***HELMET 2008*** Toukokuu

eikös se tehoste ihan samalla tavalla elimistössä jyllää,samaa ainettahan siihen vauveliin pistetään..*muoks*pistetään=laitetaan, en siis tarkota piikillä pistämistä :eek: . Rotarixin tuote selosteessa neuvotaan varomaan vauvan kakkaa, pahimmoillaan 7 päivän kohilla
 
Terve taas !
Vastaanpa taas kun on tullut paljon aiheita.
3kk rokoteen jälkeen tyttö oli vähän kärttynen ja oli hieman lämpöä ei mitään hälyttävää.
Baari ja alkoholin otto yleensä.me ei olla oltu lainkaan baarissa korkeitaan six päkki olutta olemme juonut ja mietoa viiniä ei sen kummenpaa ei ole mieli baariin.
Anopista on ollut kanssa meillä on niin ihanat ja mukavat äidit mulla ja miehellä ettei niitä voi vaihtaa.
tyttö meilläkin jonkin verran vierastaa uuta ihmistä.
ÄITI TRE :Tervetuloa minunkin puolesta joukkoomme ! :flower:
meillä tyttö kuulema muistutaa minua enemmän.
meillä on hyppykiikku,mut saako sitä vielä käyttää?tyttö nyt 3kk ja puoli
meillä on pienen vauvan kanssa mennyt ihan hyvin. =)
meillä kanssa tyttö pulauttelee ihan hirveesti aijemmin ei juurikaan yhtään.
Torppa:Ei minusta teillä ole mikään douw lapsi minusta kuvat kertoo miten suloinen pieni
ihmisen alku älä välitä!!
Jos haluaa jotai lausetta kommentaa niin miten kesken tarinan ja kertomuksen saa sen kohdan siniseksi ettei koko juttu tulisi siniseksi ja mene seki kommenttini siniseksi ?
ymmärsitteköhän mitä tarkoitan ? :/ |O
 
http://riemun.huuto.net/auctionimages/6/25/bbb8df178289137c4caf89ccd5d4e-orig.jpg
Tällänen meillä on se miun vanha täkki :D

Tuo ei siis oo mun oma, vaan löysin huudosta tollasen :p
Mun täkki ei oo makuupussi vaan iha iso peitto :D Mutta sama kuosi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mie kävin äskön kaupassa ja yks nainen ihasteli vaunuissa nukkuvaa Nettaa ja sitte lopuksi sano että on varmaan rankkaa hoitaa DOWN VAUVAA!!!!! Mie hölmistyin niin paljon etten osannu edes korjatea ettei tämä ole down vauva Nyt on paha mieli ja vaivaa näyttääkö Netta kehitysvammaiselta?
Nää on nää kaikkitietävien naisten kommentit. Mä en kestä niitä alkuunkaan. Meidän neiti huus eilen koko metromatkan ja yks mummeli sitten kommentoi, että voi kun sillä on nälkä. Meinasin hermostua jo siitä. Neiti siis hiljeni, kun kotiin päästiin, vaikkei mitään ruokaa saanukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mie kävin äskön kaupassa ja yks nainen ihasteli vaunuissa nukkuvaa Nettaa ja sitte lopuksi sano että on varmaan rankkaa hoitaa DOWN VAUVAA!!!!! Mie hölmistyin niin paljon etten osannu edes korjatea ettei tämä ole down vauva Nyt on paha mieli ja vaivaa näyttääkö Netta kehitysvammaiselta?
Nää on nää kaikkitietävien naisten kommentit. Mä en kestä niitä alkuunkaan. Meidän neiti huus eilen koko metromatkan ja yks mummeli sitten kommentoi, että voi kun sillä on nälkä. Meinasin hermostua jo siitä. Neiti siis hiljeni, kun kotiin päästiin, vaikkei mitään ruokaa saanukaan.

Hitsi, millaisia ihmisiä on liikkeellä! Sympatiat teille molemmille. Hiukan asiaa sivuten minä en mielelläni kerro pojan mittoja vauvojen kehityksestä mitään tietämättömille, kun olemme esimerkiksi neuvolassa käyneet. Sen sijaan sanon, että kasvaa ja kehittyy normaalisti :) . Sain kammon näihin asioihin, kun raskausaikoina jotkut kommentoivat vatsan koosta päätellen, että "Aiotko synnyttää viisikilosen lapsen?" Tuli ihan normaalikokoinen mukero, mutta hirvittää ajatuskin, että lapset luokitellaan jo ennen syntymää tietynlaiseksi. Ystäväni kertoi pari viikkoa sitten kuinka joku tuntematon rouvashenkilö oli lapsen nähdessään paukassut, että lapsi taitaa olla ruoka-aikana kotona, kun on niin hyvinsyönneen näköinen. Ja kyseessä on vähän yli vuoden ikäinen lapsi! Oli sitten tarkoitettu kehuksi tai ei, ystäväni oli pahoittanut mielensä kommentista.
 
Moikka

Kiitos emmielle kivoista kutsuista! Oli ihanaa! Tilasin pikkuiselle keltaisen mekon, miehelle auto T-paidan ja itselleni keltaisen mekon. Ihan loistavat ostokset!
Ajattelin järjestää kaverilleni babyshowerit joskus syksyllä ja tollainen vaate-esittely olisi ihan loistava ohjelmanumero sinne!

Tarppa, uskomattomia kommentteja ihmisiltä saakin! Tosi typerää pahoittaa toisen mieli tollaisella kommentilla.

Mä en nyt taaskaan muista mitä mun piti kommentoida :headwall: . No, palaan myöhemmin tänne palloilemaan. Nyt lenkille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Hitsi, millaisia ihmisiä on liikkeellä! Sympatiat teille molemmille. Hiukan asiaa sivuten minä en mielelläni kerro pojan mittoja vauvojen kehityksestä mitään tietämättömille, kun olemme esimerkiksi neuvolassa käyneet. Sen sijaan sanon, että kasvaa ja kehittyy normaalisti :) . Sain kammon näihin asioihin, kun raskausaikoina jotkut kommentoivat vatsan koosta päätellen, että "Aiotko synnyttää viisikilosen lapsen?" Tuli ihan normaalikokoinen mukero, mutta hirvittää ajatuskin, että lapset luokitellaan jo ennen syntymää tietynlaiseksi. Ystäväni kertoi pari viikkoa sitten kuinka joku tuntematon rouvashenkilö oli lapsen nähdessään paukassut, että lapsi taitaa olla ruoka-aikana kotona, kun on niin hyvinsyönneen näköinen. Ja kyseessä on vähän yli vuoden ikäinen lapsi! Oli sitten tarkoitettu kehuksi tai ei, ystäväni oli pahoittanut mielensä kommentista.
Tuo on lause mistä en ymmärrä että loukkaannutaan, mulle on ihan ok että joku sanoo noin meidän lapsista koska pitää paikkansa! Ja itekin noin sanon, musta toi on ihan normaali kommentointia... Mutta tää on vaan mun mielipide :D

muoks vielä, vaikka moni sanominen on mun mielestä ihan normaalia niin se mitä Tarpalle(?) oli sanottu niin ei kyllä ole. Se oli törkeää :hug:
 
Pulloasiaa :attn:

Millasia pulloja teillä on, kokemuksia esim. fisher pricen pulloista?? Noi ultiventit on muuten hyviä vaan meillä ne ainaskin tahtoo falskata |O

Ja ootteko pessy pullot/tuttiosat jo koneessa??

Kokemuksista kiitollinen, nipsuli ja neiti E 3,5kk
 
Ehkä tää taas liittyy siihen, että meidän neuvola on p....stä, mutta mä luin vasta nyt täältä, että Rota-rokotteen jälkeen pitäs varoa kakkaa!! Toissapäivänä saatiin tehoste. Mitä se tarkoittaa, eli siis miten pitää varoa? ettei syö sitä vahingossa :kieh:
 
Huh ku pelästyin! Tyty alkoi ihan yhtäkkiä huutamaan. Ekaksi aattelin että nälkä iski reippaammin ja laitoin tytön lattialle mahalleen. Siitäkös huuto koveni eikä meinannut loppua tulla. Oikeesti huusi ihan kurkku suorana ja hikisenä. Kokeilin sit kaikki jalat koukkuun vatsalle-takapuolelle taputtelut josko ois sit isompi ilmakupla vatsassa. Siitä vielä pahempi huuto :'(. Huusi niin paljon että haukkoi itekin jo henkeä ja pidätti hengitystä. MIKÄÄN ei auttannu. Läppäsin kevyesti poskelle (koska mulla on ollu pienenä kans tota että pidätin hengitystä kun sattui), mä olin oikeesti paniikissa! Alkoi kyllä hengittää kun huusi taas ihan punaisena ja hikisenä.. Kokeilin laittaa lattialle selälleen, mahalleen, hoitopöydälle. Ihan kaikkea kokeilin, tuttia tarjosin vähän väliä, samoin maitoa. Edelleen mikään ei auttannu. Lopulta soitin itkien miehelle että nyt kotiin, mua pelottaa.
Just vähän ennen ku mies tuli, alkoi syödä. Mä olin oikeesti ihan valmis lähtemään päivystykseen. Nyt tyty kitisee ja itkee (mutta myös jokeltelee..) vähän väliä.
Mä nauhoitin jopa sitä huutoa. Musta tuntuu että kukaan ei usko mua ja pitää mua yliherkkänä.
Ehkä toi sit oli koliikkia. Jos lähtisin lekuriin, varmaan toteaisivat että vauvat nyt itkee.. :(.
Koska mä itekin pelästyin, nappasin aikas napakasti huutavan tytön lattialta. Mitä jos äkkiliike tekee sille hallaa? yritin vaan auttaa toista :(.

Noh, nyt se on aika normaali, joten ehkä tää oli tässä..


3kuukauden koliikki.. just joo. Tyty on 3,5kk eikä huudot oo menneet pois. Joskus tuntuu että ne on lyhyempiä mutta kovempia.

 
Meillevauva on teillä kyllä rankka vauva-aika! :hug: Ihan varmasti et ole tehnyt hallaa pienelle sillä, että olet napannut reippaasti lattialta, vauvathan on uskomattoman "joustavia". Mutta, älä vähättele omia tunteita ja ajatuksia lapsen olosta ja itkuista, mene ihmeessä lääkäriin jos yhtään siltä tuntuu ja älä lähde pois ennenkuin sut otetaan tosissaan eli et sulle tulee tunne että sinua on kuultu. :hug: Kun voisi jotenkin auttaa, mut ei voi kuin toivottaa jaksamista teille! :heart:

Palaan kohta lukemaan ja jutustelemaan...ensi hiukan kotihommia puuhakkaan päivän jälkeen....
 
Meillevauva :hug: Mä olisin varmasti ihan paniikissa, jos meidän poika itkis niin, ettei hengittäs kunnolla :eek: Varmasti aivan hirveä tunne, kun ei tiedä mikä pientä vaivaa, eikä voi auttaa :( Toivottavasti ne itkut nyt loppuis tai sitten niille pitää kyllä löytyä joku syy. Jos joku sulle kommentoi, että vauvat nyt vaan itkee, niin onpahan sulla nyt ainakin "todistusaineistoa". Sun kuvailujen perusteella voin vaan kuvitella millaista se on. Voimia ja jaksamista :heart:

Kyllä oli törkeä Tarpalle sanottu kommentti! :kieh: Ainakaan profiilikuvan perusteella tytössä ei ole havaittavissa mitään Downille tyypillisiä piirteitä. Tuosta kommentista "on ollut ruoka-aikaan kotona" puolestaan en loukkaannu. Meidän pojalla on niin mahtavat posket, että oon kuullut samaisen kommentin jo useamman kerran, enkä oo mitenkään loukkaantunu. Itsekin olen pari kertaa jo samoin vastannut, kun joku on pojan isoja poskia kehunut. Yleensä tuo on ainakin meille sanottu vaan positiivisessa mielessä ja viitattu siihen, että maitoni ilmeisesti riittää hyvin =)

Mä katselin tuota Rotarixin pakkausselostetta uudemman kerran, kun mietiskelin muiden saaneen ekan annoksen jo 2kk neuvolassa. Täällä meilläpäin on tapana antaa ko. rokote 3kk ja 4kk iässä. Ja olihan siinä aikaa 24vk ikäiseksi... Meillä on nyt eilen ja tänään pojan kakkat olleet selvästi löysempiä ja rokote saatiin siis viime tiistaina. poju on nyt myös piereskellyt tosi paljon. Yölläkin kauhiat pörinät vaan kuului :LOL: Eiköhän se tuosta nyt sitten ohi mene. Me ollaan toimittu samoin kuin nipsuli peppupesun jälkeen. Käsidesiä oon aina muutoinkin käyttänyt, mutta nyt tehostettu tuota käsien pesua.

Ja piipero86: teilläkin komean kokoinen poju =)

Nyt vielä huudellaan viimeistä iltatankkausta, kun poju nukauhti kesken vellipullolle...
 
Meillevauvalle sympatia :hug: Toivottavasti teidän pienen itkukohtaukset loppuvat pian. Tuo tän päivän kohtaus kuullostaa aivan järkyttävän pelottavalta. Itse olisin ollut varmaan myös aivan paniikissa :eek: . Tuskin kuitenkaan mitään vahinkoa aiheutit vauvalle vaikka vähän rajummin nostit lattialta. Varmaan jokainen meistä olisi hädissään toiminut samoin.
Puhukaa ihmeessä lääkärille noista kohtauksista. Kyllä niiden täytyy jotain tehdä, edes tutkia!
 
No niin, tänään käytiin sitten lastentarvikeliikkeestä ostamassa sellaset keinujalakset pinnasänkyyn B). Ja keinutuksen tuloksena typy nukkuu tuolla tyytyväisenä jo yöuniaan =). On kyllä ihan hyvä systeemi, voin suositella sellasille, kenen vauva nukahtaa helposti vaunuihin, mutta sänkyyn ei niinkään helpolla.

Ja sit: Tarppa: teidän Netta ei todellakaan näytä kehitysvammaiselta, päinvastoin! Neitinne kuvaa muistan ihailleeni profiilistas jo aiemmin. Nätti tyttö =)

Meillevauva: ei kipakasta nostamisesta mitään haittaa varmasti ole, kunhan ei ravistele tms. Sehän on kuitenkin ihan eri asia. Ja pääkään kun ei enää retkota mitenkään hervottomasti, vaan vauvat osaavat niitä jo kannatella. :hug: !

Pikku-Katti:
Helmet 2009-pino on avattu
Mäkin oon viime aikoina tosi paljon fiilistelly vuoden takaisia tunnelmia, tuntuu kun se ois ollu ihan eilen, ku menkat oli myöhässä jne. :heart: Ja nyt meillä on tollanen ihana pieni pakkaus =)
 
Hip hei :wave:
Meillä neiti ei malta ruveta nukkuun kun on nyt keksiny että tutin voi ottaa käteen ( toki on osannu sen jo pidempään aina satunnaisesti ) ja nyt myös takas suuhun :eek: , nyt sit veivaa sitä ees taas..ja on jo yliväsy |O

Meillevauva, oisko tuommoinen kipuilu kohtaus voinu johtu rota rokotteesta, millonkas te sen saittekaan, jos "kohtaus" oli erillainen kun ennen *tuumiskelee*

Meillä täällä maalla kans käytäntönä että rota otetaan 3kk neuvolassa..

-n-
 

Yhteistyössä