***HELMET 2008*** Toukokuu

ieva oliskos sillä sun me and i-myyjällä tietoa miten niitä vaatteita saisi tilattua netin kautta? Kun sieltä sivuilla lukee tilaamisen kohdalla että täytä tähän tietosi niin myjä ottaa yhteyttä, mutta ainoa kohta mihin voisi tietonsa täyttää on sellanen jossa kysytään haluaako ryhtyä emännäksi... :p Vai oonko mä vaan niin dorka etten tajua... :D

Kotiuduttiin tänään Helsingistä, oltiin Artun serkun 3v. synttäreillä :heart:

Onnea kaikille ristiäisiään/nimiäisiään viettäneille :flower: :wave:

Artun lempilelu on tällä hetkellä toukka, jossa on eri värisiä muovikiekkoja naruilla yhdessä muodostaen toukan vartalon :) Ylipäätään kaikki lelut, joissa on kasvot, on mieluisia: synnäriltä Libero-laukussa saatu pehmokukka, neuvolan kasvokuva ja pehmolintu, jolla on isot mulkosilmät :D ja peili on iso juttu =)

hilunen: No höh, mä käsitin, että siellä nettisivuilla olis kohta, mistä voi tilata emännöimättä... :/ Niin tää mun esittelijä ainakin sanoi. Mutta eihän siellä näköjään ole. On ilmeisesti ollut, muttei ole enää. :/ Laita sähköpostia sinne ja kysy, että voiko miten tilata. Siellä oli jollain sivulla (oisko ollu siellä myyjät-kohdassa) sähköpostiosoite. :)

Moikka!
Ihanan aurinkoinen viikonloppu takana, mamma on saanut vähän jo väriä naamaan ja käsivarsiinkin B)

Jahvetti taisi kysellä valoisista öistä: mä olen kyllä huomannut saman, että tyttö tuntuu heräävän aina siinä main kun aurinko nousee. Eli muutama viikko takaperin hän oli aina ihan pirteä siinä 6-6.30 aikaan, nyt on tää "pirteyskohtaus" aikaistunut auringon mukana ja ajoittuu nyt 5-5.30 aikaan. Tällöin vauva herää siis ihan omia aikojaan, vaikka ei ole edes nälkäinen ja haluaa selkeästi olla hereillä, kun ei nukahda, vaikka tissiäkin sais. Oon sit aina sen n. 30min hänen kanssaan hereillä, en juttele enkä seurustele, mutta silittelen ja annan ymmärtää, että lähellä ollaan, koska jos alan vaan nukkumaan, niin hän alkaa itkemään. Tämän jälkeen ottaa sit tissiä ja nukahtaa tyytyväisenä ja jatkaa uniaan 8-9 saakka. Ajattelen aina, et kyl sen yhen puoli tuntia jaksaa aamuyöstä valvoa, jos sit saa vielä nukkua ;) Toivottavasti ei vaan mee ihan valvomiseks sitten kun yöt vielä tulee valoisammiksi!

Lempilelu on lelukaaren peili, soiva pupu sekä hoitotason yläpuolella olevat pastellisävyiset kuvat. Äidin hymy ja hassuttelu on kyllä varmin tapa saada typy hymyilemään :heart: Ai että lämmittää äidin mieltä :heart:

Kokeiltiin myös Pessin (vai jonku muun...?) laittamasta linkistä sitä vauvatusta ja ai että kun tyttö nauttii siitä! Nauraa hekottelee koko ajan. Joten kiitos vinkistä :flower:

Tänään käydään ostamassa mummoille äitienpäivälahjaksi Mannerheimin lastensuojeluliiton toimistolta sellaiset t-paidat, joissa lukee "mummo" monella tavalla. Mukavaa päivää kaikille helmille!

t. Piipi ja typykkä 2,5kk :heart:

Ai niin, Jepsulle piti kommentoida, että eikös siinä n. 3kk iässä tuu taas uusi tiheän imun kausi. Joten vois varmaan teillä tosiaan olla sitä...

Ite odottelen taas "kauhulla" tota, koska se tarkoittaa sit meillä et yks yö ainakin mennään sellasella 1-2 tunnin syöttövälillä :eek: Pari tollasta kautta on nyt meillä ollut ja pakastimesta voi pumpattujen maitojen päivämääristä tsekata, millon sellanen on ollut ;) Kun tiheän syötön yön jälkeen kun tulee "tavallinen" yö, niin pumppu vaan soi, kun maitoa tulee tulvimalla. :LOL:

Heippa pitkästä aikaa!!

Meillä Papunen nyt 2kk ja mitat

5420g ja 57,7 cm synt. 3920g ja 50 cm

Papunen KÄÄNTYYselältä mahalleen,kääntynyt jo ainakin kuus kertaa ja just nyt parhaillaan ähisee masullaan,sai jo kädetkin itse pois masun alta..minne on pienellä pojalla kiire..
Meillä nukkumiset ihan per****tä!! 22.30-00.00 nukahtaa,01.30 herää!! seuraavaksi 03-04 ja sit ylös 07.00!!! Ja täysimetyksellä mennään. Ennen nukkui päivällä ainakin yhdet pitkät unet 2,5-4h nyt pahimmillaan 10-15 min!!! ja nukkumaan aina huudolla ja vain syliin hyssyttämällä,vaunuihin jos yritän laittaa väsyneenä niin huutaa naama sinisenä..en ymmärrä..Tuttia ei suostu ottamaa eli rauhoittuu yleensä vaan tissillä ja nännit huutaa hoosiannaa!!

Muuten hyväntuulinen ja ihana poika mutta noi nukkumiset ahistaa..tai siis nukkumattomuus

Meillä ristiäiset vasta 24.5,mahtuukohan jätti enää kastemekkoon..

Ihana kuulla TuttemuistaOnnea ja plussatuulia!!

Nellistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan,toivottavasti kaikki hyvin..

Nyt huutopussi vaunuun ja ulos!!

T:Hanni& Vepasto 2kk

Nelliä täälläkin kaipaillaa ja Kipsustakaan en oo huomannu mitään.... paljon on jänny "taka-alalle" jengiä lasten synnyttyä mikä nyt on kyllä ihan ymmärrettävää kiireen tms takia.
Onneks täällä on muitakin koukkuuntuneita kun minä ;)

Mä oon ollu todella pahalla päällä nyt eilisesta saakka. jotenkin varmaan nyt tää huononeva ilma tekee sen ja sit kun ukolla yöputki päällä niin sitä sortuu kaikkeen herkun syöntiin sun muuta. nyt oon kyl saanu pidettyä itteni kurissa.

valoisuusvarmaan täälläkin vaikuttaa unenlaatuun. nyt on taas heräilty ainakin sen kaksi kertaa ja sitten on sellasta ihme ähräämistä aamuyöstä 5-6 kieppeillä.

hmm...mitäköhän mun piti kommentoida vielä...
Ai niin, meitsi kyllä tykkää partylitestä. hyvä puoli et tosiaan se parafiini ei kuumene yli 60 asteen niinku steariini kuumenee jopa 100 asteeseen ja polttaa törkeesti... kalliitahan ne on mutta... :whistle:

nyt pitää mennä...

Jepsu

Kiva Ciba, jos löysit sen vauvatusohjeen jo. Mäkin sen googlella sit löysin, kun en jaksanut enää linkkiä täältä selata. Mut tässä vielä linkki, jos jotain muuta kiinnostaa, eli http://www.hel.fi/wps/wcm/resources/file/eb384c4f3302249/TYKIRJAnytt.pdf
Kääntymisestä: meillä on jo pari viikkoa käännytty masulta selälleen. Taitaa kyl edelleen mennä silleen puolivahingossa, mutta tekee sitä jo useasti peräkkäin. Sit on vähän hölmistynyt ilme, kun on kääntynyt :D Selältä kyljille kääntyy sujuvasti, mutta ei vielä mahalleen asti. Viihtyy hyvin mahallaan ja pää pysyy komeasti ja keikkumatta ylhäällä, äiti on niiiiiin ylpeä :heart:

äippä70 meinaatteko antaa toisen tulla heti perään? meillä on lasten ikäero 1v3kk ja aika rankkaa välillä ollu. Toisaalta taas kivaa kun lapsilla on sitten seuraa toisistaan... Ei muutakun uuteen helmikuun pinoon taas :)

Tänään oli 3 kk neuvola.

eilen veikkailin että tyttö painaisi jotain 6 kg...no,painoa olikin sitten tasan 6000 g :D
pituutta oli jo 60,5 cm ja pipon mitta oli 37,7 cm. Pää on vähän pieni mutta kasvanut tasaisesti eli ei ole mitään huolta sen suhteen.

Onko muilla vauva hermostunut "vauva-asentoon" eli ei suostu enää olemaan sylissä makuullaan (edes syödessään) ? Tyttö yrittää pöngätä sylissä ja sitterissä istuma-asentoon ja rähjää sitten kun ei siihen itse pääse. Neuvolassa sanoivat että sylissä voi pitää istumassa niin että vauvan kasvot ovat itsestä poispäin, eli vauvan selkä tuetaan mahaa vasten. Huono puoli tuossa asennossa on että ei siinä voi syöttää vauvaa. :( Meillä on nykyisin pulloruokinta ja vauva yrittää syödessään kammeta itseään ylös äidin käsiltä :/ Hyvää syöttöasentoa ei tunnu löytyvän nykyisin millään.

Hannipupu: onnittelut kääntymisestä :flower: , aika kiire on kaverilla päästä liikkeelle =) Toivottavasti teidän pieni alkaa nukkumaan pian paremmin, meillä oli kanssa välillä sellainen kausi että uni ei päivällä maittanut sitten millään ja se oli kyllä tosi ahdistavaa. Voimia teille!

Onko täällä muuten muita kofeinistejä? Mä olen ihan liian koukussa kahviin, päivässä menee n. 4-8 kuppia kahvia :eek: Raskausaikanakin join 2-3 kupillista päivässä ja tunsin huonoa omatuntoa siitä... ja tästä vasta tunnenkin. Onneksi ei näytä tuo määrä vaikuttavan tytön unenlahjoihin :p

Valoisuuden vaikutuksesta vauvan nukkumiseen, vinkki: hankkikaa paksut mustat verhot makkariin. Meillä on ja ne auttavat hyvin pimentämään huoneen. Meillä on makkari länteen päin ja ilta-aurinko paistaa suoraan makkarin ikkunasta sisään, verhoista on ollut apua!

Terveisin
Katti ja Pikku-L , tasan 3 kk

meillä on ollu tänään iha perse aamupäivä |O ite n väsyny ku kolmen jälkeen ei enää hirveesti nukuttu ja sit toi uhmis taas temppuili. se on tekeytyny ihan vauvaks, paskoo housuun, ei suostu ite syömään jne. ei myöskään osaa sylkeä. osaako ne yleensä tossa iässä? se kun ei vaan tajua sitä. kaikki menee nielusta alas mitä sille antaa. paitsi tietty pahanmakuset ruuat :kieh: miten se ne sitte osaa sylkeä |O P oli kans kiukkunen ku oli väsyny mut ei suostunu nukkuu ku pieniä pätkiä vaunuissa, ois pitän koko ajan vispata ja mulla oli muutaki tekemistä |O onneks nukku parit vähä pitemmät unet ni on taas oma aurinkoinen itsensä :heart:

tänään mennään allekirjottaa lainapaperit ja huomen kosteusmittaus ja sit voidaa ruveta suunnittelee sisustusta yms =)

hannipupulla hyvä ristiäispäivä ;)

Jep, Hannipupulla todellakin hyvä ristiäispäivä :LOL: :p

Meillä nukuttiin koko yö taas pitkästä aikaa!!! YES! 21.00-5.50 nukku kertaakaan heräämättä ja söi ja jatkoi unia vielä 7.15 asti!!! :D :D Mie olin jo ihan ehtiny unohtaa tän :LOL: :LOL:

Nyt nukkuu pihalla toisia unia, nukkunu jo pari tuntia =)

Kahvia kuluu täälläkin...öpaut pannullinen päivässä :ashamed: Sellanen 6 kuppia vois olla aika keskiverto, aina kun ei ehdi juoda, joskus menee enempiki :p Onneks tykkään juua kahvin kahvina ja pullat pullina, niin ei aina tuu kahvin kanssa syötyy mitään :LOL: :LOL:

Kamala tuuli muutes |O |O

Jep, illemmalla päivittelen kerhon puolelle niitä tietoja, joita mukavasti kertykin...eiköhän me kunnon joukkovoimalla päässä kesäksi -09 bikinikuntoon :LOL: :LOL:

Jahvetti ja Mimmu kohta 3kk

Mua kiinnostaa tietää, ketään loukkaamatta, mutta miten teillä voi olla jo vauvakuume? Vai onko se vaan raskauskuumetta..... kaipausta sitä raskausaikaa ja massua ja vastasyntynyttä kohtaan?
Ihan oikeesti hei, ei tosissaan voi olla ihan VAUVAkuume!

Joo törkee ilma ulkona :/

kevytmelankolia :whistle: vauvakuumeesta.. luulin että mulla on kun kävin sylittämässä siskon Elvistä, syntyi 24.4 :heart: :heart: IHANAA!!!!! :heart: :heart: Mutta enhän mie pysty edes enään tekemään lapsia kun teetin tuon sterilisaation synnytyksen yhteydessä ja 4 omaa ja miehen 2 muksua riittää... :whistle:
Meillä nukuttiin viimeyönä 22-07.00!!! :eek: :eek: Olipa tissit räjähtää aamulla.... auts!! :whistle: :whistle:

Tarppa ja Netta 3kk

Kahvia en ole vielä oppinut juomaan. Pepsi maxiin olenkin sitten ihan koukussa, menee varmaan 1,5 litraa päivässä ainakin.

Täälläkin tuulee. Kävin äsken vielä torkkupeiton laittamassa vaunujen päälle (nukkuu parvekkeella).

Pikku-katti, luin jostakin, ettei vauvaa kannattaisi syöttää pullosta "makuu-asennossa". Altistaa kuulemma korvatulehduksille, kun maitoa saattaa päästä nielun kautta korvakäytäviin tms. Eli pystyasennossa mielummin. Tiedä siitä sitten, kun onhan rintaruokitut vauvatkin makuuasennossa? :|

Hmm.. mäkin ihmettelen, miten jollakin voi nyt jo olla vauvakuume. Pieniähän nää meidän mussukat vielä on... Itse ainakin haluan keskittyä kunnolla tähän pikkuiseen.

...Ciba..rintarepussa pidän poikaa kasvot minuun päin ja kovasti hän aluksi nauttii minun katsomisestani ja sitten nukkui suurimman osan aikaa ja hyvin tyytyväinen oli. Illalla menimme vielä kyläilemään repun kanssa. Ihmettelin miten bussilla voi mennä ilmaiseksi vaunujen kanssa, mutta rintarepussa kun vauvaa kantaa niin pitää maksaa...Onko muilla tietoa asiasta vai luotanko bussikuskiin?

Pikku-Katti...KIITOS ruokapäiväkirjasta ja itsekin pidän sitä joka päivä. Meillä on seitsemän syöttöä ,mutta aluksi kokonaismäärä oli vain noin 600 milliä ja nyt noin 700 milliä, koko ajan poika syö kyllä enemmän, mutta kun lopettaa niin ei häntä saa enää millään syömään. Ennen päiväunia juuri meni vain 60 milliä. Hyvä puoli tässä pulloruokinnassa on, että todella näkee nämä ruokamäärät...

Mitja-vauva ei vielä kääntyile juuri ollenkaan, mahalla hän ei juuri viihdy. Lempiasia on kyllä äidin kanssa hassuttele ja välillä naurukohtaukset on niin voimakkaita, että koko kroppa hytkyy...Lelumatolla hän viihtyy hyvin ja nyt taas sitterissäkin. Poika on kasvanut silmissä ja vahvistunut nyt korvikkeen myötä! Yöunet sujuu hyvin ja meillä kyllä pimeä huono auttaa eli todella vahvat pimennysverhot...minullekin tarpeen!

no ei sit nukuta päikkäreitä |O. tuntuu että mä oon viihdyttäny, heijannu, vaihdellu asentoa sylissä koko halvatun päivän.. mies meni loman jälkeen töihin ja mä oon jo ihan kypsä :ashamed:

iltaitkut on taas joka ilta :(, miksei ne lopu jo..

pakko jatkaa.. :wave:

2kk neuvolassa käyty; 6 650g ja 63cm synt. 3990g 52cm Painokäyrä oli laskussa mutta nyt 0-käyrällä eli jos ei laske enää niin ei huolta. Onhan tota pituuttakin tullu 4cm alle kuukaudessa, joten ei ihme jos ei painoa tule samaan tahtiin. Ei tarvi tullakaan. Kaikki oli hyvin, tietty. :)

Unet on meillä muutoksen vaiheessa, eli aamupäivän unet on jäämässä pois ja tilalle tullu yhdet 1,5h unet puolen päivän kieppeillä ja yhdet iltasella. Yöt menee edelleen klo 21-4 ja sit klo 7 herätys uuteen päivään. Ei ole valoisuus vaikuttanut vaan ihan ikä.

Vanamo+Nuutti 2k 1vko 5pv

juu en mäkään ymmärrä miten nyt voi jo olla vauvakuume mut en vaa viittiny mitään sanoo :whistle:
nyt ois lainapaperit allekirjotettu, nyt vaan kaupantekoa vailla. tietty huomenna se kosteusmittaus.

pessi: mä kanssa koukussa limuun, laitticolaa tai ananaslaittia menee pullotolkulla :ashamed:

kenzie: ei 2-3 kk:n vielä tarvikkaan kääntyä, todellakaan. ei meillä neuvolassa ees moisesta kyselty. vanhempi tais ruveta tossa 4 kk kääntyilemään ja parin kuukauden välein edistysaskeleita, paitsi et kävelemään lähti 9kk.

meillevauvalle voima :hug:

vanamo: meillä oltiin 3 kk ton kokosia :whistle:

Hei! :wave:

Pohjoisen lomalilu tehty ja kotona taas. Flunssassa siis meni melkein koko viime viikko. Ankeeta! :( Mut nyt alkaa helpottaa.

Matkat meni pikkuisen kanssa todella hyvin ja ihan kivaa oli olla hetki muissa maisemissa. Tietty terveenä olis ollut mukavampaa.

Tänään oltiin neuvolassa..edelleen niitä ripulin jälkeisiä painokontrolleja, mut nyt olikin sit painoa tullut oikein kunnolla. Mitat tänään kun ikää 11 viikkoa, 5800g ja 59cm. Rintamaidolla siis edelleen mennään. Rotaa ei edelleenkään annettu, koska flunssa vaivaa vielä hiukan pientä, joten rota sit kahden viikon päästä 3kk neuvolassa.

Mahtavaa kuinka kevät on tullut! Oli ihana tulla eilen kotiin kun lehti oli puussa ja ihan kesäillan fiilis. =)

Mitähän kaikkea minun pitikään kommentoida..oli niin paljon luettavaa että nyt unohtui kaikki. Ai niin..ainakin lempileluista oli puhetta. Meillä suosikkeja on se Libero-laukun hymynaama-kukka ja sit meillä on sellaisia värikkäitä Tinylove-sarjan olentoja, jotka tärisee ja ääntelee jne. Ne kun laittaa roikkuu tuohon kaareen leikkimaton päälle, niin kylläpä pieni viihtyy. Sit olen ostanut sellaisia Onni ja Ilona -sarjan vauvoille tarkoitettuja kortteja, joissa on isoja graafisia muotoja ja kirkkaat värit.. niistä kissa-kortti on tosi pop! :heart: Vauvatus rulettaa edelleen ja juttua riittää neidillä kovasti!

Ai niin..piti kysyä, et te, joilla kokemusta matkarattaista, niin mitä tulee ottaa huomioon niitä ostaessa? Me mietittiin, et milloin ne kannattais hankkia. Stockalla olis nyt tässä kuussa kanta-asiakastarjouksessa Britaxin sateenvarjorattaat. Meillä on todella hyvät noi meidän vaunut, kun ne on sekä isoilla pyörillä että eteen vaihdettavilla pikkupyörillä, mut joskus voisin ottaa lyhyellä kauppamatkalle sellaiset helpot ja kevyemmät rattaat...meillä on niin iso toi autokin, että pitää nostaa tosi korkeelle jotta vaunut saa takakonttiin. No, mut siis..kertokaas jos teillä kokemuksia.

Nyt pieni nuha-nenä heräilee..lähden sinne suuntaan...palataan taas..

Jatketaas.. sain tytön torkahtamaan kun lykkäsin rintareppuun ja koirien kans ulos. Lyhyt lenkki mentiin mutta nyt toi tyty torkkuu hoitopöydällä, en viittinny ottaa kevätpukuakaan pois, avasin vaan.

Toi on alkanut syömään jopa 7 kertaa päivässä! Jotain 180-200 ml on kerta-annos mutta ei aina syö sitäkään. Pitäiskö muka alkaa miettiä jotain velliä?

Yhteistyössä