***Helmet 2008*** Syysviikko 38

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Tääl yks korvakierre lapsi :/ Mä oon ihan vauhko noiden korvien takia kyl :ashamed:
Täällä myös korvakierteinen ja mies ollut myös, joten ei ole lasta geeneillä siunattu niiden suhteen. :( Mä olen myös tosi vauhkona noista korvista, mutten kyllä edes häpeä sitä. :D Aina on Ruskovillaa tai muuta korvilla. Mainitsen merkin, koska se silkkimyssy on oikeasti ihan ykkönen! Ei hiosta koskaan ja kylmällä lämmittää. Meilläkin oli tytöllä sitä flunssaa, mutta eipä tuo ole itkeskellyt. Korvia on kyllä hieronut (on tosin tehnyt sitä syntymästään asti; allergiat tuntuvat kutittavan ja samoin aina unille käydessään hieroo), mutta koska on ihan tyytyväisen oloinen, ei olla käytetty lääkärissä. Nykyäänhän vissiin suositellaan, että lieviä korvatulehduksia hoidettaisiin särkylääkkeillä, koska menevät tavallisesti itsestään ilman antibioottia ohi. :/ :/ Mutta lääkärin kait se lieväkin tulehdus pitää todeta? Tai yleensähän silloin on jo lämpöäkin ja lämpöähän jo voi hoitaa Panadolilla. :/ No, joka tapauksessa, toivottavasti ei tule korvakierteitä näille meidän kullanmuruille. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä repii kans korviaan mut on ne kyl katottu, ettei niissä mitän ole =)
sama meillä...yks terkkari totes et tykkää niitä hiplata ku on kivat lärpyttimet... :LOL:
Joo no tota mäki oon miettiny että josko on vaa keksiny ne korvansa :LOL: Mutta toisaalta korvakierrelasta itteään alkaa mietityttää, varsinki ku noi unet on ollu niin rikkonaisia. Tosin on ne ollu muillaki tän ikäsillä :kieh: On tää niin vaikeeta :headwall: :LOL:
 
Meilläkin on korvat katsottu moneen otteeseen allergia-asioiden yhteydessä, mutta lievää korvatulehdusta ei ilmeisesti ole tavan lääkärin kovin helppo huomata. :/ Tosin luulisi noilla allergialääkäreillä olevan asiantuntemusta, kun korvia katselevat päivittäin. :/

Anno: Huutele tuolla Lapsen terveys -osiossa, osaisiko joku suositella hyvää lääkäriä. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
On tää niin vaikeeta :headwall: :LOL:
Käy näyttämässä jollekin joka tarkistaa asian...sittenhän se selviää et onko vaan lärpyttimet. :D
Aristaako yhtään kun tuosta korvannipukasta tai korvan takaa sormella pyörittelee?
meijän kakkosella se oli ainoo merkki tulehuksesta...muuten oli täysin oma ittensä
 
Meillä myös poika haroo korviaan, lärpyttiminä taitaa niitä pitää. Tosin nyt oon seuraillut poikaa tarkemmin, kun pelkään, että tuo tauti korviinkin etenisi :/ Itse oon myös ollut korvakierrelapsi, kierre loppui kitarisojen poistoon.
 
Meilläkin harotaan korvia ja hampaiden tulo myös selkeästi haromista lisää-ite oon myös ollut korvakierrelapsi ja myös mulla kierre loppui kitarisojen poistoon. Sen jälkeen ainoa tulehdus mulla onkin sit ollut korvatulehdus ekan raskauden aikana, raskaushan altistaa noille. Pojalla ei onneksi ole tähän mennessä ollut yhtään ainutta korva- tai muutakaan tulehdusta :whistle: en tiedä onko sit ihan tuurista kiinni vai mistä, on kyllä muutenkin ollut aina tosi terve muksu. Tytyn kanssa jää sitten nähtäväksi tuleeko noita tulehduksia ja minkä verran...
 
Mä kattelin äsken tota vauvaohjelmaa ja tuli mieleen kyl että en kyl haluis että oma synnytys päätyis telkkariin :eek: Ja must oli muuten jännä juttu semmonen että siinä kätilö käski äidin ottaa vauvasta kiinni ja äiti oikeestaa ite veti sen lapsen ulos omalle rinnalleen...

Mut hyvän vinkin sain sieltä ens synnytystä ajatellen.. Jäätelöhän maistuis varmaan parhaimmalta synnytyksen jälkee :D Mitenköhän sen sais pidettyä kylmänä jossain jos ottais evääks :LOL:

Vähäkö saa fiilistellä ku ens viikolla alkaa se Sairaala mikä tulee neloselt melkee joka arkipäivä :) Pääsee kurkistaan omaa synnäriä :heart: Pitääki ens synnytystoiveisiin laittaa että ei kiitos kuvausryhmää sinne :LOL:
 
Heippa :wave:

Täällä taas yksi unettomien öiden yö ja päivä takana :/ Voi kyynel, kun tuo likka jaksaa olla sitkeä, jos se ei halua mennä nukkumaan. Mä tunnin sitä kävin lykkimässä tuolla ulkona ja toinen huusi vaan, lievää protestointia..Saa nähdä, mikä anarkisti tosta vielä isona tulee :LOL: Nyt onneksi viimeinkin simahti tonne :)

Täällä rapsitaan korvia aina unille mentäessä ja rauhoittuessa, se on kyllä aika söpöä :heart:

Jepujee, ievan kirjoitus uusista tulijoista lämmitti mieltä :hug: Tietty vanhoja aina kaipaillaan kuulumisia kertomaan, mutta kiva, ettei me "uudetkaan" nyt niin ei-toivottuja olla ;)

Helmiksen kerhoon mulla ei olisi mtn asiaa; tumma tukka ja visa elektron vaan :LOL: Ja stokkan kortti, jota käytetään ihan liian vähän, mä en saa koskaan edes sitä kuukausilehtistä kotiin :D

Kakkailusta oli ollut juttua; meillä tulee kans kakkapyramideja joskus ja joskus kauheella ähinällä saadaan aikaiseksi pieni rusina, jota ei edes meinaa löytää pyllynposkien välistä :LOL: :LOL: Ja yleensä kakataan muutaman kerran päivässä ja välillä on pieru ja kakka hukassa..Onneksi useimmiten kuitenkin luistaa :D
 
Moikka,
täällä ollaan taas :wave:. Pikaisesti lueskelin noita tän pinon juttuja, mutta ei kauheesti mitään jääny päähän :ashamed: . Kakkagallup tosin tais olla, meillä homma toimii 1-2 kertaa päivässä, joskus on joku päivä väliäkin. Luumua koitetaan kans säännöllisesti antaa, kun muuten saattaa vähän tulla vatsa kovalle.

Meidän tyttö on kans aina haronut korviaan, en oo edes mitään korvatulehdusta osannu epäillä, kun muuten ei oo ollu nuhassa tai kuumeessa tms. On tosiaan tehny sitä aina... Toki, jos ois muutenkin nuhainen, niin sit pitäis käydä tarkistuttamassa. Mullakin on ollu korvatulehduksia silloin tällöin pienenä, ei nyt mitään kierrettä, mut kuitenkin useammin ku kerran.

Jaahas, neiti tais herätä päikkäreiltään. Gotta go...

Piipi ja typykkä pari päivää vajaa 7kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
No voi kökkö :( , onko teillä "suvussa" ollu korvatulehdus onkelmia, itte olen ollu joten aika näyttää onko neiti sen multa perinyt :ashamed:
Mä olen korvakiette lapsi myös. loppu kitarisojen leikkaukseen.. nyt keväällä myös sairastin korvatulehuksen :kieh:
anno: jos on kovin kiukkunen, ni kävisin näyttään! Itekki mietin pitkään et lähetäänkö näytille, ku ei ollu kuitenkaan flunssanen. tulin sit siihen tulokseen et parempi käydä näytillä, ni saa ainakin varmuuden!

Mulle eräs koravalääkäri meinas, et korvatulehduks herkkyys ei ole "ulkosyntyistä", että se ovat nenän ja kurkun rakenteista kiinni! Siis joillain lapsilla vaik kuin suojaa korvat voi tulla tulehduksia ja toiselle lapselle niitä ei tule!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mä kattelin äsken tota vauvaohjelmaa ja tuli mieleen kyl että en kyl haluis että oma synnytys päätyis telkkariin :eek: Ja must oli muuten jännä juttu semmonen että siinä kätilö käski äidin ottaa vauvasta kiinni ja äiti oikeestaa ite veti sen lapsen ulos omalle rinnalleen...
Mun ystävältä oli kätilö kysyny et haluatko itse ottaa vauvan vastaan.
"sano että tuli niin äkkiä..et jos uus mahdollisuus tulee, niin haluaa".
Minustakin olis mukava, jos kipu sen sallii ja roppa niin paljon taipuu!
 
No noista rakenteista mä oon oikeestaa eniten huolissani ku meil on mun iskällä ja siskoilla ja mulla avarrettu noita rakenteita nenästä, aiheutti korva- ja poskiontelotulehduksia. Ei oo sen avarrusleikkauksen jälkee mulla ollu mitää. Vaikka kuinka puhkottiin korvia pienenä ja leikattii kitarisoja ni ei auttanu mulla sillo :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:

Tää mamma on onnellinen että joulukkuuksikin tuloo hiukka rahaa...veronpalautuksia 631?, taitaa olla mun enkat :D

Vautsi :flower:
Mulla enkka päälle 1200e...se oli jo aika hienoo :D Mutta kyllä muutama satanenki mieltä lämmittäs....en ees muista paljoko nyt oli tulossa...luultavasti siis ei paljo, kun en muista ;)
Eikös nuo tullu tuossa alkukesästä jo...??? Nyt vaan jos oli muutettavaa? :whistle:
 
Kiitos :)
Voi olla että tänä vuonna nuo rahat menee aika pitkälti elämiseen :snotty: , sinänsä harmi kun tykkään antaa lahjoja :heart: , mutta nykyään kun tuntuu että alle 20? ei saa oikeen mitään kunnollista joten lahjavinkkejä otetaan vastaan, itekkin vois tehä jos osais.... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Viedäänkö noi pienet muuten lastenlääkärille vai korvalääkärille? Mä just mietin että haluisin löytää täältä jonku lääkärin jolle veis sitte aina jos alkaa jotain tulemaan. Itellä ollu aina sama korvalääkäri ja niin haluisin pojalleki. Mut en kyl tiiä Tampereelta ketään ja paikkojaki on vaikka kuinka :xmas:

--mä käytin nyt ihan lastenlääkärillä, mutta varmaan jos jatkossa tulee *kopkopkop* niin sit siirrytään korvalekurille :wave:
 

Yhteistyössä