***Helmet 2008*** Syysviikko 37 (vol. 2)

Nopeesti piipahdan. Lukasin vuorokauden saldon. Oon vähän alkanu vähentää omaa ja esikoisen tietokoneen käyttöä. Tuntuuvähän lähtevän lapasesta. Mutta kerron nyt kuitenkin, että meillä on nyt alettu kääntyillä. Kerran meni tänään ihan 360 astetta eli selältä vatsalle ja siitä selälle. Sit kupsauttikin päänsä kodinhoitohuoneen laattalattiaan ja lopetti ton huvin. :/

Huomenna aattelin vähän siivoilla, vaikka se on kyllä meillä virallisesti miehen hommia. Noita koivunsiemeniä tulee niin pirusti sisälle, että pakko ainakin imuroida. :/

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta hiluselle, tervetuloa takaisin. B) :flower:

Jepsulle :hug: hyvä, että saitte ainakin vähän puhuttua. Mäkin harrastan välillä yöllisiä parisuhdepalavereja (mies ei aina oo niin innoissaan tosta ajankohdasta).

Kävin tänään näyttämässä mun ongelmahammasta miehen hamppulääkärille. Kunnalisessa hamppilääkärissä ovat juurihoitaneet tota koko kevään, mutta ien on yhä tulehtunu ja kipee, antibiootitkin oon syöny. Nyt sit oli ukaasi, että jos ei rauhotu, niin poistavat koko hampaan. No mies ei luota tohon kunnalliseen ja passitti mut omalle lääkärilleen. Sekin tuumas, että paras on poistaa, on ilmeisesti halki juuresta. Mutta ihanasti toi hamppilekuri rauhoitteli, että kun o vika hammas, niin ei viereinenkään kuulemma ala kasvaa vinoon, eikä ylähammaskaan välttämättä ala korkkaa irti. Ei siis lähe dominopalikkana kaikki hampaat onneks suusta. Sit toi miehen hamppilääkäri sano, ettei kirjota mulle ollenkaan laskua, vaan laittaa summan ukon seuraavaan laskuun. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Varmaan veemäisiä nuo lasten nuhat sunna muut. :( Meillä ollaan onneksi, *kopkop* oltu terveitä. Friida ja lääkkeet on kyllä hankittu jo keväällä kaiken varalle.
Meilläkin aikanaan esikko oli pitkään terveenä, ku oli ainokainen... Ensimmäinen flunssa/nuha taisi tulla joskus lähempänä vuoden ikää. Nyt sit esikko sairastui, ni pikkuveikka sai saman taudin. Näin ne helpommin sitten nyt tuleekin... :( Sanotaan että kasvattaa vastustuskykyä...no, hyvä et asiassa ees jotain hyvää... :/
 
Meidän helmiäinen istuu tuossa lattialla äippäpakkauksessa olleen makuupussin päällä, mölisee jotain ja katselee pää pöllömäisesti pyörien kiinnostavia esineitä/asioita tässä olkkarissa. :heart: Ei oo mikään uninen mies! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Varmaan veemäisiä nuo lasten nuhat sunna muut. :( Meillä ollaan onneksi, *kopkop* oltu terveitä. Friida ja lääkkeet on kyllä hankittu jo keväällä kaiken varalle.
Meilläkin aikanaan esikko oli pitkään terveenä, ku oli ainokainen... Ensimmäinen flunssa/nuha taisi tulla joskus lähempänä vuoden ikää. Näin ne helpommin sitten nyt tuleekin... :( Sanotaan että kasvattaa vastustuskykyä...
Samaa olen kuullut ja pelkään jo etukäteen päivähoidon aloitusta. :eek:


 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
hyvä, että saitte ainakin vähän puhuttua. Mäkin harrastan välillä yöllisiä parisuhdepalavereja (mies ei aina oo niin innoissaan tosta ajankohdasta).
Peesiä tuohon. :p
...niin minäkin oon joskus harrastanut yöllisiä parisuhdepalavereja...mut huono puoli niissä on se että kun oon kaikki asiat saanu purettua...ukko nukkuu. Pari kertaa sitä kokeilin, mut sit tuumasin että en taida päästä ekaa lausetta loppuun ennenkuin toinen simahtaa... :headwall: Kovin on kiinnostunut meikäläisen ajatuksista... :LOL: |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Meidän helmiäinen istuu tuossa lattialla äippäpakkauksessa olleen makuupussin päällä, mölisee jotain ja katselee pää pöllömäisesti pyörien kiinnostavia esineitä/asioita tässä olkkarissa. :heart: Ei oo mikään uninen mies! :/
:LOL: Meidän pikku-pöllö (sanotaan tuota rakasta joskus pikku-pöllöksi, kun pää tosiaan pyörii) on nukkunut jo kolme tuntia. :heart:
 
Meil on ollu pojalla ainoostaan oksutauti elämänsä aikana ja siinäki oli ihan tarpeeks :'( Mä just yks päivä mietin kun kattelin sitä Plaston punasta mopoa että ai kamala kun pitää vaikka viedä omaa lasta tikattavaks.. Miten mä semmoseen tuun pystymään :'( Mä oon ite meinaa puoltoist vuotiaana ajellu sillä mopolla porukoiden sängyllä ja päätyny tikattavaks :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Meidän helmiäinen istuu tuossa lattialla äippäpakkauksessa olleen makuupussin päällä, mölisee jotain ja katselee pää pöllömäisesti pyörien kiinnostavia esineitä/asioita tässä olkkarissa. :heart: Ei oo mikään uninen mies! :/
:LOL: Meidän pikku-pöllö (sanotaan tuota rakasta joskus pikku-pöllöksi, kun pää tosiaan pyörii) on nukkunut jo kolme tuntia. :heart:
Meijän oma laulelee vielä sängyssä :headwall:
 
Mä ajattelin huomenna keittää kanaa pimulle. Ei oikein uppoo noi mun tekemät kasvis-jauhelihamossöt. No ei kai sitä itekään jaksais syödä kuukauden ajan lähes samanlaista porkkana-bataatti-sipuli-jauhelihamössöä. On noissa eri satseissa vähän eri koostumus, mutta silti. ;)

Mä oon tehny noita vauvojen jauhepuuroja, lähinnä kauraa ja riisiä. Aluks yritin antaa tavallista kaurapuuroo, muttei oikein uponnu. Nyt oon laiskuuttani jämähtäny noihin. Pitäis siis ottaa itteään niskasta kiinni tässäkin. |O

Onkos jollakin hyviä leikki-ideoita tai muita ohjelmaideoita kuusvuotissynntäreille. Teemana on merirosvot. Tänään ollaan kutsukortteja väsätty. =)
 
Me vähä yliammuttiin esikon aikana nuo leluhankinnat...nyt on poikaa odottamassa isosiskon vanha polkutraktori peräkärryllä, yks potkukoira..., kaks potkumopoo... Neitiä ei oo koskaan nuo kiinnostanu.. Ainoastaan kännykät... :D Nytkin ku ollaan lähdössä jonhonkin...hakee itse taskuihinsa kännykän ja aurinkolasit... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Onkos jollakin hyviä leikki-ideoita tai muita ohjelmaideoita kuusvuotissynntäreille. Teemana on merirosvot. Tänään ollaan kutsukortteja väsätty. =)
No, tietty aarteenetsintä...aarrekartta ja kätkö...jossa karkkiiii... :p tai sit useita aarteita piilotettuna olkkariin (pieniä pusseja karkkia tms.). Muksut saa itse etsiä sohvien alta jne... *ja äiti siivoo* :saint:
 
Muorin jutusta tuli mieleen, että JESS! Meillä syötiin tänään aamulla ekaa kertaa mielellään kaurapuuroa. =) Viikon verran tyttö nyrpisteli ja söi aina sen 3-7 pikkulusikallista, mutta tänään veteli peräti 1/4 pilttipurkillisen verran (sekoitan puuron aina niissä purkeissa, kun niin pieniä nuo puuromäärät) ja olisi syönyt enemmänkin, mutta en jaksanut enää ruveta väsäämään lisää. Söi sitten marjasosetta jälkkäriks ehkä saman verran. :)
 

Yhteistyössä