Helmet 2008 ***syksy 2009***

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mä löysin tänään kirppikseltä TOSI hyväkuntoiset Vikingin talvigoret hintaan 20?! *tuulettaa innoissaan* :p =)
:flower: :flower: Näitä löytöjä sattuu välillä kohdalle. =) Mä oon kahtena edellisenä syksynä löytänyt alekorista melkein puoli-ilmaiset Vikingin talvigoret, ensin pojalle ja viime syksynä neidille-nyt ei vaan ole silmiin talvikenkiä alekoreissa sattunut, sandaaleja ja lenkkareita vaan... :whistle:

 
Hitsi vieköön, oisko ideoita, miten saisin pojalla pysymään peiton päällä öisin??? :/ Potkii sen aina pois ja sitten kähjää aamuyön sängyssään ja on luultavasti viluissaan. Oon nyt muutamana yönä ottanut pojan peiton oman peittoni alle "lämmitykseen" ja laittanut sen sitten pojan päälle. Siten yleensä rauhoittuu ja nukkuu kunnolla jonkun aikaa, kunnes....sama homma alusta :( Aamuisin saan yleensä unia pidennettyä tällä peitonlämmityskikalla, muuten heräisi aikaisemmin. Täytyy varmaan alkaa käyttää kahta peittoa, ni toinen voi olla aina lämmityksessä ja sitten vaan vaihtaa niitä pitkin yötä :D Unipussi oli pienempänä hyvä ratkaisu, mut ei nyt enää.
 
verkkis, moi :)

Meillä ei olla oikeastaan koskaan nukuttu ulkona päiksyjä. Paitsi joskus ihan pikkuisena ja tietty lenkkeillessä. Hattara nukkuu melkeinpä aina viekussa päiksyt. On ihanaa ittekkin viikonloppuisin huilata vähän keskellä päivää. Yleensä luen siinä vieressä ja otan pikkutirsat.

Meilläkään ei pidetä peittoa päällä. Unipussissa ei ole koskaan viihtynyt. Aiemmin peittohomma hoitui siten, kun nukkui meidän välissä ja meidän peittojen alla. Nykyisin ei auta muu kuin laittaa pitkää päälle yöksi. Laitan aina peiton kyllä lapselle, kun on nukahtanut, mutta aamulla herää ilman peittoa. :) No, meillä peitottomuus ei ole vaikuttanut uniin.
 
Meillä poitsu nukkuu nykyään päikkärit sisätiloissa, ei vaan rauhoitu rattaisiin enää. Taitaa ulkona olla niin paljon mielenkiintoista katseltavaa.

Öisin poika myös potkii peiton pois, mutta oon pukenut sitten kokoyökkäreitä päälle juuri tämän vuoksi. =) Aamulla mielellään tulee äipän peiton alle lämmittelemään :heart:
 
Mä löysin kaverilta saadut Vikingin talvigoret alakerran muovikassista. Kokoa 26, varmaankin vielä iso tälle talvelle vai??? :xmas:

Mitä mieltä olette käytetyistä kengistä noin yleensä lapsilla? Pojalla viime talvena pidin isosiskon 22 numeron Kuomia, mut käyttö on ollut niin vähäistä. Kuulemma Kuomia ja kumisaappaita voi kierrätää, mutta muita neuvolalääkäri ei suositellut pidettäväksi :xmas: . Mites nuo saadut goret? :xmas: Kyllä mä putkikuomat kuitenkin hommaan ns. ykköskengiksi :D.
 
Iltoja.

Kiva kuulla että ei muillakaan se puuro mene... mä olen koko ajan potenut huonoa äitileimaa ku olen luullu et kaikkien muiden lapset syö kiltisti puuronsa mukisematta.

Huoh.. ehkä en olekkaan sitten niin ilkeä/huono... :saint: :D :LOL:

Noh kyllä tämä tästä...

Ilta on mennyt rattoisasti mykkäkoulua viettäen! Mies kun tuo sen " leivän" pöytään niin mulla ei ole osaa eikä arpaa sanella mihin sitä rahaa olis menossa. Hän hoitaa vaan asumiskustannukset ja omat jutut! Minä käyn kaupassa ja maksan lääkärit ja kaikki omat laskut... Ni millä hän ne mun luulee maksavan... Ei se raha mullakaan puussa kasva... minimi äippärahaakin vaan saan... Rahasta siis väännämme.. Uhkasin mennä töihin ja koko palkan nostan seteleiks ja pyyhin karvasen perseeni niillä. Sihen mies vaan tokasi et niin mä nytkin mukamas teen... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Noh pitäkööt säälittävät roposet... ei kiinnosta... :LOL: :LOL: :LOL:

No mä arvasin et onnittelin väärää henkilöä... olis taas pitänyt illalla vasta tulla niin olis rauhassa saanut lukea kirjoituksia... :D Mut onnee nyt kuitenkin molemmille... Jo täyttäneelle ja kohta täyttävälle... ne on vaan numeroita... ;)
 
Mulla oli tänään jännittävä ilta lasten kanssa. Ukko oli jurttia nostamassa. Esikko tuli sanomaan mulle: "Äiti, mulla on helmi korvassa" :eek:

Hain taskulampun ja totesin että joo-o aito hama-helmikorvahan tässä näkyy. Aluksi neito pelästyi kovasti ja heittäytyi hysteeriseksi. Yritin rauhoitella ja sanoin että mene sohvalle istumaan, äiti miettii miten se saadaan pois.

Hain tulitikun ja veitsellä sitä kavensin pienemmäksi. Onneksi helmi oli korvassa vähän poikittain niin ei ollut pelkoa tärykalvon poksahtamisesta... Saatiin se kalastettua pois! :D

Tää on tätä kotiäidin jännittävää arkea! |O =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mitä mieltä olette käytetyistä kengistä noin yleensä lapsilla? Pojalla viime talvena pidin isosiskon 22 numeron Kuomia, mut käyttö on ollut niin vähäistä. Kuulemma Kuomia ja kumisaappaita voi kierrätää, mutta muita neuvolalääkäri ei suositellut pidettäväksi :xmas: . Mites nuo saadut goret? :xmas: Kyllä mä putkikuomat kuitenkin hommaan ns. ykköskengiksi :D.
Mä oon aika tarkka pojan kengistä, johtuen omista jalkaongelmista, jotka johtuvat liian suurista kengistä lapsena :/ Eli mieluiten ostan uusia kenkiä ja asiantuntevalta kauppiaalta. Mutta nämä kirpparikengät, jotka tänään ostin, ovat selkeästi erittäin vähän käytetyt ja ajattelin, että niillä varmaan ainakin osa talvea menis. Ja oli meillä kesällä "kotipihasandaaleina" yhdet kaverilta saadut kengät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mulla oli tänään jännittävä ilta lasten kanssa. Ukko oli jurttia nostamassa. Esikko tuli sanomaan mulle: "Äiti, mulla on helmi korvassa" :eek:

Hain taskulampun ja totesin että joo-o aito hama-helmikorvahan tässä näkyy. Aluksi neito pelästyi kovasti ja heittäytyi hysteeriseksi. Yritin rauhoitella ja sanoin että mene sohvalle istumaan, äiti miettii miten se saadaan pois.

Hain tulitikun ja veitsellä sitä kavensin pienemmäksi. Onneksi helmi oli korvassa vähän poikittain niin ei ollut pelkoa tärykalvon poksahtamisesta... Saatiin se kalastettua pois! :D

Tää on tätä kotiäidin jännittävää arkea! |O =)
HUH!!! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on tolla #3 ollu kuulapyssyn kuula korvassa |O :LOL:
Piti ihan ensiavussa käydä poistaan..imivät sen pois :headwall: :LOL:
Mä kysyin tuolta esikolta että miksi sä sen korvaan laitoit. Sanoi että kun korvaa kutitti. :LOL:

Tämän jälkeen kysyin että onko toisessa korvassakin. Tyttö sanoi että JOO, kysyin uudestaan että laitoitko tähänkin korvaan helmen...tyttö sanoi EN. Yritin katsoa lampulla mutta en nähnyt. Kysyin vielä kerran ja neito sanoi että JOO. Sitten kiukkuisena tuhahti mulle että EN LAITTANUT, YHDEN VAAN LAITOIN TÄHÄN KORVAAN (näytti korvaa josta helmi jo otettiin). Ota nyt sitten selvää noista mukuloista! |O :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on tolla #3 ollu kuulapyssyn kuula korvassa |O :LOL:
Piti ihan ensiavussa käydä poistaan..imivät sen pois :headwall: :LOL:
Mä kysyin tuolta esikolta että miksi sä sen korvaan laitoit. Sanoi että kun korvaa kutitti. :LOL:

Tämän jälkeen kysyin että onko toisessa korvassakin. Tyttö sanoi että JOO, kysyin uudestaan että laitoitko tähänkin korvaan helmen...tyttö sanoi EN. Yritin katsoa lampulla mutta en nähnyt. Kysyin vielä kerran ja neito sanoi että JOO. Sitten kiukkuisena tuhahti mulle että EN LAITTANUT, YHDEN VAAN LAITOIN TÄHÄN KORVAAN (näytti korvaa josta helmi jo otettiin). Ota nyt sitten selvää noista mukuloista! |O :xmas:
:LOL: :LOL: Sie et vaan ymmärtäny :LOL: :p
Meillä kaveri oli tolle laittanu kuulemma mut sitä ei koskaan keksitty/saatu selville, että miksi :whistle: :LOL:
 

Yhteistyössä