***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Uimavaipoísta .
Ja sit suositeltiin et vauvan kanssa ei kannata lähteä yleiseen uimahalliin/kylpylään ennen vuoden ikää. Vesi on niin "likaista" eikä pienen elimistö ole vielä valmis suodattamaan niin likaista vettä (maksa ei kehittynyt tarpeeksi). Vauvauinnit on yleensä aamusta ja silloin vesi on saanut puhdistua koko yön. Siksi se on turvallisempaa kun kylpylässä kylpeminen.
.
No oon mäkin kuullut että korvalääkärit kieltää ehdottomasti vauvauinnit.
Ja kai niissä kylpylöissä puhdistetaan se vesi samanlailla kuin uimahallissakin?

Nää on taas näitä, niin monta mielipidettä kun mielipiteen antajaakin.
Toivottavasti et helmis pahastunut kommentistani! Sanoin vain sen mitä vauvauinnin ohjaajat kertoivat.. Mut onhan se tosi, et esim. kylpylöissä se vesi on sen takia likaisempaa että niissä altaisa on niin moni muukin kylpenyt veden puhdistumisen jälkeen. Esim. porealtaaseen en veisi pikku vauvaa. Lämmin vesi, paljon ihmisiä, ja ihan sata varmasti kaikenlaisia eritteitä... (Ja sitä vettä menee kuitenkin suuhun) Toki on eri asia jos kylpylään menee ihan aamusta kylpylän auettua kun vesi on juuri saanut puhdistua koko yön. :)

 
Adalla oli sitten lyhyt flunssa! Pahimmillaan oli tiistai yönä, mutta keskiviikkona oli jo paljon parempi. Tänään ei enää mitään. :) Kylläpäs päästiin helpolla! :) Eipä ole ennen tullut vastaan noin lyhyttä räkätautia..!?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Jahve en halua pelotella mut just eilen oli mun serkulta leikattu paise kurkusta ja kitarisat samalla. sillä oli ollu kurkku kipeä muutaman päivän ja sit aamulla se oli sanonu että ei meinaa suuta saada auki kun on niin kipee...menny lääkäriin ja laitettiin samantein leikkauspöydälle. :|
Nyt toipuu sairaalassa siis...
|O |O Kiitos :LOL:
Mie kyl oon tässä vähän kipee ollu, et kai tää siitä nyt johtuu :whistle: :kieh:
 
Anna, en yhtään =)
tarkoitin nimenomaan sitä, että hassua kuinka erilaisia mielipiteitä löytyy asioista. ja jokainenhan tekee kuten parhaaksi näkee.

Mä ajattelen siten, että jokainen saa tehdä mitä huvittaa ja kasvattaa lapsensa miten parhaaksi näkee. On niin paljon erilaisia tapoja ja kuitenkaan mikään ei välttämättä ole väärä. Me täällä mennään päivä kerrallaan. Hauska on lukea aina muiden juttuja ja huomata, että ai tonkin vois tehdä noin... :LOL:
 
Täälläpä on ollut ahkeraa porukkaa tänään. Meinasin tulla kertomaan kuinka olen tänään jo luutunnut lattiat, imuroinut, pessyt pyykkiä ja wc:t.

Mitään erikoistahan tossa ei ole, kun kaikki on näemmä tehnyt tänään samoin :LOL: :LOL: . Hyvä me ahkerat kotiäidit. :saint: :D

Taidan ruveta väsäämään makaroonilaatikkoa ja lämmittämään tytölle lihasosetta.

Syötiin tänään ekaa kertaa puuroa. Ostin jonkun paketin ns. ensipuuro aineksia ja tein siittä. Tosin siinä oli nyt sitten kauraa, riisiä ja vehnää ja maitoa...tulipa altistuksia sitten kerralla hieman enempi. Maistui kyllä hyvin ja sen päälle nukkui aamupäivä unet 2h. Päivä unille saan neidin varmaan vasta tossa kahen jälkeen.

Keskimmäinen tuli koulusta, täytyy ruveta katsomaan läksyjä sen kanssa. Toinen kundi tulee kahen aikaa. Ilta on yhtä haipakkaa, isäntä iltavuorossa ja pojilla fudismatsia ja lätkätreeniä.... ja vielä kaverini kotkasta tulee yökylään.

Lumianna ja tyttö 7kk 3pv
 
:wave:

Lekurilla käyty ja kuten ounastelinkin korvat olivat terveet :wave: , samalla näytin/puhuin neidin suupielistä mitkä on olleet jo pitkään auki...oli sitä mieltä että allergiatutkimuksiin ei syytä ( niin siis minäkin ) mutta määräsi sibicorttia ja hydroo että sitten tarpeen mukaan välillä kannanttaa hoitaa ne kiinni, talvella varsinkin. Hampaista sano heti ( samoten kuumeesta) että sit vaan pandoolia kehiin, ja oikealla annostuksella, meillä taitaa olla noit 60mg, eli niitä sitten ihan kaksi kipaletta.

Apteekissa sitten kattelin noita hammasystävällisiä tutteja...liekkö enää oppis sille kun on niin lituskainen..harmi kun niitä ei ollu vielä oikein saatavilla tuolloin helmikuussa :/

Mä oon menossa kylään kaverille tohonlahen kupeeseen ja ollaan aatelltu et kävästäs ruskovillalla..voin kattoo jos siellä on jotain kakkoslaatuu tai muuta ja sitten inffota, ja voin toki ostaakkin ja vaikkapas postittaa jos saan heti rahat tilille ;) :wave: *muoks* varmaan kuun puolivälin jälkeen

Meillä oli nyt toinen yö että neiti nukku klo 22.30-9.00 ilman pulloo, yhesti tutin tarvi tossa kuuden maissa. Liekkö tolla myöhäsemmällä puurolla vaikutusta tai sit on vaan iän tuomaa :)

Oisko Anna toi teidän nuha voinu olla ihan jokin reaktio hampaisiin tai vaikkapas homeeseen kun taitaa olla homeitiöt aika villinä :eek:
 
Kaupassa käyty ja toivottavasti ens viikkoon pärjätään. Ja siis sehän on turha toivo. Onneksi kaupat sunnuntaina kiinni ettei tartte lähtä :D

Lomista on ollu juttua eli laskeskelin että mulla on reilu 8vk lomia pitämättä. En oikein tiedä missä välissä ne pitäs. Varmaan ennen töihinmenoa tai sitten josko pitäis 1pv/vk kun työt alotettu. Ei ois niin paljo hoitoa tiedossa lapsille. En tiiä, onhan tuota vielä aikaa miettiä.
Meillä siis saa pitää lomat millon haluaa eikä hoitovapaalta minun käsityksen mukaan kerry mitään lomia.

BornoB:stä sais kyllä lähtä Lollo-Minna ja Risto. :x

Jahvelle pikaista paranemistä. :hug:

Mitähän muuta. Kyllä minäki oon aatellu pärjätä äp:n makuupussilla sen mitä tarttee.

Yks mummo kysy eilen tuolla päiväkodilla että 'kuinka monta päivää se tämä pieni on?' Siis öö, tuota onhan tuo jo puoli vuotta. :LOL:
 
Nipsuli: Sitä minäkin mietin, et oisko flunssa johtunut hampaista, mut ei Adalla vielä ainakaan tunnu mitään hampaan alkuja. Ti iltana (eli samana iltana ku nuha alkoi) Adalle tuli myös paljon näppyjä kasvoihin ja muutama mahaan. Mietinki et oisko tuo nuhan ja näppyjen yhistelmä ollu jotain rokkoa tjtn....?? Mut enää ei siis oo flunssainen ja näpytki on kadonnu ku laitettiin eilen sibicortia. Liekö näpyt ollu oireita esim. maitohappobakteerista, ku melkeen heti sen jälkeen ne tuli..? Mut Ada on kyl jo pitemmän aikaa syöny samaa mhb:tä... Outoa... No, mut pitää seurailla tilannetta.

Keitin eilen sen lampaan paistin. Pilkoin pienemmiksi paloiksi ja keitin jonku tunnin.. Ois se varmaan aiemminki ollu valmista mut halusin pelata varman päälle... :D Nyt tietty kaikki vitskut ym kadonnu kokonaan.. ;) :LOL:
 
Nukahin sohvalle äsken ja olin ihan kuugelisbuugelis kun se lekuri soitti |O No, asia on nyt hoidossa =) :hug: :flower:
Samalla kysyin tästä mun taudista, ni pitää uudelleen soittaa tossa 15.30 jälkee ja varata hoitajalle aika...ainaki nielunäytteen ottaa...jeps =) Kurkku on aivan törkeen kipee...zeroa koitan juua mut hyvä ettei tuu suupielestä ulos ku koittaa nielassa :'( :'( :'(

Ja siivoukset o edelleen vaiheessa, et ½ taloa imuroitu ja vessa pesty :LOL: Likka kävi 10.00 nukkumaan ja nukkuu edelleen :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Nipsuli: Sitä minäkin mietin, et oisko flunssa johtunut hampaista, mut ei Adalla vielä ainakaan tunnu mitään hampaan alkuja. Ti iltana (eli samana iltana ku nuha alkoi) Adalle tuli myös paljon näppyjä kasvoihin ja muutama mahaan. Mietinki et oisko tuo nuhan ja näppyjen yhistelmä ollu jotain rokkoa tjtn....?? Mut enää ei siis oo flunssainen ja näpytki on kadonnu ku laitettiin eilen sibicortia. Liekö näpyt ollu oireita esim. maitohappobakteerista, ku melkeen heti sen jälkeen ne tuli..? Mut Ada on kyl jo pitemmän aikaa syöny samaa mhb:tä... Outoa... No, mut pitää seurailla tilannetta.

Kuulostas kyllä joltain semmoselta :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Nukahin sohvalle äsken ja olin ihan kuugelisbuugelis kun se lekuri soitti |O No, asia on nyt hoidossa =) :hug: :flower:
Samalla kysyin tästä mun taudista, ni pitää uudelleen soittaa tossa 15.30 jälkee ja varata hoitajalle aika...ainaki nielunäytteen ottaa...jeps =) Kurkku on aivan törkeen kipee...zeroa koitan juua mut hyvä ettei tuu suupielestä ulos ku koittaa nielassa :'( :'( :'(
--hyvä hyvä että asia on hoidossa..eikös teil muutes ollu angiina tässä vähän aika sitten :wave:
 
Keltainen potta ostettu,oli kaupan viimeinen. Voi,että olette ahkeria,meillä ei kämppä pysy millään kuosissa ja tavarat katoaa kokoajan.Eka katos kolme uutta bodya sitten tooosi kalliit kakun pursottimet ja nyt uusi lakki |O ja mä olen pahalla päällä toista päivää :headwall:

 
Nyt on soitettu tuosta 2+ tilauksesta. Ystävällisesti siirsi kuukaudella tilauksen alkamista ja parempi oliki. :kieh:
Laskun mukana tuli sellanen lappu, että voi tilata lahjalehden ilmaseksi. Tilasin sitten Hymyn, tais ihan 3nroa tulla. Eipä ole koskaan ennen tullu mutta kohta kolahtaa luukusta. :LOL:
Kyllähän meille tulee nyt lehtiä kun Annanki tilasin. Pitäähän sitä olla ajanvietettä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Keltainen potta ostettu,oli kaupan viimeinen. Voi,että olette ahkeria,meillä ei kämppä pysy millään kuosissa ja tavarat katoaa kokoajan.Eka katos kolme uutta bodya sitten tooosi kalliit kakun pursottimet ja nyt uusi lakki |O ja mä olen pahalla päällä toista päivää :headwall:
--kuulostaa meiltä :hug:
 
Meinas tulla katastrofiaamu. Tyty päätti ettei ihan nukukaan sitä tuttua vajaan tunnin torkkua klo 8-9. Alkoi sit väsyä ja sippasikin klo 10 jolloin lähin varuiksi kävelemään hammashoitolaan, kun oli se nistiaika.. Ulkonapa satoi kuin esterin takalistosta |O
Ihmeen hyvin tyty jaksoi vaik jouduinkin herättämään kesken torkkujen.. Parasta koko keikassa oli se että MÄ sain nistiajan ens keskiviikoksi :D Kun valittelin että hampaatkin pärkkele irtoaa itekseen.
Ja nukkuihan se tytykin sit puolitoista tuntia =)

Nyt se tossa nännättelee.. Ja muuten istuu :eek: :eek: :eek:
Onsse hittolainen ite noussu istumaan mun huomaamatta??
Onhan se ikäänkuin harjoitellu mutta enemmän se ottaa karhunkävelyn asentoa..

Kipuilijoille ja pipinäoleville pikaista paranemista!

Niin ja meille saa tulla siivoomaan
:wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Nukahin sohvalle äsken ja olin ihan kuugelisbuugelis kun se lekuri soitti |O No, asia on nyt hoidossa =) :hug: :flower:
Samalla kysyin tästä mun taudista, ni pitää uudelleen soittaa tossa 15.30 jälkee ja varata hoitajalle aika...ainaki nielunäytteen ottaa...jeps =) Kurkku on aivan törkeen kipee...zeroa koitan juua mut hyvä ettei tuu suupielestä ulos ku koittaa nielassa :'( :'( :'(
--hyvä hyvä että asia on hoidossa..eikös teil muutes ollu angiina tässä vähän aika sitten :wave:
Oli, ja luulempa että on taas :snotty:
 

Yhteistyössä