***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

käytiin hakkeen laatat ja neitin päikkäreitten aikana sain saunan villotettua, nyt ootellaan iltapäikkäreitä, ni saahaan laitettua tinapaperi ja pääsevät pikkuhiljaa paneloimaan.
Illalla oli naapurin serkut lapsenlikkana (tai soittivat 8 ja 9v tytöt et saavatko tulla A:n tykö...:D) leikkivät pihalla, ni mä sain maalattua yhen seinän!
Pikkukavereista meil on kummanki sisaruksilla aika lailla samanikäisiä lapsia! Mun kaks pikkusiskoa saa nyt elokuussa ja isännän sisaruksille syntyy kans 3:lle vauva tän vuoden aikana!
Neiti on ihan tohkeissaan, kun on elämää ympärillä...kotona on tylsääää.. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
nipsuli se osaa tehä pissan käskystä...opetettiin se jo ihan pienenä.mut ei tee enää :/
Sit tuota opittua taitoo pitä vahvistaa, kylä se siittä, kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa siinä kyllä välillä tarttetaan..Mullakin usein tän sirkuksen kanssa meina lähtä järki kun kolme varjoo seuraa mihin tahansa meen, ja suurin niistä on se joka ihan varmaan väistää just samaan suuntan kun mä eli yhteentörmäys ihan väkisin tuloo |O |O . Pistänkin ne yleens' päiväks pihalle, tai sit seillen et toi vanhin on mun kaa sisällä :wave:
 
oottako miettiny, nyt ku helmet alkaa liikkumaan enempi et järkkäättekö kodin siten, että lapsi saa touhuta "vapaasti".
Meil koti on jo valmiiksi pitkälle sellanen, että meil ei ole esim. myrkyllisiä kasveja ja saa aika vapaasti touhuta, mutta esim. en ala nostelemaan lattialla olevia kukkia. Mutta esim. roskiskaapin, ja muoviastiakaapin oven ajattelin laittaa suosiolla säppiin. Niin ja pianohuoneen oveen ajateltiin laittaa haka tarvittaessa, koska siellä meijän kirjahylly (jossa mm.lasiovet ja radio matalalla) + työhuoneen ovi lukkoon (paljon paperikansioita jne.)
 
Päiviä! :wave:

Pikkukavereita löytyy kyllä lähipiiristä useampikin suht samanikäinen ja osa kavereista vielä omaansa odottaa syntyväksi. Kaikille vaan tuntuu syntyvän poikia :D hyvällä ystävällä on kyllä muutamaa kuukautta vanhempi tyttö ja kovin ovat neidit toisistaan kiinnostuneita!

Mietin ennen tuota esikoista, että mitään tavaroita en kyllä nostele esim.tasoilta ylös...No, käytäntö sitten opetti sen verran tehokkaasti tuon loputtoman vilkkaan, energisen ja uteliaan pojan kanssa, että tultiin siihen lopputulokseen miehen kanssa että helpommalla päästään kun nostetaan sellaiset tavarat tavoittamattomiin joiden ei tarvitse joutua lapsen käteen. Pojan kanssa kun oli ihan se ja sama miten tiukasti ja useasti kielsi, kun ei mennyt perille niin ei mennyt, ainoa mikä meni oli omat hermot kun koko ajan sai miettiä minkä kukan ja kaapin tonkii seuraavaksi. :kieh: :D Tytyn kanssa katsellaan vielä tilannetta :D ja sitä miten hyvin kiellot menee perille-jos tarve vaatii niin tavarat nostetaan kyllä ylös nytkin. Neiti vetää kyllä nyt jo melkoista haipakkaa kontaten pitkin kämppää ja tutkii kyllä joka asian sähköjohdoista kengänpohjiin-täytyy muutenkin seurata suht tarkkaan ettei isoveljenkään jäljiltä jää mitään suuhun joutuvaa pikkusälää lattioille... :whistle:
 
Tontit on kaupungin vuokratontteja. Ymmärrän ton kriteerin siks, koska kun tontit kaupungissa maksaa 50000 vähintään, niin on hyvä, että vuokratontteihin annetaan mahd. lapsiperheille, joilla on varmasti muutenkin tiukkaa (usein). Mutta ymmärrän myös, että on perheitä, joilla on tiukkaa ilman lapsiakin, eikä ole mahd. maksaa hirveitä summia tonteista.

Me saatiin se libero-lahja: liikennekirja ja sängyn reunaan kuvajutska... :|
 
Olikohan meillä tossa paketissa niitä Natusanin puhdistuspyyhkeitä.. Jossain paketissa oli ja kokeilin niitä ja meillä tuli pylly ihan kirkuvan punaseks :/ Eiks Natusanin pitäis olla näitä kaikkein ihoystävällisimpiä, tai näin mä oon käsittäny että pitäis olla..
 
Minä myös ennen esikoista ajattelin että en nostele tavaroita ylös vaan tytön on opittava tottelemaan. No toisin kävi. :headwall: Todettiin että päästään vähemmällä hermojen kiristelyllä kun vähän muokataan kämppää vaarattomammaksi. Eihän siinä loppujen lopuksi ole kyse kuin muutamasta kuukaudesta kun on se pahin kohellusikä, sitten on jo ihan turha mitään mihinkään nostellakaan kun tuo apina pääsee halutessaan vaikka katonrajaan. Keittiön yläkaapeista hakee salaa keksejä itselleen ja yhden kielletyn saippuapullon nouti omin luvin vessan peilikaapin päältä eilen. Muun muassa, tyttö kyllä keksii keinot kun jotain haluaa... tavaroiden nostelu ja piilotteleminen toimi ehkä noin vuoden verran. Peli on menettty kun nämä helmikset hoksaavat hakea jakkaran. :p

Pikkukavereista, yksi löytyy ja toisen pitäisi syntyä lähipäivinä... *jännää*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Olikohan meillä tossa paketissa niitä Natusanin puhdistuspyyhkeitä.. Jossain paketissa oli ja kokeilin niitä ja meillä tuli pylly ihan kirkuvan punaseks :/ Eiks Natusanin pitäis olla näitä kaikkein ihoystävällisimpiä, tai näin mä oon käsittäny että pitäis olla..
Mikä sopii yhdelle, mikä toiselle... tytöllä kävi samalla tavalla Dailyn puhdistuspyyhkeiden kanssa mutta Natusan sopi. =)
 
Mitenkä tuo Liberopaketti, mulle tuli sähköpostiin viesti ehkä viikko sitten että postissa pitäisi tulla lappu minkä kanssa sen voi hakea... koskahan sitä lappua voi odotella saapuvaksi? Pelkään että ne näytevaipat on jo valmiiksi pieniä, meillä siirrytään kohta Pamperssin Active Fiteissä kokoon 5. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mitenkä tuo Liberopaketti, mulle tuli sähköpostiin viesti ehkä viikko sitten että postissa pitäisi tulla lappu minkä kanssa sen voi hakea... koskahan sitä lappua voi odotella saapuvaksi? Pelkään että ne näytevaipat on jo valmiiksi pieniä, meillä siirrytään kohta Pamperssin Active Fiteissä kokoon 5. :/
7-11 kg housuvaippa oli meillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me saatiin se libero-lahja: liikennekirja ja sängyn reunaan kuvajutska... :|
Oliko muuta mukana? :wave:
Up&go vaippanäyte-paketti, libresse-paketti, kertis ruokalappuja ja minimini pullo natusan kylpysaippuaa.
Meiltä puuttui kokonaan kirja, muut kuulostaa samalta... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Olikohan meillä tossa paketissa niitä Natusanin puhdistuspyyhkeitä.. Jossain paketissa oli ja kokeilin niitä ja meillä tuli pylly ihan kirkuvan punaseks :/ Eiks Natusanin pitäis olla näitä kaikkein ihoystävällisimpiä, tai näin mä oon käsittäny että pitäis olla..
Mikä sopii yhdelle, mikä toiselle... tytöllä kävi samalla tavalla Dailyn puhdistuspyyhkeiden kanssa mutta Natusan sopi. =)
Niinhän se taitaa olla.. meillä alotettiin Ainulla ja eikä taideta enää muita kokeilla edes :) Saa näytepakkaukset jäädä testaamatta tästä lähin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pessi noin ne tekee aina :whistle: Siks melkeen se tilaus kannattaakin laittaa just, kun uus lehti on ilmestyny ja jättää ostamatta :whistle:
Mul on näköjään vielä taktikoinnissa opittavaa :headwall: *jupisee*
Mut hyvä ku laitoit palautetta...tiiä vaikka saisit hyvityksiä ;) :LOL:
Meillä ukko onnistuu saamaan kaiken maailman hyvityksiä. Sai just viis ilmasta autopesua, kun kävi valittamassa, että pesun jälkeen keulaan jäi pari hyttystä. Ei multa vaan onnistu. ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mitenkä tuo Liberopaketti, mulle tuli sähköpostiin viesti ehkä viikko sitten että postissa pitäisi tulla lappu minkä kanssa sen voi hakea... koskahan sitä lappua voi odotella saapuvaksi? Pelkään että ne näytevaipat on jo valmiiksi pieniä, meillä siirrytään kohta Pamperssin Active Fiteissä kokoon 5. :/
7-11 kg housuvaippa oli meillä
Siinä ja siinä meneekö vielä. Saisi tulla lappu nopeaan ettei jää nuo käyttämättä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
oottako miettiny, nyt ku helmet alkaa liikkumaan enempi et järkkäättekö kodin siten, että lapsi saa touhuta "vapaasti".
Meillä ei muuteta mitään =)
Kerran parin kiellolla on nuo muutki oppinu mitä saa ja mitä ei...niin saa tääkin versio aikanaan =)
En todellakaan ala nostella kaikkee ylös =)

*muoks* tulipa mieleen ettei meillä kyllä mitään juuri olekaan mitä pitäs nostaa :LOL:
Ei oo tasoja tms...mutta en lukitse kaappejakaan tms...
Nytki tuo tuolla lattialla läppärinkulmaa imeskelee :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pessi noin ne tekee aina :whistle: Siks melkeen se tilaus kannattaakin laittaa just, kun uus lehti on ilmestyny ja jättää ostamatta :whistle:
Mul on näköjään vielä taktikoinnissa opittavaa :headwall: *jupisee*
Mut hyvä ku laitoit palautetta...tiiä vaikka saisit hyvityksiä ;) :LOL:
Meillä ukko onnistuu saamaan kaiken maailman hyvityksiä. Sai just viis ilmasta autopesua, kun kävi valittamassa, että pesun jälkeen keulaan jäi pari hyttystä. Ei multa vaan onnistu. ;) :LOL:
Mie laitan tosi helposti ruokafirmoihin palautetta millon mistäki ;) Paras oli Estrellalta ISO laatikollinen sipsejä yms :p :saint: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Olikohan meillä tossa paketissa niitä Natusanin puhdistuspyyhkeitä.. Jossain paketissa oli ja kokeilin niitä ja meillä tuli pylly ihan kirkuvan punaseks :/ Eiks Natusanin pitäis olla näitä kaikkein ihoystävällisimpiä, tai näin mä oon käsittäny että pitäis olla..
Meillä kirkuu peppu kaikista muista paitsi Helmi-pyyhkeistä. Niissä onkin allergia- ja astmaliiton suositus. Mun käsittääkseni Natusanissa ei oo.
 

Yhteistyössä