***Helmet 2008*** Syysviikko 38

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Meillä ei vilkuteta eikä taputeta :'(
Heti kun poika herää niin aletaan harjoitteleen :wave: :D
Meillä tuo vilkuttaminen tuli ihan puskista :D Ilmeisesti aina peilin ohi kävellessä sanoin pojalle että vilkuta. Vaipanvaihdon yhteydessä kun mennää aina eteisen peilikaappien ohi. Nyt poika vilkuttaa aina itelleen kun peilin ohi mennää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä en osaa päättää ostanko pojalle villahaalarin vai villapotkarit (ja sitten myös ehkä villapaidan) :headwall:

Mä kuuluun siis myös siihen jahkailijoiden kerhoon :LOL:
Meillä anoppi tuo valmiiks neulottuna niin paljon villareleitä, ettei tartte onneks tollasia pohtia. Mutta nyt tartee lähtee esikoisen hakuun. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
niin ja vielä koosta, että eikös se 70 cm riitä täks talveks, kun poikaon jotain 66cm?
Mikä on seuraava koko?
Ite luultavasti ottaisin isomman, koska se kuitenki kutistuu pesussa :LOL: :headwall: Ja onhan tässä yli puol vuotta viel aikaa, kun se pitäs päälle mahtua.
Toki riippus siitäki, että onko reilua kokoa jne...
Mun mummo tekee neidille nyt koon 80cm mukaan villaria =)
 
Me muuten joudutaan viemään vaunut huoltoon (tai siis vaatimaan sitä). Ne nimittäin veättää koko ajan oikealle. Ja renkaatkin näyttäis olevan kulmikkaat...
Jos ne suostuu huoltaan ne (pakko kai niiden on, kun takuuta on vielä 1 1/2 vuotta jäljellä) niin missäs mä sitten lasta lykin kaupungilla? Kottikärryissä? Potkurilla? Pulkassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Jos ne suostuu huoltaan ne (pakko kai niiden on, kun takuuta on vielä 1 1/2 vuotta jäljellä) niin missäs mä sitten lasta lykin kaupungilla? Kottikärryissä? Potkurilla? Pulkassa?

-no luulis ainakin...pitäs varmaan ostaa semmonen mummopotkuri että pääseee etiäpäin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
niin ja vielä koosta, että eikös se 70 cm riitä täks talveks, kun poikaon jotain 66cm?
Mikä on seuraava koko?
Ite luultavasti ottaisin isomman, koska se kuitenki kutistuu pesussa :LOL: :headwall: Ja onhan tässä yli puol vuotta viel aikaa, kun se pitäs päälle mahtua.
Toki riippus siitäki, että onko reilua kokoa jne...
Mun mummo tekee neidille nyt koon 80cm mukaan villaria =)
80 cm on seuraava koko. Mutta kun se meidän poika oli se mini, jonka pituuskasvu on HIDASTA! Mä ajattelin vähän niin, että kun se 80 oli nyt niin iso ja sitten varmaan seuraavana talvena ihan pieni...No meneepä nyt hankalaks :headwall: Taidan siis ostaa koko sarjan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me muuten joudutaan viemään vaunut huoltoon (tai siis vaatimaan sitä). Ne nimittäin veättää koko ajan oikealle. Ja renkaatkin näyttäis olevan kulmikkaat...
Jos ne suostuu huoltaan ne (pakko kai niiden on, kun takuuta on vielä 1 1/2 vuotta jäljellä) niin missäs mä sitten lasta lykin kaupungilla? Kottikärryissä? Potkurilla? Pulkassa?
Eikös rungon saa oikastua ihan odotellessa ja renkaat vaihettua muutamassa minuutissa? :whistle:
Ainaki meille sanottiin, et voi runkoa käydä väännättämässä, jos sille tuntuu...
 
Muskariterveiset :wave:
Poju tykkäs valtavasti! :heart:
Ja taas teki hieman höpösti, alko nauramaan ku vieressä oleva poika itki vähäsen :ashamed: :LOL: Teki tuon saman ku oltiin perhekerhossa kerran..

Meillä mennään konttausasentoon jo tosi hyvin, siitä liikkeelle ei olla lähettty, vaikka yritystä on =)

Kalasta, me ollaan kaks kertaa maistettu seitisosetta, eka kerran pikkusen ja toisella vähän enemmän ja kummanki kerran jälkeen tuli punaiset läntit poskeen :| Rasvalla onneksi lähtevät mut saattasko olla jtn kala-allergiaa.. En uskolla enää antaa, ku entä jos alkaa henkitiehyet turvota tms..

Meilläkin villapuvun osto edessä, ja just kauhistelin tuota että villapuku maksaa 59 euroa :eek: Noh joskos löytyis hieman edullinenkin. Meillä yksi olis mutta on koko valkoinen ja jotenkin tuntuu että vois ostaa jtn sinistä :)

Vanamo kirjoitti sievästi :heart: :flower:

Helmis on vaunuja huoltoon viemässä, mie oon miettiny myös, koska meillä keikkuu hassusti tuo ratasosa.. Te joilla brion kombit ja sellasella napsautus systeemillä kiinnitettävä nii pysyykö teillä se ihan ilman rakoa vaik keikkuuko?

Eilen kokeiltiin kävelytukisysteemiä, poju tykkäs kovasti, mutta ei vissiin kovin pitkiä aikoja kehtaa pitää siinä..

Mies huomautti mulle eilen illalla että oon liikaa koneella.. :ashamed: Kai tätä täytyy vähentää tai olla sillo koneella ku mies ei oo kotona...

Mut nyt pyykinlaittoon :wave:

Saanukka ja J reilu 6kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
vanamo aloitti tän viikon pinon kauniisti!

mut...mitä nämä viimeset sivut on :'( :headwall:

Tää poistuu! tsau!
--mun mielestä tää on asioista keskustelemista, niinkos ihan rakentavalla tasolla..toki voidaan kaikki poistua jos nää ongelmat sillä ratkeaa :eek:
:headwall: niin nuo 2 ensimmäistä sivua.. sitten rupes ärsyttään..toisten syyttely.. mut se siitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ja JUNASTA: matka meni hyvin, pojan kannalta: Hienosti "käyttäytyi" ja jaksoi, mutta ei enää ikinä junaan kahdestaan lapsen kans - ainakaan ruuhka aikaan!!!! Ei ollut eilen itku kaukana, kun vaunujen kans seison junan käytävässä ja syötän väsynyttä poikaa...Onneks päästiin istuun ja parin tunnin päästä saatiin vaunutkin lähelle. Poika nukkui eka päikkärit penkillä ja mä istuin lattialla. Ja kai mä olin aika v..tt...neen näköinen, kun yksi herttainen mummo antoi mulle omenan :ashamed:
Helmiksen mummo juttu oli niiiin ihana =) siis piti kysymäni,olet kyllä varmaan kertonutkin :ashamed: kuinkas pitkän reissun teit ja minkälainen juna oli kyseessä,semmonen persiistä oleva sininen pikajuna ,pendolino.... oon kans junamatkaa harkinnut ja matkaa olis tosiaanki 4 tuntia ja vaihto ja yks sellainen ei matalalattia versio

:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä en osaa päättää ostanko pojalle villahaalarin vai villapotkarit (ja sitten myös ehkä villapaidan) :headwall:

Mä kuuluun siis myös siihen jahkailijoiden kerhoon :LOL:
Jaahas,mulla on näköjään tänään kommentoin Helmistä-päivä

:D yks syy miks olen p.a on tuo pähkäily,joten tuossa tilanteessa päädyn yleinsä ratkaisuun molemmat tai ei mitään :ashamed: :LOL: ja se vasta huono vaihtoehto onkin
 
Kristelle sama tauti oli meijän pojalla viime viikolla (kirjotinkin siitä, ei tainnut kukaan huomata :whistle: ). Tosi hurjan kuulosta oli kun toinen ei pystynyt kunnolla hengittämään :/ Meillä poika ei ees kortisonipillereitä huomannut kun laitoin ne 4 osaan soseen sekaan, kaikki kelpaa mitä syödä voi :D

No, nyt jatkan lukemista...
 
Liinis: Intercity(1). Menomatkalla oli paikka perhehyttiin, mutta eihän meidän vaunut mahtunu sen ovesta sisään :eek: Missähän junassa mun kaveri oli matkustanut, kun sillä oli mahtunut kaksosten vaunut sinne??? 5 päivää oltiin tampereella, matka kesti 5,5 tuntia

Villasta: olikohan ideaparkin jesper, jossa oli jonathan (vai mikähän se nyt oli) villahaalari 35 euroa. Se vaan on paksumpi, mutta ehkä mä voisin ostaa sitten se. On ainakin halvempi :D

Me ei siis päästy mihinkään. Aloin pukeen pojalle vaatteita ja tapansa mukaan alkoi huutaan. Sukkisten jälkeen laitoin sängylle, annoin tutin ja unirääsyn rauhoittelemaan ja aloin etsiin muita vaatteita. Eiköhän poika sitten nukahtanut :eek: Johan se oli tunnin hereilllä :LOL: Kai se reissu oli rankka?
 
:wave:

Uusi pino, uudet kujeet...toivottavasti. :whistle: =) Kuten jo tuolla aiemmin sanoin, niin töitä saadaan mun mielestä kyllä tehdä, jos meinataan entinen henki löytää-tää tuntuu kyllä vähän näennäisen rauhalliselta nyt, mut toivotaan että meistä jokainen miettii, itseni mukaanlukien, miten saataisiin homma taas toimimaan edes vähän paremmin.

Mitäs pitikään kommentoida...

Kristelle ja pikkumies :hug: ja kovasti paranemisia!

Villahaalari löytyy esikoiselle ostettu, mut lähtee kiertoon kun on 70-senttinen ja likka huitelee jo reilusti sen yli. En kyllä osta uutta tilalle, kun kaapissa on odottamassa fleecevälipuku jos sattuu tarvimaan-jos tulee sellanen talvi kuin mitä viime talvi oli niin eipä paljon tarvi käyttää. :whistle: Ja talveksi tilatussa toppapuvussa on myös itsessään fleecevuori, niin voi olla ettei sen alle tarvi enää kauheasti kerroksia lisätä ellei tule sit reilusti pakkasta! :D

Syömisistä meillä ei tyty nirsoile, kaikki kelpaa! :D Vähän totuttelemista itellänikin kun syö hyvin, poika kun oli eri maata. Mut syö siis aamuin illoin puuroa 1½-2dl ja siihen lisäksi hedelmäsosetta tai mehusoppaa, ja lounaalla ja päivällisellä menee vähintään pienen pilttipurkin verran sapuskaa ja tarvittaessa vielä hedelmää jälkkäriksi. Välipalaa, siis muuta kuin tissiä, syö harvemmin, kun yleensä nukkuu aina siihen aikaan pitkät unet. Ja sit tietty maitoa minkä tarvii, määristä ei tietoa kun tissillä edelleen on!

Meillä tyty nousee myös seisomaan tanakasti tukea vasten ja muutamat pienet askeleet ottaa siinä myös. :whistle: =) Helmis taisi kysellä miten vauhtia saisi hidastettua ja sama käynyt väliin mielessä täälläkin. Pitäis varmaan laittaa painot jalkoihin, vaikka sit varmaan vaan kolistelis ne perässään vähän hitaammin! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kristelle sama tauti oli meijän pojalla viime viikolla (kirjotinkin siitä, ei tainnut kukaan huomata :whistle: ). Tosi hurjan kuulosta oli kun toinen ei pystynyt kunnolla hengittämään :/ Meillä poika ei ees kortisonipillereitä huomannut kun laitoin ne 4 osaan soseen sekaan, kaikki kelpaa mitä syödä voi :D

No, nyt jatkan lukemista...
Multa ainakin mennyt ohi :ashamed: Joko teillä ollaan terveitä? Tarttuiko muihin? Mä meen näissä ihan sekaisin aina, että mitä on kenelläkin :ashamed: Paljon on nyt sairastelua kaikkialla :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Meidän sittarissa mammuteilla ei ollu enää sitä vaippatarjousta.. NYt olivat 9,95ekua paketti, ja oli kaiken kokoisia vaippoja saatu..

*muoks* se olikin kolmen päivän tarjous...
Me saatiin cittarista viime viikolla sellanen tarjoussitoumuslappu kun vaipat oli loppu, sillä saadaan ne nyt tällä viikolla samaan tarjoushintaan vaikka varsinainen tarjous meni jo. Eikös ne teille sellasta tarjonneet? Vai kävittekö vasta nyt siellä?
 
Vinja nyt kun mainitsit muistan lukeneeni, mutta kommentointi jäi :ashamed: nuo kun ovat itsellekin niin kovin tärkeitä ja pelottavia asioita joista haluaa puhua ja tuki on tarpeen.

Kristelle jaksuja öihin toivottavasti sairastelu menee jo parempaan suuntaan.

Taitaa olla aikamoinen tauti,kun ihan kortisonia määrätään :eek:
 

Yhteistyössä