***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Meillevauvalla istutaan =) voi kun hienoa :flower: samaa toivon meillekin pian

Mun pitäis mennä bataattia keittelee ja soseuttelee,voikos sitä muuten pakastaa ihan yssiksseen vai meneekö samanlaiseksi kuin pottu?

Sanoin just miehelle.ettei puhu mulle mitään koska voin vaikka tirvasta :whistle: pärkkele kun ei voi syyttä menkkojakaan ,kun niitä ei ole,tai siis en niitä kyl haluakkaan.Jo oli sekavaa :D
 
Jahvetti: toivoen jos angiina on että nyt sit poistus keskuudestanne..meillä oli sillon joskus päiväkodilla jo ihan ongelma kun se angiina aina palas ja palas ennen kun tosiaan hokatiin että se voi olla myös oireeetonta, eli todennäkösesti joku teijän pojista sitä koulusta tms. kulettaapi kun varmasti siel on niitä perheitä joilla on oireeton angiina
:/

Liinis; kyllä voi :)

 
Nipsuli kiitos uudesta nikistä Liinis :D mä niin inhoan tota Liinamaria |O näen vaan silmissäni sen Eemeli kirjassa olevan ruttunaama hongankolistaja Liinamarin :xmas:

Mites se nikin vaihto ihan oikeasti menikään...tahtoo Liiniksen :whistle:
 
Meillä kans ' noustiin ' istumaan eilen =) . Vähän A siinä horjuu, mut käsi tukee hyvin. Jee, ihanaa katsella, kun kehitys on hurjaa :heart: . Meillevauvalle: Onnittelut kans :flower:, nää on hienoja arjen kohokohtia!

Jaa, pitäs lähteä huomenna mummolaan Treelle A:n kans. Ja nyt on sitten uusi turvaistuin kans autossa. Saas nähdä miten menee, täytyy varmaan testauttaa istuin A:lla vielä tänään =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli kiitos uudesta nikistä Liinis :D mä niin inhoan tota Liinamaria |O näen vaan silmissäni sen Eemeli kirjassa olevan ruttunaama hongankolistaja Liinamarin :xmas:

Mites se nikin vaihto ihan oikeasti menikään...tahtoo Liiniksen :whistle:
--ei kestä :D , toivoen kukaan ei loukkannu vaik näit nikkejä aina välillä vääntelee ja lyhentelee jne.. :whistle:
 
Moikka :wave:

Kyllä voi bataattia pakastaa eikä mee miksikään. Vai saikos se Liinis jo joltain vastauksen ;)

Tilasin sitten neidille sen Reimatecin välikausihaalarin, kun 80cm oli loppunut. Tulee kuulemma alkuviikosta. Samainen punainen haalari esiteltiin Kaksplussassa. Aattelin, että hankin siihen lisäksi vielä sen fleecehaalarin, jonka saa näppäreillä laitettua "vuoreksi", niin menee varmaan täällä etelässä pitkälle talveenkin. Koko on varmaan nyt vielä jättisuuri, mut meneepä sit vielä keväänkin =) . Eli sit ei tunnu niin suurelta investoinnilta...
 
Että voikin olla onnetonta tää pumpulle heruminen, kun poika jo noin vanha (6½kk) :/ Sain puolen tunnin aikana vaivaiset 50ml. Eiköhän se riitä pojalle iltamaidoksi puuron päälle :whistle: =) Poika ei taida kyllä herätä enää syömäänkään ennen mun lähtöä, kun sammui vajaa tunti sitten vaunuihin, kun käytiin heittämässä pilttipurkit lasinkeräykseen. Aamupäivällä nukkui vaan 25min. Mä tässä mietin, että ei kai sinne koulutusiltahommeliin tartte laittautua kummemmin, kun mennään mökkiolosuhteisiin? :eek: Mä kyllä lähden farkuilla ja villatakilla, mut jos äkkiä hiukan meikkiä sipaisi enemmän ennen lähtöä :/

Ja menoksi :wave:
 
Meillä nukutaan vieläkin ja enhän mä osaa siivota hiljaa...neiti siis nukkuu sisällä ja nukkuu kyl ihan hyvin vaik ei hiirenhiljasta ookkaan mut en mä viitti ihan kolistelelmaan ruveta :eek: . Soitin sit joutessani palkanlaskijalle ja 15 päivää on munkin pakko pitää lomia pois ennen hoitovapaata joka alkais sitten 10.12. Ja säästöön jäis lomia 13 päivää. Että näin, jaahans neiti sit heräskin :wave:
 
Pikaista paranemista kipuilijoille :flower:

Meillevauvalle onnea helmen uudesta taidosta :flower:

Nipsulilla
kolahtaa koht sillään loora :whistle:

Uima-asiasta vielä: meillä sanottiin vauvauinnissa myös siitä, ettei mielellään kannata viedä alle vuotiasta kylpylään tai uimahalliin veden likaisuuden takia. Mutta en sitten tuosta sen enempiä tiedä :) Meitin vauvauinnissa on ainoastaan vauvauikkareita (niitä vaippauikkareita), uimavaippaa ei suositella. Mutta enpä tullut kysyneeksi, että miksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Että voikin olla onnetonta tää pumpulle heruminen, kun poika jo noin vanha (6½kk) :/ Sain puolen tunnin aikana vaivaiset 50ml.
--tommosia määriä mä sain lähes aina kun pumppasin..et kaikki on niin suhteellista :whistle: :D
Mä saan parhaiten herumaan ihan "puristamalla".. pumppaaminen käy enemminki kippeetä.
Jahvetille: ISOT PARANEMIS :hug:
Kurkkukipu on ...peeseestä.. :kieh: (Burana 400(600)mgx3-4 nassuun) meil isäntä söi Panacodia ku sil oli keväällä mononukleoosi (=pusutauti)
 
Onnittelut vaan pienille istujille :flower: Samalla onnittelen omaa neitiä, kun sekin jo hienosti istuu tuetta lattialla :D Itse ei kyllä osaa istumaan nousta.

Meilläkin vauvauinnissa sai käyttää vaan niitä vauvan uimahousuja, ei mitään uimavaippaa tms. Kuulemma terve vauva ei veteen kakkaa (terveellä tarkotettiin kai sitä, ettei oo ripulia tms.), joten noi uikkarit riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
A:n kielijänne sanoi NAPS! =) =) =)
Oli se korvapoliaika, ja leikattiin siis, hienoa hienoa! =)
Siis miksi leikattiin?? :whistle: Menny vissiin ohi...??? :ashamed:
Meillä ei esikolta leikata vaikka vaikuttaa puheeseen, siis luultavasti vaikuttaa...ei sen takia saa ärrää sanottua :| Tai jotain...
Siis mä olin just tulossa lainaamaan itse itseäni, että eikö kukaan huomaa mitä meillä on tapahtunut, mut nyt sit huomasin että no onhan Jahvetti kommentoinu, ite vaan oon ihan sokea ollu! :ashamed:

Joo, siis se oli ihan hurjan kireä, aivan kielen kärjestä lähti, ja toinen pää aivan ikenen yläreunassa, siis lähellä ien-hammas-rajaa, jos siinä hampaita olisi. Kieli ei päässyt liikkumaan juuri lainkaan. Vallitseva sääntö täälläkin on, ettei leikata, kun helposti venyvät vielä, mutta tämä oli niiiiiin kireä, että lääkäri vain vilkaisi ja totesi että pannaanpa tästä tällaista puuduttavaa suihketta ja... Hyvä kun ehdin väliin sanoa että vaihdetaas isi tähän pitelijäksi! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu mites pikkunen reagoi napsautukseen ?
Itki vähän kun väkisin paikoillaan pidettiin, ja omaan tyyliinsä jäi loukkaantuneesti vähän nyyhkimään, mutta tutin kun sai suuhun niin itkukin loppui. Joskaan tutin imeminen ei meinannut ensin onnistua, kun oli ilmeisesti se puudutuksen vaikutus vielä, ja lisäksi tietysti suu oudon tuntoinen muutenkin, kun kieli pääsikin liikkumaan vaikka minne.
Eli hyvin reagoi. Pieni loukkaantuminen, mutta ei pahempaa =)

-----

Ja voi että kismittää! :headwall: Meidän piti mennä sinne vauvasanataiteeseen, ni tuli juuri tekstiviesti, että kurssi on peruttu, liian vähän osallistujia :kieh: Pöh!! Minä niin ootin sitä, se ois alkanu nyt sunnuntaina. Hammitus! :'(

 
Istujille onnea!
Meillä on opittu seisomaan sängyn reunaa vasten ja se näytti tosi pelottavalta. Kun ei oikeasti olis valmis siihen. Kyllä vielä tulee iso pipi kun horjahtaa....Meillä siis ei vielä istuta ja se tuntuis olevan kaukaista. Mutta ehkä meidän poika oppii kävelemään ennen istumista :LOL:
 
Mulla tuli tänään pahamieli. Kun mentiin leikkipuistoon, siellä oli n.55v mies 3v tytön kans ja mies joi olutta....Ei kyllä ollut humalassa ja jutteli meille. Mutta silti harmitti hirveästi tytön puolesta. Ei noin saa tehdä... :eek: :(
 
Ystävämme anniinahan meillä on taas kylässä |O :wave:
Tuli vähän hoppu...15.35 soitin lekuriin ja sanos, että hoitaja lähtee klo 16 kotiin, et jos ennen sitä...tää työterveysääkäri on tuolla 10km päässä keskustassa (pasaatissa)...ja olin lököpökövaatteet päällä himassa tietty...no, olin tiskillä 15.55 B) :LOL: :LOL:
Aamulla pitää soittaa teekoohon, et mulla olis 4 penskaa tulossa nielun pikanäytteeseen :whistle: :headwall: :headwall: :headwall: Isäntä menee omalle työterkalle.
 
Multa oli ihan menny ohi ipun kielijänne (tai siis vauvan...). Hyvä että on nyt hoidettu niin pääsee kielikin liikkumaan kunnolla!

Jahvetti no ei ihme jos on kurkku kipeä :hug: Nopeesti oot kyllä ehtiny sinne :D

Moni vauva onkin tainnut oppia istumaan, onnea kaikille! Meillä on vielä aika huteraa jos ilman tukea koittaa istua, hetken saattaa pysyä. Eikä ryömitä saati nousta pystyyn... Mutta ehtiihän tuota myöhemminkin, ei oo esikoinenkaan vielä tässä vaiheessa tehnyt mitään noista :D Ja hyvin liikkuu nyt ;) Itseasiassa oon ihan tyytyväinen kun pysyy suht siinä mihin laittaa, ei tuu yllärinä että mistä pojan löytää :D Tosin ei varmaan enää kauaa... Eilen nousi pikasesti konttausasentoon, toista kertaa ei kyllä nyt oo sitä tehnyt, tais olla vahinko...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Istujille onnea!
Meillä on opittu seisomaan sängyn reunaa vasten ja se näytti tosi pelottavalta. Kun ei oikeasti olis valmis siihen. Kyllä vielä tulee iso pipi kun horjahtaa....Meillä siis ei vielä istuta ja se tuntuis olevan kaukaista. Mutta ehkä meidän poika oppii kävelemään ennen istumista :LOL:
Meilläkin seistään jo hyvin mutta ei vielä istuta eikä kauheesti ryömitä... Mitä nyt sängyllä menee liianki kovaa :D Hullua on oikeesti kun ei oo älliä ollenkaa päässä kun päästää sohvan tai sängynreunasta irti :headwall: Onneks ei vielä itekseen nouse ylös :D

Hienoa että Ipulla ja pienokaisella on menny hyvin operaatio :hug:

Paranemisia Jahvelle ja toivottavasti ei muihin tuu tauti :hug:

Mä just tajusin että mä en oo ollu pariin vuoteen kipee ollenkaan :eek: Sen jälkee ku leikattii poskiontelot niin oon ollu terve ku pukki.. Outoa niin monen vuoden flunssan jälkeen =)
 

Yhteistyössä