***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä olen kans välillä ihan poikki koirien kans. Viikonloppunakin noiduin ne muutaman kerran alinpaan he...ttiin ja uhkasin viedä piikille. Usein myös uhkaan viedä ne kakkosen Koiralle koti-ohjelmaan...mutta kuka hullu ne huolis :LOL:
et usko miten moneen kertaan mä oon uhonnu vieväni ton piikille mut en oo raaskinu :D
mut nyt alkaa ihan oikeesti tuntuu siltä että jos tää alkaa olee pelkkää kusen luuttuumista muun kotityön lisäks niin toi koira saa luvan lähtee... :/
 
niin tuli tosta koirasta viel mieleen et jos meil on vieraita ketkä vähänkin touhuaa sen kanssa niin vieraiden lähdettyä se kostautuu meille...noilla edellä mainitsemillani tavoilla.nyt onkin kielletty vierailta kaikki koiran paijaamiset ja joidenkin vieraiden kohdalla koira on pidettävä aitauksessa ulkona tai sitten sisälle aidatulla alueella.ei usko meitä yhtään ja tyrkyttää vaan itseään vieraille tajuamatta lopettaa sitä ollenkaan :/ käytös on ihan mahdotonta :/
 
Siitä koirajutusta vielä tiivistetysti, että vaikee tietty näin netin kautta mitään ihmeempää..Paljon oon Meillevauvan kanssa samoilla linjoilla..

Mä ite tekisin niin, että kun koira aloittaa sen murisemisen tai hampaiden näyttämisen, niin koppaisin koiran kainaloon ja jäähylle. JOKA KERTA, KUN SE NIIN TEKEE. Vie aikaa, mutta toimii ennen pitkää. Ja terrierit on fiksuja, yleensä ne aika nopsaa oppiikin. Ja mä ite ehkä antaisin sille pari seuraavaa viikkoa ruokaa ja jonkun käskyn kautta. Esim. istu ja kun istuu, niin ruoka eteen ja kehu. Tekisin jotain kivaakin sen kanssa, omilla ehdoillani. Mutta tärkeintä olisi se puuttuminen epätoivottuun käyttäytymiseen ja joka kerta. Siis toistoa, toistoa ja toistoa. Kun toimii oikein, kehua ja ehkä namia tms.

Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen, muutenhan toi on tosi raskasta. Mutta kun nyt näkee vaivaa, niin säästyy monelta monelta muulta aikaa ja hermoja vievältä jutulta..Koirassa ei varmaan mtn vikaa ole, kunhan on nuori, uros ja terrieri :D

Ja siihen rauhoittumiseen vielä, että sitäkin voi koiralle opettaa, jos tuntuu käyvän ylikierroksilla..Oppii sen aika äkkiä yleensä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
[
Unipusseista/makuupusseista oli kans juttua. Mä olen ajatellut ostaa sen eisbärchen ( kirjotetaankohan ees noin?!? ) jääkarhun pussin talveksi. Harkitsin myös 4-vuodenajan pussia, mutta luulempa että tilaan kuitenkin sen paksumman... Ehkä.. Hmm... Kumpikohan kannattais tilata?
http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

[
Kiitos ihanasta vinkistä, karpalo on aika ihana, saisi tumman siniseen rattaaseen vähän tyttö väriä :D
 
hippa ei tuo oo ikinä saanutkaan ruokaa ennenkuin on istunut ja oon antanut luvan =) kaikista kauheinta tällä hetkellä on toi sisälle kuseminen |O mitä mun silloin pitää tehä ku se tulee mun luo kusemaan?oon vieny sen niskavilloista kiinni pitäen ulos samantien (osaa keskeyttää pissan teon)...vai annanko lorottaa siihen ja vien kylppäriin jäähyl..?huomioimattakin oon koittanu olla...
juu tajuu se rauhoittua kun muutaman kerran karjasee...normaali ääni ei tehoo :/
 
Koita auttaisko sille vesisuihku suihkepullosta, kun se on kusemassa ei-toivottuun paikkaan?

Kokeile opetella sen kanssa erilaisia temppuja, jos se sais myös sellaista positiivista huomiota oikein tekemästään...

Mutta itseäni toistaen, kaikista suurin merkitys on sillä, että jotain tiettyä keinoa kokeilee säännöllisesti joka ikinen kerta, kun koira tekee jotain ei-toivottua. Ja keinon olis hyvä olla sama, ettei se kauheesti vaihtelisi :)
 
Eisbärchen vaunupussi on kuulemma tosi lämmin.Kaverillani on semmoinen ja niitä ilmeisesti saa myös ihan marketeista kertoi hän.

Illan parhaat naurut irroitti tuo lastensuusta.Samanlaista kirjaa pidettiin duunissakin ja aina kun vähän pänni otti sen esiin ja luki jo helpotti.Siihen oli koottu lausahduksia monen vuoden ajalta eli kultaakin kalliimpi.
 
Mikähän muuten on, kun noilla BB:läisistä joka toisella on ammattina promoottori :LOL: JA voi luoja taas, millasta porukkaa sinne on valkattu, siis jo ihan noiden esittelyjen perusteella :D 24/7 ei tuu meille, koosteet riittää :xmas:
 
Kuinkahan nopeesti ne hampaat puskee läpi? Onko teillä monta yötä itketty?

Mä kävin äsken laittaan supon pojalle, kun alkoi taas itseskeleen, ja oli illallakin itkunen, ja viime yönä. Olispa ne nyt ne hampaat...
 

Yhteistyössä