***HELMET 2008*** Syysviikko 37

Omppupiirakka kyllä maistuis.. :p

Täällä on avoin pk:ssa kerhopäiviä ti-to ja ma, pe perheryhmiä. Esikko on tuolla isompien kerhossa, mutta itte en pienemmän kans tälle kaudelle taida mennä. Täytyy kattella sitten ens syksynä. Rytmäthän tuolla on jo täynnä, joten jo siitäkin syystä.. Keksin ite virikkeitä ;)

nyt likka vaatii ruokaa :wave:
 
VOi perä, kirjoitin tekstin joka katos :headwall: Mä en tajua, mitä nappia mä vahingossa meen painelemaan...

Täällä on nukuttu yö putkeen ainoastaan yhdellä heräämisellä *tuuletus*! Johan sitä 2,5kk menikin heräillessä vähän väliä..Tais ne hampit olla osasyyllisiä tuohon ärtyisyyteen ja heräilyyn..Tyttö on ihan kuin toinen vauva nyt. Tuolla pöyhköttää jumppamatolla omiaan :heart: Me käytiinkin tossa jo lenkillä koirien kanssa ja leikkipuiston kirpparilla. Mukaan löytyi myssy ja villa-asu sekä housut. Hyvä reissu siis. Ja tuttujakin näkyi :)

Mä teen usein niin, että höystän mun tekemiä mössöjä kaupan soseilla, tuntuu uppoavan hyvin :)

Muorille poseerausonnea kuvauksiin :D Toivottavasti muistat olla joka kuvassa "sattumalta takana puuhaamassa" :LOL:

Lastensunnuntaista ei vielä oikein osata sanoa..katotaan..lippuja on ainakin vielä jäljillä molempiin esityksiin :) Baby-bioon oon menossa yhden ystäväni kanssa torstaina :)

Mitäs vielä piti...Omput on niiiin hyviä, kaikella lailla :p
 
Printtasin nipsulin omppupomppuohjeen. Lähetään esikoisen kanssa kokkipuuhiin. Neiti nukkuu. Tuo nukku koko aamupäivän, muskarissa herätin, sitte haettiin veikka ja taas toi nukahti vaunuun. On siis syöny viimeks aamupalan yheksältä. :whistle:

Illalla lupasin viedä esikoisen sirkukseen tohon lähikoululle. Täytyy vaan ottaa neiti mukaan, kun mies on kaveriaan muuttamassa. Pitää vissiin ottaa myös noi isoveikan Peltorit mukaan. Ne päässä tuo oli perjantainakin kattomassa ilotulituksen SM-kisoja. =) Meillä siis tällasia virikkeitä vaaville. :kieh:
 
Pitäkää omppupiirakan tekijät piirakkaa tarpeeks kauan uunissa! Mulla oli 25 min kohdalla keskeltä vielä ihan taikinaa, omenaa oli aika reilusti päällä ni ei jaksanu vissiin paistua.. Mutta maku.. aivan taivaallista! Yksinkertaisen hyvää! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
zuku: Mä kävin joskus lukioaikoina joitain kertoja kuntonyrkkeilyssä. Kivaa ja huisin rankkaa oli. =) Nyt ei varmaan jaksais edes hanskaa nostaa... :ashamed: Vatsoja en vielä kunnolla uskaltaisi tehdäkään, mutta voishan tässä muuten liikkua... :whistle:
Mäki aattelin etten jaksa siel mitään tehä, ja olin todella yllättyny, kun jaksoinki :p
enkä tuntenu itteäni edes lihavaksi :whistle:
Oli onneksi muitakin alottelijoita, mut mukavasti pääsi heti eka kerralla mukaan!
Kansalaisopiston piiri, ni ei ole etes kovin tyyris...

meil oli viimeyönä eka tissitön yö (kuiskaa hiljaa). 4 yötä sitä onkin jo opeteltu. Neiti nukahti klo 23, 2lta annoin tutin ja heräs 6lta, ni annoin huikat ja jatkettiin unia 8aan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Aamukahvilla tässä, kohta vois alkaa siivoilee tjn =)
...mä oon tainnu saada jonkun pistoksen..oon tänää siivonnu :whistle: . Tosin vasta päälimmäisiä saanu järjesteltyä omille paikoilleen, mutta tästä se lähtee... :D

Pakko ryhdistäytyy...ollaan muute koko porukka kohta homeessa.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Pitäkää omppupiirakan tekijät piirakkaa tarpeeks kauan uunissa! Mulla oli 25 min kohdalla keskeltä vielä ihan taikinaa, omenaa oli aika reilusti päällä ni ei jaksanu vissiin paistua.. Mutta maku.. aivan taivaallista! Yksinkertaisen hyvää! :p
--juu, toi varmaan on kans uunikohtasta, meil on ihka uus uuni joten varmaan sen takia tuli niin nopsaan, voi olla että joillain uuneilla saapi olla 30-35min..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Aamukahvilla tässä, kohta vois alkaa siivoilee tjn =)
...mä oon tainnu saada jonkun pistoksen..oon tänää siivonnu :whistle: . Tosin vasta päälimmäisiä saanu järjesteltyä omille paikoilleen, mutta tästä se lähtee... :D

Pakko ryhdistäytyy...ollaan muute koko porukka kohta homeessa.. :xmas:
Mulla siivoominen jäi imurointiin ja eteisen peilin pyyhkimiseen :LOL: :LOL: :headwall:
Mut nyt syömään, ettei pääs laihtuu :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Pitäkää omppupiirakan tekijät piirakkaa tarpeeks kauan uunissa! Mulla oli 25 min kohdalla keskeltä vielä ihan taikinaa, omenaa oli aika reilusti päällä ni ei jaksanu vissiin paistua.. Mutta maku.. aivan taivaallista! Yksinkertaisen hyvää! :p
--juu, toi varmaan on kans uunikohtasta, meil on ihka uus uuni joten varmaan sen takia tuli niin nopsaan, voi olla että joillain uuneilla saapi olla 30-35min..
Mä levitin taikinan uunipellilliselle melko ohueks, niin hyvin riitti 20 minsaa. Mullakin oli melko reilusti omppua päällä. Aattelin illalla keittää vielä yhen kattilallisen sosetta, tehdä huomenna piirakan vielä toisellakin reseptillä ja pakastaa loput viipaleina. Saa sitte talvellakin tehtyä piirakkaa. :p :p :kieh:

Niin ja nipsuli oli tosi herkullista. Toi esikoinen olis tosin jätyäny omput pois ja syöny vaan sitä taikinaosuutta. :p

 
Jaahas,nyt on sitten meikäläisenkin pakko tehdä sitä ommppupiirakkaa,kun niin kovasti kehuttu =) Minä kun luulin et tämän päivän herkkuannos on täysi :whistle: mä kun en edelleenkään tyydy yhteen sievään palaseen.Vähän karmii kun imetys loppuu,kun kuuluin niihin onnellisiin joilla paino putos alemmas ku lähtöpaino,joten ..... |O
 
Nonnih, mä löysin ainakin hetkeksi luovaa toimintaa itelleni. Neulahuovutus B)
Just sopivan nopeeta että ei hermot mene ja jos on muuten vaan veemäinen olo niin sit vaan tökkii neulalla kovempaa. Vähä niinku voodoo-nukkea :LOL:
Kaverin kanssa jo oltiin ettimässä kaikkea huovutustavaraa.. Pakko alkaa ku on inspis :whistle:
Ja muuten eksyttiin toisistamme saman kadun varrella. En ois uskonu että meillä voi mutta näköjään..

Just tultiin ulkoota. Yritän tässä saada hien nousemisen tasaantumaan jne.

Ainiin. Mähän tolla samaisella ulkoilureissulla jätin heti alussa avaimet kotiinkin :D. Ja lompakon. :headwall: mutta känny oli taskussa :D. ja onneksi ukko oli autolla töissä että pääs nopeesti ovia avaamaan :whistle:

 
Mä olen lähdössä uimaan. Ajattelin alkaa käymään 2 krt vkossa. Auttaskohan se pitämään peruskuntoa yllä??Meinaan, ei tule tehtyä kuin noita pieniä vaunulenkkejä vaan...ja syötyä |O .

Tuli vielä mieleen kysyä, että monetko päikkärit tein vauvelit päivässä ottaa ? Meillä on kolmet. Koskahan mahdetaan kaksiin siirtyä..no, ei täs kiirutta kai silti siihen :heart: .
 
Meillä poika nukkui yön hyvin, muutama tutinlaitto vaan ja nukahtipa aamulla vielä tissin jälkeen ja heräsi vasta kasilta :eek: =) No, hyvän yön jälkeen onkin päivä ollut sitten :kieh: Poika nukkunut vain 25 min päikkärit ja meiniki on sen mukaista :/ |O Sais nyt toiset päikyt ottaa, vaikka kello läheneekin jo kuutta...

Mun opiskelutoverit (3) kävi =) Oli kyllä mukava nähdä niitä ja yksi odottaa ensi vuodelle helmeä :D

Mä tein muuten kans nipsulin omppupiirakan ohjeen pohjalla piirakan, mutta meen omput olikin jo ruskistunut sisältä, joten piti heittää äkkiä pohjan päälle jotain muuta ja laitoin banaania, puna- ja valkoherukoita sekä hiukan mansikkaa. Tuli hyvää (tai ainakin kamut kehuivat, itsellenikin kyllä maistui :p

Nyt uuteen nukutusyritykseen leikittelyn ja sylittelyn jälkeen :whistle:
 

Yhteistyössä