***HELMET 2008*** Syysviikko 37

Mä ostin kaupasta kotimaisia omppuja. :p Ihania valkeita kuulaita! :p :p Yhteen aikaan oli näin syksyllä aina tapana käydä kerran-pari viikossa torilta erilaisia omppuja ostamassa. Nykyään ei tuu lähdettyä kovinkaan usein, kun tori on muka niin kaukana. :/

Minä taas täällä :D aattelin vaan ilmoittaa,että poika ryömi tänään eka kerran eteenpäin

Muori teeppäs kaura-omena paistosta vai onko se toistepäin,anyway ja vaniljakastiketta :p

*muoks* mitkä helkatin mustaukset taas :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä odottelen täällä edelleen kokkaus- ja leivontainspistä, että sais tehtyä jotain noista lopuista naapurilta saaduista omenoista. Noita kun ei voi viikon päästä kärrätä puolimätinä kompostiin, kun naapurit tietty sattuis just silloin pihalle. :saint:
Mie tein ihan perusomppopiirakkaa (ns. sokerikakkutaikina) pellillisen ja siihe omppoja ja sokeria ja kanelia ja oli ihan sairaan hyvää
:p Sit tehtiin kauratoskaomenoita (vai mitä ne on) ja eilen vielä vaan lohkoja uuniin ja kanelia ja ripaus sokeria päälle :) On ollu helppoja ja sikahyviä. Loput varmaan tulee syötyä sellaisenaan tai sitte väännän vielä jonku piirakan kun äiti tulee kylään huomen.

Mun alko tekeen mieli tuoretta sämpylää :p Meillä kun on tällä hetkellä vaan pakkasesta kaivettua ruisleipää :D Joten Pirkka hoiti tänään tuoreet sämpylät meille :ashamed: Ja heitin pellille viel parit bagelit missä oli jo päiväys menny :p Pitäis opetella toi sämpylöiden ja leipien teko, en oo vissii koskaa saanu niistä hyviä :x

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Poika liki ummella...vinkkejä... :headwall:
Luumua tai päärynää,taitaa ruusunmarjakin tehota
Meil ei oo koskaan ollu mitää mahaongelmia mutta kun tota luumua oli kaapissa niin annoin pojalle pikkasen luumusosetta eilen :xmas: Voi luoja sitä tavaran määrää sitte illalla :eek: Joten voin suositella sitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Poika liki ummella...vinkkejä... :headwall:
Luumua tai päärynää,taitaa ruusunmarjakin tehota
Päärynää syö joka pv, lemppari. Luumua ei syö enää eikä ruusunmarjaa. Vettä oon yrittäny antaa enemmän... No, kai toi aika hoitaa...ja lopulta tulee se itse... =)
Tuli mieleen että apteekista saa mallasuutetta,pitäis kuulemma tehota vauhdikkaasti

*muoks* niin ja vyöhyketerapiaa

Ruoka ei tänään maistunut... päivällä söi n. 5 lusikallista lihasosetta ja pari lusikallista luumua... Vielä tuossa lattialla pyörii...ja näkyy purkavan meitin olkkarin mattoa *pieni hetki* :D ...

...taidankin vielä keittää tuon puuron...ja tarjota sitä luumuukin...

Meil on muuten toi maito ja velli (siis pulloruoka) alkanu oleen tosi tuskallista.. Jätkä pureskelee vaan sitä tuttia ja kamala huuto.. Ja lisäks tekee sitä samaa mitä teki niiden tissitappeluiden aikana eli makaa vaan suu auki pullo suussa ja antaa maidon valua suupielestä ulos :headwall: Sosetta menis sitte vaikka kuinka... Pitää antaa noi maidot just ennen nukkumaan menoa että on väsyksissä.

Meillä muuten nukahdettiin nyt tänää ihan normiaikaan B) Jospa ens yö ois kivempi ku pari viimestä :xmas:

Yks makoisa omppuvinkki on seuraavanlainen;
Kuutioi omenat ja paista VOIssa jonkin aikaa,silleen että pehmenee ja saa väriä, mausta kanelilla ja sokerilla/fariinisokerilla ja tarjoile lämpöisenä vaniljajäätelön kera :p

Ja myös hammasonnitteluja Hipalle ja muille joilla hamppeja bongailtu :wave: , meillä varmaan kans ihan pian ylähampaat sanoo että poks, sen verta tehokkaasti on suuta kaiveltu ja ikeniä hierottu tänään :wave:

Yhteistyössä