkyä, ni nukahtaa. Musta toi sängyn "hytkyttäminen" on ihan helppo ja hyvä tapa nukuttaa, mutta siitäkin tietty löytyy viisaampia, jotka sanoo, et sit saa aina hytkyttää...

Se on kyl jännä, et meidän tyttö ainakin väsyneenä alkaa kiukutteleen, ei siis muutu mitenkään rauhalliseks, kuten aikuiset. Raskausaikana ei ois kyl tullu mieleenkään, että nukkuminen/nukuttaminen tai unirytmi ylipäätään tulee oleen vauva-ajassa haastavinta :eek: Jotenkin sitä pelkäs kaikkee muuta, et maito ei riitä tai tulee mahavaivoja tms.
 
Meillä neiti nukahtaa omaan sänkyyn rätin ja tutin kera jos aika on otollinen, ja yleensä näin on. Joskus jo smaha kipee tai yliväsynyt niin voi olla että nukahtaa syliin, joko isin kanssa kiikkusnojatuoliin tai sitten äitin olkapäälle tuutulaulua kuunnellen
 
Pessi: kokeileppa tuota mun "konstia", et hytkyttelet vähän pinnasänkyä päädystä, siinähän kyyti on samanlaista kuin vaunuissa hytkytellessä :LOL: En tiiä kyl, onko se tosiaan sen parempi ratkaisu, mut ainakin oppii nukahtaan omaan sänkyynsä. Jos kokeilis sit pikkuhiljaa sen hytkytyksenkin jättään pois...
 
Päivää!

Olihan taas lukemista kun hetkeen en tänne kerennyt. :whistle: Täällä on uusia "kasvoja", tervetuloa remmiin uudet! =)

Nukkumisrytmit puhututtaa..meillä ne vaihtelee välillä kovastikin ja välillä ovat taas kellon tarkkoja. En ole ollut huolissani..jos vaan neiti on hyväntuulinen hereillä ollessaan ja uni on rauhallista silloin kun sen aika on. Selvästi noi kehityskaudet ja kasvupyrähdykset jne. vaikuttaa unen laatuun ja rytmeihin.

Viihdyttämisestä...kovasti mekin pienen kanssa puuhataan ja ei mene montaa sekuntia kun äidin tai isin naama on pikkuisen yllä kun ääni neidille muuttuu vaativaksi. ;) Ja niinhän sen tässä vaiheessa vielä pitääkin olla. Mut kyllä me on yritetty järjestää myös rauhallisia päiviä ja hetkiä pikkuiselle. Ei liikaa virikkeitä ja rauhaisa olemista vaan. Aivothan tarvitsevat mitä suuremmissa määrin lepoa jotta uudet asiat jäsentyy oikealla tavalla. :/ Mutta, tosiaan puuhaa ja laulua ja höpöttelyä riittää! :heart:

Rota-rokotteen jälkeen meillä ollut kakkaongelmaa..eli eipä meinaa tulla. Tulee siis kyllä edelleen päivittäin, parikin kertaa, mut on työn takana. Ja sitä aletaan tehdä yleensä aamulla n. klo 6-7. |O Ja huh huh sitä äherrystä ja itkuakin välillä. :( Mies keksi, että sitteriin kun neidin laittaa niin johan masu toimii. :wave: Tosiaan, ollaan nyt otettu sitteri illalla makkariin ja kun äherrys alkaa, niin ensin hetkeksi syliin ja keinutellaan ja sit vaan "kakkapenkkiin" ja homma hoituu! :heart: Kokeilkaa ihmeessä! :saint:

Hmm..mitähän kaikkee täällä olikaan taas puhuttu. Ei muista ihminen ei. NO, asiasta toiseen..hiuksia lähtee aivan törkeesti!!!!! :kieh: :eek: :kieh: :eek: Ei yhtään kivaa!!! Ja tosiaan, silmäpusseja löytyy täälläkin. Ei vanha jaksa enää kukkua..eli nukkumaan mentävä heti kuin pienikin, eli 22-23. Muuten ei tuu mitään. Kun olis viisas niin ottais ne päikkärit samalla kuin neitikin, mutta muuta..se on se ainoa aika kun esim. tänne viitsii tulla roikkuu. :p Tai tehdä ylipäänsä jotain omaa juttua.

Postia odottelen..tilasin bebesin nettikaupasta uusia imetysvaatteita. Pitäis tulla tänään. Saas nähdä millaisia ovat. Ja ne matkarattaatkin, vai mitkä sateenvarjorattaat ne onkaan, sit lopulta tilattiin..päädyttiin peg-peregon pliko3 malliin..tummansininen-vaaleanpunainen yhdistelmä. :p Ehkä nekin pian saapuu...

Valmistujaisia on tiedossa meilläkin ja ihmisen näköisenä liikkeelle pitäs lähteä. ;) Ajattelin mennä vanhoilla kuteilla...mekkoja ja hameita nimittäin riittää...en osta vielä mitään uutta mitä ei pakosti tarvii..meinaan et jos näitä kiloja vielä pois sais. :whistle:

Nyt voisin keittää kahvit..ja syödä hiukan kakkua :LOL: Nokun..sitä jäi eiliseltä :ashamed: ;)
 
Tukkaa tippuu tääläkin, saapa nähä mikä rotan häntä kohta roikkuu (nykynen malli kun on tyyliä hätäponnari päivittäin |O ) niskassa.
Siitäpä tulikin mieleen hormoonit ja siitä taas nää mun menkat..jotka ei siis alkanutkaan, pari veristä länttiä ja se siittä, mutta uskosin siis että liitty ovulaatioon, eli varmaan ne menkat sieltä tulee, hitaasti mutta varmasti :headwall:
 

Yhteistyössä