***Helmet 2008*** Syysviikko 38/2

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei kuulkaas te joilla on useempi lapsonen; kuinka ootte noita tuttipulloja jemmanneet seuraavia vauvoja varten, siis ei ole tulossa kakkosta mutta jos joskus sitten on :whistle: , eli siis säilyykö noi silikonitutit seuraavallekkin, siis pullotutit :wave: :attn:
Mä heitin nuo silikonitutit veks ja säilytin vaan nuo muovipullot...ostin sit uudet tuttiosat niihin...tosin ei poika oo vielä niistä suostunut juomaan... :/

*muoks. mut jos sulla on ns. käyttämättömiä tai haluut käyttää noita käytettyjäkin seuraavalla...mun mielipide on että kyllä säilyvät ku ei pistä auringonpaisteeseen tai pakkaseen...keittiökaapin ylähylly on varmasti pop =) .
 
Kiitos Jahvetti ja Pouttis :D , mul ois muutama noita aventin vähän käytettyjä tutteja ja tuumin että heitänkö meneen vaiko jemmaan, pöllö kun oon niin kaikki aina auoin ja käyttöön otin vaikka ois voinu ensin kokeilla yhtä pakettia :ashamed: |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Guis Jahvetin kurkku :wave:
Ei tullu minkään valtakunnan roppeja tms...koska tähän ei kuole, niin voin odottaa käsikauppalääkkeiden voimin maanantaihin, jollon meen nieluviljelyyn ja laitto lähetteen korva-nenä-kurkkulääkärille...se saa sitten päättää kuinka hoidetaan koko perhe =) Että sinänsä ihan ok ratkasu.

Selittihän se mulle ummet ja lammet pingpongeista lähtien mut en tajunnu mitään...kertomyös et lohduttavaa tässä on se, että mulla on VAAN 4 lasta eikä oo allergioita penisiliinille jne...kun se oli joskus hoitanu 12-lapsista perhettä, joissa 5 lapsella oli allergiaa jolleki penisiliinin ainesosalle :LOL: Et ei tässä hätiä mitiä :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Guis Jahvetin kurkku :wave:
Ei tullu minkään valtakunnan roppeja tms...koska tähän ei kuole, niin voin odottaa käsikauppalääkkeiden voimin maanantaihin, jollon meen nieluviljelyyn ja laitto lähetteen korva-nenä-kurkkulääkärille...se saa sitten päättää kuinka hoidetaan koko perhe =) Että sinänsä ihan ok ratkasu.

No mut hyvä että asia etenee ja toi lähetekkin tuli, hyvähyvä :wave:
 
Morjens :wave: !

Mä olen ollut tässä vähän aikaa taustailijana vaan. Meillä todettiin eilen A:lla taas korvatulehdus ja viikon kuuri päälle :| . Ei hyvä :/ . Suppokin täyty eilen yötä vasten antaa, mutta suht koht hyvin yö sitten kuitenkin meni. Voi, kyllä mua ottaa pannuun, tylsä juttu.

Onnittelut kaikille konttaajien äideille ! Meilläkin kontattiin eilen ekaa kertaa :heart: .
Että jos jotain huonoa, ni aina sitten jotakin hyvääkin välillä =) .

Kävin äsken lenkillä, aika viileähkö oli. Mulla oli kevyttoppis päällä, ei yhtään liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Morjens :wave: !

Mä olen ollut tässä vähän aikaa taustailijana vaan. Meillä todettiin eilen A:lla taas korvatulehdus ja viikon kuuri päälle :| . Ei hyvä :/ . Suppokin täyty eilen yötä vasten antaa, mutta suht koht hyvin yö sitten kuitenkin meni. Voi, kyllä mua ottaa pannuun, tylsä juttu.


Kävin äsken lenkillä, aika viileähkö oli. Mulla oli kevyttoppis päällä, ei yhtään liikaa.
--voihan kurja :(
 
Voi että nuo maajussit on niin lutusia :heart: Tytötki on kellahtanu ihan selälleen :LOL:

Meil on tänää ollu niin ihana päivä =) Poika on ollu itse aurinko. Ollaa käyty vaunulenkillä ja leikitty vaan ja nukkumiset on menny ihan itestään :) Saas nähä kuin yön käy :p

Huomen saadaan kaakkois-suomen vieraita varmaan ja eiköhän niitä pidä kierrättää Idiksen tasarahapäivillä :whistle: Tosin mies lupaili että mie voisin päästä reissuun tässä vielä ennen ku alkaa synnytys lähenee :heart: En vaa tiiä mihkä sitä menis :eek:
 
Hyvä, että Jahvetin poppoon tautia koitetaan saada kuriin =) Mulle ei kyllä vieläkään valjennut, että missä ohjelmassa lumianna oli, kun en tv:tä oo tänään avannut :ashamed:
*tyhmäkö?*

Oli mukava tulla kotiin, kun mulla oli ennakkoluulona, että saan alkaa miesten jälkiä siivoamaan, kun ovat saunoneet ja hiukan kaljaakin ottaneet. Mutta täällä oli ihan siistiä =) Muutama pullo+tölkki siististi rivissä tiskipöydällä ja saunan lämpöä kämpässä, mutta muuten en edes tietäisi, että täällä on oltu =)
 
Anna! Voi harmitus sentään! :( :hug: ja tsemiä ja onnea saksanhirven kanssa. :hug: Musta tuntuu, että meillä puskee viljat läpi siten, että tulee turhan ärtsyä urtikariaa. :( :/ Lopetin puurot nyt kokonaan... Katsellaan uudelleen vähän ajan päästä, kun iho parempi. Riisipuuroa menee, mutta olisihan se tosiaan hyvä saada jokin "oikea" vilja ruokavalioon. :/

Lumiannan bebelle (& koko perheelle) onnea kaikista onnittelemisen aiheista! :flower: :flower: =)

Ja sairastelijoille paranemisia! :hug: Woden perheessä ainakin oli korvatulehdusta! :( Meilläkin oltiin vielä tänä aamuna vähän räkäisiä. Valkoista on, joten ei bakteereja, mutta vähän aamuisin vielä kuitenkin ilmassa räkäisyyttä. Nyt tosin nukahti ihan hyvin, eikä rohise yhtään! =) =)

Meillä sitten sanottiin ensimmäinen sana tänään! Syötin Hattaralle välipalaa ja toinen naureskeli onnessaan ja katsoi minua suoraan silmiin sanoen "äi-tti". :heart: :heart: Itku oikein tirahti. =) Tämä on niin hassua, koska eilen juuri pällistelin, että voiko nämä vauvelit jo nyt sanoa ekoja sanojansa. Onnea kertaalleen Artun kakasta! :) Sanokoon kukin mitä sanoo, mutta minä pidän tätä ensimmäisenä oikeana sanana. B) Meillä on jo niin pitkään tullut näitä "mamma-" ja "ämmä-" hokemia jne. ja tyttö on muutenkin ollut mielestäni aina melkoisen "puhelias", aloittanut vastavuoroisen jokeltelun jo varhain. :heart: Kyllä sen mielestäni tuntee (tai minä ainakin tunsin), mikä on ns. oikea sana ja mikä ei.

Katsoin muuten omasta vauvakirjastani omaa kehityskaartani, niin minä olen sanonut ensimmäisen sanani 11kk -vanhana, istunut itse 8kk, ryöminyt 8kk ja ottanut ensimmäisen askeleeni 10kk -vanhana. Meilä Hattara siis sanoi ensimmäisen sanansa 7,5kk, ryömi 7kk, eikä istu vielä, saati ole ottanut askelia. Nopeasti on muuten mulla mennyt tuo motorinen kehitys sitten eteenpäin, jos 8kk vasta olen ryöminyt ja istunut, mutta 10kk jo askeleita ottanut. :xmas:

Huomenna tulis porukat kylään... :xmas: =) Touhukasta viikonloppua siis tiedossa. =)

ieva & hattara ~ 7,5kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Moikka täältäkin! Kerhosta... Kysyn vaan, että mitä järkeä on pyörittää kahta eri kerhoa samoille ihmisille? :/ :|
Ensimmäinen syy on se, että minua ja minu mielipiteitä ei hyväksytä toiseen kerhoon kuin näennäisesti :|
Ja toisekseen, kuinka mun kerho on sulta pois?
Ensimmäiseen en edes viitsi kommentoida, kun on mielestäni niin älytön väite. Toiseen, ei mitenkään, mutta kysyin vain, että mitä järkeä kahdessa erillisessä on. :/ Ja paranemisia teidän perheellenne! :flower:
 
Onnittelut ievalle Hattaran ekasta sanasta :flower: Varmasti tyttö tiesi mitä sanoi :heart: Eikös se useimmiten mene niin, että jompi kumpi tulee aiemmin verbaalinen tai motorinen kehitys ja toista sitten ootellaan kauemmin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Onnittelut ievalle Hattaran ekasta sanasta :flower: Varmasti tyttö tiesi mitä sanoi :heart: Eikös se useimmiten mene niin, että jompi kumpi tulee aiemmin verbaalinen tai motorinen kehitys ja toista sitten ootellaan kauemmin :whistle:
Kiitos! Näinhän se kuulemma usein menee. =) Liikkeelle lähdössä ei tosiaankaan ole pitänyt kiirettä, mutta puhelias on Hattara ollut aina. :heart: Nyt sitten jännätään, että pitääkö tyttö tässäkin suhteessa oppikirjamaisen kahden viikon kypsyttelytauon ennen kuin seuraavan kerran avaa sanaisen arkkunsa. :xmas: Kääntymisen ja ryömimisen suhteen kävi nimittäin niin, että teki ko. homman ensin kerran tai pari saman päivän aikana. Sitten taito unohtui/jäi hautumaan pariksi viikoksi, ennen kuin palasi taas kuvioihin. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Moikka täältäkin! Kerhosta... Kysyn vaan, että mitä järkeä on pyörittää kahta eri kerhoa samoille ihmisille? :/ :|
Ensimmäinen syy on se, että minua ja minu mielipiteitä ei hyväksytä toiseen kerhoon kuin näennäisesti :|
Ja toisekseen, kuinka mun kerho on sulta pois?
Ensimmäiseen en edes viitsi kommentoida, kun on mielestäni niin älytön väite. Toiseen, ei mitenkään, mutta kysyin vain, että mitä järkeä kahdessa erillisessä on. :/ Ja paranemisia teidän perheellenne! :flower:
Tiedätkö, en voi kun nauraa :/ Se on hauskaa, kun toiset näkee tämän ja toiset ei :whistle:
 
Ievalle :heart: :flower: , ihania hetkiä nuo varmasti ovat :heart: .

Meillä muutes kanssa nuo suupielet oli taas punaset, eli toinen sibicortti kuuri sitten tarvittiin :whistle: , onneks muualla ei ole ihottumaa joten ei vielä tartte olla huolissaan. Toistan itseäni mutta kurjia nuo allergiat :snotty: :(
 

Yhteistyössä