***HELMET 2008*** Toukokuu

Pojalla on ollut tänään selvästi parempi päivä =) :heart: Jospa se mahakipuilu olisi ollut jotain ohimenevää vaan... olisikohan se voinut johtua vieläkin Rotateqistä, vaikka rokotuksesta on huomenna jo 2 viikkoa?

Meillevauva :hug: varmasti säikähdit tuollaista. Tiedän sen tunteen että kukaan ei usko, esikoinenkin sai ne pahimmat koliikki-itkuraivarinsa aina silloin kun olin yksin. :/ Tyttö huusi niin kovaa välillä että neuvolassa totesivat häneltä katkeilleen verisuonia poskista huudon voimasta, joten siellä ainakin uskottiin, vaikkei se hirveästi silloin lohduttanut. Tällä hetkellä tuntuu joka päivä varmaan ikuisuudelta, mutta kyllä se vielä helpottaa, sitten kun vauva oppii paremmin liikkumaan niin alkaa ilma kiertää ihan eri tavalla.

Tuli mieleen tuosta rajusta huudosta kun vauvalla tuntuu jo hengityskin takkuavan, esikoisellakin kävi niin muutaman kerran juuri koliikkiaikana. Mä luin vinkin että sen saattaa saada "laukeamaan" puhaltamalla vauvaa kunnolla kasvoihin, ilmeisesti hämmästyy sitä sen verran että huuto saattaa tauota ja hengitys palautua. Affektikohtauksia tuo itse asiassa koski mutta sovelsin sitä myös koliikki-itkuun.

Ja eilenhän meillä yllätin pojan hiljaiseksi kesken itkukohtauksen ottamalla housut ja vaipan pois, tosin pojalla ei kyllä koliikkia ole.

Nyt tarvisi suihkuun ja nukkumaan...
 
Rauhottuihan toi, nyt jo nukkuu. Kyllä se kitisi ja itkikin kovaa mutta se ei kuulostanut yhtään siltä mitä se aiemmin oli. Jossain vaiheessa se sit vaan lopetti itkut, söi vähän ja alkoi jokeltelemaan lattialla. Sitterissä alkoi aina huutamaan. Ukko vaan kanniskeli tytyä, tunki tuttia suuhun, heilutteli soittorasialelua naaman eessä (josta kyl sanoin ettei tyty välitä siitä just silloin hevon helvettiä..).
Niin... Onko tää sittenkään mitään? Katsokaas kun mä olen neuvolassakin ihan avoimesti kertonut että äitinä olo on yllättänyt mut ja (kuten muitakin äitejä) muakin väsyttää homma, vituttaa ihan kybällä kun vauva huutaa eikä pysty auttamaan. Noh, "vihdoin" neuvolan täti kysyi tarviinko keskusteluapua. Mihin mä nyt juttelulla pääsen jos vauva huutaa ja mä pelkään että sillä oikeesti on jotain? Ukkokin tuntuu välillä pitävän mua vaan yliherkkänä. Sehän kritisoi mun takapuolelle taputteluakin (jotta vauva röyhtäisisi) liian "kovakouraisena", kunnes neuvolan täti totesi että aina ei mitkään pikkutaputtelut auta vaan tarvitaan napakampaa. Noin niinku esimerkkinä.. en oo mikään hissuttelu-tyyppiä.

Ukko on siis sitä mieltä että tää oli ihan normi-ilta. Mä oon vaan yliherkkä.

Mä meen nukkumaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
:'( :'( Mie kävin äskön kaupassa ja yks nainen ihasteli vaunuissa nukkuvaa Nettaa ja sitte lopuksi sano että on varmaan rankkaa hoitaa DOWN VAUVAA!!!!! :eek: :eek: Mie hölmistyin niin paljon etten osannu edes korjatea ettei tämä ole down vauva :/ Nyt on paha mieli ja vaivaa näyttääkö Netta kehitysvammaiselta? :'( :'(
:hug: Olipa typerästi kommentoitu! Olis ollu mun mielestä turha kommetti, vaikka olis ollutkin down -vauvasta kyse. :( Älä välitä Tarppa, ihan tavalliselta söpöltä vauvalta Netta näyttää. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Koitin eilen sitten sitä kantoliinaa ja Jahvetin ohjeilla osasin jopa solmia sen! :D Ainoa vaan että se liina on liian lyhyt... sain juuri ja juuri sen sidonnan tehtyä mutta meinasi silmät pullistua päästä että sain solmut solmittua, ja kun pojan nosti kyytiin ei henki enää kulkenut. :whistle: Mutta sen verran sain kokeiltua että aikas näppärä juttu olisi. Ajattelin että rupeisin netistä kyttäilemään jotain pidempää trikooliinaa (tuo nykyinen ei jousta). Onkohan ne pahan hintaisia? Tänään olisi tarkoitus käydä lastentarvikeliikkeessä ostamaan esikoiselle turvavyöistuin, voisihan sieltä kysellä uusien hintoja mutta käytettynä voisi löytyä vähän kukkarolle sopivampi hinta...
Sidoitkos liinan solmuille eteen? Jos ei yllä kunnolla eteen asti, niin sen voi huoletta solmia taaksekin. ;) Mulla tulis eteen niin pienet nysät liinaa, joten sidon sen mieluummin taakse: on kivemmän näköinenkin. :whistle:

Liina olikin muuten tänään ekaa kertaa ulkoilukäytössä, kun käytiin muskarin kevätretkellä. Oli ihana ilma! B) Ja muutenkin reissu meni mukavasti. P oli ekaa kertaa paatin kyydissä. :heart: Btw, shiva, et sattunut olemaan Taivallahdessa lenkkeilemässä tänään n. klo 15? Oltiin parkkiksella, Mestaritallin vieressä ja tien vierustaa lenkkeili sun oloinen reippailija vaunujen ja kahden seuralaisen kanssa. Olitte jo menny ohi, kun tajusin, enkä sit enää viittiny perään huutaa. =) kenzie ja äippäHki: Oikeassa olette! Aivan ihanaa seutua tuo Taivallahden sataman seutu (mikä onkaan virallinen nimi?)! Mä en ollu oikeastaan koskaan ennen käynyt siellä, mutta varmasti mennään toistekin saariretkelle ja sinne seutuville kävelemään. =)

Nyt takas lukemaan tekstejä. Taas tullu päivän aikana monta sivua. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://riemun.huuto.net/auctionimages/6/25/bbb8df178289137c4caf89ccd5d4e-orig.jpg
Tällänen meillä on se miun vanha täkki :D

Tuo ei siis oo mun oma, vaan löysin huudosta tollasen :p
Mun täkki ei oo makuupussi vaan iha iso peitto :D Mutta sama kuosi...
Juu, tuo makuupussi näytti olevan huutiksessa kaupan. :wave: Mulla on siellä parit huudot vetämässä. :p Yritin eilen huutaa yhtä ihanaa retrosta täkkiä, niin jumanklavit en saanu tehdä tarjousta, koska mulla ei oo tarpeeks pisteitä! :eek: :kieh: |O |O Siis mitä v*ttua! Ekaa kertaa pitkästä aikaa oon siellä huutelemassa, ja sit en voi huutaa, siks kun en oo huutanu tarpeeks! |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Hiukan asiaa sivuten minä en mielelläni kerro pojan mittoja vauvojen kehityksestä mitään tietämättömille, kun olemme esimerkiksi neuvolassa käyneet. Sen sijaan sanon, että kasvaa ja kehittyy normaalisti :) . Sain kammon näihin asioihin, kun raskausaikoina jotkut kommentoivat vatsan koosta päätellen, että "Aiotko synnyttää viisikilosen lapsen?" Tuli ihan normaalikokoinen mukero, mutta hirvittää ajatuskin, että lapset luokitellaan jo ennen syntymää tietynlaiseksi. Ystäväni kertoi pari viikkoa sitten kuinka joku tuntematon rouvashenkilö oli lapsen nähdessään paukassut, että lapsi taitaa olla ruoka-aikana kotona, kun on niin hyvinsyönneen näköinen. Ja kyseessä on vähän yli vuoden ikäinen lapsi! Oli sitten tarkoitettu kehuksi tai ei, ystäväni oli pahoittanut mielensä kommentista.
Mua kans ottaa nää kuuppaan! |O Mun yhen kaverin vauvaa kans on päivitelty useamman kerran. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Hitsi, millaisia ihmisiä on liikkeellä! Sympatiat teille molemmille. Hiukan asiaa sivuten minä en mielelläni kerro pojan mittoja vauvojen kehityksestä mitään tietämättömille, kun olemme esimerkiksi neuvolassa käyneet. Sen sijaan sanon, että kasvaa ja kehittyy normaalisti :) . Sain kammon näihin asioihin, kun raskausaikoina jotkut kommentoivat vatsan koosta päätellen, että "Aiotko synnyttää viisikilosen lapsen?" Tuli ihan normaalikokoinen mukero, mutta hirvittää ajatuskin, että lapset luokitellaan jo ennen syntymää tietynlaiseksi. Ystäväni kertoi pari viikkoa sitten kuinka joku tuntematon rouvashenkilö oli lapsen nähdessään paukassut, että lapsi taitaa olla ruoka-aikana kotona, kun on niin hyvinsyönneen näköinen. Ja kyseessä on vähän yli vuoden ikäinen lapsi! Oli sitten tarkoitettu kehuksi tai ei, ystäväni oli pahoittanut mielensä kommentista.
Tuo on lause mistä en ymmärrä että loukkaannutaan, mulle on ihan ok että joku sanoo noin meidän lapsista koska pitää paikkansa! Ja itekin noin sanon, musta toi on ihan normaali kommentointia... Mutta tää on vaan mun mielipide :D
Mun mielestä tuntemattomien ei tarvitse kommentoida vauvojen, lasten, aikuisten; kenenkään ulkoisia ominaisuuksia näille itselleen. Pitäköön päivittelevät ajatukset ominaan. Tutut jos kommentoi jotain, niin ärsyynnynkö vai en riippuu paljolti siitä millä tyylillä kommentti sanotaan ja missä asiayhteydessä. Yleisesti ottaen erityisesti toisten painon/koon/ulkonäön kommentoiminen on mun mielestä hölmöä, jollei sitten esitä kehuja. =) Kun ei voi ikinä tietää, miten se asianomainen itse asiaan suhtautuu, eli onko hänen mielestään ok, jos vauvaa sanotaan esim. jättivauvaksi tai pienipäiseksi. :|
*muoks* Ettei käsitetä väärin, niin semmoinen normaali jutustelu tyyliin "onpas matti kasvanut sitten viime näkemän. matti onkin jo iso poika." on musta ihan jees, tietty. =)

 
Hiukan asiaa sivuten minä en mielelläni kerro pojan mittoja vauvojen kehityksestä mitään tietämättömille, kun olemme esimerkiksi neuvolassa käyneet. Sen sijaan sanon, että kasvaa ja kehittyy normaalisti
Mä oon tosta esikoisesta sanonu yleensä kun on kasvamista yms. päivitelty, että kasvaahan se ja saattaahan se joskus jopa vähän kehittyäkin :LOL:

Toisaalta oon tainu ite tulla vanhaks, kun välillä päivittelen muitten lasten kasvamista...
 
Itse en ole teisän jutuiisanne mukana muutakuin sen verran että itselläni myös helmikuun poika! ja joskus käyn katselemassa mitä muiden saman ikäiset tekevät jne:)

Mutta piti erikseen TARPALLE laitta viestiä: Ei TODELLAKAAN näytä tyttösi kehitysvammaiselta! tulipa paha mieli siitä mitä sinulle oli kommentoitu! Todella TÖRKEÄÄ! Ja siis kautta kiven ja kannon, ei varmasti näytä tyttösi down lapselta! ETTÄ RUPESI ÄRSYTTÄMÄÄN! Piut paut tommosille ihmisille!
 
Tarppa Törkeetä kommenttia oot saanu :eek: Katoin profiilista, teiän tyty ei TODELLAKAAN näytä miltään kehitysvammaselta!! Mitäköhän se kommentoija on oikein ajatellu :headwall:

emmie Ihana "ikenet loistaa"- hymy :D :heart:

Meillevauva Kylläpäs neiti jaksaa teitä koetella :( En kyllä osaa mitään veikata tuohon huudon syyksi. Tuskin sie olet mitään vahinkoa saanu aikaseksi koppaamalla tytön lattialta, vaikka vähän kovakourasemminkin.
Artulla on tapana huutaa, välillä vähemmän ja välillä pidemmän aikaa, nukkumaan mennessä. Joskus huutaa aivan raivona, pää punasena ja hikisenä, huulet sinisenä ja selkä kaarella :'( Ja tosiaan hengitys katkee hetkeksi, kun on pihissyt kaiken ilman ulos keuhkoistaan huutaessaan. Mie olen jo niin tottunu nuihin uniraivareihin, etten enää niitä pahemmin säihähdä. Välillä käy mielessä, että entä jos se on just tällä kertaa jotain muuta kun sitä unihuutoa :|

Mie en loukkaannu "onpas kasvanu" päivittelyistä :) Meillä kun tuo jätkä vaan venyy pituutta ja äiti kauhulla kattoo vierestä, kun toinen vaan hoikistuu ja hoikistuu :( Ihan kun ei ruokaa annettais :ashamed:
Raskausajalta muistan yhen tosi loukkaavan kommentin miun mahasta ja sen sano vielä miun ystävä, jonka oon tuntenu 5v. asti :eek: "Ootko varma ettei toi (maha) oo vaan läskiä, kun se on niin pehmee?" *tökkii samalla miun mahaa* :( Ollaan siis aina piikitelty toisiamme ylimääräsistä kiloista, mutta toi jotenki loukkas :ashamed: Kai sitä vaan oli niin herkkänä sillon...

Nyt nukkumaan ettei taas mee kukkumiseksi tääkin yö :wave:
 
piipi meillä nukutaan vielä kehdossa, mutta aika vähän oon keinutusta joutunu käyttää, herra kun nukahtaa ilmankin. Nyt pari kertaa on pitänyt vaunuissa vähän työnnellä kun on ollut väsy päivällä mutta ei oo meinannu heti nukahtaa. Mutta hyvä tietää että semmosiakin on jos tullaan tarviimaan =)

Pulloina meil on ainun peruspullot, kaapissa on myös aventin pulloja mut niitä oon käyttäny vaan jos noi toiset on kaikki pesussa. Niistä tulee jotenkin paljon nopeempaa maito (ainakin osa tuteista kyllä olikin yli 3kk) niin ainut tuntunu paremmilta.

meillevauva :hug:

huutonettiä käyny joskus kattelee, mut sen verran epäluulonen oon että en oo mitään ostanu. Ja toisekseen jos jotain haluun ni mä en malta ootella et annanko suurimman tarjouksen, mä haluun heti :D
 
Huomenta :wave: Me ostettiin kans ne kumitassut pinnasänkyyn, vaikka pikku-ukkeli hyvin nukkuukin yönsä.
Aattelin, että hänellä on mukavampaa, kun sänky vähän heiluu.
Eilen meni nukkumaan 20.00 aikaan ja heräsi 8.00 aikaan aamulla ja iltasellakin nukahti samantien sänkyyn ja näytti ainaski viihtyvän hyvin, kun sänky myötäili liikkeitä.
Kiitti vinkistä :)
 

Yhteistyössä