***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

Moin!
Tänään on jo tiistai =)
Meni eilen kotimatka vähän vituralleen kun jouduin alkumatkasta pysähtymään kahdesti kun neiti ei aluksi halunnut syödä ja sit kun oli syönyt, huusi vartin itku simmussa eikä tuttikaan kelvannut. Silloin mä olin jo ihan sippi. Meni sit alkuilta mulla huonosti.
Yöksi laitoin keittosuolaa tytön nenuun kun kuulosti nuhaiselta. Ja tyttö nukkui koko yön rauhallisesti, herättiin kuudelta :)
Tänään mennään jumppaan :D

Mistäs täällä onkaan puhuttu.. Kokoeroista ainaski. Mein tyty kuuluu tohon pienikokoiset-ryhmään, 5kk (+pari pvää ) neuvolassa kk sitten oli 6350g ja 65 cm.
Isovanhemmista ja etäisyyksistä meillä miehen vanhemmat asuu vajaan 800 km päässä, tosin nyt ku ne alkaa jäämään eläkkeelle, muuttavat noin 500 km päähän. Mun äiti asuu jonkun 20 km päässä ja isi on ollut vuosia pilven päällä.

Huomenta vaan!

:eek: meille tuli jo päiväposti :eek: :eek: Yleensä tulee puolen päivän aikaan ja nyt kävi jo postikusti kirjeitä laittamassa!

Videokameraa käytetään meilläkin ahkerasti :wave:

Meillä alkaa tänään äiti-lapsipiiri taas loman jälkeen joten sinne suuntaan kohta. Meinaan olla reipas ja mennään kävellen :D

Joo, niinhän siinä on käynyt et musta on tullut just semmonen kun ei pitänyt. Mä oon aina ollu sitä mieltä että ei ihan joka inahdukseen pompita kauheella kiireellä, eilen oikeen seurasin itteeni ni ku olin menossa nukkumaan ni välillä poika ääntelee ja jatkaa unia vaikka mitään ei tee. Mutta kappas yöllä, samantien ku pienikin äännähdys tulee ni mä oon tikkana pystyssä ja etin tuttia :ashamed: Ja ajatuksenahan mulla on se että ei miestä häiritse, muuten ihan ok mut en halua et poika tottuu siihen :/ Mun pitää vissiin sitoa itteni sänkyyn yöks :kieh:

Huomenta!

Saatiin (korva)lääkäriaika puoli kahdeksi :) poika repii toista korvaansa koko ajan.

Meillä on ollut anopin videokamera lainassa pojan syntymästä asti, mutta ei olla kuvattu mitään :ashamed:

Maissinaksut maistuvat täälläkin. Innoissaan lussuttaa niitä :p saattaa mennä viisikin kappaletta. Kova sotku niistä kyllä tulee..

J heräsi jo ekoilta unilta, 45min :/ yleensä nää on olleet ne pisimmät unet, noin 1,5h. Ei taida ihan kunnossa olla :(

Kokeilin äsken sitä nenäfriidaa, nenu aukesi rää´ästä :) eikä tyttökään niin kauhuissaan ollut, itkukaan ei päässy. Nyt on jotenkin tyytyväisempi lapsi.
Niin ja eilen illalla harjoitteli konttausasentoa ja kerran oli jo pari sekuntia siinä. Vähänkö taitava :D jos se vaikka ens viikolla näyttää jotain uutta isilleen :heart:

Okei, taas "omanapaista" mutta kun ei voi ukollekaan höpistä..

Meilläkin poju mussuttaa maissinaksuja silloin kun itse syödään ja poju on jo syönyt. Hampaita ei siis löydy täältäkään, mutta ihan innoissaan "namnamnam" tuo niitä mutustaa :p Taitaa tehdä hyvää ikenille :D

Meilläkin pitkä poju 71cm ja painoa 8660g (6kk), mutta terkkari vaan totesi, että hienosti ja tasaisesti kasvaa :heart: En mä ymmärrä niitä terkkoja, jotka vaan kyttää käyriään, eikä mikään ois hyvä :whistle:

Parenemisia kipeille :hug:

Me ollaan vaan muutama videopätkä kuvatu ihan kameralla. Riittävät meille, ei olla mitään kovin ahkeria kuvaajia oltu ikinä ennen, mutta pojasta on luonnollisesti tullut aika paljon kuvia napsittua :heart:

Jahas...olis valvojalle tosiaan töitä täällä. :kieh:

Ei vaan siis oikeasti vois rajoittaa tota hymiösotaa öisin...tää vaan tosiaan siis mun mielipide, mutta mä en jaksa selata noita sivuja kun tuntuu että ne ei pysy lapasessa ollenkaan. Kiemurtelee ja hyppii jokaisessa viestissä joku superhymiö niin argh! :kieh: Joo, ehkä mä selviän. N on kipeä. Sille nous kuume ihan puskan takaa, illalla oli hiukan lämpimämmät jalat ja kädet kun yleensä mut aamulla tuntui jo ihan kuumilta. Eka oli pirteä oma itsensä mut sit alkoi jo otsakin helottaa ja muuttui itkuiseks. Mittasin niin 38,5 astetta näytti jo heti kättelyssä. Tuuppasin supon peppuun ja annoin maitoa niin toinen simahti kuin saunalyhty. Ihan persiistä. Ite olen koko hiton viime viikon ja viikonlopun viruksen kouris ja nyt jälkitautina poskiontelossa tulehdus ja ilmeisesti keuhkokuumekin vielä. Ei tarttis tuolle pienelle todellakaan tulla mitään sinnepäinkään. :( On sillä vähän nuhaa mut ei oikeestaan muuta, vielä ainakaan. Äh. Mies on kuulemma vähän kipeen oloinen, kurkku karheena ja ääni käheenä meni töihin. Esikko kun pysyis terveenä niin olis jo puoli voittoa sekin. Sillä kun ne sokeriarvot heittää häränpyllyä sit vielä normi flunssaoireiden päälle niin avot. Perrrkle. Masentavaa.... |O

*muoks* Ja tänään mulla on hyvä päivä--- :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Helmisja jahvetti sori en nyt muista teidän pikkusten mittoja :ashamed: mutta kun sanoitte että teillä ollaan pikkuisia niin kuinka pikkuisia?
Meillä oli 6kk:na 7kg ja 65cm =)
Ei nyt siis ihan älyttömän pieni, mutta todella rääpäle näihin päälle 70cm ja lähemmäs 10 kilosiin =) :p
5kk 6590g ja 64,5cm
Meillä suurinpiirtein samat mitat, kuin Helmiksellä :)
Meillä 5kk:na oli 6600g ja 62cm =) Eli samaa kokoluokkaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Helmisja jahvetti sori en nyt muista teidän pikkusten mittoja :ashamed: mutta kun sanoitte että teillä ollaan pikkuisia niin kuinka pikkuisia?
Meijän pikkupirpana oli 5 kk ja 10 pvä 6935 g ja 41,5 cm. :heart:
Laitoin sitte tohon päänympäryksen. Pituus oli 63,5 cm :LOL:
Meillä oli tyttö 5kk ja 12pv 7000g ja 65,3cm, nuppi 41,2cm. :wave: Aika samankokoisia siis nää meidän neitoset. =)
:headwall: :headwall: :headwall: Laitoinpas tuohon 4kk ja 12pv mitat. :saint: Tyttö oli siis 5kk 14pv 7600g ja 68cm, pipo 42,1cm. :D
Meijän neiti siis 6kk:na saman kokonen kun teillä 4kk:na :whistle: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä noustaan tukea vasten pystyyn :heart:
Jee :D :attn:
Vaikka melkeen vois kyllä "ottaa osaa" :whistle: ;) |O :LOL: :LOL:
Äläs nyt. Minust on kiva että se liikkuu. Voi huutaa että XXXX, tules tänne ja se köhnystää tulemaan. Vähän niinkuin koiranpentu :D :xmas: :heart:
No se joo...mut sillä lähinnä tarkotin, ku tän ikäsellä ei oo mitään tolkkuu...nousee millon vaan ja minne vaan ja päästää irti ja sit kuuluu kops kops :ashamed:
Ite henk koht en odota tota tapahtuvaksi vielä ainakaan 4-5 kuukauteen :LOL:

Hello!
Mitäs tänne kuuluu? Ei onneks ollu mahatautia tuo isomman puklaus illalla, yrjös varmaankin siis ihan vaan sen liian nopean puuron lappomisen takia.
Iltapäivällä ois ohjelmassa MammaMia!-leffa. Onko joku nähny, onko se mistään kotoisin? En muuten menis mutta anoppi oli vailla kaveriksi ja lupas lipunkin piffata.

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahas...olis valvojalle tosiaan töitä täällä. :kieh:

Ei vaan siis oikeasti vois rajoittaa tota hymiösotaa öisin...tää vaan tosiaan siis mun mielipide, mutta mä en jaksa selata noita sivuja kun tuntuu että ne ei pysy lapasessa ollenkaan. Kiemurtelee ja hyppii jokaisessa viestissä joku superhymiö niin argh! :kieh: Joo, ehkä mä selviän.
--tais pitää perustaa yöhelmiäisille oma chattipino ;)

Huomenta vaan kaikille!

Onnittelut
taitaville Helmille :heart: ja päivänsakareille tietty :flower:

Ja kipeenä olijoille hurjasti parannuspuhallus tuulia täältä suunalta :whistle: :hug: .

Mä oottelen et neiti heräis niin lähtään käymään mun töissä, pitänee pari papru kirjotella :eek:

samaa mieltä vanamon kans noitten hymiöiden suhteen. ne vie ihan törkeesti sivutilaa mut onhan noi jotkut ihan makeita :whistle:

Meil on tänään herätty jo ennen kukon pierasua...ostin muumivaipat testiin niin valskaavat :headwall: kaikki kamppeet vaihtoon :headwall: :headwall: :headwall:

potuttaa tuo ukko...prkl..
mä saan tehä kaikki! :headwall:

nyt ei oikein juttu kulje...

onnitteluja uusia juttuja oppineille!

Jepsu

Oikeassa olet Jahve, jatkuvasti pää paukkuu lattiaan tms ja sitten itketään. Oikein pelottaa mennä sinne lääkäriinkin tuon mustelma-pään kanssa, luulevat vielä että me pahoinpidellään sitä :eek:

Jepsu :hug:

Hymiöt rulettaa!!

Vinja
Minkäslainen se äiti-lapsipiiri on
Tää on ihan srk:n missä isot lapset lastenhoitajien kanssa touhuamassa ja äitit istuu pöydän ääressä (saa tehdä jotain esim käsitöitä...mut pakko ei oo tehdä mitään...), juo kahvia ja juttelee :D Eli just passeli mulle :whistle:

Pessi :eek: :D Onnea uudesta taidosta! Meillä ei ees ryömitä vielä, en kyllä oo oottanutkaan kun ei siskokaan viel tässä vaiheessa. Vaikka ei se kyllä sitä sano, mutta tuntuvat aika samalla tavalla kasvavan.

Yhteistyössä