***HELMET 2008*** Toukokuu

vanamo meillä poju paino 2kk neuvolassa 6130g ja 60,2cm.

ei täälläkään vauvakuumetta! ainoastaan massua ja raskausaikaa ikävä...ne pikkupotkut ja liikkeet massussa.

Jahvetti kylläkyllä, rantakunnossa kesällä ollaan...kovasti yritetään ainakin. Tulis vaan nuo ihanat ilmat takas niin viihtis uloskin lähteä ja tulis juotua sitte enemmän.

nukkumiset meillä päivällä nukkumiset on vielä vähän miten milloinkin... kunhan illalla ei kasin jälkeen enää nuku vaan sitten aletaan valmistautumaan yöunille.

nyt vaipanvaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Toi on alkanut syömään jopa 7 kertaa päivässä! Jotain 180-200 ml on kerta-annos mutta ei aina syö sitäkään. Pitäiskö muka alkaa miettiä jotain velliä?
Meillä syö kanssa 7 kertaa/vrk. 100-130ml per kerta. 2dl menee velliä vrk:ssa.
Eli n. 9dl/vrk, sis sen 2dl vellin.
Akaka paljolle kyllä kieltämättä kuulostaa jopa melkeen tuplasti isompi määrä :/

Mulla on vauvakuume!! Kyllä, siis ihan oikea VAUVA kuume...kun ei tuo likka enää mikään vauva oo :ashamed:
Haaveilen siitä ihan pikkuriikkisestä nyytistä, kippuraisesta vauvasta, joka vaan nukkuu ja tuhisee :heart: No joo...palataas taas maanpinnalle :LOL: :LOL: :LOL: meille siis EI oo tulossa enää lisää...neljä riittää :whistle: ;)
Raskausaikaa tai mahaa en kaipaa YHTÄÄN, niin rankkaa se taas oli :ashamed: Synnytystä kieltämättä kaipaan :heart:

Joops, sain taas yhen 5vee lainalapsen hetkeks (naapurin poika)...joten siivousta tiedossa illaksi
:kieh: :kieh:

Kääntymisistä meillä se tapahtui just! :D Mies tuli töistä ja jäi lattialle moikkaa pikkuista ja yhtäkkiä huusi minulle, että herran aika sentään..nyt se kääntyy!! =) Ja niinhän se pieni kääntyi, monta kertaa peräkkäin ja sit tyytyväisenä kaseli pää korkealla mahallaan makoillen. :heart: Tänään just juttelin aiheesta neuvolassa ja siellä sanottiin, että 4 kk aikoihin kannattaa kääntymistä odotella. Näin ne kulkee omia polkujaan pienet jo nyt! Ja ikää tänään siis tasan 11 viikkoa.

meillevauva onko sulla laidallinen hoitopöytä kun siihen uskallat jättää nukkumaan?

vauvakuume, no kyllä mun mielestä voi olla vauvakuume, johan nää vauvat on isoja :D Mullakin semmosta vähän on, mitä en ois kyllä uskonu näin nopeesti tulevan...

Jälkitarkastus oli tänään. Kauheaa, niiden vaaán mukaan mulle on jäänyt 1 raskauskilo :eek: Siis tuntu sen lääkärin mielestä olevan kauheaa :headwall: Ja hb oli kuulemma hyvä mutta mulle alhanen kun oli vaan 128. Muuten kaikki kunnossa, pillerireseptin voin pyytä sit kun menkat alkaa jollei uutta ruveta tehtailee, vai kuinkahan tää lääkäri asian esitti..

Voi olla, että miun vauvakuume onkin raskauskuumetta, kun oikein miettii :) Paitsi, että mie en päivääkään nauttinu raskaana olosta... Ainut mikä oli ihanaa, oli vauvan liikkeet :heart: Ehkä miulla on vaan "lapsikuume" :D Arttu on niin ihana, että haluun toisen samanlaisen :saint: Oli mitä oli, mutta lisää lapsia haluan :)

Meillevauva Artulle ehdotettiin neuvolassa velliä, kun Arttu söi ~100ml 2h välein :whistle: Rupeehan nuo teiän määrät hipomaan samoja... Kysy neuvolasta neuvoa :)

4kk neuvola tänään: paino 7655g (3180g), pituus 66,4cm (49cm). Olisin ite veikannu Arttua pidemmäksi, kun on 70cm vaatteitaki käytössä, mutta ehkä tuo kestovaippa verottaa bodyista ja housuista vähän tilaa.
Vika rotarokote saatiin ja juteltiin soseista. Terkka sano, että kasvissosetta voi antaa jo 2x päivässä, vaikka meillä menee tuota hedelmäsosettakin välipalana (alotettiin omena viikonloppuna). Tuntuu isolta määrältä näin pienelle :ashamed: Artulla on painokäyrä tullu alaspäin viimesellä kolmella neuvolakerralla. Normaalin rajoissa on kuitenkin, mutta varmaan sen takia terkka suositteli lisää sosetta.

Huomenna Artun fysioterapiaan sairaalalle.

Jahvetti Arttukin viihtyy ehkä minuutin-pari mahallaan ja sit alkaa kiukuttelu niin tuskinpa on pojalla kiire kääntymään :whistle:

Ruokamääristä toi 100 ml/kerta on ihan vakio, yleensä syö kerralla noin 120-140ml ja siis noin parin tunnin välein. Röyhtäyksiä ei enää tuu niin usein ku aiemmin, voiskohan kertoa suoliston kehittymisestä..

Hoitopöytä on tosiaan meillä laidallinen. Muutenkaan tyttö ei viuhdo siinä. Mutta ainahan mä oon lähellä enkä jätä sitä siihen kauaksi aikaa yksinkään. Hoitopöytä on meillä iltaisin myös välillä ainoa rauhoittumispaikka. Sitterissäkin voi huutaa kurkku suorana, kuten nyt. Me vuorotelleen huvitetaan lasta, heijataan, jumpataan, hierotaan mahaa yms. ja toinen vaan karjuu.. Aivan varmasti sillä on jo väsy, on ollut toista tuntia hereillä..

Vauvakuume Jorma Uotista lainatakseni: "juu ei". Toinen tommonen huutaja? älkää unta nähkö..

Isoltahan tuo vauveli tuntuis näin kirjoitettuna mutta hoikka poika on ja siro, pitkä sorminen ja jalkainen. Isäänsä tulee ihan kyllä.

Jepsu Meillä nuo pojat oli aikas saman kokoisia syntyessäänkin, aika liki samoissa mitoissa edelleen. Laittoivat muuten pojan painokontrolliin kun oli käyrä laskenut... heh.

Meillevauva Meil on muuten iltasella nykyisin unet klo 20-21 ja sit syö ja sit vasta jää iltaunilleen, josko siitä huuto johtuis että olis illalla jo liiankin väsynyt? Aiemmin vaan mietittiin niitä rytmejä et samalla lailla huutelivat iltaisin niin mietin josko edelleen olis samat kujeet. Ei meinaan nuku päivisin enää Nuuttikaan. Seurustelee vain ja natisee kun vähän kyllästyy välillä. Sais lähtee liikenteeseen niin sais untakin taas eikä tympiintyis niin nopeesti.

Kääntymisestäkin oli puhetta. Nuutti ei kyllä ole osoittanut mitään innostusta vielä mutta kun hiukan auttaa niin kiepsahtaa heti mahalleen. Kannattelee kyllä päätään jos laittaa masulleen, neuvolassa sen tänään teki kunnolla. Näytti tädille kaik temput. :D

Nuutti on hirveen puhelias poika ja sohii koko ajan kaikkea mielenkiintoista. Aktiivinen sanoi täti neuvolassa tänään. Onhan tuo, niin aktiivinen että sais todella jo liikkua vähän kun piuhat on niin lyhyet toisella.

Nyt tarttee mennä esikkoa pyytelee sisään.

Vauvakuumeesta vielä ei ole kyllä mullekaan iskenyt. Ne potkut ja masu oli ihana mut hitsi sitä loppuaikaa ja niitä kaikkia vaivoja mitä sit alkoi oleen. Ei kiitos. Tämän vauvan hoidan antaumuksella ja sit riittää meikälle vauvat.

Vanamo+Nuutti :heart:

Olikos jollain täällä rengasliinaa ? Mä sain nyt semmosenkin käyttöön ja en osaa tota herraa sinne laittaa. Mulle kyllä näytettiin kuinka se käy ja näytti helpolta, mutta kappas kun pääsi jo unohtumaan. Koitin googlettaa ohjeita mut niis vaan sanotaan et tee tasku ja jalat renkaisiin päin (jää kummallisesti pää alaspäin) tai pää renkaisiin päin (aivan omituinen asento, ja omilla käsillä turha kuvitella mitään tekevänsä ). Joten jos joku tietää missä ois kuvitetut ohjeet niin voisko vinkata! Ja voin tunnustaa olevani täysin tumpelo näitten liinojen kanssa, koska kerran olen onnistunu saamaan pikku miehen tohon trikooliinaan hyvin :ashamed: En tiedä miks se on niin vaikeeta mut ne liinan reunat repsottaa eikä pidä päätä tukevasti ja sit kädetki rupee sojottaa sieltä välistä ja ei ne tossa mun harteillakaa pysy niinku siinä kuvassa... Vaikeeta!

Meillä on taas ollut valvoskelu päivä. Aamupäivällä nukku 1h, sit iltapäivällä vajaa 1h ja äsken otti pienet tirsat. Mutta suht tyytyväinen on ollut, mitä nyt nälkäänsä vähän äännelly.

|O kuka tulee pitämään mulle kurssin "näin laitat vauvallesi vaipan niin ettei se vuoda" monetkohan vaatteet tänäänki on jo vaihdettu kun kylki on märkänä. Juu ei uskois että päiväkodissa työkseni laitan lapsille vaippoja :ashamed: Mut en oo ennen tähän ongelmaan törmänny, esikoisella kyllä falskas isompana yövaippa mut johtu siitä et vaipois ei imukyky riittäny :whistle: Mut nyt ei ees oo vaippa täys!

Joo, toi mein painokontrolli on kyllä ihan hassu. Katsoi täti että kun viime kuussa oli tullut enemmän kuin nyt niin katsotaan uudestaan viikon päästä. Ainoo vaan et viime kuussa oli tullut 1,5 kg!! Ja nyt "vaan" 420g. Eihän nyt vauva voi 1,5 kg kuussa kasvaa koko ajan. Sehän olis vuoden vanhana sellaset 16,5kg tota vauhtia!! Haha...että kermaa täälläkin tulee.. :)

Lapset nukkuu ja me ollaan miehen kans hiljaa..täällä mein kämpässä on hiukka vähän tilaa meille kaikille näin iltaisin kun osa nukkuu.

Meillä vaipat valskarsi poikien kanssa AINA. Vissiin vasta sit päästiin ongelmasta, kun rupesivat pystyssä olee. No ei ny voi sanoo, et joka vaippa valskas, mut melkee kerta päivään. Ei auttanu eri merkit tms.
Tytöllä ei oo valskannu vissiin kertaakaan nyt =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
äippä70 meinaatteko antaa toisen tulla heti perään? meillä on lasten ikäero 1v3kk ja aika rankkaa välillä ollu. Toisaalta taas kivaa kun lapsilla on sitten seuraa toisistaan... Ei muutakun uuteen helmikuun pinoon taas :)
Joo kyllä tässä aikomus olis, kun saan ensin tietää mistä kohtaukseni
johtuu ym. Suunitteilla on kyllä :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
emmie no en kyllä voi itseäni miksään expertiksi noissa kutsua, kokemusta ei juurikaan ole. Mutta lastenvaatteista tiedän lingon&blubår (nyt en kyl muista miten kirjotetaan!!) ja me&I (oliko noin?). Kestovaippa (ja kantoliina) kutsuilla olin kerran naapurissa järjestäjänä oli babyidean jälleenmyyjä. Sieltä vois löytyä varmaan lisäinfoa noista.
Satunallet myy siis lasten pelejä ym ja niitten järjestäjiä löytyy varmaan niitten kotisivuilta. Itellä on esittelijä kaverina niin en tiedä kotisivuosotetta ym kun ei oo tarvinu mut eiköhän googlella löydy! Mistäpäin olet? Jos olet Päijät-Hämeen alueelta niin voin antaa tuon mun kaverin numeron.
Helsingistä, joten se varmaan kariutui siihen :D

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Pessikö kyseli lempilelua... Meillä suosikkeja ovat jääkaapin ovi, kylppärissä roikkuvat pyykit, jumppamaton kaaressa roikkuvat elukat ja nyt uutena tuo vappupallo. Niille jaksetaan jutustella ja hekotella aina yhtä hyväntuulisesti. Neuvolasta saatu hymynaamajuliste, siis se mikä kirvoitti aiemmin makeimmat naurut, ei ole enää mitään.
Meillä kaikkein paras juttu on halpis ikean tyynyliina (emilia rund) joka valkoinen ja jossa pikkuisia tummanruskeita palloja jotka muodostaa isompia palloja riveihin

:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Kutsuista; Pikkukummituslaiset eivät periaatteessa pidä kutsuja, noi meillä olevat oli ekat, voipi olla että pitävät muutamat vuodessa. Mutta kaksi kertaa vuodessa heillä on myyjäiset, jolloin ihan hyviä tarjouksia, ilmottelen vaikkapa kun seuraavat on (syksyllä ), paikkana Helsingin pitäjänkirkonkylä. Mä aikasemmin pidin aina noita partylitejä kerran kaks vuoteen kun oli tuttu myyjä, vaan nyt on kaappi niin täynnä kynttilää että huhuh |O
EPISTÄ!

emmie no joo, tuskin hän sinne saakka ehtii kutsuja pitämään :whistle:

lempilelu, hm... no liberolaukun kukka ja se hymynaama kuva, ne jos puuttuu hoitopöydältä niin kyllä on ihmeissään. Sit eilen kuoli lelukaaren alla ja siinä roikkuu semmonen värikäs lelu mikä rupee soimaan kun painaa niin sitä huito innoissaan ja saikin soimaan sen monta kertaa. illalla kun toin sitterin luo sen lelun niin rupes nauraa, joten varmaan lempilelu! Mahallaan maatessa lukee värikästä pehmokirjaa.

Nyt maitoa antamaan!

Yhteistyössä