Helmet 2008 ***syksy 2009***

Huomenta.

Onnea 3kymppiselle!!! Hilunen tais olla... (sori lahopää)

Oma napa... Nyt on sitten kaikenmaailman lääkitykset... Menkkoja odotellessa ja sitten asentamaan sitä hormoonikierrukkaa...

Kyllä tämä tästä alkaa iloksi muuttumaan vielä kun sais esikoisen tottelemaan että aamusin syödään puuro vaikka se olisi kuinka ällöttävää/pahaa!!! Hoidossa syö jopa 2 lautasellista!

Aikansa kun taistelee aamusin sen puuron kanssa lopputulos on aina sama. Puurot pitkin keittiötä mukulaa myöden. Ja mun hermot ovat tuhoutuneet. En voi uskoa kuinka se pinna palaakaan niin hemmetin äkkiä! Ja sitten tulee pelastava isi ja antaa leivän! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

Eihän se ikinä kotona sitten syökkään puuroa kun vanhemmat eivät ole samaa mieltä edes aamupuurosta!!!

Kyl tää alkaa olla finaalis. Mä en jaksa enää " kouluttaa" tota miestä. Hoitakoon sitten asiat esikoisen kanssa miten tykkää mut turha mulle tulla ruikuttaa kun neiti syö vaan nakkeja leipää kurkkua viinirypäleitä sun muuta sontaa!! Saakoot mennä neuvolaan asti selittämään miten asiat on. Kuuntelis sitten siellä syytöksiä että paino laskusuunnassa ja kehitys olematonta. Mä sentään yritän saada sitä syömään kunnes mies tulee paikalle lässyttää ja antamaan lohtuleipää kun äiti on ilkeä ja syöttää aamupuuroa!!! :kieh: :kieh: :kieh:

No niin nyt tuli taas tuutin täydeltä tätä meidän perheonnea!!! :'( :'( :'(

Pinnasängystä sen verran että neidillä käytössä kyllä ei vaan jostain syystä nuku kokonaisia öitä! Huutaa ja kiljuu 2.30 eteenpäin ja mies roudaa neidin sänkyymme ja sit neiti aloittaa äidin karkotus rallin ja aamulla herään runnottuna sohvalta! Siitä neuvolassa avauduin kun mies oli mukana ni ne sano miehelle ettei sitä saa sieltä kantaa muuten se ei ikinä nuku omassa sängyssä. Olis taas kuunnellu mua mut ei ku neuvolantäti on aina oikeessa. PRKL!!! |O |O |O

Lahjoitetaan MIES!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Niisku, se tais olla Helmis, kuka 3kybiä vietteli, mutta voihan Hilusta etukäteen onnitella :whistle: ;) :LOL:

Mut miksi se puuro sitten pitää syödä? :ashamed: Eikö voi syödä leipää, jos se kerran uppoaa? Minusta turhaa huudattaa, jos ei syö niin ei syö. Meilläkään ei syö.
Meillä menee aamulla maissivelli pullosta ja sen päälle leipää yms, puuroa en o tuputtanu vuoteen aamuisin =)

Anna miehen hoitaa asiat omalla tavallaan, ehkä jossain vaiheessa löytyy sellanen kultainne keskitie :hug: Ainakin se yrittää!!!!!!!! =) :flower: Monella kun ei tee edes sitä.
Meillä on monessa asiassa miehen kanssa "sukset ristissä", mut oon oppinu suodattamaan juttuja...mies tekee tän näin ja minä noin...so what...lopputulos suunilleen sama =)

Tsemppiä :hug: :hug: :hug:
 
Kengistä oli puhetta:
Ostin toissapäivänä K-Kengästä Viking goretexit tarjouksesta 49,90? (norm. 69,90?). Mutta ainakin täällä meillä se tarjous loppu eilen. Siinä olikin miettimistä minkä kokoiset otetaan. Ensim otin 22, mutta hetken harkittuani niin kävin vaihtamaan 23 kun niiden käyttöönottoa pitää kuitenkin odottaa :D Toiset varmaan pitää hankkia. Kaapissa on kylläkin vanhat 22 KUomat että ne varmaan menee sitten ens alkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mut miksi se puuro sitten pitää syödä? :ashamed: Eikö voi syödä leipää, jos se kerran uppoaa? Minusta turhaa huudattaa, jos ei syö niin ei syö. Meilläkään ei syö.
Meillä menee aamulla maissivelli pullosta ja sen päälle leipää yms, puuroa en o tuputtanu vuoteen aamuisin =)
Kiitos Niiskulle etukäteisonnitteluista :D vaikka on mulla vielä kaksi kuukautta ja viikko armonaikaa jäljellä kolmeenkymppiin. :xmas:

Mä oon tässä samaa mieltä kuin Jahve, että jos se puuro ei maistu, niin miksi tuputtaa... :/ Ruokailu muuttuu vaan tuputtamisella valtataisteluksi ja tulee ihan turhaa ja ylimääräistä vääntämistä, kun sitä vääntöä näiden lasten kanssa riittää muutenkin-tämän olen itse kantapään kautta oppinut.

Ei meilläkään lapset syö puuroa kuin joskus harvoin kun tehdään manna- tai riisipuuroa, enkä ole koskaan tajunnut, miksi puuro muka on niin erinomaista ruokaa. :ashamed: Meillä on molemmat lapset vähän yli vuoden ikäisenä kieltäytyneet syömästä puuroa, esikoisen kohdalla tajusin luovuttaa vasta siinä vaiheessa kun hirveän väännön jälkeen sai yhden tai kaksi lusikallista menemään, neidin kohdalla olin jo viisaampi.

Ja meidän lapset syö siis aamu- ja iltapalalla vaihdellen ruis- ja vaaleaa leipää, muroja, mysliä, jukurttia, hedelmäsosetta, erilaisia hedelmiä ja vihanneksia, leikkelettä, juustoa, kananmunaa...Paljon monipuolisemmin nuo mun mielestä syö, kuin jos söisivät lautasellisen puuroa ja ovat tähän asti noilla eväillä hyvin saaneet vatsansa täyteen. =)

Mut Niiskulle :hug: kyllä se vielä siitä iloksi muuttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kohta pitäs alkaa tekee lähtöä...meinasin jos pyykit viel korjais pois :p
Lähden pariksi tuntia seisomaan jäähalliin, jäähyboksiin :D Toivotaan että ei olis kovin työteliäs kaksituntinen ;)
Uus titteli, jäähyboksin vartija. :D
:D
Pitää vissiin ottaa tästä joka viikonloppunen traditio :p No, onhan se kivaa vaihtelua =) Peliä menisin kattoon muutenki...
 
Hei, ostaako kaikki kahdet kengät lapselle talveks? Maaseudun ymmärrän, että hangessa on Kuomat kelpoisat, mutta entäs kaupunkilaiset? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos! :) Mä olin nimittäin ajatellut, että yhdet talvikengät ja lämpökumpparit olis riittävät. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hei, ostaako kaikki kahdet kengät lapselle talveks? Maaseudun ymmärrän, että hangessa on Kuomat kelpoisat, mutta entäs kaupunkilaiset? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos! :) Mä olin nimittäin ajatellut, että yhdet talvikengät ja lämpökumpparit olis riittävät. :/
En tiiä kumpaan kastiin kuulutaan :LOL: :LOL:
Mut eiköhän myö yksillä mennä...autoillessa/kaupoilla voi pitää vk-kenkiäkin jne...hätävarana sitten nuo hieman liian isot =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hei, ostaako kaikki kahdet kengät lapselle talveks? Maaseudun ymmärrän, että hangessa on Kuomat kelpoisat, mutta entäs kaupunkilaiset? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos! :) Mä olin nimittäin ajatellut, että yhdet talvikengät ja lämpökumpparit olis riittävät. :/
En tiiä kumpaan kastiin kuulutaan :LOL: :LOL:
Mut eiköhän myö yksillä mennä...autoillessa/kaupoilla voi pitää vk-kenkiäkin jne...hätävarana sitten nuo hieman liian isot =)
Me kyllä ostetaan tosiaan kahdet kengät, goret ja sit jotkut toiset. Taikka neidillehän on toisiksi kengiksi pojan vanhat talvigoret, kelpaavat kun ovat unisexiä :xmas: mut pojalle on sit hommattava toiset. Mut meille ei vastaavasti tule lämpökumppareita, paitsi mummilaan hommataan nyt syksyksi semmoset. Ja noita vk-goreja kyllä varmaan just leudommilla keleillä kauppa- ja kyläreissuilla pidetään kans.

Mä tykkään että saavat kengät välillä "hengittää" kun voi pistää jalkaan toiset ja säilyväthän ne siistimpinä kun on kahdet kuin jos koko talven kulkisi yhdillä kengillä-meillä kuitenkin pojan kengät kiertää neidille kakkoskengiksi jos vaan löytää unisexiä ja kelvollisessa kunnossa ovat, niin tulee rahallekin vastinetta enempi kun käyttäjiä useampi. Ja jos likaantuvat niin että tarvii vähän pesasta, niin on toiset siksi aikaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hei, ostaako kaikki kahdet kengät lapselle talveks? Maaseudun ymmärrän, että hangessa on Kuomat kelpoisat, mutta entäs kaupunkilaiset? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos! :) Mä olin nimittäin ajatellut, että yhdet talvikengät ja lämpökumpparit olis riittävät. :/
En tiiä kumpaan kastiin kuulutaan :LOL: :LOL:
Mut eiköhän myö yksillä mennä...autoillessa/kaupoilla voi pitää vk-kenkiäkin jne...hätävarana sitten nuo hieman liian isot =)
Me kyllä ostetaan tosiaan kahdet kengät, goret ja sit jotkut toiset. Taikka neidillehän on toisiksi kengiksi pojan vanhat talvigoret, kelpaavat kun ovat unisexiä :xmas: mut pojalle on sit hommattava toiset. Mut meille ei vastaavasti tule lämpökumppareita, paitsi mummilaan hommataan nyt syksyksi semmoset. Ja noita vk-goreja kyllä varmaan just leudommilla keleillä kauppa- ja kyläreissuilla pidetään kans.

Mä tykkään että saavat kengät välillä "hengittää" kun voi pistää jalkaan toiset ja säilyväthän ne siistimpinä kun on kahdet kuin jos koko talven kulkisi yhdillä kengillä-meillä kuitenkin pojan kengät kiertää neidille kakkoskengiksi jos vaan löytää unisexiä ja kelvollisessa kunnossa ovat, niin tulee rahallekin vastinetta enempi kun käyttäjiä useampi. Ja jos likaantuvat niin että tarvii vähän pesasta, niin on toiset siksi aikaa.
Juu, kyllä meilläkin on noita kauppailukenkiä, hmmm, aikas paljonkin. :whistle: Mutta tarkoitin nyt sit lähinnä ihan ulkoilua varten. Ja tietenkin säilyvät parempina, jos ei ole niin paljon käyttöä. No, mä luulen, että me ei osteta toisia ulkoilukenkiä. :/

 
Juu, kyllä meilläkin on noita kauppailukenkiä, hmmm, aikas paljonkin. :whistle: Mutta tarkoitin nyt sit lähinnä ihan ulkoilua varten. Ja tietenkin säilyvät parempina, jos ei ole niin paljon käyttöä. No, mä luulen, että me ei osteta toisia ulkoilukenkiä. :/

[/quote]

Ihan ulkoilua varten meille nuo kahdet kengät lapsille tulee. =) Mut ajaahan ne lämpökumpparitkin ihan saman asian.

 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Nukkuuko kenenkään helmi vielä ulkona päikkäreitä?

Meillä nyt opetellaan sisällä nukkumista, koska ei tahdo poitsu enää rattaisiin mahtua (muuten saisikin mun puolesta nukkua ulkona vaikka armeijaan lähtöön asti). Tänään tosin nukkui taas ulkona, kun oli iskän kanssa kahden päivällä ja se oli helppo ratkaisu iskälle.
Mä laitan tän nyt uudestaan, ku kukaan ei o vastannu.... :whistle: :/
 
Olipas kiva ilta perheen parissa. :heart: Käytiin ulkoilemassa ja syöttämässä vähän sorsia kun oli niin kiva ilma-poikakin sai ekaa kertaa ison pyörän alleen ilman appareita ja hienosti sillä ajeli, oikeastaan vielä paremmin mitä pienellä pyörällä. Sain itsekin hien kunnolla pintaan ja reidet hapoille kun juoksin (tai yritin juosta :xmas: ) pojan rinnalla. Ihan vielä ei kuitenkaan uskalla laskea poitsua ajelemaan itekseen kun välillä joutuu muistuttelemaan että reunaan ajamaan...

Poika oli tänä aamuna varsin ihana. :heart: Oli herännyt ihan hiljaksiin, enkä ollut kuullut, ja tuli sit vähän heräämisensä jälkeen herättämään mut. No mä menen keittiöön ja katon että täh, täällähän on kaikki aamupalatarpeet keittiön tasolla valmiina. Kysyin sit pojalta että miten nää täällä on, niin vastasi että "laitoin ne valmiiksi että äiti saa laittaa meille aamupalaa". :heart: :heart: Oli ottanut jääkaapista mehun, jukurtin, juuston, maidon, margariinin ja viinirypäleet, kaapista leivän ja itselleen ja siskolleen lautaset ja mukit ja laittanut kaikki nätisti vierekkäin =) tuolin oli kuulemma tarvinnut että kaiken sai. Mä olin ihan myyty ja tuli tippakin linssiin että miten toinen jo osaa ja ymmärtää, vaikka pieni lopunperin vielä onkin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Olipas kiva ilta perheen parissa. :heart: Käytiin ulkoilemassa ja syöttämässä vähän sorsia kun oli niin kiva ilma-poikakin sai ekaa kertaa ison pyörän alleen ilman appareita ja hienosti sillä ajeli, oikeastaan vielä paremmin mitä pienellä pyörällä. Sain itsekin hien kunnolla pintaan ja reidet hapoille kun juoksin (tai yritin juosta :xmas: ) pojan rinnalla. Ihan vielä ei kuitenkaan uskalla laskea poitsua ajelemaan itekseen kun välillä joutuu muistuttelemaan että reunaan ajamaan...

Poika oli tänä aamuna varsin ihana. :heart: Oli herännyt ihan hiljaksiin, enkä ollut kuullut, ja tuli sit vähän heräämisensä jälkeen herättämään mut. No mä menen keittiöön ja katon että täh, täällähän on kaikki aamupalatarpeet keittiön tasolla valmiina. Kysyin sit pojalta että miten nää täällä on, niin vastasi että "laitoin ne valmiiksi että äiti saa laittaa meille aamupalaa". :heart: :heart: Oli ottanut jääkaapista mehun, jukurtin, juuston, maidon, margariinin ja viinirypäleet, kaapista leivän ja itselleen ja siskolleen lautaset ja mukit ja laittanut kaikki nätisti vierekkäin =) tuolin oli kuulemma tarvinnut että kaiken sai. Mä olin ihan myyty ja tuli tippakin linssiin että miten toinen jo osaa ja ymmärtää, vaikka pieni lopunperin vielä onkin. :heart:
:heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Nukkuuko kenenkään helmi vielä ulkona päikkäreitä?

Meillä nyt opetellaan sisällä nukkumista, koska ei tahdo poitsu enää rattaisiin mahtua (muuten saisikin mun puolesta nukkua ulkona vaikka armeijaan lähtöön asti). Tänään tosin nukkui taas ulkona, kun oli iskän kanssa kahden päivällä ja se oli helppo ratkaisu iskälle.
Mä laitan tän nyt uudestaan, ku kukaan ei o vastannu.... :whistle: :/
Mä vastaan, vaikkei neiti enää ulkona nukukaan. =) Tytyhän siirtyi kesällä sisälle nukkumaan, kun ei enää kunnolla rattaisiin mahtunut. Mietitytti kyllä että mitähän tästäkin tulee, kun isompi harvemmin ihan nukkuu vaikka huilaa muuten, mut helpostihan se meni. Neiti tosin nukkuu meidän sängyssä päikkärit että poika saa sen aikaa huilata ja leikkiä lastenhuoneessa-mut yllättävän vähällä pelaamisella alkoi nukkua sisällä, nyt senkun vie vaan ja sinne jää. Yöunille jäämisen kanssa on sen sijaan ollut viime aikoinan vääntöä senkin edestä... :whistle:
 

Yhteistyössä