***HELMET 2008*** Toukokuu

:wave:

meillä tänään 3 kk neuvola, kiva nähdä paljo P kasvanu :heart: toi kuulostaa aika järkevältä et vettä ei tarvi enää keittää ku kädet löydetty mut eipä tosta keittämisestä hirveesti vaivaakaan oo eikä ainakaan haittaa =) pitänee tänään kysyä mitä mieltä täällä ollaan ;) P kaluaa kyllä noita nyrkkejään ihan urakalla, pitää kytätä ettei vaan mee peukku suuhun. hurja viuhtominen P:lläkin aina vaipanvaihdon yhteydessä, nostaa ja siirtää ittensä aina pois vaipan päältä just ku sen on saanu hyvin laitettua |O P myöskin peruuttaa pieniä matkoja, tyyliin leikkimatolta silleen et pää osittain tavan matolla B)

tuttemui: mä en ainakaan ikinä unohda tuota teidän kamalaa tapausta :'( olis ihanaa jos voisit jatkossa käydä kuulumisia kertoilemassa, lukisin mielellään =)

tänään se alkaa, mm-lätkä nimittäin, jee jee :D B)

ja taas täällä |O
http://www.kymensanomat.fi/Online/2008/05/01/Nainen+l%F6ytyi+surmattuna+Haminassa/200835186810/4
 
Pitääkö teillä vauvat jo päätä pystyssä ihan kunnolla mahallan ollessaan? Meillä ei vielä kunnolla, mutta nyökyttelee jo niinkuin hylje :D
Sylissä kyllä jo pää pysyy pystyssä ilman tukea.
Nyt aamulla ekan kerran kääntyi selältä oikealle kyljelleen ja lattialla :D
Mä varasin nyt sitten ajan lääkärille sterilisaatiota varten, ensin keskustellaan ja laitetaan mut jonotuslistalle, hui :eek:
 
Moikka B)

Kylläpäs meni vappu hyvin. Oltiin aikasin kotona tai no aikasin ja aikasin puol yhden maissa. Noh viime vappuna oltiin klo 4 kotona ja ympäri tuiskeessa mies. Minä sentään menin vapun päivänä reippaasti töihin :LOL:

Noh tää vappu meni selvin päin. Mies joi yhden kaljan ja minä yhden siiderin.

Eilen oltiin saunomassa ja mies joi sitten siinä illan aikana mukavan pöhnän. Ja minä ajoin kotiin. Kuitenkin hauskaa oli käytiin tivolissa ja kaikkee. Torille ei ehditty mut onneks mummi oli ostanut pallon meidän e:lle :heart:

Kukas se täällä puhuikaan MM-kisoista ai että jos mul vaan rahaa olis niin ostaisin vaaleanpunaiset SUOMI verkkarit. Ne on niin söpöt!

Vedestä Mulla ei ole kans mitään käryä. :whistle: Noh meillä se on yhtä taistelua kun yritän antaa vettä ei millään pruittaa heti ulos. :D Noh ehkä se on tää turun vesi. :LOL:

Meillä ei ollut ollenkaan 2kk neuvolaa. Ei keretty ottaa. Mut sit kuitenkin otetaan pari päivää vajaa 3kk meidät sinne. Ihme touhua. Ne luulivat et mul on liuta mukuloi koton ettei se olis niin tärkeetä käydä joka kuukausi. Siis onneks neiti nyt on terve ollut ja mielestäni kasvaakin hyvin. Mutta silti se mikä kuuluu meille pitäisi myös saada. Eli ne hemmetin neuvolakäynnit!!!

Rota-rokote??? Ketä kaikki on sen vauvalleen hommannut? Se on aika hintava.

Noh toivottavasti siitä on sitten edes jotain hyötyä.

Nyt täytyy mennä herättää toi mies töihin.

Heips.

Niisku-neiti & rinsessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Pitääkö teillä vauvat jo päätä pystyssä ihan kunnolla mahallan ollessaan? Meillä ei vielä kunnolla, mutta nyökyttelee jo niinkuin hylje :D
Sylissä kyllä jo pää pysyy pystyssä ilman tukea.
Nyt aamulla ekan kerran kääntyi selältä oikealle kyljelleen ja lattialla :D

Meillä tyttö on pitänyt päätään pystyssä mahallaan ollessaan n.5 min
ja samanlailla käänyi kun teidän KYLLÄ SE SIITÄ !

:hug:
 
minähän se siitä lätkästä :D aiemmin on tullu seurattua sm-liigaaki mut nykyään vaan mm-lätkää ja suomen pelit B) mulla on koivun pelipaitaki :LOL:

ja rota-rokote annetaan, tänään saa ekan satsin. ja tyyris on :/

P kannattelee päätään aika hyvin mahallaan ollessaan mut ei tykkää olla mahallaan kun vähän aikaa. sylissä ollessa kyllä pitää päätään pystyssä ku kobra :D tietty ku sylistä näkee ympärilleen ni viittii pitää sen pään pystyssä B)
 
...Tuttemui, olen todella pahoillani, jos tekstistäni sai sen käsityksen, että rinnastaisin keskenmenon vauvan menettämiseen. En voisi kuvitellakaan miten rankalta menetyksesi tuntuu, epätodelliselta itsestäni tuntui ystäväni menetys. Sitä ei vain voinut käsitellä tai uskoa todeksi. Jäljelle jää kuitenkin rakkaus ja muisto pojasta. Ihanaa miten sisarukset suhtautuvat enkelipoikaanne. Minun ystäväni Oliver-poika(3v) aina lohduttaa äitiään, joka menetti poikansa, että kyllä "veli tulee vielä takaisin". Hän on liian nuori ymmärtämään, mutta tulee varmaan muistamaan veljensä.
Mitja on meille "ihmepoika", kutsumme häntä kyllä ihmeeksemme. Minulla on sen verran ikää, että kyllä toive omasta vauvasta rakastamani miehen kanssa alkoi hiipua keskenmenojen jälkeen. Yritimme hakeutua hoitoihinkin, mutta Väestöliitolla ei annettu toivoa ollenkaan näiden keskenmenojen jälkeen, Felicitaksella meille ehdotettiin ifv-hoitoa, johon olimme menossa, mutta sitten raskaus jatkuikin ja emme ehtineet, onneksi! En ole varma edes oliko ikä pelkästään syynä keskenmenoihini. Minulla löytyi kohdusta hematooma, jonka takia oli jatkuvaa verenvuotoa ensimmäiset kolme kuukautta ja sitten vaiva hävisi. Lääkäri antoi ymmärtää, että keskenmenon riski on suuri, kun on tämä hematooma. Viime kesänä hän varoitti meitä hematooman havaittuaan suuresta keskenmenon riskistä, joten olin järkyttävän hermostunut. Mutta hulluja olemme me mieheni kanssa, kun mekin haaveilemme vielä vauvasta! Kaiken jälkeen! Luultavasti kuitenkin sen verran rankka oli tämä raskaus ja ikää nyt vieläkin enemmän, että Mitjasta tulee meidän ainokainen.
Pidin eilen Mitjalle ruokapäiväkirjaa nyt, kun syöttöjä voi seurata millintarkasti; seitsemän syöttökertaa ja yhteensä meni 610 milliä, ei nyt ihan niin paljon kuin mitä ohjeissa on. Vain yksi syöttökerta oli Almirol Peptiä, muut rintamaitoa. Rintamaito maistuu selvästi makoisammalle, Almirol vetää naaman kurttuun, mutta yksi syöttö onnistui hyvin. Poika on vähän laiska ollut syömään eikä vieläkään mikään suursyömäri. Viimeinen syöttö piti herätellä poikaa unista. Nyt hän nukkuu yhdeksän tunnin yöunia ja muutenkin aika paljon päivällä.
Me vietimme vappupäivää puistossa Mitjan kanssa ja Hietaniemen hautausmaalla, ihanan rauhallista ja kaunista siellä. Poika näytti aurinkolaseissaan ja tummansinisessä huppariasussaan ihan miniräppäriltä. Hyvin meni ulkoilu ja nyt onnistuu matkarattaissa huomattavasti helpommin ulkonaolo. Ei tule kuplia ja tukehtumiskohtauksia, mutta herättyään edelleen ei jaksa olla rattaissa ja olkapäällä kannamme häntä silloin. Ihana päivä oli eilen ja paremmin menee! Vähän tulee välillä takapakkia tämän pullon kanssa tosin, Almirol ei tuntunut maistuvan herättyään ollenkaan, ei selvästikään miellytä maku. Minulla on halu kyllä imettää ja helpompaa se olisi kuin pumppaaminen, mutta emme nyt uskalla, niin vaikeaa tämä pulloon totuttelu oli....
Oletteko te muut malttamattomia ja odotatte vauvojenne kasvua? Minä haaveilen koko ajan, koska pääsen potkimaan palloa Mitjan kanssa pihalle, viemään häntä Korkeasaareen ja Linnanmäelle, elokuva-arkiston lastennäytöksiin(minulle yksi rakkaimmista paikoista Helsingissä) ja luontoretkille. Näimme eilen Sea Lifestä pätkän televisiossa ja päätimme, että menemme sinne vasta, kun poika ymmärtää näkemäänsä, vaikka olisimme varmaan nyt jo intona mieheni kanssa.... Aina olen omien lasteni ollessa pieniä nauttinut siitä, että pääsee taas itsekin "leikkimään". Olen aina kertonut omia satuja ja kirjoitellut niitä lapsille aikoinaan ja olemme tehneet yhdessä omia kirjoja. Lastenkirjoja meillä on valtavasti, olen ne säilyttänyt...ja nyt sitten Mitjalla on jo iso kokoelma.
Ihanaa miten Mitjan kanssa voi jo "puhua" ja kovasti hän nauraa ääneen ja hymyilee isoja hymyjä, mutta kyllä tämän pulloon siirtymisen yhteydessä on myös tullut elämän isoimmat ja pisimmät itkut. Aurinkoista päivää kaikille helmiäideille ja vauvoille!



 
Vanamo aikalailla lopunajan meininkiä se kyllä oli. Tuntu et taitaa jäädä poju sisälle ku ei malta tulla poiskaan...meni se taas niin kivasti yli.

Minni meillä tosiaan tyttö nyt 1v 5kk ja ihan ok menny. alkuun oltiin todela nätisti ja sitten tuli todella uhma kausi. kaikki mitä käteen saatiin niin sillä yritettiin vauvaa lyödä, mutta oltiin aina lähellä niin ei onnistunut ja nyt tuntuu että uhmat on jääny pois ja neitistä on kasvanut tosi omatoiminen kiltti tyttö. Paijaa ja pusuttelee jatkuvasti. joskus on aika lujakätinen kun hoitaa mutta ei onneks sen kummempaa enää eikä toivottavasti tuukkaan mitään hillitöntä mustasukkasuutta. Tyttö on oppinut että pitää odottaa "vuoroaan" että äiti ehtii ja sanookin aina että oota oota... :)

Pikkumies nauraa ja höpöttää tuossa lattialla vieressä ja hetkeen jos en kommentoi niin alkaa hillitön huuto. Molemmille kyljilleen kääntyy mutta ei vielä massulleen.

Nyt meen fb:Ssä käymään.
päivänjatkoja...

Jepsu
 
kevytmelankolia Ihana pullaposki siulla profiilissa :D :heart:
Arttu ei oikein viihdy mahallaan, mutta sylissä kannan niin, että on etukenossa ja saa vähäsen niskaa ja selkää vahvistettua. Mahallaan Arttu on tyytyväinen ehkä minuutin ja sit alkaa kitinä ja "nokkiminen". Imetystyynyyn nojaillen viihtyy paremmin (kyynerpäillä nojaa tyynyyn), mutta ei siinäkään montaa minuuttia :/
Kääntyminen on hollillansa :D Hartiaa nostaa lattiasta, mutta peppu ei tule mukaan. Tai sitten jalalla saa työnnettyä pepun kääntymään, mutta ei älyä ottaa sitä hartiaa mukaan :LOL:

kenzie Mie ajattelin jo nyt kesällä viedä Artun Lintsille :whistle: :D Miun sisko eli Artun täti on Lintsillä kesätöissä niin se saa rannekkeet -50% B) Vauvathan pääsee vanhemman rannekkeella mukaan laitteisiin :wave:
Lintsi on miulle sellanen ihana muisto lapsuudesta :heart: Käytiin siellä joka kesä monta kertaa, kun mummi oli töissä Mannerheimin Lastensuojeluliitossa ja sai ilmasia rannekkeita töistä :) Vielä eläkkeelläkin mummi kävi lainaamassa entiseltä työpaikaltaan sitä korttia, millä rannekkeita sai ostaa :D Ja taas me mentiin Lintsille :whistle:
Almiron on aika pahan makusta :x En ihmettele sitä yhtään, että Mitja irvistelee. Kokkailin sitä monet kerrat pikkusessa kattilassa, kun olin lapsivuodeosastoharjottelussa :p Savonlinnassa kun ei ole maitokeittiötä niin hoitajat tekee korvikkeet osastolla :/

Jepsu Mikä tuo FB on?? :| Nevö höörd...

Arttu herää varmaan kohta päikyiltä ja meillä on soseaterian aika :p Viikonloppuna ajattelin alottaa hedelmäsoseen maisteluttamisen, en vielä osaa päättää alotanko banaanilla vai omenalla :) Elämän suuria pieniä kysymyksiä =)
Ostin muuten Artulle jo syöttötuolin, sellasen pöytään kiinnitettävän, ihanalla sini-keltasella skottiruutukuosilla niin eikö mies menny ja hajotti sen, kun irrotti sitä pöydästä |O Tuo ukko on kyllä niin tapaturma-altis, että mie en kestä! :kieh: Toissatalvena ajo kolme kolaria.... :whistle:
 
Toukokuuta kaikille :wave:

Oltiin tytön kanssa kymmeneltä vaunuttelemassa. Mutta eihän tuo E nukkunut siellä kuin alku 10min. Hyvin kuitenkin jaksoi koko lenkin ajan olla suht rauhallinen (välillä piti tuttia korjailla). Nyt sitten tuolla meitin sängyn päällä vetää unia :kieh: . Noh jos sitten iltapäivä vaunutteluissa uni maistuisi paremmin.

Mitäs pitikään kommentoida...

Niin...ihanaa kuulla Tuttemuista. Ja oikein lämmintä ja plussatuulista aikaa.

Meidän pikku E tykkää olla kyllä mahalteen jonkin aikaa. Ja varsinkin jos on iskän mahan päällä. Päätä pitää kyllä todella hyvin pystyssä, mutta kun väsy tulee niin nokalleen rojahtaa. Tyttöllä on kova tahto päästä jo eteenpäin. Jalat käy hirmusta vauhtia ja joskus saa jo toista kättäkin siirrettyä eteenpäin. Ähinä ja puhina on tuolloin kova. :LOL:

Kääntymistä ei tyttö ole vielä juurikaan tehnyt. Pari kertaa olen huomannut että on kääntynyt selältään toiselle kyljelle. Mutta onkohan ollut vahinko...? :D

Rota-rokote annettiin tytölle 2kk neuvolassa ja toinen pitäisi antaa seuraavalla käynnillä kun muutkin rokotteet saadaan. Onhan tuo hirveän hintainen!!!

 
KiinFacebook eli FB. :D Täällä yks koukkuun jäänyt :whistle:

Opettelen tässä läppärillä kirjottamaan...ostettiin uusi kone just ja tässä on hiiri ihan outo...ei osaa yhtään.

Meillä pään kannattelu on aika vähäistä vielä. laiskasti nostaa mahallaan ollessan. eikä kunnolla massullaan halua edes olla. ääneen nauraminen on nyt aivan mahtavaa...ihan hörötys käy kun pikkasen kutittelee... :heart:
 
SEE
TUTTEMUI :hug: Ihana kulla sinusta! Onnea uuteen yritykseen!

En ole aikoihin kirjoitellut. Tänne kuuluu hyvää. Meidän pikkuherra kasvaa kovasti ja on aivan ihana hymypoika. Yöt nukkuu tosi hyvin menee nukkumaan klo 21.00 ja herää ensimmäisen kerran 5-7h päästä ja jatkaa unia seuraava herääminen on n.3h päästä edellisestä ja sitten vielä hetki köllitään. Poika nukkunut ja 1 kk omassa huoneessaan pinnasängyssä. Yöt alkoi heti parantua kun siirrettiin omaan huoneeseen!

Neuvola kuulumisia 2,5kk suluissa syntymämitat

paino 6030 gr ( 3180gr)
pituus 60,2 cm ( 50cm)
pipo 40,3 cm ( 33cm)

Eli hienosti kasvaa.
Meillä mennään osittain imetyksellä. Poika syntymästä asti saanut järkyttäviä rintaraivareita jotka vaan pahentuneet.

Muistelen joskus lukeneeni olikohan se PESSI joka kyseli että onko kenelläkään sektio alue kipeä. Täällä on edelleenkin vatsa ajoittin kipeä sektioalueelta.

Toivottavasti olisin jatkossa ahkerampi kirjoittelemaan, lukemassa käyn kyllä usein!

HYVÄÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE!!!
 
Meillä on muuten unet ja etenki yöt huonontunu ihan selkeesti!!! |O
Ennen tyttö nukkui kuin tukki heräämättä klo 21-06...nykyään herää jo 2-3 välillä!!!! :headwall: :headwall: :headwall: Ja sitten 5 aikaan olis nousemassa jo ylös |O
Saakura sentään...että se niistä hyvistä unista :whistle:
Ehkä toi maito ei sit enää sitä nälkää pidä, kuten ei myöskää toi 50-50 maitovelli sekotus, et kaipa se aletaan nyt antaa velli vellinä ja maito maitona. Ja ehkäpä niitä soseitakin vois alkaa miettiä...jotenki vaan tuntuu, et ei mun VAUVA vielä soseita syö :p
Päivälläkin kuitenki syöntiväli on aikalailla sen 2-2½h, että sekin ehkä puhuis sen riittämättömyyden puolesta :/
No, katsellaan...mut eiköhän tässä jaksa, kun melkeen 3kk saikin nukkua :D
Tai sitte tota valvottaa., kun on yöt niin valosia :whistle: Tosin muissa en oo moista koskaa huomannu ja samaa vuodenaikaan ovat syntyneet... :/
 
pään kannattamisesta ootte puhunu. Meidän herra mahallaan ollessaan (jollei sitten käänny selälleen) kannattaa tosi hyvin päätään. Tänään veti kädetkin suoraksi ja siinä vähän aikaa töllötteli. Sylissäkään pää ei juuri enää "heilu" vaan jaksaa hyvin kannatella.

Ja meillä toi kääntyminen on siis jatkunut 3 viikkosesta, sillon käänty ehkä kerran viikossa (tosin kauheesti ei viihtyny sillon vielä mahallaan ni ei kauheesti oltukaan) ja nyt kääntyy selälleen melkein joka kerta kun laittaa mahalleen ja monta kertaa peräkkäinkin kun uudestaan aina käännän takas mahalleen. Mahalleen on kääntyny pari kertaa sängyllä ollessa.

Vappu meni, eipä oikeen eronnu muista päivistä :D Kavereilla käyntiä ja yhet synttärit oli.

Nyt mä oon vajaakuntonen täällä kun aamulla poistettiin jalkapohjasta patti ni on tuo kävely pikkasen vaikeeta. Sivulla kun koittaa astua tai kantapäällä ni nekin on jo kipeenä ja nilkkaan sattuu kun jalka on oudossa asennossa. No, eiköhän tää muutamassa päivässä helpota, toivottavasti! Onneks miehellä on vapaapäivä niin saa käyttää koiran, toivottavasti ois sen verran paremmassa kunnossa huomenna kun miehellä on iltavuoro ni mun pitäis koira käyttää :/
 
SEE, minähän se taisin sektioalueen kipuja joskus ihmetellä. Eivät ole onneksi *kop kop* vaivanneet enää. Haavan ympäristö on ihan tunnoton vielä, kuuluu varmaankin asiaan.

Nukkuminen. Olen aina ajatellut ja ääneenkin sanonut, että minä ainakaan en ihan pientä laittaisi omaan huoneeseensa yksin nukkumaan. Noh, nythän meillä on jo pari viikkoa J nukkunut yönsä olohuoneessa vaunuissa. Ja hyvin nukkuukin. Minä erittäin herkkäunisena en saa nukuttua, jos pikkuherra ährää ja ähisee vieressä. :ashamed: Kyllä todellakin laittaisin pienen omaan huoneeseen, jos sellainen löytyisi. Näin ne mielipiteet muuttuu...

Pään kannattelu. Sama kuin monella muullakin, eli sylissä ollessaan kannattelee hyvin, mahallaan ei viihdy lattialla. J tykkää kovasti siitä leikistä, että nostetaan käsistä selinmakuulta ylös =)

Pari kertaa on pikkumies kääntynyt sängyssä, mutta luulen pehmeän alustan edesauttaneen.

Meille on kohta tulossa kummilapsen perhe kylään, näkevät pojan ensi kertaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille vaikka kyllä mä täällä varmaan tulen vielä pyörimään :D

Pessi ja J 2,5kk :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuttemui Miten me muka voitas siut unohtaa?! :eek: :hug: Miun mieskin "tuntee" siut ja Rudin tarinan :ashamed:
Juurikin näin, monesti on tullut ajateltua, että miten teillä jaksellaan...
ja kovasti tsemppiä vielä Tuttemui! :hug:


Hei pk-seutulaiset! :attn: Huvittaisko ketään lähteä huomenna tai ylihuomenna (la/su) tuonne kaapelitehtaalle hengailee? siellä olis menossa kierrätystehdas 10-18 ( http://www.kierratystehdas.fi ) ja kovasti huvittais mennä. ja aivan ilmaista ois tuo huvi :) Shiva, anyone?
 
:wave: terppa,
Onhan vaan taas ihana ilma B) , kyllä on ne babybanzit ostettava het kun rahaa tulee :eek: .

Kääntymisestä; meillä käännytään selältä kyljille ja toisinpäin, jo jonniin aika on käännytty mutta muuten ei vielä käännytä paitsi nuo muutamat yökellahdukset. Uskosin että meillä käännytään ennemmin mahalta selälle kuin toisinpäin, nyt varsiinkin kun nuo kädet on löydetty niin en usko että neidillä on kiirrettä mahalleen kääntyä :) .

Päätä kannatellaan vaihtelevasti, sylissä paremmin.

Jo vain, tää rouva lähtee nyt pakkaushommiin, lähtään koko perhe koiraleirille la-su ja yllättäen mulla pakkaus vastuu, ihan käsittämättömän paljon tarvii ottaa kampsua mukaan vaikka ollaan vaan yksi yö ja kaks päivää reissun päällä |O , todellakin tarvii kohta hommata lessubussin ( sori, jos joku loukkaantuu tosta sanasta, se vaan on tarttunu tolta mieheltä käyttöön) että pärjätään :LOL: , ja meitä on vasta 3 ihmistä... no okei, kolme koiraakin :D

Ehkä vielä illalla poikkeen (eihän täältä malta olla poies :xmas: ), mutta jos en, niin äärimmäisen ihanaa ja lämpöistä viikonloppua :hug: , helmisister's and toki myös brother's jos joukossa niitä on ;)
-n-
 
Kääntymisestä:
yhtenä päivänä A kääntyi monta kertaa peräkkäin mahalta selälle (käänsin aina takas :D) mut nyt hän on varmaan jo unohtanut sen koska sitä sattui vaan tuolloin yhtenä päivänä...
selältä kummallekin kyljelle kääntyy kyllä.
ja osaa ryömiä selällään! :LOL: A on toissapäivänä keksiny uuden harrastuksen, eli selällään etenemisen :D Äsken taas laitoin hänet omalle matolleen leikkimään selälleen, niin jopas taas viiden minuutin päästä hän oli jo menossa kovaa vauhtia patteria kohden, oli jo hyvän matkaa poissa matoltaan... jotain ainaki metrin oli edenny :) laittaa silleen jalat koukkuun ja potkasee vauhtia, vähänniinkun mittarimadot väärinpäin :D

niin ja päätä kannattalee jo melkein niinkun isot :D
 
Mistä hitosta tota karstaa sikiää tuohon pikku-ukkelin päähän? Annoin öljyn vaikuttaa pari tuntia ja nyt rapsuttelin ja harjasin koko pään ja olipahan hommaa ja koko päiväpeitto on nyt valkosenaan karstasta :D
Sitten mä inhoon pelata ton öljyn kans, kun se vaan on niin ällöö ja nyt sitten pikku-ukkelilla on tollanen rasva irokeesi päässä :LOL:
Kertokaa muuten mulle mistä tuo karsta tulee, mitä se on ja miksi sitä tulee???
Mä en meinaan tiedä, vaikka tää on jo neljäs lapsi, enkä oo koskaan ajatellut asiaa, mutta nyt vaan aloin miettimään, kun ei oo parempaakaan tekemistä B)
 
Huh, laitoin perennapenkin aluille :flower: Arttu oli mukana vaunuissa kattelemassa kun äiskä ahertaa :D Kyllä tuli hiki, kun laitoin uutta multaa 3 säkkiä (45l kpl), istutin sipulit ja juurakot ja laitoin kuorikatteen. Ja kannoinhan mie vielä vedetkin istutuksilleni :) Toinen penkki olis vielä laittamatta :whistle:
Ihana päivä olla ulkona, aurinko paistaa täydeltä terältä ja asteita on +22 :saint: Meillä on jo ihan kesä B) Arttu nukkuu päikkäreitä ulkona vaunuissa shortseissa ja hihattomassa paidassa :)

kevytmelankolia Karsta on talia ja kuolleita ihosoluja. Vauvalla tuota talia jostain syystä erittyy enemmän kun isommilla lapsilla ja aikuisilla. Ei kai sillä mitään tarkotustakaan ole :/ Artulla on niin paksu tukka, ettei sen karstat mihinkään näy, jos ei tukkaa silitä taaksepäin niin en ole viittiny ruveta rapsuttelemaan.
 
helou, :wave:

vieraita odotellaan, taas. Toisaalta kivaa, että näitä ihmisiä käy vieläkin rotinoilla, mutta toisaalta alkaa jo vähän kyllästyttämään... Tänään ei ois millään huvittanu nähdä ketään... :/ Vieläkös muilla pyörii immeisiä vauvaa kattomassa? :)

Meillä myös Pemmu peruuttaa pikku matkoja selällään, mutta tekee sitä vaan hoitopöydällä. Leikkimatolla ollessaan on niin innoissaan leluista, että huomio menee niihin. =) Ja päätä kannatellaan hienosti myös massullaan maatessa. =) Vinjan bebe on aloittanut kääntymisen kyllä tosi aikaisin. =) Tuleekohan hänestä vilkaskin kaveri? :whistle:

Rota-rokote otettiin juu. Suolanen hinta tosiaan. Eka laaki saatiin 2kk neuvolassa ja nyt maanantaina saadaan seuraava satsi.

Täällä myös FaceBook-koukkulainen! :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:


ieva Lipallahan myö ;) Porukkaa oli kun pipoa :)
Neuvolasta sanottiin meille, että vettä ei enää tartte keittää, kun vauva oppii laittamaan sormet suuhunsa. Sormista tulee niin paljon bakteereita, ettei sillä veden keittämisellä enää ole merkitystä. Hanavesi on siis puhtaampaa kun sormet :D




tää kuulostaa musta JÄRKEVÄLTÄ!!

pengoin äsken kukkapenkkiä! olin päässy pioleenväliin ni löysin myyränkon nyt sit saa pelätä et sainko myyräkuumeen... ihana sairastaa (voi olla rankkaki tauti) ja 2kk ikäinen tyttö onneksi ei kuitenkaan tartu ihmisestä toiseen vaik sen oisinkin saanu.
oli lisäksi syöny ison osan mukuloista (anopin aikanaan tekemä penkki( johan tuo kestiki. sieltä myös tais löytyä yks syy miksi meillä on sisällä muurahaisia.

käytiin tytön kans äsken haisteleen navetanhajua,, tyttö ihmeissään silmät suurena katto. mummu tykkää niin navetan hajusta et taijanpa laittaa tytölle huomenna samat vaatteet jos menemmä mummulassa käymään
 

Yhteistyössä