***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Zuku kiitos linkeistä =) harmi et lueskelin liian myöhään linkitykset koska ostin tänään helvetin kamalan ja kalliin nimeltä mainitsemattoman merkkisen lakin pojalle,vain siksi etten kehdannut sanoa myyjälle ei |O :ashamed: mä oon yks perkuleen lässykkä |O

Meillevauva ihana tuo sun pannarijuttu :D kakku oli muuten tänään parempaa kun oli muhunut yön yli ja kukas sitä onkaan vedellyt kaksin käsin.... :whistle: :xmas:

Masullanukkumisesta täällä poika on kans alkanut viihtyä masullaan nukkuessaan :eek: ja minä kääntelen minkä kerkeän :ashamed: pitäis juu varmaan jo luottaa ettei siihen tukehdu. Voi näitä ensikertalaisen vauhkoomisia :D kai näillekin voi vielä joskus ihan todenteolla nauraakin :headwall: :D

Lumianna oli lukenut ajatukseni niistä pussukoista kun oli pohtinut ihan samaa.Meilläkin on Emmaljungat. Kiitos vinkeistä pussukoiden suhteen lisää otetaan vastaan

 
Vai pitää Vanamo meitä nyt jännityksessä :hug: ..ei siinä mitään ittekin tein äskön testin kun rupesin miettiin et millonkas ne menkat olikaan niin siittähän on jo tovi..negaa siis näytti, onneks :D

Vaan voitteko kuvitella...rupesin vessassa rätti kädessä riehumaan...ja tei karmaisevan löydön...vessan peilikaapin päälle oli kasattu iso kasa pureskeltuja purkkia...siis hei oikeesti, ja mä kun luulin että meillä on vaan yks lapsi :LOL: :LOL: |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Kiitoksia Nipsulille :hug: :D Mul on nyt kamala hinku löytää se pipo kun mikää muu ei näytä miltään enää muuta ku se yks hävinny pipo :D Kiitoksia Zukulle linkeistä =)

--Ollos hyvä vaan, tokihan sitä auttaa kanssa mammaa hädässä jos vaan voi :)
 
Tosta masullaa nukkumisesta niin eikö se joskus aikasemmin ollu niin että suositeltiin että lapsi nukkuu masullaan ettei tukehu pukluunsa? Meijän äiti oli ainaki ihan ihmeissään kun meillä nukutetaa selällään :LOL: Niin ne kaikki muuttuu, voihan se olla että taas 10 vuoden päästä on nukutettava mahallaan :D

Vanamolla on siellä jännät paikat nyt :eek: Toivottavasti tulos on miellyttävä :wave: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=207&valikoimaid=1

Mie puhun tollasesta ainaki :LOL:
Ja mä tästä :eek: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2497/pl Siis oikeesti...

Muuten lumianna (ko näistä kyseli) noilla sivuilla oli monta erilaista ja hinnat oli parista kympistä pariin sataan melkein :wave:
Kiitti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mulla on bernette55 (liki kuin 56 http://www.bernina.fi/Bernette/56.html) oon tykänny!
Se vain ettei kannata ostaa mitään "marketin" konetta!
Kiitos linkistä. Niin arvelinkin, että markettikonetta ostamalla ei sitte loppupeleissä paljon säästöä tee. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillevauva ihana tuo sun pannarijuttu :D kakku oli muuten tänään parempaa kun oli muhunut yön yli ja kukas sitä onkaan vedellyt kaksin käsin.... :whistle: :xmas:

Joo, tota mun piti kans sanomani mut unohin :LOL:
Munkin piti pannarijuttua kommentoida. Mä en tiedä, uskallanko enää pannaria täällä tehdä. Käytiin syksyllä miehen kanssa kattomassa Sooloilua-elokuva (toivottavassti muistin nimen oikein). No siinä anoppi neuvo miniää, että kun kaikki menee pieleen, niin leivo pannukakku, niin saat ainakin jotain konkreettista aikaan. No seuraavan kerran kun ton elokuvan jälkeen tein pannaria, niin mies ei millään meinannu uskoa, ettei mikään oo vialla. ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Anna: Kuulostaapa tosi samanlaisille nuo Adan oireet kuin meidän Hattaralla. Meillä oireet ovat tosin nyt melko lieviä, kun selkein pahis eli lehmänmaito on pois ruokavaliosta. Meillä on seuraava kontrolli 1-vuotiaana ja sitä ennen pitäisi kotona testailla hapanmaitotuotteilla ja pienillä määrillä. Meillähän on varalle se Atarax, kuitenkin onneksi. :/ Meillekin ohjeistukset kiinteiden aloittamiseen olivat melkoisen ylimalkaiset, ja jos emme olisi osanneet kysyä oikeita kysymyksiä, en tiedä, olisimmeko saaneet mitään irti. :/ Meillä on tullut ruoista pientä syheröihottumaa suun ympärille, mutta koska se ei tunnu tyttöä vaivaavan, mitään kiinteitä ei tässä vaiheessa eliminoida pois. Perusrasvaus tehdään Essex Plusalla aamuin illoin, tarvittaessa tilalla käytetään Apobase Oily Cremeä ja joskus vaihtelun vuoksi Decubalia. Kortisoni, Sibicort, menee meilläkin nykyään 1-2 krt viikossa, 1-2 pvän kuuri kerrallaan, eli tilanne on todella hyvä entiseen verrattuna, jolloin oireet eivät helpottuneet välttämättä edes viiden päivän Sibicortilla.

Meillä tosiaan nyt sitten mennään kiinteissä normaaleilla "neuvolan"ohjeilla, mutta olisin kyllä minäkin lähtenyt varaamaan yksityiselle aikaa, jos nämä kiinteät eivät olisi lähteneet näin hyvin rullaamaan. Tsemppiä teille sinne soseiluun! Toivottavasti nämä allergiat olisivat molemmilla neideillä sitä taaperoiässä häviävää sorttia. :hug:
Meilläki oireet on nykyään melko lieviä, onneksi. Mutta näppylöitä ei ole ollut kasvoissa pitkään aikaan, ja siksi olenkin huolissani heti nyt kun otsassa ja poskissa on pientä punoitusta ja näppylää. Huomenna en enää anna mustikkaa. Katsotaan johtuuko siitä...

Kuullostaa nuo teidänkin ihottumat ja allergia tympeältä. On NIIIN inhoittavaa katsella vierestä kun toisella on vähän väliä iho huonossa kunnossa. :(

Toivotaan tosiaan että neidit pääsevät allergioistaan eroon mahdollisimman pian!!! :hug:


Haalareista oli juttua. Me ostettiin Adalle reiman babytec haalari syksyksi ( & talveksi?! ) jaensi kevääksi. On kokoa 74cm, mutta tosi reilua kokoa. Tänään koekäytin sen kun käytiin kävelyllä ja tuuli kovasti. Ada meinasi hukkua siihen... :xmas: :) Väri on muuten valkoinen, toistaiseksi. Tuskin on enää ensi keväänä kun Ada pääsee sen kanssa maahan möyrimään! :D Muuten en ois valkosta ostanu, mutta tuo oli ainut väri... Ja hinta vaan 40? mikä musta ei oo paljon reimatecistä.. Vai onkohan?

Meillä Ada ei nuku masullaan. Jos nukkuessaan sattuu kiepsahtamaan mahalleen niin alkaa kitinä ja rupeaa puoliunessa punkemaan itseään käsien varaan.

Unipusseista/makuupusseista oli kans juttua. Mä olen ajatellut ostaa sen eisbärchen ( kirjotetaankohan ees noin?!? ) jääkarhun pussin talveksi. Harkitsin myös 4-vuodenajan pussia, mutta luulempa että tilaan kuitenkin sen paksumman... Ehkä.. Hmm... Kumpikohan kannattais tilata?
http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Vanamo nyt heti tänne kertomaan testin tulos! :)

*muoks* Niin ja sori tuo pitkä lainaus.. En vaan muuten muistanut mitä piti kirjoittaa ievalle...

Anna ja Ada 6,5kk
 
Kiitti pipolinkeistä, Zuku! Just tollasen pipon mä haluaisin tytölle. Viime talvena oli sellainen mutta taitaa olla auttamatta jo pieni.. Mun tosin pitää lukea noi ompeluohjeet useempaan kertaan koska en ihan heti tajua niitä. Siis mähän olen kaukana mistään luovasta henkilöstä mutta lapsen myötä mä oon alkanu haaveilemaan kaikenlaisen itsetehdyn perään. Kuten nyt noi pipat.. Sit ois niiden kakkujen tekeminen..ja sit mä haluaisin kokeilla sellaista lautasliinatekniikkaa jolla voi koristella kaikenlaisia juttuja.. :whistle:

Vai on vanamo testaushommissa, jännää! :) :hug:

Mä kävin tekemässä tytylle sellaisen rintanappi-nimineulan tossa ostarilla. Espoolla on juhlaviikko ja sen kunniaksi on kaikenlaista häppeninkiä. Viikonloppuna lähiasukaspuistossakin perhepiknik.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kiitti pipolinkeistä, Zuku! Just tollasen pipon mä haluaisin tytölle. Viime talvena oli sellainen mutta taitaa olla auttamatta jo pieni.. Mun tosin pitää lukea noi ompeluohjeet useempaan kertaan koska en ihan heti tajua niitä. Siis mähän olen kaukana mistään luovasta henkilöstä mutta lapsen myötä mä oon alkanu haaveilemaan kaikenlaisen itsetehdyn perään. Kuten nyt noi pipat.. Sit ois niiden kakkujen tekeminen..ja sit mä haluaisin kokeilla sellaista lautasliinatekniikkaa jolla voi koristella kaikenlaisia juttuja.. :whistle:
JOs alat värkkään pipoa niin kysäse reilusti uudestaan, jos ohjeet hukkuu tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
elikkä leveys aukileikattuna leveys 40cm ja pituus 42cm.
Elikkä tulee 3 ommeltua saumaa. Kapean "yläsauman" ja sivusauman ompelet ensin.. käännät putken oikeinpäin ja ompelet "alasauman" oikealta puolelta kiinni. Sitten käännät lakin kaksinkerron, jota alasauma tulee yläsauman alle "piiloon"
Voidaan myös ommella niin, että saumat tulevat kummallekki "sivureunalle" + sisäsauma..elikkä sillon pitää leikata palanen 44cm x 20cm.
Tosin tarkastaskaa ensin lapsen päänympärys.. ei haittaa vaikka lakki on pikkasen "napakka" kangas antaa käytössä periksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Vaan voitteko kuvitella...rupesin vessassa rätti kädessä riehumaan...ja tei karmaisevan löydön...vessan peilikaapin päälle oli kasattu iso kasa pureskeltuja purkkia...siis hei oikeesti, ja mä kun luulin että meillä on vaan yks lapsi :LOL: :LOL: |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:
Kätevää :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Meillevauvan
pannarijuttu oli hauska, joskin vähän myös :x :D

Ja Vanamolle toivotuksia, että tulos on miellyttävä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Unipusseista/makuupusseista oli kans juttua. Mä olen ajatellut ostaa sen eisbärchen ( kirjotetaankohan ees noin?!? ) jääkarhun pussin talveksi. Harkitsin myös 4-vuodenajan pussia, mutta luulempa että tilaan kuitenkin sen paksumman... Ehkä.. Hmm... Kumpikohan kannattais tilata?
http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Toihan vaikuttais hyvältä :) Just tossa mietinkin, että meilläkään ei ole rattaissa mitään jalkapeittoa..Ja aika hintaiva tuntuvat olevan..Jos siis tommonen olis hyvä..PItää pistää korvan taakse :)

Voi että, kun oliskin ompelutaitoja, olis niin ihana tehdä kaikenlaista ite :) Kestotkin tulis halvemmaksi, jos ite nii tä värkkäis. Tosin ostan paljon TSI-vaippoja käytettyinä, silloin ne on todella kohtuullisen hintaisia..Mutta silti, olisi ihana osata neuloa ja ommella ja kutoa ja huovuttaa jajajaja :p

Me ollaankin kohta lähdössä vauvauintiin sieltä tänään soitettiinkin, että ens kuussa A saa siirtyä EDISTYNEEMPIEN ryhmään :LOL: Niin se vaan homma etenee, jo näinkin pienillä :D

Mä oon värkännyt A:lle kiitorataa :D Meillä kun on koiria, niin lattiat ei oo mitenkään kauheen puhtaat ja nyt kun A opettelee ryömimään, niin peittokaan ei oo oikein hyvä alusta. No, ostin 2 kpl retkialustoja :D Ajattelin, että ne on lämpimiä ja niistä syntyy hyvä tuki ja kitka ryömimiselle..Katotaan, miten homma lähtee toimimaan :D Lisäksi käytiin tänään mammaystävän kesäkahvila Cafe Aaltopellissä Suvilahdessa. Ihana, persoonallinen ulkoilma (ja pieni sisätila)kahvila on vielä tämän viikon auki :)
 
Ei ollut kallis haalari Anna :) Jouduin juuri pakon edestä ostamaan Reiman vk-haalarin. 59e :kieh: Kierrettiin lindexit, kappikset ja hennesit, eipä löytynyt mistään mitään. Pakko oli siis joku ostaa ettei pikkukaveri pian palellu. Tosi kivan näköinen (v.sin-t.harm) tuo kyllä on ja söötti päällä. Ei varmaan enää keväällä mahdu, 74cm. Seuraava koko oli taas hirmu iso.
 

Yhteistyössä