Helmet 2008 ***syksy 2009***

Heippa pitkästä aikaa :wave: Hengissä ollaan täälläkin, ja välillä kyllä käyn lueskelemassa juttuja, jos sopiva hetki löytyy :whistle: Eilen oli tytön ristiäiset (nimi julkaistu "kuolleiden?" kerhojen puolella) ja pikkuhiljaa aletaan meilläkin löytää päivärytmiä. Meni pojalla hiukan sekaisin kaikki tytön syntymän jälkeen. Itse olen välillä ollut aika väsy, kun tyttö menee yöunilleen vasta puolen yön jälkeen ja poika nousee kuuden jälkeen. Siinä välissä tietty muutama syöttö ja välillä enemmänkin valvomista. Pääsääntöisesti tyttö kuitenkin nukkuu hyvin =)

Joululahjoista noin puolet on ostettu jo. Kaupoille en viitsi lapsia hirmuisesti raahata, joten koitan mniettiä hankittavat valmiiksi ja piipahtaa sitten yksikseni ne hakemassa. Saa siinä sitä omaa aikaakin samalla sitten. Muuten olen niin huono "ottamaan omaa aikaa" :/

Luulin, että ehdin kirjoitella nyt enemmänkin, mutta kutsu käykin molemmilta. Tyttö karjuu masuvaivoja ja poika huutelee jo ruokaa, vaikka vasta hetki sitten söi välipalaa :whistle: Paremmalla ajalla sitten taas joskus :wave:
 
tääl on piikillä käyty.. pitää vain toivoa ettei mitään isompaa siitä tule. Vähän näytti pisto kohta punottavan ja aristi sitä.. annoin kaikkien sääntöjen ja suositusten vastaisesti yöksi pronaxenia.. nyt ei vain jaksa ajatella et yöllä herää itkemään siks et jalka on kippee. (aattelin vähän ennakoida).
Suositushan on ettei särkylääkettä annettais, muuten ku tarpeeseen ts. jos on kipeä tai nousee kuume.. :ashamed:
Neuvolassa käyty ja kaikki siltä puolin ok. Sain luvan lähteä synnyttään :D No 2vk oon aatellu viel kärvistellä ja sit sanoo poks tänään sit 37+0 :heart:
 
:wave: Pitkästä aikaa, kuten jo naamakirjaan kirjoittelinkin, niin eipä ole tännekään kyennyt, kun olen lauantaista asti sairastanut-oireet täsmää possunuhaan, mutta eipä näistä ilman testausta tiedä onko oikeasti vai ei. Lauantain ja sunnuntain makasin vaan kuumeessa ja muissa oireissa, eilen oli vielä lämpöä ja tänäänkin vielä veto veks-olo ja kurkku kipeä, mut muuten aikalailla kuosissa. Toivon mukaan oli possunuhaa ja on nyt se tauti niin omalta kuin lasten osalta sairastettu, katsotaan nyt tarttuuko tämä mieheen vai ei...

Kiva kuulla harvemmin täällä poikkeavien kuulumisia-käykäähän jatkossakin! =) =)

Sairastamisen lisäksi ei oikeastaan erityistä, neidillä vauhtia piisaa ja käy kuin papupapa, juttua tulee ihan tolkuttomasti, 5-6-sanaiset lauseet alkaa olla arkipäivää. Helpottaa kyllä kun osaa asiansa sanoa, vaikka muuten kyllä selkeästi uhmaikää pukkaa ja ennestään voimakas oma tahto voimistuu jatkuvasti. Saa nähdä koska aletaan käydä tahtojen taistoa suuremmassa mittakaavassa... :xmas:

Joululahjoja ollaan lapsille vähän mietitty, mut ei olla mitään vielä ostettu. Aikuisille ei tosiaan ostetakaan, kun päätettiin kaikkien aikuisten kesken että kokeillaan tänä joulua niin että ostetaan vaan lapsille. Tähän mennessä tämä on kyllä tuntunut hyvältä ja jotenkin joulufiilistäkin tuntuu irtoavan nyt edellisvuosia paremmin kun ei tarvitse miettiä päätään puhki mitä kullekin hommaisi, eikä tarvi sen suuremmin lähteä kauppoihin pyörimään. =)

Oon myös toivonut jouluksi töitä ja toivottavasti niitä onkin. Jouluaattona en kyllä iltavuoroa tee, mut muuten kyllä-anoppi laittaa aattona jouluruuan ja mennään sinne syömään ja illaksi. Myös mun vanhemmat on tulossa hänen luokseen jouluaterialle, lapset on onnellisia kun kaikki isovanhemmat on kasassa ja mukavaahan se on itselleenkin. =) Tammikuussa pidän sitten kaksi viikkoa palkatonta ja joulun lisät sitten vähän kuittaa palkan menetystä. Mennään silloin viideksi päiväksi Himokselle lomailemaan, ollaan jo varattu mökki sieltä.

Juu ja joulukortit jo tilasin ja tulivatkin jo, pitää alkaa kirjottelemaan osoitteita kuoriin kun tästä kunnolla tokenee-oon kerrankin ajoissa! :D
 
Kertokaapas te, jotka teette joulukortteja lastenne valokuvista, että millaisia kuvia olette ottaneet kortteja varten? Meillä viimevuotisissa korteissa potsu makasi nakupellenä lampaantaljalla tonttulakki päässä (kriittiset paikat eivät kuvassa näkyneet :saint: ). Mutta eipä tuollaiset kuvat enää näin ison lapsen kanssa toimi. Eli kaipailisin ideoita, millaisia kuvia ottaisin. Tonttulakin ajattelin kyllä pojalle pistää, tykkään, että kuvat on "jouluisia".
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Kertokaapas te, jotka teette joulukortteja lastenne valokuvista, että millaisia kuvia olette ottaneet kortteja varten? Meillä viimevuotisissa korteissa potsu makasi nakupellenä lampaantaljalla tonttulakki päässä (kriittiset paikat eivät kuvassa näkyneet :saint: ). Mutta eipä tuollaiset kuvat enää näin ison lapsen kanssa toimi. Eli kaipailisin ideoita, millaisia kuvia ottaisin. Tonttulakin ajattelin kyllä pojalle pistää, tykkään, että kuvat on "jouluisia".
Mä otin kuvia pihalla (kun maassa oli vielä lunta). Punaiset pipot olivat päässä lapsilla...tosin ei tonttuhatut, mut väri ainakin jouluinen. Noista ajatelin työstää joulukortin. Tosin teen itse omalla tulostimella. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Kertokaapas te, jotka teette joulukortteja lastenne valokuvista, että millaisia kuvia olette ottaneet kortteja varten? Meillä viimevuotisissa korteissa potsu makasi nakupellenä lampaantaljalla tonttulakki päässä (kriittiset paikat eivät kuvassa näkyneet :saint: ). Mutta eipä tuollaiset kuvat enää näin ison lapsen kanssa toimi. Eli kaipailisin ideoita, millaisia kuvia ottaisin. Tonttulakin ajattelin kyllä pojalle pistää, tykkään, että kuvat on "jouluisia".
Mä laitoin viime vuonna lampaantaljan sohvalle, tytölle jouluisen mekon päälle ja viereen kaikenlaisia joulukoristeita + tietty tonttulakki päähän. Sit vaan napsin tilannekuvia :D
Niistä tuli hauskoja, yhdessäkin kuvassa tyttö repii tonttulakkia pois päästä niin että se on ihan silmillä :LOL:.. Joulukorttiin tuli kaikkiaan kolme eri kuvaa.
Mä en ite lämmennyt nakkikuvista vaikka lapsi ois kuinka vauva, siksi otin ihan tommosia peruskuvia.

Tänä vuonna askartelen ite kortit, jospa sit taas ensi vuonna otan lapsikuvia kun muksujakin on silloin kaksi.

 
viimevuonna otin kuvia jossa neiti makoili varpaatpaljaana tonttumekossa + lakissa taljanpäällä, sekä kuvia joissa istu joulupukin sylissä.
Tänä vuonna otettiin kuva jos neiti punaisissa vaatetissa + tonttulakissa istuu pikkurattorissaan navetassa lehmien ja heinien seassa. Toiveena tosin olis et tämä vauva kerkeis syntyä ennen ku on joulukorttien lähettämisen aika ja saatas lähimmille yhteiskuva. Osan korteista oon värkänny käsin..
 
Kavereilta on tullu aikasemmin mm. sellaisa kortteja, missä
-laps katsoo käsiposkella tonttulakki päässä kynttilää
- laps leipoo pipareita
- lapset istuvat vierekkäin sohvalla
- lapsella on rooliasu päällä (tonttu/enkeli asu)
- laps on tehnyt lumienkelin ja istuu siin lumessa vielä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Juu ja joulukortit jo tilasin ja tulivatkin jo, pitää alkaa kirjottelemaan osoitteita kuoriin kun tästä kunnolla tokenee-oon kerrankin ajoissa! :D
Muista oikeat osoitteet :D :wave: :LOL:
Jokunen kerta vuonna miekka ja kirves kiireapulaisena postissa joulukortteja lajittelemassa on tehnyt tehtävänsä-osoite ja ennenkaikkea postinumero oikein! :D

Me ollaan teetetty kuvakortit jouluksi siitä asti kun esikoinen syntyi. Viime vuonna oli sellainen kuva, missä neiti istui mun vaarin tekemässä kehdossa ja poika siinä vieressä. Kehto oli lisäksi lampaantaljan päällä ja rekvisiittana joulukuusenpalloja. Meinasi tulla tenkkapoo koko kuvan kanssa kun ei tytyä saanut millään pysymään paikoillaan-sit keksittiin, että pistetään neiti kehtoon istumaan niin edes hetken pysyy! :D

Nyt onkin sit ulkona syksyllä otettu kuva, lapset makaa keltasessa vaahteralehtikasassa oransseissa puvuissa-tuli kyllä niin ihana kuva muruista :heart: että ihan pakko oli siitä kortit teettää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Juu ja joulukortit jo tilasin ja tulivatkin jo, pitää alkaa kirjottelemaan osoitteita kuoriin kun tästä kunnolla tokenee-oon kerrankin ajoissa! :D
Muista oikeat osoitteet :D :wave: :LOL:
Jokunen kerta vuonna miekka ja kirves kiireapulaisena postissa joulukortteja lajittelemassa on tehnyt tehtävänsä-osoite ja ennenkaikkea postinumero oikein! :D
Hyvä hyvä :D :D
 
Kuinka nopeasti noi kuvakortit tulee esim. Ifolorilta? Eli ehtiikö vielä vaikkapa viikonloppuna tilata? Vähän jälkijunassa taas näissä asioissa... :whistle: Tuo zukun antama idea kynttilää katsovasta lapsesta on muuten kokeilemisen arvoinen, kiitos siis vinkistä! :flower:

Uii, hilusen joulusuunnitelmat kuulostavat tosi mukavalta! :) Olisi ihanaa, kun saisi kaikki isovanhemmat ja sisarukset viettämään yhteistä joulua! Olemme ajatelleet, että ensi vuonna kun olemme jo uudessa kodissa jouluna, kutsumme kaikki meille. Tulkoon kuka haluaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Kuinka nopeasti noi kuvakortit tulee esim. Ifolorilta? Eli ehtiikö vielä vaikkapa viikonloppuna tilata? Vähän jälkijunassa taas näissä asioissa... :whistle: Tuo zukun antama idea kynttilää katsovasta lapsesta on muuten kokeilemisen arvoinen, kiitos siis vinkistä! :flower:

Uii, hilusen joulusuunnitelmat kuulostavat tosi mukavalta! :) Olisi ihanaa, kun saisi kaikki isovanhemmat ja sisarukset viettämään yhteistä joulua! Olemme ajatelleet, että ensi vuonna kun olemme jo uudessa kodissa jouluna, kutsumme kaikki meille. Tulkoon kuka haluaa. :)
kerkeet oikein hyvin tilata.. pari kolme päivää menee ainaki extrafilmillä.. ja siel voi laittaa tekstitki valmiiksi kortteihin et ei tartte muuta ku postittaa.

Siin kuvassa oli muistaakseni niin et kiven päällä oli kynttilä (ulkona) ja laps katto sitä kynttilää.. kynttilän vieressä oli lasinen sydän astia jossa oli pähkinöitä. Mä voisin kuvitella et ainaki tää meiän vilipertti vois pysyä sen 2sekunttia paikallaan ja vahata sitä kynttilää.. et sais jonkulaisen kuvan otettua.
Ku tässä kerkeen ni laitan tuonne kerhonpuolelle nuita meidän kuvan tekeleitä. Toki siel ei kaikki ole, mut en uskalla tänne yleiselle puolelle niitä laittaa..
no tän ehotelman voin laittaa, ku ei näyt työn naamaa kokonaan

siin on myös meiän vauvan tuleva sänky (mun pikkusisko tosin ihmetteli, et miks vauva pitää laittaa pahvilaatikkoon)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Olemme ajatelleet, että ensi vuonna kun olemme jo uudessa kodissa jouluna, kutsumme kaikki meille. Tulkoon kuka haluaa. :)
Kiitos kutsusta, tullaan mielellämme, jos ei muuta keksitä :D :p
:xmas: :xmas: :xmas: Tänään kävimme valitsemassa osan materiaaleista tulevaan asuntoon: lattiat, kylpyhuoneen kaakelit, keittiön tasot, kaapit ja kaakelit. Myöhemmin valitaan vielä lisää kaapinovia ja keittiökalusteita (hella, jääkaappi jne.).

 
Mulla oli miljoona asiaa, joita on pitänyt kommentoida ja nyt en muista ku muutaman :ashamed:

Päivärytmi on meillä aika samanlainen kuin muillakin. Paitsi nyt se on vähän heittänyt, kun poitsu sairasteli ja se sekoitti rytmejä.

Meillä poitsu oli flunssassa ja mä tietty heti pelästyin, että jos onkin possunuhaa. Tuskin kuitenkaan oli. Yskällä alkoi ja sitten nousi pariksi päiväksi korkea kuume (39-39,8) ja nuhaakin oli. Poju oli kyllä ihan vetämättömissä, ihan hiljainen vaan tai sitten itki. Käytiin influenssapäivystyksessä, jossa paikallinen "lääkäri" tuumasi, että jos se onkin vauvarokkoa! :eek: Ei hyvää päivää! :headwall: No kuume kuitenkin laski, mutta nuha ja yskä jäivät. Nyt on enää nuhaa.

Joululahjat oon ostanut pojulle jo suurimmalta osin. Duploja saa lisää, kaivurin, betoniauton ja roska-auton. Duploilla leikkii varmaan eniten nykyisin. Mummu ostaa Brion junarataa. 6:n palan palapelejä oon yrittänyt tuloksetta metsästää :( Meillä on yksi sellainen, jonka ostin kirppikseltä ja siinä on sopivasti haastetta. Sitä poju tekee mielellään, tarvitsee vielä vähän apua, mutta aika kivasti osaa paloja yhdistellä.

Kiitos joulukorttikuvavinkeistä! =) Toi zukun kuva tuolta navetasta on tosi suloinen!
Tänään yritimme kuvia ottaa, mutta eipä siitä mitään tullut. Oli paljon helpompaa viime vuonna kuvata vauvaa kuin nyt yrittää saada tuota pikkutonttua pysymään edes sekunnin paikallaan :headwall: No, huomenna uusi yritys!

Ievan kodinlaittosuunnitelmat kuulostavat kivoilta! =)

Meillä on muuten poju luultavasti alkanut pelkäämään pimeää. Kipeänä ollessaan yöt meni suurimmaksi osaksi valvoessa ja yölampussa piti olla valo, että näki toista hoitaa. Nykyisin alkaa heti kitinä, jos lampun sammuttaa. Ja päikkäreiltä herää usein itkien eikä rauhoitu ennenkuin on joko verhoa avattu tai valo lampussa.

Nyt en muista muuta, jatkan kun muisti taas pelaa :wave: Mukavaa viikonlopun jatkoa!
 

Yhteistyössä