***Helmet 2008*** Syysviikko 38

Huomenta,

Täälä just aamupuuron keitto hommissa :whistle:

Musiikkia meillä kuunnellaan yllättävän vähän..kun ei oo oikeen soitinta kunnollista vaikak nytpä sit just tajusin että kyhän tuolla dvdlläkin voi kuunnella. Mutta lauleskelen jonkin verran ja edelleen neidin lemppri on tuo limpsin lampsin...ja voin kertoo että ittellä se tuloo jo korvista ulos |O . Sekä kaksi on paatissa soutajaa, sammakko mummo, ja se pompin pompin kuralätäköissä, ja kuuletko kuinka madot yskii jne..

Mukavia treffejä treffailijoille ja paranemisa pikku sairastelijoilla ja isommillekkin :hug: .

-n-

ps. Ja onnittelut istujille/seisojille jne... :flower: . Mistä muuten tietää että lapsi osaa istua...tai siis että voinko sanoo että meillä osataan istua kun laitan neidin istumaan niiin siinä aikas kauan istua kenottaa, välillä enempi vinossa mutta myös suorassa :wave:
 
Nipsuli saatkin sitten ens tärskyilla opettaa mulle ton madot yskii laulun,olen pari kertaa kuullut sen ja kuulostaa kivalta =)

Puuroista törmäsinpä eilen kaupassa kaura-riisihiutaleisiin ja tänään maistatin pojalla ihan vain veteen keitettynä ja luumusosetta päälle.Hyvin upposi vaikka puurosta tuli super tönkköä.Itse kun maistoin, maistui ei miltään,no mä olenkin pilannut makuaistini liiallisella karkin syönnillä :ashamed: Olispa itselläkin vielä tuollainen turmeltumaton makuaisti
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
ps. Ja onnittelut istujille/seisojille jne... :flower: . Mistä muuten tietää että lapsi osaa istua...tai siis että voinko sanoo että meillä osataan istua kun laitan neidin istumaan niiin siinä aikas kauan istua kenottaa, välillä enempi vinossa mutta myös suorassa :wave:
Kuka mitenkin ajattelee... mä ajattelen pojan istuvan sitten kun omin neuvoin istuu lattialla oikeassa asennossa ilman tukea. Joten ei istuta meillä vielä. En kyllä tiedä onko tuo "oikea" määritelmä. =)

Olipa levoton yö, taitaa pojalla jotain flunssaa pukata taas. :( Hengitys rohisee kovin. Viiden maissa heräsi itkemään eikä huolinut tissiäkään, nuhatippojen ja Panadolin jälkeen suostui syömään ja unet jatkui vielä. Toivottavasti menee nyt pian ohi. :/

Tänään iltapäivällä olisi sitten eka hammasneuvola. Otan sinne tytön mukaan, varmistan sillä ettei meitä kutsuta sinne enää koskaan. :LOL:

Poika on alkanut kovasti vierastamaan, eilen jätettiin muksut pankkireissun ajaksi mummulaan niin eiköhän ollut siellä rähissyt lähes koko ajan. Ja tyttökin oli alkanut äidin ja iskän perään kysellä, sitä ei ole tapahtunut vielä koskaan. :eek: Mikähän ihme vaihe silläkin on? Kotonakin koko ajan varmistelee missä mä olen, jos olen eri huoneessa.

Mummu antoi pojan syödä tuoreen luumun, on ihan pojan lemppari. :p Saatiinpahan maha toimimaan, yölläkin sain vaihtaa kakkavaipan mitä ei ole sattunut enää varmaan puoleen vuoteen. Ja aamullakin vielä. :x Taitaa olla aika tujua tavaraa tuo tuore luumu, luumusosetta saa kyllä pistellä puoli purkillista ennenkuin huomaa mitään vaikutusta.

Tarvisi kai itsekin mennä vaihtamaan yökkärit normivaatteisiin, ettei tarvi näissä lähteä hammashoitajan puheille. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
Moikka!!
meillä ollaan kipeinä...
meillä kävellään tukea vasten reippaasti ja eilen seiso ilman tukea :)
Jotenkin tuntuu että tyttö nous todella aikasin ylös...
Mitäs teidän lapset syö ja juo?? Antaako joku jo tavallista maitoa entä koti ruokaa??
Ollaanpa teillä tosi aikaisin noustu ylös ja kävelläänkin jo, wau! :flower: =)
Paranemista teillekin, meilläkin vähän jotain tautia tulossa.

Meillä syödään puuroista myös noita tetrapuuroja kun poika haluaa niin silkoista ruokaa... ajattelin kyllä sitä ruismarjapuuroa kokeilla kunhan saan ruoskittua itseni hellan ääreen. :p Soseista Piltin pikkupurkkeja, ne on riittävän sileitä, lihat soseutan itse. Muuten tissiä, hiukan harjoitellaan korviketta hörppimään tuttipullon korkista. Täytyy ottaa projektiksi kotitekoisiin soseisiin totuttaminen, tuo pilkkipurkkien kantaminen kaupasta ei jaksaisi kiinnostaa. :kieh:

Tavis maitoa ei olla vielä kokeiltu, eikä varmaan kokeillakaan ennen vuoden ikää ettei tule maha kipeäksi. Eikös siinä ole liikaa proteiineja tämän ikäiselle, rasittaa munuaisia, muistelisin?

 
Meillä neiti OSAIS istua...mutta meinaatteko että tuo elohopea pysyy paikallaan?? :whistle: :LOL: :LOL:
Jos neidin laittaa lattialle istumaan...2sek ja se lähtee jo eteenpäin muihin hommiin konttailemaan :LOL: :LOL:
Nyt muuten vasta muutaman päivän neiti on alkanut varaamaan jalkoihinsa, ennen jalat oli ihan spagettia :D Ja polvilleen asti nousee tukea vasten, muttei ylös vielä =) Konttausvauhti on HUIMA!!!! Vois sanoa välillä, että juoksee kontillaan :LOL: :LOL:
Pulauttelee edelleen, mutta aivan selkeesti vähenemään päin...oikeestaan aamuvellin jälkeen on pahimmillaan. Olenki miettiny, et jos aamulla ottas puuroa, muttakun tuo juo maitoaki NIIN vähän, että tuo velli on pakko aamulla (juo koko 200ml) eikä puuro edes oikeen maistuis. Mites muut puklijat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kyl mun pitää vissiin uskaltaa soittaa hampilääkärille aikaa.. Burana 600 on kyllä pop mutta ei sitäkään viittis ihan puurona syödä.
--mä söin varmaan kaks viikko ennen kun lääkärille pääsin :whistle: :ashamed:
...sanoo ettei kestä olla kivun kanssa...täytyy päästä päivystyksenä... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Tänään iltapäivällä olisi sitten eka hammasneuvola. Otan sinne tytön mukaan, varmistan sillä ettei meitä kutsuta sinne enää koskaan. :LOL:
:LOL:

...meitä ei kohta enää huolita mun vanhemmille ees kylään. On niin erilaiset kasvatusperiaatteet... :whistle: Mä otan tytön esim. tyhjentämään astianpesukonetta...mummulassa lapset ei saa koskea astioihin... :eek:

*muoks. jne...jne...tää vaan yksi monien joukossa joka nostaa hiuksia pystyyn... :xmas:
 
Alla on testi (Dr. Phil sai testistä 55 pistettä, ja kun hän teki tämän
Oprahille, hän sai tästä 38 pistettä). On olemassa ihmisiä, jotka ovat
valmiita maksamaan, jotta saisivat selville tämän testin tuloksen.

Tämä testi on erittäin mielenkiintoinen ja sen tekeminen kestää vain
2 minuuttia. Muista kuitenkin tätä tehdessäsi, ettei tarkoitus ole
kerätä eniten pisteitä (pienempi määrä pisteitä ei tarkoita huonompaa
arvostelua).

Vastaa kysymyksiin totuudenmukaisesti, sillä tämä testi on vain
sinua itseäsi varten. Kun lähetät viestin eteenpäin muuta
otsikkoon oma pistetuloksesi, näin ystäväsikin saa tietää omat
pisteesi. Lähetä myös takaisin henkilölle, jolta sait testin,
että hänkin saa tietää pistemääräsi.

Ota paperia ja kynä esiin, testissä on vain 10 kysymystä! Aloita.

1. Milloin olet parhaimmillasi?
a) aamulla b) iltapäivällä ja aikaisin illalla c) myöhään illalla
2. Tavallisesti kävelet?
a) Melko nopeasti, pitkin askelin b) melko nopeasti, lyhyin askelin
c) ei niin nopeasti, pää pystyssä d) vähemmän nopeasti, katse
maahan luotuna e) hyvin hitaasti
3. Kun puhut ihmisille?
a) seisot kädet puuskassa b) pidät kädet yhdessä c) pidät yhden tai
molemmat kätesi lantiolla d) kosket ihmistä, jolle olet puhumassa
e) kosket leukaasi, korvaasi tai hiuksiasi
4. Rentoutuneena, istut?
a) polvet ja jalat yhdessä b) jalat ristissä c) jalat venytettyinä
teenpäin tai suorina d) käpertyneenä jalkojesi päälle
5. Kun jokin todella huvittaa sinua, reagoit?
a) isolla äänekkäällä naurulla b) hillitymmällä naurulla
c) hiljaisella naurahduksella d) hymyllä
6. Mennessäsi juhliin tai sosiaaliseen tilanteeseen?
a) teet näyttävän sisääntulon, jotta kaikki huomaisivat sinut
b) teet hiljaisen sisääntulon, ja katselet ympärillesi, jotta
tunnistaisit tuttuja kasvoja c) teet todella hiljaisen sisään tulon,
jotta pysyisit mahdollisimman huomaamattomana
7. Työskennellessäsi intensiivisesti joku keskeyttää sinut?
a) olet tyytyväinen tauosta b) olet ärtynyt keskeytyksestä
c) olet vaihtelevasti edellisiä vaihtoehtoja
8. Mistä seuraavista väreistä pidät eniten?
a) punainen tai oranssi b) Musta c) keltainen tai vaaleansininen
d) vihreä e) tumman sininen tai liila f) valkoinen g) ruskea tai harmaa
9. Viimeiset hetket ennen nukahtamistasi illalla?
a) olet selälläsi, vartalo suorassa b) mahallasi, vartalo suorassa
c) kyljelläsi, vartalo taipuneena d) käsi pään alla e) pää peiton alla
10. Näet usein unta?
a) putoamisesta b) taistelemisesta c) jonkin tai jonkun etsimisestä
d) lentämisestä tai kellumisesta e) yleensä nukut vailla unia
f) unesi ovat aina miellyttäviä

***************************************************************
PISTEET:
1. (a) 2 (b) 4 (c) 6
2. (a) 6 (b) 4 (c) 7 (d) 2 (e) 1
3. (a) 4 (b) 2 (c) 5 (d) 7 (e) 6
4. (a) 4 (b) 6 (c) 2 (d) 1
5. (a) 6 (b) 4 (c) 3 (d) 5
6. (a) 6 (b) 4 (c) 2
7. (a) 6 (b) 2 (c) 4
8. (a) 6 (b) 7 (c) 5 (d) 4 (e) 3 (f) 2 (g) 1
9. (a) 7 (b) 6 (c) 4 (d) 2 (e) 1
10.(a) 4 (b) 2 (c) 3 (d) 5 (e) 6 (f) 1

YLI 60 PISTETTÄ:
Toiset näkevät sinut turhamaisena, itsekeskeisenä ja
äärimmäisen dominoivana. Toiset saattavat ihailla sinua ja
toivoa olevansa hieman enemmän sinunlaisesi, mutta eivät aina
luota sinuun. He saattavat myös epäröidä syvemmän suhteen
luomista sinuun.

51 - 60 PISTETTÄ:
Toiset näkevät sinut jännittävänä, impulsiivisena ihmisenä;
synnynnäisenä johtajana, joka kykenee tekemään nopeita päätöksiä,
joskaan ne eivät aina välttämättä ole niitä oikeita ratkaisuja.
He näkevät sinut rohkeana ja seikkailunhaluisena, sellaisena, joka
yrittää kaikkea kerran, ja joka ottaa riskejä ja haasteita vastaan.
Muut nauttivat seurastasi luomasi jännityksen ja säteilyn vuoksi.

41 - 50 PISTETTÄ:
Toiset näkevät sinut tuoreena, eläväisenä, charmanttina, hauskana,
käytännönläheisenä ja aina kiinnostavana; sellaisena henkilönä
joka on usein huomion keskipisteenä, mutta onnistuu
tasapainottelemaan asemansa kanssa kuitenkaan antamatta
sen nousta päähän. He myös näkevät sinut kilttinä, huomaavaisena
ja ymmärtäväisenä; sellaisena henkilönä joka on aina valmis
auttamaan ja piristämään muita ihmisiä.

31 - 40 PISTETTÄ:
Toiset näkevät sinut järkevänä, varovaisena ja käytännönläheisenä.
He näkevät sinut fiksuna ja lahjakkaana, mutta myös vaatimattomana.
Ei henkilönä, joka tekee ystäviä nopeasti helposti, mutta joka on
erittäin lojaali ystävilleen ja joka odottaa ystäviltään myös samaa.
Ne, jotka oppivat tuntemaan sinut hyvin ymmärtävät, että vaatii
paljon karistaa luottamuksesi ystäviin, mutta jos näin käy,
vaatii myös paljon, jotta luottamus palautuu.

21 - 30 PISTETTÄ:
Ystäväsi näkevät sinut varovaisena, hitaana,
äärimmäisen tarkkana ja tiukkana suunnittelijana. He
yllättyisivät paljon jos tekisit joskus jotain impulsiivista,
tai pitkään ja tarkoin harkittuasi toimisitkin vastoin
tutkimustesi tulosta.

ALLE 21 PISTETTÄ:
Toiset näkevät sinut ujona, hermoilijana, joka tarvitsee toisia
pitämään itsestäsi huolta ja tekemään päätökset puolestasi
Jotkut ihmiset pitävät sinua tylsänä. Vain ne jotka tuntevat sinut
hyvin, tietävät ettet ole sitä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Tänään iltapäivällä olisi sitten eka hammasneuvola. Otan sinne tytön mukaan, varmistan sillä ettei meitä kutsuta sinne enää koskaan. :LOL:
:LOL:

...meitä ei kohta enää huolita mun vanhemmille ees kylään. On niin erilaiset kasvatusperiaatteet... :whistle: Mä otan tytön esim. tyhjentämään astianpesukonetta...mummulassa lapset ei saa koskea astioihin... :eek:

*muoks. jne...jne...tää vaan yksi monien joukossa joka nostaa hiuksia pystyyn... :xmas:
:eek: Kiva...
Meillä taas mummola on liiankin lepsu paikka :whistle:
 
Huomenia =)

Mä oon käynyt aika hitaalla tän aamun, kun sain pitkästä aikaa nukuttua taas hiukan paremmin =) Nukuin pojan huoneessa patjalla, että pystyin kuuntelemaan pojan hengitystä. Ihan rauhallista unta tuo vetikin ja muutaman kerran vaan laitoin tuttia suukkuun. Nukuttiin vielä ennätyspitkäänkin eli varttia vaille kasin vasta heräiltiin =)

Mun pitäis varmaan kans katsella noita lämpöpusseja...en oo perehtynyt niihin. Voipi olla turha silti meille, kun on lampaantaljaa ja makuupussia ja peittoa ja jalkapeitettä... :whistle:

Onnittelut uusista taidoista :flower: Meillä mennään edelleen samalla tyylillä, ihan yhden tai kaksi ryömimisvetoa ottaa vain eteenpäin. Rauhallinen tapaus tuo poika on muutoinkin, ei näytä kovin kiirus olevan ;)
 
Ok, eli meillä melkein siis istutaan :D .

Meillä nuo puklut on kyllä vähentyneet huimasti, ja semmonen röyhtäilykin. Joskus on päivä jolloin tulee tavaraa entiseen malliin, mutta huomattavasti vähempi. Mun siskon vauva muutes ei kestäny vellejä, siis pulautteli niiden jälkeen ihan tolkuttomasti..entäs Jahve jos kokeilisit puuroa silleen että tekisit sen tönköks mikrossa ja sit laimentasit maidolla :wave: . Mites Hilusen neiti muutes jakselee, onko lääkitys kohillaan:wave:
 
31 pistettä. =)

Pilvipouta kyllä meilläkin tyttö puuhaa mukana, esimerkiksi juuri astianpesukoneen tyhjentämisessä. Ja heittelee antaumuksella pyykkejä kuivausrumpuun. :LOL: Meillä on mummot kyllä aikalailla samoilla linjoilla lasten kasvatuksessa, tai ainakaan ei ole soraääniä kuulunut. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
31 pistettä. =)

Pilvipouta kyllä meilläkin tyttö puuhaa mukana, esimerkiksi juuri astianpesukoneen tyhjentämisessä. Ja heittelee antaumuksella pyykkejä kuivausrumpuun. :LOL: Meillä on mummot kyllä aikalailla samoilla linjoilla lasten kasvatuksessa, tai ainakaan ei ole soraääniä kuulunut. =)
...harmittaa kun tiiän ettei auta vaik aika kuluu...isovanhemmilla on oma näkemyksensä ja sillä selvä... eikä auta vaik keskustelis... :/

Meillä myös auttaa pyykkien kanssa...täytetään kone yhdessä ja sit puretaan...tyttö ottaa koneesta vaatteita ja antaa niitä mulle, mä ripustelen. Tärkeintä on se että on innoissaan...eli ei siis pakotettu... :LOL:
 

Yhteistyössä