Helmet 2008 ***syksy 2009***

huomenta...

isukki on aamurutiineihin niin kangistunut että... neidillä alkoi 2vko syysloma hoidosta niin eikös meidän isukki ollut pukenut neidin täysiin pukineisiin... onneksi heräsin ja tajusin unenpöpperössä kertoa että neidillä on loma... :LOL: :LOL: :LOL: Oli tämä isukin tiedossa myös... mutta jotenkin oli päässyt unohtumaan. :D

Mitäs te teette päivisin helmien kanssa...
mulla jotenkin noi ideat hakusessa. Nyt neiti piirtää kiltisti paperille, mutta se on vaan hetken hupi ja sitten siirrytään piirtämään pöytää ja seiniä |O


2 yötä mennyt jo ilman huutoja... ollaan miekkosen kanssa saatu univelkoja hiukan nukuttu pois. Ja eilen vetäsin 4 ½ tunnin päikkärit...
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Nukkuuko kenenkään helmi vielä ulkona päikkäreitä?

Meillä nyt opetellaan sisällä nukkumista, koska ei tahdo poitsu enää rattaisiin mahtua (muuten saisikin mun puolesta nukkua ulkona vaikka armeijaan lähtöön asti). Tänään tosin nukkui taas ulkona, kun oli iskän kanssa kahden päivällä ja se oli helppo ratkaisu iskälle.
Mä laitan tän nyt uudestaan, ku kukaan ei o vastannu.... :whistle: :/
Meillä nukkuu :wave: ja sisälle siirrytään sitten jos/kun on ihan pakko. Vaunut jäi pieniksi jo jokin aika sitten ja hommattiin ulkonukkumiseen Peg Perego -matkarattaat, kävin lastentarvikeliikkeessä sovittelemassa poikaa useampiin matkarattaisiin niin nuo oli ainoat mihin mahtui makuulleen. :D Mahtuu kyllä vielä jonkin aikaa, toivottavasti siihen asti että jää päiksyt pois muutenkin. :whistle:
 
Käytetyistä kengistä... mä olen pojalla pitänyt vähän huonolla omallatunnolla :ashamed: itse jalkavaivaisena. Lähinnä kyllä esikoiselle uutena ostettuja kenkiä mitkä on aika vähän käytettyjä. Mutta kuulemma käytetty laadukas kenkä on parempi ratkaisu kuin uusi huono, joten siihen vedoten. :saint:

Kumpparit ja kuomat ainakin siirtyy käytettyinä pojalle, ja kyllä nuo Vikingin goretkin jos on sitten vielä tytön jäljiltä siinä kunnossa. Lenkkarit ja sandaalit ostan varmaan uutena tästä eteenpäin, ne on kovemmalla kulutuksella.
 
Nukkumisesta...

Meillä neiti ei ikinä oppinut vaunuihin... tai no olin laiska enkä viitsinyt lähteä loskaan talsimaan ja muutenkin oli se alku niin hemmetin vaikeaa... Meillä neiti menee pinnikseen ja sinne sammuu. Sama hoidossa.

Poitsu on oppinut vaunuihin kun ei oikein ole saanut noita unenlahjoja.

Meillä siis poitsulla käytössä ollut pienestä asti sisällä vaunut... Nukkuu tälläkin hetkellä niissä.

Sitten on keinutuoli ja poitsulle sillanen sitteri mikä keinuu ja heiluu ja tärrää ja soi ja kaikkea... auttanut suuresti vatsavaivoihin.

Neiti meinas äsken nukahtaa lattialle... sitten nostin hänet syliin ja käytiin syömässä ja nyt hän leikkii huoneessaan... ihan hyvä vaan ni pysyy rytmi. Klo 12 vasta on tottunut päikkäreille menemään.

Jaahas... ja nyt heräs poitsu... joten se siitä omasta ajasta. :whistle:
 
B) Ja kahvilla. Kohta pitäis kyllä alkaa lattianpesuun :D pakko puunata paikat ennenkuin töihin lähtee! :xmas: :LOL:

Kyllä mä ihan hyvällä omallatunnolla olen kierrättänyt pojan kenkiä neidille, enkä kyllä usko, että typykän jalka siitä pilalle menee. Meillä kasvaa molemmilla lapsilla jalka kiitettävää vauhtia eli yksi kenkäpari ei montaa kuukautta ehdi käytössä olla ja ollaan kuitenkin tarkkoja kenkien laadusta ja siitä, millaisia kenkiä näille ostetaan-mies on oppinut diabeteksensa myötä siihen automaattisesti että kengistä ei säästetä ja samaa mieltä olen minäkin. Hyvä ja laadukas kenkä kestää kyllä mun mielestä helposti parin lapsen käytön jalkaa pilaamatta. Olen myös laittanut neidin pieniä kenkiä eteenpäin ja eipä nekään ole paljon uudelle hävinneet kun käyttöaika ollut niin lyhyt-ja kun ei kummallakaan ole jalassa mitään virheasentoja niin voi kierrättääkin, se olis sit asia erikseen jos astunta ei olis normaali.

Kyllä mun mielestä käytettyjä kenkiä paljon enemmän jalkaa pilaa se, että kulkee väärän kokoisissa kengissä, kuten kuulemma on asian laita isolla osalla suomalaislapsista... :/
 
Olikin taas useampi sivu luettavaa, kun olimme viikonlopun poissa. Ja välillä niin korvessa, ettei puhelinkaan toiminut :eek:

Meillä tyttö nukkuu päiväkodissa sisällä, mutta kotona ulkona päikkärit.

Olen kierrättänyt pojan kenkiä tytölle sen, mitä sieltä löytyy tytölle sopivia. Ja Vikingin talvikenkiä olen ostanut sillä mielellä, että menevät sitten tytöllekin. Pienimpiä kokoja löytyi tytölle kirppikseltä esim. useammat sandaalit sen näköisinä, että ei juuri ole jalassa olleet. Nyt kun mennään koossa 21-22, niin ei enää juuri löydy niin hyväkuntoisia, että viitsisi ostaa. Mutta edelleen jos oikein hyviä löytyy, niin uskallan ostaa käytettynäkin. Pojallekin edelleen kokoon 30 asti esim. kaikki juhlakengät on ostettu käytettynä.

Nyt nukkumaan, kun oli sen verran rankka viikonloppureissu, että edelleen väsyttää.
 

Yhteistyössä