***Helmet 2008*** Syysviikko 38

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ruokajutuista, meillä ei tahdo puurot oikein kelvata, illalla syö desin-pari mutta aamulla ei huoli.
--kokeilitko muutes sitä ruispuuroa jauhoista :wave: ja ootko kokeillu kylmänä??
Meillä on tullut niin totaalilakko puuroihin etten ole vielä kokeillut. Vadelmakaurapuuroa suostuu syömään, ei oikeastaan muuta. Parin viikon ajan tykkäsi Muksun ohra-luumu-omenapuurosta (tarkoitettu 8 kk ylöspäin mutta kelpasi hyvin) mutta nyt on siinäkin stoppi. Jos tekisikin ruismarjapuuroa, siinähän tulisi se ruiskin samalla. :p
--meille tuli joku naperokerhon mainos jossa oli tehty kaurapuuro-kunigatar puuro ja siinä oli vaan vinkkinä että maistuu myös kylmänä :wave:

Mä aattelin ostaa hedelmäsokeria ja sit sillä makeutta lisätä...mä aijon viimeseen asti tapella tota sokeria vastaan, jospas vaikka siinä sivussa ittekin pääsis sokerikoukusta eroon :eek: :ashamed: :wave: |O :headwall:
Hedelmäsokeria olen itsekin käyttänyt jo tuon pojan soseiden ja puurojen kanssa...ja muussakin leivonnassa yms.olen sitä käyttänyt-ei ole kyllä omaa sokeriin koukkuuntumista kuitenkaan helpottanut! :LOL: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
:headwall: niin nuo 2 ensimmäistä sivua.. sitten rupes ärsyttään..toisten syyttely.. mut se siitä..
--Kurja että jäi tommonen fiilis, ei todellakaan siihen ollu pyrkimys vaan siihen että tänne rauha ja edes jonkinmoinen balanssi saataisiin ilman että kaikki poistuu, ilmeisesti epäonnistuin yrityksessäni :ashamed: , pahoittelut :wave:
Hmmm, no mulle ei kyllä tuollaista fiilistä tullu, kaipa nämäkin on niitä tulkintakysymyksiä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Neiti veti välipalaks hirmusen satsin omatekosta puolukkavispipuuroa :p
Ajattelin sitä itsekin tehdä jos pojalle kelpaisi. Ihan sokerillako makeutit? Muistelen että sitäkään ei suositella mutta jos se ei kovin suuri rikos ole niin kyllä mä sokeria laitan. Ei taitaisi ilmankaan maistua. :x
Ihan sokeria vaan tuli laitettua ;) =)
Veitte jalat suustani vai miten se meni.. :whistle:
Siis tätä piti kysymänikin. Anoppi toi vispipuuroa, joten taidanpa antaa sitä myös likallekin ja sokeria on. Ei kyllä ite osaa tehdä samanmoista.
:p

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
:headwall: niin nuo 2 ensimmäistä sivua.. sitten rupes ärsyttään..toisten syyttely.. mut se siitä..
--Kurja että jäi tommonen fiilis, ei todellakaan siihen ollu pyrkimys vaan siihen että tänne rauha ja edes jonkinmoinen balanssi saataisiin ilman että kaikki poistuu, ilmeisesti epäonnistuin yrityksessäni :ashamed: , pahoittelut :wave:
Hmmm, no mulle ei kyllä tuollaista fiilistä tullu, kaipa nämäkin on niitä tulkintakysymyksiä... :whistle:

-- niin tässäkin sen huomaa että vaikka tarkoittaa hyvää niin se voidaan tulkita niin monin eri tavoin :eek:

*muoks* jättää siis aiheen rauhaan tämäkin :wave:

Mä aattelin ostaa hedelmäsokeria ja sit sillä makeutta lisätä...mä aijon viimeseen asti tapella tota sokeria vastaan, jospas vaikka siinä sivussa ittekin pääsis sokerikoukusta eroon :eek: :ashamed: :wave: |O :headwall:
Hedelmäsokeria olen itsekin käyttänyt jo tuon pojan soseiden ja puurojen kanssa...ja muussakin leivonnassa yms.olen sitä käyttänyt-ei ole kyllä omaa sokeriin koukkuuntumista kuitenkaan helpottanut! :LOL: :kieh:
-- :LOL: :LOL: *vaipuu epätoivoon*

Villapuku asiat on mietityttäny itseäkin, mutta päätin pärjätä nykyisillä tän talven. Esikolle mummo teki puvun, vaikkakin taitaa vielä olla hiukka iso ja pari saatua pitäs löytyä myös. Ostin viime talveksi tarjouksesta (6ekua) Vendin l.valkosen villahaalarin kokoa 60cm, taitaa olla pieni. Miksköhän ostin niin pienen, sitä saaki ihmetellä.. :whistle: :headwall:

Likka sippasi toisille unilleen, joten hetki aikaa taas kuluttaa tässä koneella. Niin, anoppi leikkii isomman kans. :LOL:

-- :LOL: :LOL: *vaipuu epätoivoon*
Noo, yrittänyttä ei laiteta! :LOL: Kovasti sitä on yritännyt viilata terveellisempään suuntaan näitä ruokailutottumuksia lasten myötä, tai tuo ruokapuoli kyllä onnistuu ja toimii, kun sais muut mässyt vähemmälle... :headwall: Nytkin on kaappi täynnä edullisia tax free-karkkeja reissusta tuliaisena! :xmas: :p :kieh:

Ajattelin sitä itsekin tehdä jos pojalle kelpaisi. Ihan sokerillako makeutit? Muistelen että sitäkään ei suositella mutta jos se ei kovin suuri rikos ole niin kyllä mä sokeria laitan. Ei taitaisi ilmankaan maistua. :x
Tänks. =) Sitten mäkin uskallan. Sitä mietinkin mitä Muori sanoi että onhan sitä soseissakin... ei kai siinä mitään muuta ole kuin että ei kannattaisi liian makeaan totuttaa? Mutta puolukkavispipuurosta ei kyllä liian makeaa yleensä tule. =)
No ei tuosta joo taida saada ;)
Sen verran hapanta vieläki oli, et iteki piti eka lusikalla vähä irvistää...neiti kyllä veti antaumuksella :p

ok! Voihan olla et ku kiireessä luin ymmärsin väärin..tai mul jäi jotain olennaista lukematta :ashamed:

Tänks. =) Sitten mäkin uskallan. Sitä mietinkin mitä Muori sanoi että onhan sitä soseissakin... ei kai siinä mitään muuta ole kuin että ei kannattaisi liian makeaan totuttaa? Mutta puolukkavispipuurosta ei kyllä liian makeaa yleensä tule. =)
No ei tuosta joo taida saada ;)
Sen verran hapanta vieläki oli, et iteki piti eka lusikalla vähä irvistää...neiti kyllä veti antaumuksella :p

Kyllähän tuohon saa sokeria heittää koko paketin jos meinaa että liian makeaa tulee! :LOL: Ja mitäs siitä vaikka vähän hapanta on jos kauppansa tekee. :p

Ai niin, tyty kävi tänään ekaa kertaa kampaajalla hiustenleikkuussa! :D Käytettiin poika parturissa ja siinä samalla vähän napsas kun tukka oli jo silmillä! :xmas: Siitä se lähtee joka naisen neuroosi, onks tukka hyvin..! :whistle: :LOL:

Vispipuuroa mekin maistettu ja hyvin tuntui kelpaavan. No mikäpä ei kelpais... Ja ihan sokeria siinä oli. Tänään pyörittelin hedelmäsokeripakettia kaupassa, mutta en vielä ostanut.

Pilvipouta onnea hienosta taidosta!

Hilusen tyttö päässy jo parturiinkin, ei taida meillä ihan heti olla edessä moinen... Esikoisella rupes tukka kasvamaan vasta parivuotiaana :whistle:

ok! Voihan olla et ku kiireessä luin ymmärsin väärin..tai mul jäi jotain olennaista lukematta :ashamed:
-- :) , kiva että tulit takas :hug:
Mä kävin välissä leipomassa litran taikinan pullaa ja tulin pyytämään sinulta ANTEEKSI!
Eräs kommentti (ei sinun) sai mieleni kiehahtamaan! :'( ja olis pitäny miettiä kaks kertaa ennen kuin avautuu!

En sitten ostanut mitään villaa... :ashamed:
Kun en tiedä edes sitä kokoa. Mutta päätin, että kun ei sitä ihan vielä tarvi, niin katellaan miten poikanen kasvaa ja sit kun tarvitaan villat päälle, niin ostan vasta sitten. Sain siis edes jotain aikaan...päätöksen!

muoks siis päätöksen tehdä päätös myöhemmin :LOL:

Tervehdys.

Omaolo heikko edelleen mutta en valita.

KOSKA:

Meidän neiti 3 vko jo flunssassa 2viikkoo ollu korvatulehdus. Ja perjantai yöllä puhkes. Sunnuntaina oltiin lääkärissä ja puhjennut korva täynnä kellertävää mönjää + verta. Yritettiin imuroida ei onnistunut kun se oli jo niin kuivunutta. Nyt on uus antibiootti kuuri ja tippoja korvaan et saadaan se mönjä pehmeeks ja imuroitua se keskiviikkona lääkärissä pois.

Neidin korvat vissiin kerää nestettä ja tulehtuvat säännöllisesti ei tiedetä vielä. Tätä me hiukan pelättiin kun muuten neiti ollut tosi helppo siis ei ole ollut ongelmia missään. Mut nyt sitten sairastelee sitäkin enemmän.

Jännää on se että on melkein oma itsensä hiukan itkeskelee mut muuten nauraa ja yrittää päästä ryömimään.

HUOM! Meillä ei muuta kuin kieritä. :LOL: :LOL:

Että näin meillä. Nyt se neiti räkii vaatteitaan märiksi... :LOL:

Yhteistyössä