***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
onko kellään teistä koiraa?[nyt alkaa usko,toivo ja kärsivällisyys olee ihan kortilla ton meidän elukan kanssa |O |O et jos joku vaikka osais neuvoja/vinkkejä antaa et mitä tehdä ton kanssa...
Meiltä löytyy kaksi borderterrieriä..
Totaaa.. joillekin uroksille tulee kastroimisen jälkeen pissan pidätysongelmiakin. Aikas nuori herra teillä. Mä varmistaisin ihan lekurilla ettei oikeesti ole jotain lääketieteellistä jutskaa tossa taustalla.
Ja tohon nuoruuteen liittyen; murkkuikähän on just tossa vaiheessa koirillakin. Tosin en osaa sanoa miten pallittomuus vaikuttais siihen (mun toinen koira kastroitiin 2v ikäisenä). Kirjoitit että on ennenkin ollu sisälle kusemista? Muistatko missä tilanteissa? Ja sit se, että päästät koiran monta kertaa ulos vapaana mutta ei mee rappusia pidemmälle. Käyttekö ollenkaan ihan lenkeillä vai ulkoileeko pihalla vaan? Kuis vanhoja muksuja teillä olikaan?
Ku mulla tuli vaan sellainen mieleen ottaen huomioon koiran iän ja rodun (brassi on kuiteski aika "kova" rotu..) ja senkin että se murisee/näyttää hampaita, että se kokeilee nyt rajojaan. Se on "fiksu" siinä mielessä että tajuaa sulla olevan muutakin tekemistä ja sitä suuremmalla syyllä on "keskisormi" pystyssä..
Okei, vaikeehan tässä netin kautta on veikata millainen tilanne siellä on mutta tuli mieleen tällaiset ajatukset:
* jos ei saa huomiota (mikä ymmärrettävää teidänkin kokosessa perheessä) ja ulkoilee esim pihamaalla, niin mitäs jos kokeilis että lähettekin ihan ulosulos vaik lasten kanssa tai ilman (jos mahdollista)? Annatte huomiota, teette koiran "tärkeäksi" niin että se luulee olevansa jotain..
TAI
* jos saa huomiota teiltä vanhemmilta ja lapsilta "liikaa"? Taas terrierimäisyys huomioonottaen, mä jättäisin kaiken huomion veke vaik päiväksi/pariksi..

Nää on puhtaasti MUN mielipiteitä. Mun koirat on varsinaisia possuja kun mulla on paha tapa lelliä niitä. Mutta joku raja siinäkin, välillä ne joutuu täysin huomiotyhjiöön..

Toivottavasti tilanne selviää! :hug:

Muoks: kone tilttas joten välissä oli tullu lisää tekstiä.. Kuulostaa "valtataistelulta".. Sä oot koiran mielestä alempana arvoasteikossa. Ja mies on se POMO. Ei varmaan näyki miestäs?
Edellen mua kiinnostais miten sä kohtelet tein koiraa? Ootteko kokeillu jotain aivojumppajuttuja, ei terrieriä hyydytetä liikkumisella vaan aivotyöskentelyllä. Pahvilaatikoita, munakennoja joihin jotain namia ja ne kiinni joita koiran pitää saada auki, jne.
Tosta pitkin mettiä riehumisesta tuli mieleen vähä sellainen p**luralli.. että josko ihan hihnalenkit?
Pureminen ja näykkiminen vois ehkä loppua sillä että kiellät tosi tiukasti. Kaikki toiminta loppuu jos puree. Tietty voi kokeilla veden suihkuttamista suihkepullosta.. Näis on tietty se "ongelma" etten tiiä kuinka kovaluonteinen koira teillä on. Jotkut koirat voi vesisuihkun saadessaan avata suunsa, toiset saa pa*kahalvauksen.. Sanotaan näin, että kovaa (siis kovaluonteista) koiraa ei edes kannata esim selättää, sille kovempi rangaistus on "hylätä laumasta" hetkeksi..

Mut joo mä lähen nyt suihkuun!
 
Mä oon aina niin herkkätunteinen naapureita kohtaan :D tiskikone saattaakin joskus pyöriä tähän aikaan, se on hiljaisempi.

*muoks* yksi yö näin unta et naapurit olivat tuoneet ison pinkan valituslappusia meidän pojan itkusta :ashamed: eikä tuo nykyään edes paljoa itke.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Vanamo: C-MAX? Ilmeisesti auton malli, mutta minkä auton? Ja hei, saakos sen BB 24/7:n tähän tietsikkaruutuun ja mitä tarvii olla olemassaan? :p
Se on Fordin sellanen tila-auto. Saman tyyppinen ku teillä mut Ford. :D Ja siit en tiiä saako tuon bb:n koneelle. Kait.. :whistle:

*muoks*

Tällainen on C-Max.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Ja hei, saakos sen BB 24/7:n tähän tietsikkaruutuun ja mitä tarvii olla olemassaan? :p
Sitä voi kattoa netti-tv:stä. Ostaa katseluaikaa....

*Sä olitki selvittäny sen jo :D * Se oli eiliseen asti halvempi.. ja eiköhän sen hinta laske kun kausi etenee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä oon aina niin herkkätunteinen naapureita kohtaan :D tiskikone saattaakin joskus pyöriä tähän aikaan, se on hiljaisempi.
Mä oon kysynyt lähinaapureilta, että kuuluuko meiltä mitään ääniä. Ovat sanoneet, ettei kuulu edes vauvan itkua koskaan. :xmas: Hyvät äänieristeet siis täällä. :p Vaikkei kyllä näissä nykytaloissa yleensä ole. :whistle:

Vanamo: Tsekkasin tuon BB-homman jo. Helpostippa sen sais näpäytettyä tietsikkaruutuunkin. No juu, mutta en taida maksaa siitä huvista 34,90e. Eiköhän mulle riitä tuo tavan versio. Ainakin aluks. :xmas:

 
Voi hitto teidän kanssanne, piti mennä noita zukun laittamia linkkejä kattomaan ja meikä tilas sit kaks kimperi-pipoa... :whistle: Ne oli niiiiin sööttejä ja just olin etsiskelly neidille uutta trikoopipoa. Meillä on muutenkin aina joku 3-4 pipoa kerrallaan käytössä, mä oon pipofani myös :D. Tosin ite käytän vaan pakkasella ;).

Joo, eli tämmönen asia vaan tällä kertaa... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
onko kellään teistä koiraa?[nyt alkaa usko,toivo ja kärsivällisyys olee ihan kortilla ton meidän elukan kanssa |O |O et jos joku vaikka osais neuvoja/vinkkejä antaa et mitä tehdä ton kanssa...
Meiltä löytyy kaksi borderterrieriä..
Totaaa.. joillekin uroksille tulee kastroimisen jälkeen pissan pidätysongelmiakin. Aikas nuori herra teillä. Mä varmistaisin ihan lekurilla ettei oikeesti ole jotain lääketieteellistä jutskaa tossa taustalla.
Ja tohon nuoruuteen liittyen; murkkuikähän on just tossa vaiheessa koirillakin. Tosin en osaa sanoa miten pallittomuus vaikuttais siihen (mun toinen koira kastroitiin 2v ikäisenä). Kirjoitit että on ennenkin ollu sisälle kusemista? Muistatko missä tilanteissa? Ja sit se, että päästät koiran monta kertaa ulos vapaana mutta ei mee rappusia pidemmälle. Käyttekö ollenkaan ihan lenkeillä vai ulkoileeko pihalla vaan? Kuis vanhoja muksuja teillä olikaan?
Ku mulla tuli vaan sellainen mieleen ottaen huomioon koiran iän ja rodun (brassi on kuiteski aika "kova" rotu..) ja senkin että se murisee/näyttää hampaita, että se kokeilee nyt rajojaan. Se on "fiksu" siinä mielessä että tajuaa sulla olevan muutakin tekemistä ja sitä suuremmalla syyllä on "keskisormi" pystyssä..
Okei, vaikeehan tässä netin kautta on veikata millainen tilanne siellä on mutta tuli mieleen tällaiset ajatukset:
* jos ei saa huomiota (mikä ymmärrettävää teidänkin kokosessa perheessä) ja ulkoilee esim pihamaalla, niin mitäs jos kokeilis että lähettekin ihan ulosulos vaik lasten kanssa tai ilman (jos mahdollista)? Annatte huomiota, teette koiran "tärkeäksi" niin että se luulee olevansa jotain..
TAI
* jos saa huomiota teiltä vanhemmilta ja lapsilta "liikaa"? Taas terrierimäisyys huomioonottaen, mä jättäisin kaiken huomion veke vaik päiväksi/pariksi..

Nää on puhtaasti MUN mielipiteitä. Mun koirat on varsinaisia possuja kun mulla on paha tapa lelliä niitä. Mutta joku raja siinäkin, välillä ne joutuu täysin huomiotyhjiöön..

Toivottavasti tilanne selviää! :hug:

Muoks: kone tilttas joten välissä oli tullu lisää tekstiä.. Kuulostaa "valtataistelulta".. Sä oot koiran mielestä alempana arvoasteikossa. Ja mies on se POMO. Ei varmaan näyki miestäs?
Edellen mua kiinnostais miten sä kohtelet tein koiraa? Ootteko kokeillu jotain aivojumppajuttuja, ei terrieriä hyydytetä liikkumisella vaan aivotyöskentelyllä. Pahvilaatikoita, munakennoja joihin jotain namia ja ne kiinni joita koiran pitää saada auki, jne.
Tosta pitkin mettiä riehumisesta tuli mieleen vähä sellainen p**luralli.. että josko ihan hihnalenkit?
Pureminen ja näykkiminen vois ehkä loppua sillä että kiellät tosi tiukasti. Kaikki toiminta loppuu jos puree. Tietty voi kokeilla veden suihkuttamista suihkepullosta.. Näis on tietty se "ongelma" etten tiiä kuinka kovaluonteinen koira teillä on. Jotkut koirat voi vesisuihkun saadessaan avata suunsa, toiset saa pa*kahalvauksen.. Sanotaan näin, että kovaa (siis kovaluonteista) koiraa ei edes kannata esim selättää, sille kovempi rangaistus on "hylätä laumasta" hetkeksi..

Mut joo mä lähen nyt suihkuun!
lapset on pian 6v,4v,3v ja 6kk :heart: meillä on ollu käytössä perushuomioimattomuus alusta alkaen.koiran kanssa käydään myös lenkillä mut se on ihan tuskaa kun vetää niin kovin,liikkuu kuin krokotiilit-maha maassa ja jalat sivuilla :D :headwall: kaikki paitti vedonestopanta on koitettu...!
koiran kanssa leikitään ja paijataan sen minkä pystyy,jos vähänkin liikaa teet sen kans jotain niin se on sit olevinaan niin pomoa että :eek: heitellään ulkona palloa ym sen kanssa mut sen jälkeen se jyrää lapset,ei päästä muksui mein luo,menee niiden tielle ym...eli todellakin tuntee olevansa jotain |O ja sit alkaa taas ne murinat ym... :/
nameja piilotellaan aika useinkin ym aivojumppaa järkätään...sen ajan on ihmisiks mut sit alkaa taas se ikävä käytös :/
ja arvaa vaan onko kielletty tiukasti...on koitettu olla tiukkoja,ollaan koitettu olla niinku ei huomattaiskaan sen temppuilui mut ei...ei auta mikään :/
vesisuihketta ollaan kokeiltu,tehosikin jonkin aikaa mut enää ei mitään vaikutusta :/
on se miehelle aikoinan murissu ja suditellu mut ei näykkiny.
esim. se tulee pyytää meit ulos,jos en just sillä sekunnilla oo avaamassa ovea sille niin se alkaa murisee ja sudittelee mulle :eek:
oon laittanu sen jäähylle kylppäriin,kun päästän pois niin hetkeks menee omaan punkkaansa mut se on tosiaan vaan hetki...ja taas sama peli jatkuu... :/
äääääh....mä en jaksa sitä enää :ashamed:
niin ja ei tuo oikeen pissanpidätysongelmalta vaikuta,kun pidättää jopa koko päivän et saa sit ulkoota sisälle tultuaan pissiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mieki täällä kävin kurkkimassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Haalareista vielä; mä ostin A:lle Jonathanin vk-haalarin, 74cm. On kyllä tosi reilu ja vähän toivonkin, että menis vielä ens keväänä, kun tuo on tommonen minikokoinen :heart: Se tais maksaa 27 euroa, ostin sen nyt alejen aikaan Jesperistä. Väriltään vihreä-harmaa, kun ajattelin, että sit joskus jos seuraavallekin menis...KAuheen vaikia kyllä noita kokoja miettiä..Kun ei yhtään osaa ens kevään kokoa aavistaa..
Teil taitaa olla sama haalari ku meillä ja oli varmaa saman hintanenki :D (Semmonen limenvihreä-ruskeanharmaa?? ) Mä pahoin pelkään ettei meillä mene enää ens keväänä ku jätkä on nyt jo yli 70 senttiä.
Sama on :) Mä niin toivon, että se menis vielä keväälläkin, mutta saa nähdä...Jos on tosi leuto talvi, niin meneehän neiti siinä haalarissa, jos alla on fleecepuku tai villapuku..Kait?

 
Paitsi, meidän ongelmakoira käyttäytyy poikaa kohtaan uskomattoman hyvin; antaa ottaa kiinni ja muutenkin välillä monottaa. Ei olis ikinä uskonut. Lähinnä sen ongelmat kyllä liittyy ulkoilemiseen (toiset koirat, vetäminen...) joo, ja pakko myöntää, että perustottelevaisuuskin on vähän.........Eka koiraa ei paljon tarvinu kouluttaa, on niin "pehmeä", että tottelee ilman koulutusta B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
meillä brasilianterrieri...
ei suostu enää millään kusemaan ulos |O väkisin pitää sisälle tehdä.se voi pidättää pissaa vaikka koko päivän kun ollaan ulkona ja sisälle päästyään tekee samantien :/
mut nyt tää on taas tullu,tää tulee aina säännöllisin väliajoin,mut ikinä ei oo ollu näin kauheeta |O saan luuttu kädesä kulke koko ajan :/
on sillä korvat häviny kans johki,ei tottele enää niin hyvin ku ennen ja murisee ja näyttelee hampaita kun komentaa jostain :/ voisko tää olla jotain murkkuikää vai mikä ihme tota vaivaa?? :/ koira on 1v kastroitu uros...
mut nyt meen saunaan :wave:
Meillä 2 staffia :wave: En tiedä, onko joku jo kommentoinutkin (luen ja vastailen tässä samalla..)..Kuulostaa mun korviin ihan pomottelulta. Onko teillä tullut lipsuttua tietyistä säännöistä tai jutuista? koirat on fiksuja ja ne saattaa yrittää ottaa perheen pomon paikkaa, varsinkin tossa iässä, jos niiden antaa sen ottaa. Tällä tarkoitan sitä, että koira varmasti huomaa, jos joitain juttuja ei tehdä, niinkuin tavallisesti tai jos omistaja ei ole selkeesti se pomo koiralle. Toi kuseminen kuulostaa protestikusilta tai sit ihan vaan merkkaamiselta. Mutta nää siis tuli ekana mieleen :)
 
Tajusin nyt kun lueskelin teidän tekstejä, että meillä pitäs kokeilla tota huomiotta jättämistä. Ei nimittäin alistu ihan helpolla (esim. painamalla maahan - ei edes pentuna). Luonnetta siis on!

Täähän meneee ihan koirapalstaks :LOL: Vaihtelu virkistää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
meillä brasilianterrieri...
ei suostu enää millään kusemaan ulos |O väkisin pitää sisälle tehdä.se voi pidättää pissaa vaikka koko päivän kun ollaan ulkona ja sisälle päästyään tekee samantien :/
mut nyt tää on taas tullu,tää tulee aina säännöllisin väliajoin,mut ikinä ei oo ollu näin kauheeta |O saan luuttu kädesä kulke koko ajan :/
on sillä korvat häviny kans johki,ei tottele enää niin hyvin ku ennen ja murisee ja näyttelee hampaita kun komentaa jostain :/ voisko tää olla jotain murkkuikää vai mikä ihme tota vaivaa?? :/ koira on 1v kastroitu uros...
mut nyt meen saunaan :wave:
Meillä 2 staffia :wave: En tiedä, onko joku jo kommentoinutkin (luen ja vastailen tässä samalla..)..Kuulostaa mun korviin ihan pomottelulta. Onko teillä tullut lipsuttua tietyistä säännöistä tai jutuista? koirat on fiksuja ja ne saattaa yrittää ottaa perheen pomon paikkaa, varsinkin tossa iässä, jos niiden antaa sen ottaa. Tällä tarkoitan sitä, että koira varmasti huomaa, jos joitain juttuja ei tehdä, niinkuin tavallisesti tai jos omistaja ei ole selkeesti se pomo koiralle. Toi kuseminen kuulostaa protestikusilta tai sit ihan vaan merkkaamiselta. Mutta nää siis tuli ekana mieleen :)
kaikki me ollaan tehty ihan niinkuin ennenkin...
 
Tähän väliin pakko kommentoida että noi BB-talon tyypit on liian outoja. Ihme vaihtoehtonuoria kaikki. Ja sit yks tuollainen vanhempi joka on nyt jo ihan kypsä. :LOL: Nuo muijat on kaikki tuollaisia tyhjäntoimittaja bimboja ja jätkät ok, koulutetumpia ja yritteliäämpiä mut outoja muuten. Argh! Noihin tulee menee hermot, ihanaa. :LOL:
 
Mä olen kans välillä ihan poikki koirien kans. Viikonloppunakin noiduin ne muutaman kerran alinpaan he...ttiin ja uhkasin viedä piikille. Usein myös uhkaan viedä ne kakkosen Koiralle koti-ohjelmaan...mutta kuka hullu ne huolis :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Tähän väliin pakko kommentoida että noi BB-talon tyypit on liian outoja. Ihme vaihtoehtonuoria kaikki. Ja sit yks tuollainen vanhempi joka on nyt jo ihan kypsä. :LOL: Nuo muijat on kaikki tuollaisia tyhjäntoimittaja bimboja ja jätkät ok, koulutetumpia ja yritteliäämpiä mut outoja muuten. Argh! Noihin tulee menee hermot, ihanaa. :LOL:
:LOL: :LOL: :xmas:

 

Yhteistyössä