***HELMET 2008*** Toukokuu

hissukka:
Mäkin haluaisin mukaan tuonne painonpudotuskerhoon, mutta en uskalla vielä aloittaa laihdutusta kun täysimetän. :ashamed: Esikoisen aikana yritin kertaalleen alkaa laihduttamaan ja maidontulo meinasi loppua heti, joten en nyt edes yritä ennenkuin imetys loppuu
Miten laihdutit? Liikkumalla vai dietillä? Ei kai liikunta vähennä maidontuloa??? :eek: Mäkin täysimetyksellä vielä ja haluisin pysyäkin. Mulla ainakin tänään tullu maitoa tosi hyvin kun käytiin tunnin kävelyllä aamusti.

Vanamo+Nuutti :heart:
 
öitä ystäväiseni..tulin just äsken tuolta 100 kilsan päästä vanhoja kavereita moikkaamasta, oli tosi ihana nähdä niitä ja päästä pitkästä aikaa yksin käymään jossain ihan rauhassa. aluksi vähän jännitti ku joitaki en ollu nähny melkein vuoteen eikä ole tullut soiteltuakaan, mutta juttu luisti onneksi kuin ennen vanhaan, ihan niinkuin pitkää taukoa näkemisen/yhteyden pidon suhteen ei olisi ollutkaan. jännitti ihan pirusti lähteä kotiin päin ajamaan kun auringonlasku oli just sillon ja sillonhan ne hirvet on liikkeellä ja kaksi kappaletta niitä vastaan tulikin, ei niitä kyllä meinannu sieltä metästä/tieltä erottaa, mut onneksi ne just just huomasi niin ei päässy vahinkoa sattumaan :saint:

nyt hymy huulilla nukkumaan =)

piipero86 & Kalle 2kk2vkoa5pvää :heart:
 
kutsuista innostuneena :D nipsuli: :attn: eikös sulla ollut ne jotkut lastenvaatekutsut jossa esiteltiin niitä ihania pikkukummitusjuttuja? :) miten semmoiset kutsut voi pitää??

ja onko vielä hyviä kutsuja? (tupperwareakin suunnittelen) :D (kukaan ei kohta halua tulla enää vieraaks jos mä oikeen urakalla rupeen nuita kutsuja pitämään...en siis oo ikinä pitäny mut suunnittelen kovasti) :LOL:
 
Hyvä, kun muistutit emmie noista kummituskutsujutuista... Munkin on pitäny kysyä samaa asiaa... Eli mikäs se kummitushomma tosiaan olikaan? :attn: :attn: Mä oon itte ollu semmosilla kynttilä-kutsuilla (PartyLite), mut en tykänny tuotteista... :| Tupperilla on kiva se palapallo. Mulla on ittellä ollu semmonen pienenä ja Pemmunkin pallo odottelee käyttäjäänsä. =)
 
huomenia :wave:

eilen ei paljon koneelle ehtiny ku oli taas niin hyvä ilma ja piti ottaa arskaa B) nyt sitte on aika kivat aurinkoihottumat kaulalla :kieh: eipä meillä kummempia oo sattunukkaan :)

joku kyseli että tuliko niistä rokotuksista mitään. meillä P sai perjantaina molemmat eikä mitään tullu. nyt on taas heränny yöllä vähän aikasemmin eli tossa kolmen maissa ja sit kuuden maissa ylös. sit oonki illalla niin väsyny et ysiltä alkavat ohjelmatki meinaa jäädä näkemättä B)

meil ois nyt hääpäivä sovittu jos papin vaan saa sillon =) ilmotan kerhon puolella sen kun täällä ei voi :kieh: kiireinen on toi heinäkuu kyl ku kaikkee laittamista. loppukuusta ois sit tarkotus mennä "häämatkalle" ku miehellä pajulahdessa judoleiri. tietty pojat mukana ni vähemmän häämatkamainen mut eipä niitä kotiinkaan voi jättää ku sillon vielä toivottavasti imetän. isomman tietty vois mut samallahan se nyt siinä menee ja onhan siellä virikkeitä.

tosta laihdutuksesta ja imetyksestä, laihdutus saa aikaan sen et kuona-aineet siirtyy äidinmaitoon siks se on kielletty imetyksen aikana. liikunta taas tietenkin sallittu. pitäs tässä tosiaan itteään kiinteyttää mut tuntuu noi herkut maistuvan hiukka liian hyvin :kieh:

nyt P ikävystyy tuolla leikkimatolla eikä veikankaan seura auta joten :wave:
 
Piipero hyvä että pääsit turvallisesti kotiin! Noi hirvet on näihin aikoihin aika hyökkiviä...keväthuumaa niilläkin.

tiheän imun kausi? voiko olla mahdollista että taas on tiheän imun kausi....M syö tosi usein ja kerrallaan n.140-180ml. Yölläkin kaksi kertaa ja sitten aamulla on heti kamala nälkä...ja tuttia imee niin että lopsutus käy.

Tänään olis kaupatkin auki..pitäsköhän mennä ostamaan M:lle muutama hihaton/lyhythihainen body .

Tyttö valittelee korvaansa...sanoo että pipi ja kipeä ja hieroo korvaa...pitää nyt seurata joudutaanko päivystykseen..kuumetta ei ainakaan oo.

Käympäs kerhonpuolella...
 
Moi!

No jo kerkesin unohtaa mitä piti kirjottaa :headwall:

kutsuja oon mäkin taas harkinu et vois pitää. Vaikka viimeks kun pidin Mary Kay kutsut niin sanoin et oli vikat... Mut en osaa päättää mitkä pitäisin: lasten vaate, kestovaippa, satunallet... Jotenki kummasti kaikki liittyy lapsiin :whistle: Tupperit oon tällä kertaa hylänny et ne ei oo vaihtoehtona. Mut en vaa tiiä saanko tarpeeks vieraita haalittua :/ Täytyy varmaan jos on lapsiin liittyvät ni laittaa työpaikan seinälle lappu :D

Mua ette taida saada tohon laihispinoon, laihdutettavaa kyl olis mut en saa kuitenkaan mitään aikaseks :ashamed: Herkut maistuu liikaa ja toi liikuntakaan ei kauheesti nappaa... Varsinki ku tulee kesä ja kuuma ni pitäis jollain hikilenkillä käydä :whistle:

Nyt on poika nukkunu tosi hyvin taas. Pari iltaa on mennyt jo aikasemmin nukkumaan, ennen meni 22.30-23 välillä ni nyt on menny 21 jälestä. Ekana iltana jännäsin et herääkö jo 23 ekan kerran syömään, mut poika veteli sikeitä 5 saakka =) Ja viime yönäkin syötiin 3.30 ja sit 7 aikaan ja jatkettiin unia 9. Ihan kiva! Ja päikkäreitäkin on nukkunu paremmin, illallakin on ottanu vähän pidemmät tirsat, ehkä reilun tunnin.

Jaahas, täytyy koittaa vähän siivota (mitä tän jalkani kans voin...) ku huomen tulee vieraita!

 
kenzie64 sulla on ihanat lapset :D
meil täällä kans nautittu auringosta oikein urakalla..vähän ku tulee sadetta niin lehti on puussa! Tytön kans perjantaina käytiin haisteleen navetan hajua ja eilen oltiin isännällä navetta "piikana" kun toinen isäntä oli reissussa. Oli kyl MUKAVA pitkästä aikaa olla navetassa. Anna nukku kiltisti koko ajan heinäladossa :D
Perjantaina silmät isona katteli vasikoita..aattelin et alkaa huutamaan (hajua ja eläinten ääniä).
mä haluaisin kissan :ashamed: siis navettaan :saint: mut isäntä ei ole kissojen ystävä |O
 
Oli pari viikkoa sitten ekaa kertaa Partylite-kutsuilla (hyvin oon onnistunut välttelemään :whistle: ). Kyllähän sieltä tuli tilattua.. ei viisikymppiä riitä mihinkään. Ihan kivan tuoksuisiahan nuo kynttilät on, mutta aika suolaisen hintaisia :kieh: mansikka-raparperi tuossa vieressä palaa. Tuppereista en tykkää ollenkaan. Varmasti ovat ihan käteviä ja laadukkaita, mutta käytän mielummin muita kuin muovisia tarjouiluastioita jne.

Onko teidän vauvoilla jokin lempilelu? J tykkää kovasti Fisher Pricen seeprasta. Se soittaa melodiaa, kun mahasta painaa. Välillä J:n käsi on ihan itse osunut siihen nappiin, voi sitä riemua =)

Mies oli eilen joukkueensa saunaillassa. Ei siinä mitään, hyvillä mielin sen sinne "päästin", oikein kuskasinkin autolla. Lupasi vaan tulla hyvissä ajoin kotiin. Tarkoittikin näköjään sitten pilkkua tuo hyvissä ajoin |O ärsyttää, tuolla se nyt makaa darraansa pois, vaikka voitaisiin yhdessä viettää aikaa. Kävin äsken oikein imuroimassakin makkarissa, ei herännyt.. Noh, menen 5 syömään kaverini kanssa, voipi olla etten pidä mitään kiirusta kotiin... :whistle:

Pessi ja J 2,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Hyvä, kun muistutit emmie noista kummituskutsujutuista... Munkin on pitäny kysyä samaa asiaa... Eli mikäs se kummitushomma tosiaan olikaan? :attn: :attn: Mä oon itte ollu semmosilla kynttilä-kutsuilla (PartyLite), mut en tykänny tuotteista... :| Tupperilla on kiva se palapallo. Mulla on ittellä ollu semmonen pienenä ja Pemmunkin pallo odottelee käyttäjäänsä. =)
mulla kans, ja mun äiti osti jo mun "tulevalle vauvallekin" oman pallon kun olin jotain 15 v. :D :LOL: (nyt olin siis vielä 26 kun A synty, et ei turhan aikasin hommattu :D )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Moi!

kutsuja oon mäkin taas harkinu et vois pitää. Vaikka viimeks kun pidin Mary Kay kutsut niin sanoin et oli vikat... Mut en osaa päättää mitkä pitäisin: lasten vaate, kestovaippa, satunallet... Jotenki kummasti kaikki liittyy lapsiin :whistle: Tupperit oon tällä kertaa hylänny et ne ei oo vaihtoehtona. Mut en vaa tiiä saanko tarpeeks vieraita haalittua :/ Täytyy varmaan jos on lapsiin liittyvät ni laittaa työpaikan seinälle lappu :D
mitä niitä lastenvaatekutsuja on? (siis voi pitää?) ja kestovaippakutsut?? onko niitäkin?? :p ja satunallet?? vinja! nyt infoot vähän kun näytätkin olevan kutsu-expertti! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
hissukka:
Mäkin haluaisin mukaan tuonne painonpudotuskerhoon, mutta en uskalla vielä aloittaa laihdutusta kun täysimetän. :ashamed: Esikoisen aikana yritin kertaalleen alkaa laihduttamaan ja maidontulo meinasi loppua heti, joten en nyt edes yritä ennenkuin imetys loppuu
Miten laihdutit? Liikkumalla vai dietillä? Ei kai liikunta vähennä maidontuloa??? :eek: Mäkin täysimetyksellä vielä ja haluisin pysyäkin. Mulla ainakin tänään tullu maitoa tosi hyvin kun käytiin tunnin kävelyllä aamusti.

Vanamo+Nuutti :heart:
Mä yritin vähentää herkkujen syömistä mutta tuli varmaan mentyä vähän liiallisuuksiin, mulla herkästi käy niin että kun alan vähän vaan katsomaan mitä suuhuni pistän niin vähän ajan päästä tarkkailen joka suupalaa ja sitten repsahdan ja touhu loppuu siihen. :ashamed: Mutta söin varmaan jo liian vähän maidontulon kannalta ja siksi alkoi hiipua. Kyllähän sitä pitäisi syödä kunnolla ja juoda paljon, että maitoa tulee hyvin.

Tuo on muuten totta mitä Cruella sanoi, se menee juuri niin että ympäristömyrkyt varastoituu elimistössä rasvasoluihin, ja laihtuessa ne myrkyt sitten vapautuu ja poistuu elimistöstä, myös äidinmaidon kautta. Joten senkään puolesta ei kannata kovin tiukalle laihikselle alkaa jos imettää. Mutta en usko että tasainen pieni painon putoaminen voi olla pahaksi imetykselle jos se perustuu terveelliseen (ja riittävään) ruokaan ja liikuntaan. Eikös sen pitäisi olla vaan hyväksi maidon laadulle, mitä terveellisemmin äiti syö. =)
 
emmie no en kyllä voi itseäni miksään expertiksi noissa kutsua, kokemusta ei juurikaan ole. Mutta lastenvaatteista tiedän lingon&blubår (nyt en kyl muista miten kirjotetaan!!) ja me&I (oliko noin?). Kestovaippa (ja kantoliina) kutsuilla olin kerran naapurissa järjestäjänä oli babyidean jälleenmyyjä. Sieltä vois löytyä varmaan lisäinfoa noista.
Satunallet myy siis lasten pelejä ym ja niitten järjestäjiä löytyy varmaan niitten kotisivuilta. Itellä on esittelijä kaverina niin en tiedä kotisivuosotetta ym kun ei oo tarvinu mut eiköhän googlella löydy! Mistäpäin olet? Jos olet Päijät-Hämeen alueelta niin voin antaa tuon mun kaverin numeron.
 
Kiittis Vinja noista kutsuvinkeistä! :flower: Mä taidan seuraavat kutsut emännöidä joskus syksyllä, mutta tossa onkin sit valinnanvaraa... Lingon&Blåbär kiinnostaa, mutta toisaalta olen ihan :p noihin Me&I-juttuihin... Tuppereita mä en kyllä aio pitää, kun ei ole tarvetta semmoisille muoviastioille ja tosiaan PartyLiteistä ei pidä: ovat musta hintaansa nähden huonolaatuisia. :/ Havi palaa paremmin ja on paaljon edullisempi. :) Satunallet kuulostaa kans kivalta, mutta ehkä vasta sit kun tytsy on vähän isompi... :/

Pessikö kyseli lempilelua... Meillä suosikkeja ovat jääkaapin ovi, kylppärissä roikkuvat pyykit, jumppamaton kaaressa roikkuvat elukat ja nyt uutena tuo vappupallo. Niille jaksetaan jutustella ja hekotella aina yhtä hyväntuulisesti. Neuvolasta saatu hymynaamajuliste, siis se mikä kirvoitti aiemmin makeimmat naurut, ei ole enää mitään.

napsulle on salasana yksäreissä! :wave:
 
Mielettömän sievät ilmat olleet!

Nyt on ristijäiset ohi, ja hyvin sujuivat ja ihmisetkin mahtu hyvin tähän pieneen asuntoon =)
Poika oli tyytyväinen nimeensä, heräsikin sitten kastetoimituksen lopussa. Nyt vetelee unta palloon kun on tämä juhliminen rankkaa noin pienelle. Nimi kerhon puolella..

Nyt vain siivoamaan ja miettimään kuka syö loput herkut :D

Meillä poju pitää kyllä hyvin jo päätään pystyssä, oikein jäntevän oloinen ikäisekseen, lääkäri meinasi ainakin kun käytiin masuvaivojen takia.
Ja masullaan viihdytään jonkun aikaa, meillä poju nukkuu myös päikkärit ja yöunet masullaan.
Sitterissäkin on alettu viihtymään, varsinkin jos on masu täynnä ja kuiva vaippa ja vielä jos vähän sattuu nukuttamaan.

Onneksi pian on flunssa ohi, ainakin jo paranemaan päin..

Mut nyt siivoamaan

:wave:
 
...ja kyllä aurinko vaikuttaa mielialaan pimeän talven jälkeen! Nyt on ihanaa nauttia helmivauvoista, kun vauvatkin kehittyvät hienosti. Me olemme aivan ylionnellisia, kun ulkoilu onnistuu nyt Mitjan kanssa. Tänään olimme pitkällä vaunuretkellä matkarattaiden kanssa, jotka sopivat Mitjalle paremmin ja sitten ensimmäistä kertaa pojan sai rintareppuun, iso hymy oli naamalla koko ajan, aikaisemmin huutanut aina. Samalla kokeilin jälleen kerran osaisiko poika syödä tuttia ja aivan yllättäen poika alkoi ensimmäisen kerran imemään tuttia ja tutti oli suussa rintarepussa koko kävelymme ajan. Nyt on jo monta uutta asiaa Mitjan elämään tullut tällä viikolla, jotka ennen tuntui olevan niin vaikeita. Mitja imee koko ajan kättään ja ajattelin, että tutti on parempi ja myöskin pitää pojan rauhallisena retkillä.

Minä kannoin Mitjaa rintarepussa ja menimme yli parin tunnin lenkille ympäri Töölönlahta ja Töölöä ja vielä talvipuutarhaan, ensimmäinen retki repun kanssa eikä kotonakaan ole onnistunut ikinä! Mitja nukkui ja hymyili usein unessaan. Välillä poika heräsi ja sitten taas nukahti melkein heti. Talvipuutarhassa hän oli silmät auki koko ajan. Me kuljimme ylpeästi pojan kanssa ja muistelimme kuinka haaveilimme vauvasta ja katselimme Töölönlahdella aina vauvaperheitä ja vauvoja ja nyt meillä on ihana poika.

Olin kyllä ihan puhki tämän rintareppuretken jälkeen ja hihnat olivat naarmuttaneet yläselkää ja todella alkoi tuntua painavalta, ehkä malli ei ole kaikkein modernein tai paras....Mutta onko rintareppu tarkoitettu oikeastaan vain lyhyemmille kävelymatkoille????? Nyt on vielä kolmas retki edessä, kun menemme illaksi kyläilemään.

Nyt alkaa maito loppumaan, kun siirryimme pulloon. Mitja ei kyllä suostu syömään isän sylissä vain minun, joten vielä on vähän harjoittelemista ennen kuin työni alkaa. Olen merkinnyt ylös kaikki syömiset ja päivässä meni aluksi 600 milliä, nyt 700 päivässä...vähän jäljessä olemme ilmeisesti päiväannoksista, mutta poika on muutamassa päivässä kasvanut silmissä todella paljon ja tullut paljon vahvemmaksi. Nyt huomaan, että todellakin minulla ei enää ollut tarpeeksi maitoa. Mitja ei toisaalta usein ole itkemässä nälkää tai vaadi ruokaa vaan syötämme häntä vain rytmin mukaisesti, aamulla kestää tosi kauan ennen kuin hän alkaa syömään....

Ihanaa on, kun Mitja-vauva on alkanut nauraa suureen ääneen yhdessä minun kanssani ja koko vauvan keho hytkyy naurusta....

Vauvanvaatteista....minusta on tullut huutonettiaddikti ja sieltä on tullut ostettua (liikaa) vaatteita, nyt yritän rauhoittaa itseni....



 
Innostuin pitämään Pikku-L:n ruokapäiväkirjaa. L on nyt 3 kk vanha ja noin 6 kg painoinen...painosta mulla ei ole kyllä tarkkaa tietoa, neuvola on huomenna. Tässä on eilisen ruokailut jos teitä kiinnostaa:

klo. 04.10 150 ml korviketta
klo. 07.30 145 oma maito + korvike sekoitusta
klo. 10.10 150 ml korviketta
klo. 13.10 140 ml oma maito
klo. 15.30 130 ml korviketta
klo. 18.10 100 ml oma maito
klo. 19.15 120 ml oma maito
n. 19.30 yöunille

yhteensä 935 ml, josta omaa maitoa noin 500 ml, lisäksi n. 2 tl bataattisosetta maistiaisina
ruokailu painottuu aamuun

Kenzie: ihanaa että olette päässeet Mitjan kanssa kävelemään =) ,mahtavaa päästä vauvan kanssa näillä keleillä ulkoilemaan

Saanukka: pistä niitä ristiäisherkkuja tännepäin tulemaan :D Onnea pikkuiselle nimestä!
 
kenzie64 piditkö Mitjaa rintarepussa edelleen kasvot itseesi päin? Itsekin kokeilin rintareppua ihan tässä kotona, jos vaikka huomenna uskaltaisi kokeilla myös ulkona. Olen tässä miettinyt koska uskaltaa kääntää tytön repussa kasvot poispäin.
 
Hellou, kotona jälleen :)

Olihan mielenkiintonen reissu pienen kanssa, tavaroitten kanssa puljaamista jne...mutta yllättävän hyvin meni reissu ja rytmitkin melkein säily. Ilmojen kanssa vaan oli hankalaa, varsinkin tänään ku oli viilee-helle-hiostava jne..

Kutsuista; Pikkukummituslaiset eivät periaatteessa pidä kutsuja, noi meillä olevat oli ekat, voipi olla että pitävät muutamat vuodessa. Mutta kaksi kertaa vuodessa heillä on myyjäiset, jolloin ihan hyviä tarjouksia, ilmottelen vaikkapa kun seuraavat on (syksyllä ), paikkana Helsingin pitäjänkirkonkylä. Mä aikasemmin pidin aina noita partylitejä kerran kaks vuoteen kun oli tuttu myyjä, vaan nyt on kaappi niin täynnä kynttilää että huhuh |O

Diettiin
voin varovaisesti nyt imettelyn aikana edelleen lähteä, jos vähän saisi homman tolkkua, siis lähinnä herkut pois :headwall: ( löytö; fitness patukat, mm.suklaan makuinen, vähemmän kaloreita kun banaanissa, ihan sikahyviä :whistle: )

Meillä tuo imetys taas reistaa....luulin jo että päästiin kumeista eroon, ja ihan hyvillä mallilla olikin, vaan nyt on taas kumekset back :eek: :( , tyttö nielee/nieli ilmaa (sen ihan kuuli)niin rankasti ettei distafylikään enään meinannu tehota (on ollu meillä tosi hyvä!), joten kumit hetkellisesti takasin ettei ihan kokonaan sentäs kieltäydy tissistä raukka :/

B) Arskat on meillekkin hommattu...ja pistä mies asialle ja tee itte perässä, mies lähti eilen neidin kanssa ostaan arskoja, annoi ohjeeks että B-a-b-y-b-a-n-z-i-t..ja arvaatko saanko semmoisia...ööö...no en, vaan kun just ne toiset markkinoila olevat jotka on iihan ookoot vaan hiukka liian leveet ovat ainakin meille :headwall:

Lempparilelu meillä on tuo jumppamaton kissa jonka saa soimaan kun sitä kädellä huitoo, sitä ennen lemppari oli liberokassista saatu aurinko, nyt mummi oli ostanu sen puhuvan koiran joka varmaan on kiva, kaikki nuo mistä lähtee ääntä tällä hetkellä
kiinnostaa :heart:

Nyt treeniblogin kimppuun :wave: , Nipsuli

ps. Lestabussi=lessubussi :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä