***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen mua mietityttää nois huudoissa myös, kun tulee pk:t päälle...et saako loppujen lopuksi EDULLISESTI :whistle: Vaikka itse tuote oliski :/
Onneks täällä on hyvä tuo lastentarikekirppis :D
Noiden kanssa saakin olla tarkkana, jotkut pyytää esim.yhden paidan postituksesta rahaa eurotolkulla ja ne jää kyllä ostamatta vaikka kivoja oliskin. Mut sieltä löytää kyllä tosi siistiä, täysin uudenveroista ja ihan uuttakin vaatetta edullisesti, jos vaan jaksaa kaivella-tosin siellä on aika paljon niitäkin myyjiä, jotka hinnoittelee tuotteensa ihan yläkanttiin, joku raja siinäkin, paljon viitsii maksaa käytetystä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mietin muutes tossa, kun suunnittelin likan huonetta, ku number3:n huonetta imuroin (siitä tulee likalle huone), et vieläköhää äiteellä olis tallessa mun vanhoja lastenhuoneen verhoja :D Vähäkö olis siistit vaikken muuten juurikaan retroilusta ole innostunu :D Niitä vois löytyä 80-luvun ihan alkupäästä. Ainaki jokunen vuos sitte sillä oli...samoin parit lakanat :D
Tyynyliinoja jokunen meilt löytyyki =)
Oi, voin samaa ikäluokkaa olevana kuvitella nuo verhot ja vuodevaatteet... =) Vähänkö tulis varmaan ihkut tekstiilit huoneeseen jos ovat tallella! Meillä tuo lastenhuoneen suunnittelu kun on aikas sukupuolineutraalia kun tarkoitus on mahduttaa molemmat muksut samaan huoneeseen...

 
Heissan!
Meillä kävi vieraisilla J:n "tyttöystävä", viikkoa nuorempi neitokainen. Tyttö tillitteli meidän poikaa kiinnostuneena, mutta J ei noteerannut juuri ollenkaan. Ei passaa olla liian innostunut B)
En ikinä jaksaisi alkaa syöttää velliä lusikalla, johan siinä menisi ikä ja terveys..
Huutonettiin en minäkään ole perehtynyt. En jaksa muutenkaan tilata postimyynnistä mitään, haluan tuotteen nyt heti ja sassiin. Ja siellähän voi olla vaikka mitä huijareitakin :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen meil ei vois aatellakaa ketää samaan huoneeseen, ainaka pidemmäks aikaa :whistle: :kieh: Sen takia pitääki sitä laajennusta alotella kohta, et on kaikille omat :LOL:
No kun meillä ei ole enempää huoneita (ellei muuteta miehen kanssa olkkariin :whistle: ) ja laajennuskaan ei oikein näin kerrostalossa onnistu, niin saavat luvan samaan kammariin mahtua! :LOL:
 
hilunen niimpä...tai ostatte naapurikämpän ja ovi väliin :LOL: Sanotte et lapsille pitää saada omat huoneet :whistle: :xmas:
Ei vaan oikeesti, mulla on aina ollu oma huone, ni mie en voi kuvitellakaan laittavani lapsia samaan huoneeseen :whistle: Mies taas on jakanu huoneensa 2 vanhemman sisaruksen kanssa, ni sen mielestä vois kaikki olla samassa :kieh: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mietin muutes tossa, kun suunnittelin likan huonetta, ku number3:n huonetta imuroin (siitä tulee likalle huone), et vieläköhää äiteellä olis tallessa mun vanhoja lastenhuoneen verhoja :D Vähäkö olis siistit vaikken muuten juurikaan retroilusta ole innostunu :D Niitä vois löytyä 80-luvun ihan alkupäästä. Ainaki jokunen vuos sitte sillä oli...samoin parit lakanat :D
Tyynyliinoja jokunen meilt löytyyki =)
Muttei prinsessa naulakkoa :whistle: :LOL: *sori oli ihan pakko* :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen mua mietityttää nois huudoissa myös, kun tulee pk:t päälle...et saako loppujen lopuksi EDULLISESTI :whistle: Vaikka itse tuote oliski :/
Onneks täällä on hyvä tuo lastentarikekirppis :D
Mä en etti huutiksesta tai muiltakaan kirppiksiltä ensisijaisesti edullista kampetta. =) Mä etin semmosia, mitä ei muualta saa. :p Ja niistä mitä haluan, olen sitten valmis maksamaan enemmänkin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
ymmärän kyllä vellin ja puuron eron mutta miten ihmeessä tän ikäiselle pystyy syöttämään puuroa lusikalla niin reilusti ttä saa saman hyödyn kun vellistä :eek:
Moni jättää vellit kokonaan väliin ja siirtyy pelkästä maidosta suoraan kiinteisiin makuannoksiin. Makuannoksena sitten tuota maissipuuroakin annetaan aluksi. Meillä esim. tyttö nyt 4kk, eikä tällä hetkellä ainakaan ole tarvis vellitellä. Meillä on maito riittänyt hyvin ruoaksi ja näillä näkymin riittääkin, kunnes soseissa päästään varsinaisiin ateriamääriin. Tänään tyttö maistoi ekaa kertaa perunaa ja tästä lähdetään sitten kokeilemaan uusia makuja. Aika nopeastihan ne sosemäärät sitten nousevat. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei vaan oikeesti, mulla on aina ollu oma huone, ni mie en voi kuvitellakaan laittavani lapsia samaan huoneeseen :whistle: Mies taas on jakanu huoneensa 2 vanhemman sisaruksen kanssa, ni sen mielestä vois kaikki olla samassa :kieh: :p
Mulla on kans ollu muksuna oma huone, mutta voisin hyvin kuvitella laittavani kaks lastani samaan huoneeseen. =) Tosin, meillä luultavasti tyttö on äidin ja isin kanssa samassa huoneessa vielä tovin. Eikä sisaruksiaakaan ole näillä näkymin tulossa. :whistle:


 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mietin muutes tossa, kun suunnittelin likan huonetta, ku number3:n huonetta imuroin (siitä tulee likalle huone), et vieläköhää äiteellä olis tallessa mun vanhoja lastenhuoneen verhoja :D Vähäkö olis siistit vaikken muuten juurikaan retroilusta ole innostunu :D Niitä vois löytyä 80-luvun ihan alkupäästä. Ainaki jokunen vuos sitte sillä oli...samoin parit lakanat :D
Tyynyliinoja jokunen meilt löytyyki =)
Muttei prinsessa naulakkoa :whistle: :LOL: *sori oli ihan pakko* :LOL:
Noo..kun käyn sen sieltä "etelämmästä" hakemassa :whistle: :LOL: :LOL:
Kyllä sille paikka olis, kun nyt oikeesti miettii..*pakko saaha* :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei vaan oikeesti, mulla on aina ollu oma huone, ni mie en voi kuvitellakaan laittavani lapsia samaan huoneeseen :whistle: Mies taas on jakanu huoneensa 2 vanhemman sisaruksen kanssa, ni sen mielestä vois kaikki olla samassa :kieh: :p
Mulla on kans ollu muksuna oma huone, mutta voisin hyvin kuvitella laittavani kaks lastani samaan huoneeseen. =) Tosin, meillä luultavasti tyttö on äidin ja isin kanssa samassa huoneessa vielä tovin. Eikä sisaruksiaakaan ole näillä näkymin tulossa. :whistle:

No juu, kyllä meilläki 2 ekaa oli parikin vuotta samassa ja rakentamisen aikaan kaikki 3 oli samassa...mut noin niiku pitkässä juoksussa :p :LOL: :D
 
Onnittelut kääntyjille :hug: , meillä e käännytäi, vaan kääntyy varmaan sit ku on kääntyäkseen, en ota siittä stressiä, tai ainakin yritän olla ottamatta :eek:

Äippä70:
eiköhän tuo keskustelu oo jo kertaalleen läpi käyty *pyörittelee silmiään*, kyllä sinukin viestejä kommentoidaan, mitä aktiivisemmin täällä pyörit niin sitä varmemmin joku johonkin kommentoi..kaikkia juttuja ei vaan voi kommentoida..en mäkään odota että mun jokaiseen juttuun kommentoitas, kuhan välillä höpöttelen :whistle:

Ihania ilmoja luvattu, me ollaan huomenna menossa koko perhe koirahommiin :heart: , tosin mies uhkas lähtä saman tien stadiin shoppaileen kun minut tiputtavat kyydistä ( ja ei oo mikään shoppailija tyyppi, kuhan mua huudattaa ) |O

Oon ihan fiiliksissä kun huomasin että serranon perhe alkaa taas, viime kesänä jäin siihen ihan koukkuun :whistle:
 
Ja siis tosta vellistä/puurosta...minä ainakin oo aatellu noi vellit välistä jättää ja siirtyä mahd pian aamu ja iltapuuroon, ja koska ikää näin vähän niin siispä maissi semmoseen. Ja voin kertoo että kyllä meillä lusikalla sitä menee alas jo aika satsi, ja alotettiin makuannoksilla. Nyt seassa 1-2tl ruusunmarjasosetta.
Velliä kokeilin pullosta juottaa, mutta kaatu siihen että ois pitäny siivilöidä,ja kun ei semmosta löydy niin puurona se meillä nyt sitten syödään.
Uskosin että maissijauhossa on vähemmän kaikkee ylinmäärästä kun noissa teollisissa tuotteissa ( en oo mikään luomu ihminen-valitettavasti- , mutta koitan ton lapsen kanssa edes vähän kattelella lisäaineita yms.. )

Puurosta/vellistä saa tosiaan aikas sileetä kampsua, mutta täytyy siis jauhot ripotella kiehuvaan veteen ja vispata ihan hulluna, keitto aika 3 min..
 
Hei vaan! :wave:

Enhän sit enää eilen jaksanutkaan tulla kirjoittelemaan..ottaa koville tämä "yksinhuoltajuus". |O ;) Onneksi mies tulee tänä iltana kotiin!!!! :D Sain pikkuisen nukkuu jo kasin aikaan eilen ja sit taas itkuhälytin päälle ja suihkuun..no yllätys yllätys..tietty kauhee surkuhuuto alkoi kuulua just kun shampoot sain päähäni..ja minä tietty alasti, märkänä ja shmpoot päässä sit pientä rauhoitteleen...ja hän päätti sit vielä että nyt huudetaan muutaman viikon edestä, ja tuntihan siinä meni, reilukin, ennen kuin pääsin pääni huuhtelee, :whistle: Noh..mitäs sitä ei äiti lapsensa eteen tekis. :saint: Älytöntä puuhaa tosin!!!!

Eilen käytiin kampissa lounaalla ja hiukan shoppaa. Ostin nyt sit Bebesistä kuitenkin ne babybanzit, pinkit tietty. :heart: Ja itselle vielä pari niitä Boob-imetyspaitoja. Tilasin siis pari jo netin kautta, mut olivat niin hyviä, että ostin lisää. Ihan törkeän hintaisia, mutta oikeesti hyviä. Ja huuto-netissä näyttää ihmiset niitä myyvän käytettynä hyvään hintaan..eli itselleni vakuutin myyväni ne sit käytön jälkeen ja vielä nettoavani niistä jotain. :whistle:

Mukaan tarttui myös yhdet Pediped-kengät neidille sieltä Bobosta ja POP:ista pari paitaa. Ja itselle ei taas mitään! :p No lounas joo ja voisilmäpulla!! :LOL: Näin ne prioriteetit muuttuu...

Tänään taas kyläiltiin ystävien luona ja lounastettiin yhdessä. Mahtavat ilmat olleet täällä. Ilmeisesti myös muualla maassa. Huomenna sit yo-juhliin ja sen jälkeen vielä toisiin juhliin. :whistle:

Nyt tuli kyllä niin omaa napaa niin omaa napaa! :ashamed: Ciba ja Jahvetti onnea kääntymisistä! :heart:

Luenpas vielä ja palaan kommentoimaan jos jotain mieleen tulee...

Ai niin..ieva se Taivallahti on Ihana! Ja etsikää sieltä ihmeessä se Regatta-kahvila (löytyy siis tosi helposti..muutama kymmenen metriä eteenpäin Mestaritallista) ja menkää sinne aurikoilmalla! Se ON tosi kiva ja hauska paikka! Ja ne maksaa sulle santsikupista 5 senttiä jos kahvi maistuu!!! :D
 
Oltiin puolentoista tunnin kävelylenkillä lähimetsässä/-puistossa. Tyty oli rintarepussa ja koirat mukana. Onneksi laitoin tytölle arskat päälle, vaikka hattu (jossa pieni lieri) oli päässä niin silti tossa katoin äsken että on tytöllä rusketusraidat naamassa!
Saako tollaselle laittaa jo aurinkovoidetta vai onko ne ihan myrkkyä? Pitää vissiin ottaa käyttöön leveälierisempi hattu. Niissä vaan tuppaa olla korvalaput poissa..

Selältä mahalleen kääntymisestä oli kans puhetta, ainaski Jahvetilla ja Ciballa olivat tehneet. Meillä myös B), teki vielä ihan lattialla omissa oloissaan ku mä istuin vessassa. Aiemmin on kääntymistä harjoitellut sohvalla mutta nyt ihan ite lattialla.

:wave:

 
Meillevauva mä olen ymmärtänyt, että alle vuoden ikäiselle ei saisi laittaa mitään aurinkorasvaa, vaan iho on suojattava vaatteilla. Iho niin ohut, että siitä imeytyy verenkiertoon ne aurinkosuoja-aineet. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mietin nimittäin samaa eilen ja etsiskelinkin sopivaa lierihattua, tosin huonoin tuloksin.

Tuosta neuvolan tarjoamasta keskustelumahdollisuudesta piti kommentoida. Itselläni ei ole vielä kokemusta, mutta pian on. Pyysin nimittäin mahdollisuutta päästä käymään läpi sen vaikean synnytyksen jälkeen tulleita fiiliksiä, jotka ei siis niin kovinkaan mieltäylentäviä ole, ja sain heti ajan. Menen ensi viikolla. Itse ajattelen niin, että olipa asia tai vaiva tai murhe mikä tahansa tai tuntuipa se kuinka vähäpätöiseltä toisista, niin oma tunne riittää ja silloin kynnys pitää ylittää. Ei se ainakaan pahaa tee. :/
 

Yhteistyössä