***HELMET 2008*** Toukokuu

Huomenta! :wave:

Pikaiset kommentit muutamaan aiheeseen.
Tarpalle ekana, sanon ihan samaa kuin muutkin, että junttiuden huippu siellä liikenteessä ollut, ihan kaikkea kun ei tosiaan kannata suustaan päästää! Miettikääs vaikka nykysin ku on uusperheitä, ja joku tulis kaupassa sanomaan että onpas nämä lapset isänsä näköisiä. No ööh, ei ne ole mun lapsia, tuumais perheenpää. Koita vaan unohtaa moinen, itse tiedätte ettei teillä down-lasta ole, ja ettei hän myöskään näytä sellaiselta. Kaunein lapsi maailmassa, teille! :heart:

Meillevauvalle :hug: !! Ihan tarkkaan en teidän historiaa tiedä, mutta hurjalta kuulosti tuo kuvailemasi itkukohtaus. Ja yhdyn tässäkin muihin että ei se äkkinäinen liike vauvaa varmasti vahingoita, ennemminkin ravisteleminen voisi sen tehdä. Jaksamisia, äitiys on yllättänyt minutkin, taikka silloin ekalla kerralla siis, ei enää näin toisella kierroksella. Se ON rankkaa, huomata että elämä on muuttunut ihan kokonaan, ja varsinkin itkut joiden syytä ei varmasti tiedä, ja joita ei saa loppumaan; ne on pelottavia, kun ei "osaa tehdä mitään". Ja mitä tulee neuvolaterkan tarjoamaan keskusteluapuun, niin siihen kannattaa tarttua hanakasti jos yhtään tuntuu siltä. Nimimerkillä babybluesista kärsinyt/kärsivä... :/ En tarkoita että sinulla olisi ollenkaan kyse siitä, mutta että ihan jo siitä muuttuneesta elämäntilanteesta saattaa olla tarvetta jutella JOSKUS, joten pidä mielessä se keskusteluavun tarjoaminen, ja kysy siitä terkkarilta uudelleen heti jos tuntuu että sille voisi olla tarvetta. No joo, minäpä nyt eksyin aiheesta...

Ihanan hyvin nukuttiin viime yönä, no okei syöttöjä oli 3, mutta nukuttiin 7:30 asti, isompikin muksu! Neiti nukkui kahdeksaan asti, ja kun menin jokeltelun keskeltä hänet yläkerrasta hakemaan, niin niskapaskat siellä ootti.. nukku vielä meidän sängyssä viimeisimmän syötön jäljiltä!! Meidänkin lakana aivan sonnassa. Onneks oli pyyhe lakanan alla siinä kohtaa, ni ei petari mennyt. Oli muuten eka niskapaska meillä, no esikoisella niitä toki oli mutta Anskulla ei vielä tähän mennessä ollu yhtään näkyny, vaan nytpähän on saatu "pää auki" silläkin saralla.
Nyt neiti hassu makailee tuolla lattialla kyljellään ja yrittää tarttua harsoon edessään, ihana! :heart: Jep, mutta ääni taitaa kiihtyä joten kuskaan tissin paikalle ja sit lähdetään pihalle! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Koitin eilen sitten sitä kantoliinaa ja Jahvetin ohjeilla osasin jopa solmia sen! :D Ainoa vaan että se liina on liian lyhyt... sain juuri ja juuri sen sidonnan tehtyä mutta meinasi silmät pullistua päästä että sain solmut solmittua, ja kun pojan nosti kyytiin ei henki enää kulkenut. :whistle: Mutta sen verran sain kokeiltua että aikas näppärä juttu olisi. Ajattelin että rupeisin netistä kyttäilemään jotain pidempää trikooliinaa (tuo nykyinen ei jousta). Onkohan ne pahan hintaisia? Tänään olisi tarkoitus käydä lastentarvikeliikkeessä ostamaan esikoiselle turvavyöistuin, voisihan sieltä kysellä uusien hintoja mutta käytettynä voisi löytyä vähän kukkarolle sopivampi hinta...
Sidoitkos liinan solmuille eteen? Jos ei yllä kunnolla eteen asti, niin sen voi huoletta solmia taaksekin. ;) Mulla tulis eteen niin pienet nysät liinaa, joten sidon sen mieluummin taakse: on kivemmän näköinenkin. :whistle:
Solmin eteen, miksihän ei tullut itselle mieleen että jättäisi sen viimeisen kiepin tekemättä ja solmisi taakse? Tyhmä mikä tyhmä :headwall: vetoan imetykseen... millähän mä sitten kaiken selitän kun imetys loppuu? :whistle: Kiitos vinkistä! :flower: Tosin jos löydän trikooliinan meidän kukkarolle sopivalla hinnalla niin voisin silti sellaisen ostaa, olisi varmaan näppärämpi käyttää kun voisi pukea napakammin päälle.

Tänään ei auta liikaa palstailla, täytyisi siivota... :whistle:
 
äippä70 mie en jaksa juurikaan taas kommentoida...käyn vaa välil kurkkaas, et onko mitää uutta =) Kovasti YRITÄN täs siivota :whistle:
Ja se mustausjuttu...ni...öööh...en taija osaa auttaa...muutku jos mustaa sen tekstin mitä haluaa kommentoida ja kopsaa siihe omaan tekstiin :whistle: :/
 
Äippä70 tänne tulee niin paljon juttua ettei tahdo millään ehtiä aina kommentoimaan muuta kuin joitakin vaan... mutta sä kysyit sitä lainausjuttua, mä oon vaan niin huono selittämään. Mutta kun painat tuosta lainaa-napista, niin se lainattu teksti tulee niitten quote-sulkujen sisään. Voit lisätä omaa tekstiäsi sekä niitten quote-sulkuja ennen tai niitten jälkeen, eikä tule silloin siniselle pohjalle.

Parhaiten saat muuten varmaan kommentteja kysymyksiisi kun mustaat sen tekstin tähän malliin niin parhaiten pistää silmään. =)

Niin ja hyppykiikkua ei kai suositella alle puolivuotiaille ettei ota liikaa selän päälle, korjatkaa jos olen väärässä.

Hyvin edistyy mun siivous :whistle: sain mä jo sängyt pedattua... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Niin ja hyppykiikkua ei kai suositella alle puolivuotiaille ettei ota liikaa selän päälle, korjatkaa jos olen väärässä.
6kk on tossa mein kiikussa ohje, mut mein kolmoselle se laitettiin jo 4kk ikäsenä ja ihan lääkärin "määräyksestä"...et, miten sen ny sit ottas :whistle: :D
 
Argggh :eek: Tuli sitten Tapiolasta autovakuutusmaksu. Vaihdettiin kaikki vakuutukset Tapiolaan, ja nyt ne meinaan yrittää laskuttaa puolet enemmän täyskaskosta kuin oli tarjouksessa!!! :kieh:
Soitin jo sinne että mitä tämä oikein on! Niin sieltä sitten sanoivat ettei näe enää sitä tarjousta :eek: Onneksi ollaan säilytetty nuo paperit, että kohta lähden viemään niitä tuohon toimistoon. Että mä olen KIUKKUNEN! :kieh: :kieh: On se kuitenkin että puolet tullu hintaa lisää kaskolle tällä välillä!! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Niin ja hyppykiikkua ei kai suositella alle puolivuotiaille ettei ota liikaa selän päälle, korjatkaa jos olen väärässä.
6kk on tossa mein kiikussa ohje, mut mein kolmoselle se laitettiin jo 4kk ikäsenä ja ihan lääkärin "määräyksestä"...et, miten sen ny sit ottas :whistle: :D
Jahvetti, miksi lääkäri määräsi 4kk hyppykiikkuun? *utelias*

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Niin ja hyppykiikkua ei kai suositella alle puolivuotiaille ettei ota liikaa selän päälle, korjatkaa jos olen väärässä.
6kk on tossa mein kiikussa ohje, mut mein kolmoselle se laitettiin jo 4kk ikäsenä ja ihan lääkärin "määräyksestä"...et, miten sen ny sit ottas :whistle: :D
Jahvetti, miksi lääkäri määräsi 4kk hyppykiikkuun? *utelias*

Hyppykiikku-->pystyasento-->hillitsisi pulautteua ja kurkun poltetta =) Meillä kun kolmosella oli refluksi... |O


*muoks* Number3 viihtyikin siinä sit tooosi hyvin, apua pulautteluun en kyl osaa sanoa...fifty-sixty auttoko vai ei :whistle: Mut jätkä ainakin oli tyytyväinen, et ainaki siihen mahahappojen pysymiseen alhaalla se varmaan autto :D
Enkä oo koskaan huomannu, että se hyppykiikku olis mitään hallaa tehny millään saralla :wave:
 
SEE
äippä70 älä viitsi loukkaantua jos ei kommentoida, eihän täällä läheskään kaikkeen kommentoida :headwall:

Itse kanssa olen ahkera lukija mutta tosi harvoin kirjoittelen ja saati sitten kommentoin.

Tarpalle pakko sanoa että hirveä kommentti, suloinen terveen näköinen tyttö teillä on :hug:

Meille kuluu ihan hyvää, poika nukkuu yhdellä syötöllä, illalla laitetaan hereillä ollessaan omaan huoneeseen omaan sänkyn ohon sitten nukahtaa , välillä joutuu käymään kerran pari silittelemässä. Ensi viikolla ajattelin aloittaa maistelut perunasta, vellimäärät kasvaa ja illalla vetää nykyään jo 200ml velliä ja siihen vielä päälle maitoa joku 40-60ml eli vissiin tarvetta on lisäruualle. Ajattelin että aika nopealla tahdilla voi vissiin sisään ajaa myös porkkanan ja maissin kun niitä on kerta vellimuodossa saanut???
Joku täällä puhunut MAISSIPUUROSTA miten toi eroaa vellistä? ja miten sitä teet ja miten syötät, onko se löysää että menee pullosta vai onko se sitten ihan samaa kuin velli? ihmettelee?

aurinko paistaa ja pihaa olen tönkinyt koko päivän. Huomenna merelle ! Ihanaa viikonloppua kaikille!

T:See ja poju 3 1/2kk
 
SEE onko teil millanen vene?? :D Meil isäntä haaveilee jostaan meriläisestä, mut mie en oo YHTÄÄN innostunu...penskana meil sellain oli jo oltii AINA merellä :LOL: :LOL:
Nyt mun porukoilla on sellain pien peräprutku joka saa noille riittää :LOL: :LOL:
 
SEE
Meillä on sellainen "jenkki" vene. 8metriä pitkä ja kaikilla mukavuuksilla. Eli merkki on bayliner 2455. kulkee lujaa mutta pääseehän sillä myös hitaasti. Tarkoitus olisi kyllä vaihtaa isompaan heti kun rahatilanne antaa myöden. ollaan ihan hulluna veneilyyn mollemat eli siihen kaikki meidän perheen ylimääräinen raha menee :LOL:
 
[/b]cruella, tässä ollos hyvä :D

Lasten kotihoidon tuki

Lasten kotihoidontukeen kuuluu hoitoraha ja hoitolisä. Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 94,09 euroa kuukaudessa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 60,46 euroa/kk.

Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Joku täällä puhunut MAISSIPUUROSTA miten toi eroaa vellistä? ja miten sitä teet ja miten syötät, onko se löysää että menee pullosta vai onko se sitten ihan samaa kuin velli? ihmettelee?
En oo tehny, mutta aion tehdä. :p Nipsuli on ainakin tehnyt jo. Vellin ja puuron erohan on, että velli on juoksevaa, nestemäisempää kuin puuro. Vellin voi juoda pullosta, mutta puuro syödään lusikalla. =)
 
Jeps, eli täällä ollaan käväisemässä nopsaan. Mies ja tyttö läks asioille. Perhokauppaan ja Prismaan. :)

Neiti sai tänään 4kk -päivän kunniaksi lusikallisen perunasosetta. :heart: Ensin piti sosetta suussaan kauan ja ihmetteli. Sitten naureskeli, kun äiti ja isi räpsivät kuvia kahdella kameralla (ja videokamera kuvasi jalustalla). Lopulta nielaisi soseen ja hyvin näytti maistuvan. =) Päälle juotiin sitten maitoa. Laitan tuonne kerhon puolelle myöhemmin kuvan maisteluista.
 
Tarppa :eek: Ihan järkyttävä kommentti, suloinen tyttöhän teillä on, eikä tuosta tytöstä mun mielestä kehitysvammaisen näköistä saa millään! :hug: Ja mun mielestä tollanen on asiatonta siinäkin tapauksessa, että kyseessä olisi down-lapsi.

SEE mikäs on näillä keleillä veneillessä! B) :D Meiltä vaan puuttuu täältä se meri, joten ei tarvi hommata venettäkään! Tai onhan täällä noita järvenplänttejä, mut se nyt ei oo sama asia!

Meillevauva:lle jälleen kerran iso :hug: . Välillä tuntuu että teillä on jo kohtuuttoman rankkaa tuo vauva-arki, en itse tiedä miten olisin jaksanut, jos meillä olisi samanlaista-hattua nostan kyllä sulle! Joku täällä jo kirjoittikin, että lääkäriin vaan jos siltä tuntuu ja olen samaa mieltä, itse te lapsenne tiedätte ja mun mielestä niin lääkärien kuin muunkin hoitohenkilökunnan pitäisi aina ottaa vanhempien huoli todesta vaikka selviäisikin ettei mitään ole vialla.

 
Huutonetistä ajattelin kanssa pitkään että siihen en haksahda ikinä :p mut toisin kävi... :whistle: Ekaa kauppaa mietin pitkään, mut nyt kun on putken pää auki, niin ei tarvi enää pohtia! :D Tarkkaan kyllä mietin mitä ostan ja keneltä, lähinnä meidän tyty onkin saanut sieltä uudenveroisia merkkivaatteita huomattavasti edullisempaan hintaan kuin kaupassa-tää mamma kun on niihin koukuttunut... Tuolle isommalle ei siellä sit kauheasti enää olekaan, muutamat pihaverkkarit on löytynyt, mut aika usein noissa isompien vaatteissa ei oikein tunnu hinta ja laatu kohtaavan. :/
 
Mun siivous on edelleen vaiheessa, puol kämppää vasta imuroitu, lakanat lapsille vaihettu, vessa pesty ja matot veks...alottanu oon aamusta 8 maissa :whistle: :wave: Todella tehokasta ajankäyttöö :LOL: :LOL: Ruokaki tekemättä. Isot läks omille teilleen, number3 meni mummolaan toho mettäntaakse puuhommiin ja likka nukkuu...onhan tässä koko päivä aikaa siivota :p Ja ompahan viel illalla siistiä, jos nyt olis jo kaikki valmista, ni sotku ehtis tulla viel ennen iltaa :LOL:
 
Mietin muutes tossa, kun suunnittelin likan huonetta, ku number3:n huonetta imuroin (siitä tulee likalle huone), et vieläköhää äiteellä olis tallessa mun vanhoja lastenhuoneen verhoja :D Vähäkö olis siistit vaikken muuten juurikaan retroilusta ole innostunu :D Niitä vois löytyä 80-luvun ihan alkupäästä. Ainaki jokunen vuos sitte sillä oli...samoin parit lakanat :D
Tyynyliinoja jokunen meilt löytyyki =)
 

Yhteistyössä