***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista talvivaatteista puheenollen..mistä sellaisia villahaalareita kannattais metsästää? :whistle: En oo vielä törmännyt sellaisiin, mutta ois kätsyt kyllä jo vk-haalarin allakin viileämmillä keleillä :/
Ruskovilla. Meillä on kirpparilta löydetty 80-senttinen :)

Täytyy mainita (miehen mielestä ) huippumakeet Westham-tumput, jotka isi on ihan itse pojalle valkannut :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista talvivaatteista puheenollen..mistä sellaisia villahaalareita kannattais metsästää? :whistle: En oo vielä törmännyt sellaisiin, mutta ois kätsyt kyllä jo vk-haalarin allakin viileämmillä keleillä :/
Anopin puikoista :whistle: :LOL:
Seuraavaa kokoa saatiin naapurilta =) Mutta taitaapi noita olla kaikissa kaupoissa, missä haalareitaki =)
Meillä ei mun äiti eikä anoppi kumpikaan neulo :/ Mä oon jopa talvihaalareita katsellut ja hypistellyt kaupoissa, mutten oo kyllä nähnyt...täytyykin pitää simmut auki, kun seuraavaksi koluan lastenvaatteita.

Mä sain kauhean silitysvuoren sileeksi ja kaappeihin. Imurointi joutuu nyt harmi vaan :whistle: oottelemaan, kun poika meni just päikkäreille.

Mä lähden iltapäivällä työpaikan kolutushommeleihin, siellä vierähtääkin sit koko ilta. Kuljetus takaisin lähtee 21 paikkeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista talvivaatteista puheenollen..mistä sellaisia villahaalareita kannattais metsästää? :whistle: En oo vielä törmännyt sellaisiin, mutta ois kätsyt kyllä jo vk-haalarin allakin viileämmillä keleillä :/
Anopin puikoista :whistle: :LOL:
Seuraavaa kokoa saatiin naapurilta =) Mutta taitaapi noita olla kaikissa kaupoissa, missä haalareitaki =)
Meillä ei mun äiti eikä anoppi kumpikaan neulo :/ Mä oon jopa talvihaalareita katsellut ja hypistellyt kaupoissa, mutten oo kyllä nähnyt...täytyykin pitää simmut auki, kun seuraavaksi koluan lastenvaatteita.
Yleensähän noita ei oo kun 1 tai 2 mallia kaupassa, et voi helposti jäädä huomaamatta =)
 
Uimavaipoísta pitää äkkiä kommentoida. Meille ainakin sanottiin vauvauinnissa et ei kannata käyttää niitä uimavaippoja. Ovat tosi tönkköjä ja epämukavia vauvalle ja voi haitata uimista. Paras kuulemma olisi jos vauva voisi uida alasti että mahdollisimman iso pinta-ala ihosta olisi kosketuksessa veden kanssa. Kakka-vahinkojen estämiseksi vauvauinneissa suositellaan kuitenkin lahkeellista uimapukua-/housuja.
Ja sit suositeltiin et vauvan kanssa ei kannata lähteä yleiseen uimahalliin/kylpylään ennen vuoden ikää. Vesi on niin "likaista" eikä pienen elimistö ole vielä valmis suodattamaan niin likaista vettä (maksa ei kehittynyt tarpeeksi). Vauvauinnit on yleensä aamusta ja silloin vesi on saanut puhdistua koko yön. Siksi se on turvallisempaa kun kylpylässä kylpeminen.

Villahaalareita löytyy ainakin jesper&junior liikkeestä. Varmaan löytyy muualtakin, esim. isommista marketeista? Minä ostin Adalle fleece-haalarin nyt syksyksi välikausihaalarin alle. J&J:ssä 14?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Uimavaipoísta .
Ja sit suositeltiin et vauvan kanssa ei kannata lähteä yleiseen uimahalliin/kylpylään ennen vuoden ikää. Vesi on niin "likaista" eikä pienen elimistö ole vielä valmis suodattamaan niin likaista vettä (maksa ei kehittynyt tarpeeksi). Vauvauinnit on yleensä aamusta ja silloin vesi on saanut puhdistua koko yön. Siksi se on turvallisempaa kun kylpylässä kylpeminen.
.
No oon mäkin kuullut että korvalääkärit kieltää ehdottomasti vauvauinnit.
Ja kai niissä kylpylöissä puhdistetaan se vesi samanlailla kuin uimahallissakin?

Nää on taas näitä, niin monta mielipidettä kun mielipiteen antajaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Anopin puikoista :whistle: :LOL:
Seuraavaa kokoa saatiin naapurilta =) Mutta taitaapi noita olla kaikissa kaupoissa, missä haalareitaki =)
Meillä ei mun äiti eikä anoppi kumpikaan neulo :/ Mä oon jopa talvihaalareita katsellut ja hypistellyt kaupoissa, mutten oo kyllä nähnyt...täytyykin pitää simmut auki, kun seuraavaksi koluan lastenvaatteita.
Meillä kyllä kutois ja keväällä olikin käytössä, mutta kun ne omakutomat on mun mun mielestä niin paksuja ja siten varmaan epämukavia (no ei ehkä vaunuissa makaamiseen), että haluaisin just siks sellaisen ohuemman.

Viime vuonna oli muuten henkkamaukallakin villavaatteita. eikä kyllä muistaakseni mitään tosi halpoja :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Anopin puikoista :whistle: :LOL:
Seuraavaa kokoa saatiin naapurilta =) Mutta taitaapi noita olla kaikissa kaupoissa, missä haalareitaki =)
Meillä ei mun äiti eikä anoppi kumpikaan neulo :/ Mä oon jopa talvihaalareita katsellut ja hypistellyt kaupoissa, mutten oo kyllä nähnyt...täytyykin pitää simmut auki, kun seuraavaksi koluan lastenvaatteita.
Meillä kyllä kutois ja keväällä olikin käytössä, mutta kun ne omakutomat on mun mun mielestä niin paksuja ja siten varmaan epämukavia (no ei ehkä vaunuissa makaamiseen), että haluaisin just siks sellaisen ohuemman.

Viime vuonna oli muuten henkkamaukallakin villavaatteita. eikä kyllä muistaakseni mitään tosi halpoja :|
Meillä ainakin on tosi ohut itsetehty =) Tekeepi ohuemmasta langasta vaan ;) Ja löysempää neulosta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pusuapina :LOL: :wave: Tekevälle sattuu =)

Tiiätkös sie noista lomajutuista mitä aiemmin tos laittelin? :whistle: :ashamed:
No mies mulle jo toukokuussa sano että pomo kyseli että koska tuun töihin. Lähetin pomolle sillon viestiä että äippis loppuu 30.10. että jos saisin loman pitää sen jälkeen. Ja meen vasta 10.12. töihin, mikä ihmetyttää kovasti koska mulla jäi pitämättä ehkä joku kolme päivää lomaa. Tai siis kyllä mulla piti olla lomaa tammikuun eka viikko ennen äippistä, mutta töihinpä jouduin :D

Nyt meni ihan oman jutun jauhamiseks, siis hoitovaaalla ei kerry minun tiedon mukaan lomaraha ja lomansa saa minun uskoakseni pitää ihminen ennen hoitovapaata. Jos et pomolle halua jutella niin mites luottarille?
 
Mun tulos FB:n mille vuosikymmennelle kuulut:
1920-luvulle.
Käytät aikasi kevytmieliseen huvitteluun. Ei koskaan enää sotaa! Lisää samppanjaa! Huristat automobiililla eläviin kuviin ja tanssimaan jazzia Big Bandin soittaessa, mutta vuosikymmenen lopussa myös juhlat loppuvat suureen romahdukseen.

:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en meinaa ees muussattua banaania saada syötyy |O
:hug: Paranemistuulia sinne :whistle:

Ei vitsi nää meijän aamut menee pitkiks :eek: Poika heräilee tossa kympin aikaa ja sitte aamupalat ja kaikki ja puol päivää on menny. Viime yönä ois voinu pojun laittaa jo omaan huoneeseen mutta halusin viel pitää meijän huonees sen tömähdykse takia :/ Mutta kaikki on ok :) Kauhee tuo Pessin solisluu juttu :eek: :( Pitääki pitää se mielessä. Meil on aikasemmin pysytty hyvin sängyllä vaikka on kiepsahdettuki ympäri mut ei näköjään enää.

Lueskelin just Iltalehteä ja tämmönen tuli vastaan :eek: Onks kellää tietoa miten tuo on syntyny??? http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809048202019_uu.shtml
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pusuapina :LOL: :wave: Tekevälle sattuu =)

Tiiätkös sie noista lomajutuista mitä aiemmin tos laittelin? :whistle: :ashamed:
No mies mulle jo toukokuussa sano että pomo kyseli että koska tuun töihin. Lähetin pomolle sillon viestiä että äippis loppuu 30.10. että jos saisin loman pitää sen jälkeen. Ja meen vasta 10.12. töihin, mikä ihmetyttää kovasti koska mulla jäi pitämättä ehkä joku kolme päivää lomaa. Tai siis kyllä mulla piti olla lomaa tammikuun eka viikko ennen äippistä, mutta töihinpä jouduin :D

Nyt meni ihan oman jutun jauhamiseks, siis hoitovaaalla ei kerry minun tiedon mukaan lomaraha ja lomansa saa minun uskoakseni pitää ihminen ennen hoitovapaata. Jos et pomolle halua jutella niin mites luottarille?
Joo äippäloman ja hoitovapaan välissä voi pitää mutku mie aattelin pitää vasta sitte joskus 1-2 vuoden päästä ku töihin meen :whistle: :LOL:
En mie ees tiiä kuka mein luottari nykysin on :/

 
Makuupussina tulee olemaan (jos tarve on lämpöpussin ja jalkapeiton lisäksi) toi äp:n pussi, on ihan sopiva. Meni esikoisellakin niin kauan kun vaunuissa sitä tarvitsi. Itseasiassa just yks päivä kun aamulla oli vaan 4 astetta niin pojan siihen laitoin ja oli hyvä.

Ainiin, oli joku galluppi eilen (vai toissapäivänä...) kuumemittarina on korvamittari ( jota ei paljon käytetä kun näyttää mitä sattuu) ja digitaali jolla kainalosta tai joskus pyllystä mitattu. Päijät Hämeestä olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Jahve: kurlaa suolavedellä, se puuduttaa, mutta on aika yök :x
Taidan kärsiä ennemmin ;)
Tai imeskele suolakurkkua, ajaa samaa asiaa :)
:x En mie kyl oike välittäs niistäkää :x Esikon odotusaikana tuli vedettyy purkki tolkulla |O :LOL:
No oot siä ja kumma kun sulle ei mikään kelpaa :kieh: :LOL:
 
Hyi mitä ideoita flunssaa helpottamaan :x Suolakurkut :x :x

Nyt on meijän pikkumies ihan outo, ei meinaa millään päästä nukkumaan. Aamupäikkärit jäi tosi lyhkäseksi, heräs kesken pari kertaa. Nyt on jo pitkään ollu tosi väsy ja meinaa nukahtaa mut sit herää itkemään. Panadolia annoin, katotaan auttaako nyt yhtään vai herääkö taas kohta. Kovasti koitin suuhun katella joko siellä näkyis aiheuttajaa, mutta en oo varma.
 
Jahve en halua pelotella mut just eilen oli mun serkulta leikattu paise kurkusta ja kitarisat samalla. sillä oli ollu kurkku kipeä muutaman päivän ja sit aamulla se oli sanonu että ei meinaa suuta saada auki kun on niin kipee...menny lääkäriin ja laitettiin samantein leikkauspöydälle. :|
Nyt toipuu sairaalassa siis...

toivottavasti kurkkukipu sulla helpottaa! :hug:

 

Yhteistyössä