***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Voihan V'ttu sentäs..oli sit juu aamulla kiirus kun piti lähtee viettään perheen kanssa aikaa yhdessä helsinkiin..vaan arvatkaa mikä oli miehen mielestä laatu aikaa perheen kaa...automatka ees taas munkkiniemeen :kieh: , pikkasen kilahti kun tajusin ettei ohjelmassa ole muuta, neidin päikkäritkin meni ketulleen ja ekan puol tuoli vaan kitis istuimessaan...hhoijjaa |O
joo..meijän ukon käsitys laatuajasta on sitä et mennään nukkumaan..ja tyttö meidän väliin ja mä nousen ku neiti herää..
tai sit et lähetään kauppaan ja hän kiertää raksapuolen ja mä kaikki muut ja käydään abc:llä syömässä :headwall:
Voi teitä.. :hug:

niin ja teitä myös

Pessi ja Saanukka

:hug: :hug:

Meillä ei mies tuntuis nukkuvan ikinä jos poika on hereillä, ei malta vaan haluaa hoitaa silloin kun on mahdollisuus. Nyt tuhisevat kummatkin tosin. Mä olen kyllä menetellyt hermojani täällä lähinnä sen takia ettei mies ole ollut kotona vaan töissä mutta se ei yksinkertaisesti voi noille työajoilleen mitään. Paitsi niille viikonlopuille ja ne työt lopettikin kokonaan jo.
Halit siis niille keiden miehet paukapäilevät ympäriinsä eivätkä tajua omaa parastaan!! :/




 
Eiks kaikki miehet joskus oo paukapäitä? :whistle: Vai onko joku löytänyt ihme-olennon. Nooo, taitaa vikaa olla mussakin. Oon niin kireä nykyisin, varmaan johtuu siitä kun en voi mihinkään lähteä ilman poikaa. Siirrettiin sen sänky toistaiseksi meidän huoneeseen. Alkaa hieman väsyttää se viereisessä huoneessa alvariinsa ramppaaminen.

Pojan kummi (yksi kolmesta) on tulossa kohta käymään, ja mä en tule sen kanssa juttuun ollenkaan :/

Meillevauva :hug: ei ole kiva olla vauvan kanssa kahdestaan. Mekin oltiin kesällä 3 yötä :|
 
Päivää! :wave:

Mitäs tänne kuuluu..ainakin uusi pino jo menossa tälle viikolle. :whistle: Hyvä naiset! =)
Meillä on taas puuhaa riittänyt...mun vanhemmat olleet kylässä (nyt kyläilevät hetken Turun saaristossa ja ensi viikolla vielä hetken meillä). Eilen illalla oltiin miehen firman rapujuhlissa, saaressa tässä Hki:n edustalla, ja neitonen oli eka kertaa ilman meitä. Mun vanhemmat oli siis babysittereinä. Tosi hyvin oli mennyt. :heart: Kyllä mä jännititn ihan hitosti ja peruin menon päivän aikana sen sata kertaa, mutta onneksi mentiin. :D

Maanantaina tulee sitten 6kk täyteen rakkaalle!! :heart: Ajateltiin hiukan juhlistaa...hyvää ruokaa ja kakkua ja shamppanjaa. :p

Hampaita ei edelleenkään näy, mutta eteenpäin ryömimällä mennään hitaasti ja pienesti, mutta mennään. :heart:

Mun pitäsi hiukan lukaista teidän tekstejä jotta voisin kommentoida enkä vaan pelkkää omaa napaa suoltaisi...kerhon puolella ja pyörähdin. Mukavaa lauantai-iltaa ja palaillaan taas... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Meillä nyt ilmeisesti poika alkaa nukkumaan yöt syömättä ja lähes heräämättäkin :D Nyt jo 4 yötä mennyt syöttämättä, pariin otteeseen oon käynyt asentoa parantamassa ja tutin samalla laittamassa =) Uni tekee ihmeitä =) Mä en ole reipaasti yli puoleen vuoteen nukkunut näin hyvin kuin viime yönä, kun mieskin nukkui työhuoneessa, jotta mä saisin kunnolla unta :heart: Nukuin kaksi 3h pätkää ja lisäksi vielä pikku torkut vajaa tunnin :D Maailma näyttää nyt niin paljon kirkkaammalta ja muutenkin tässä valtakunnassa on kaikki tällä hetkellä hyvin =)



Meille saapuu pian vieraita. Kakku odottaa syöjiä, vaikka ei kovin kaunis olekaan. Välistä löytyy cappucinomoussea+murskattuja mokkapapukarkkeja sekä mango-passionmoussea. kostutettu kahvilla ja koristeltu kermalla ja suklaarouheella :p

Kristelle & poju tasan 6kk :heart:
Hienoa ,että edelleen yöt sujuu. Kakku kuulostaa niiiiiin ihanalta,sanoo tää kuola valuen

:D
Paljon onnea pojulle :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Melkein jo innostuin että pitäiskö kuitenkin bumbo hommata tonne suihkuun, mutta eipä taida kannattaa kun oli 4-10kg. Johan tuo meijän jässikkä oli n.9kg kuukausi sitten :whistle: Varmaan ainakin reidet ottaa vastaan :kieh:
Mitä helvettoa,olikos siinä koku painoraja
|O meillä oltiin kuukausi sitten 9.5 kg,ei ihmekään jos kiristää.Mun mielestä myyjä sanoi ku katto poikaa et menee 12-18 kk vanhalle,pärkkeleeee |O
 
Miehet tosiaan on välillä, no miehiä :kieh:

Tänään ollu vähä hankala päivä, siis minulla ei muilla. Moonis kylässä..

Likka rupes unille (pyöri hymyssä suin ku kävin vilkaseen :heart: ) , joten raahauduin rentoutumaan tähän koneelle. Mies meni isomman kans käymään työkaverinsa luona, joten nauttikaamme tästä rauhasta. :saint:

Katoin äsken Sydämen asialla, tuli ihan haikee joulufiilis. :ashamed:
 
Tosta Bumbosta; oliko vaunuaitan sivuilla oli maininta 4-10kg / 3-14kk mut lastentarvikkeen sivuilla vaan maininta 3-18kk. Vastaavasti Pikkupingviinin sivuilla oli maininta "Bumboon voi istua kun lapsi osaa kannatella päätään, eli n. 4-5 kk:n ikäisestä alkaen ja sitä voi käyttää niin pitkään kuin lapsi siihen mahtuu, eli n. 2-3 -vuotiaaksi!". Suora kopiointi ko.sivuilta eikä mainintaa kilomääristä.. Ettei vaan ois tällainen olettamus että 10kg painoinen on yleensä yli vuoden tms? Ku aina tuntuu olevan näitä keskiarvokäyriä jokaiseen lapsiin liittyvään juttuun.. Noin niinku maallikkona mä ainakin käyttäisin Bumboa niin kauan kunnes lapsi siihen mahtuu eikä se hajoa alle.

Joo mä ostin sellaisen pikkuniistäjän ja yritin kokeilla sitä. Tyttö ei tykänny yhtään ja musta edelleen nenussa on räkää, ainakin kuulostaa siltä.. Noh, tyytyväiseltä toi silti vaikuttaa!

ja joo, miehet nyt on miehiä. Niillä on putkiaivot
:kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ettei vaan ois tällainen olettamus että 10kg painoinen on yleensä yli vuoden tms? Ku aina tuntuu olevan näitä keskiarvokäyriä jokaiseen lapsiin liittyvään juttuun.. Noin niinku maallikkona mä ainakin käyttäisin Bumboa niin kauan kunnes lapsi siihen mahtuu eikä se hajoa alle.
Just näin mäkin asian aattelin, et meillä menee ton painon mukaan ettei mahdu. Kaverilla on saman ikänen poika mut on niin paljon hoikkasempi että varmasti menee vielä yli vuoden ikäsenä siihen =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Joo mä ostin sellaisen pikkuniistäjän ja yritin kokeilla sitä. Tyttö ei tykänny yhtään ja musta edelleen nenussa on räkää, ainakin kuulostaa siltä.. Noh, tyytyväiseltä toi silti vaikuttaa!
Onko tuo sellainen "pallomainen" niistäjä? Jota puristellaan... Mulla on sellainen kaapissa, enkä koskaan oo saanut sillä mitään lapsen nenästä ulos...esikolla sitä kokeilin ja totesin turhaksi...mut jospa en osannut sitä käyttää...

Nyt ostin Apteekin nenä-Fridan ja siihen tyytyväinen. Yhden nuhan helmipoika sairastanut...tuntuu vaan että kun itse sen letkun kautta räkää imee...että aivot tulee toisella kohta pitkin letkua... Ei mikään miellyttävä kapistus, eikä pojukaan siitä tykännyt. Auttaa kuitenkin paremmin hengittämään ja se tärkeintä.

Öisin kastelin pyyhkeen ja laitoin sen roikkumaan lähelle pojun sänkyä...antaa kosteutta huoneilmaan...tosin nyt aika kosteeta ainakin ulkona... Jotkut sanoo että halkaisee sipulin kahtia ja laittaa ne lähelle lapsen sänkyä... Auttaa tukkoisuuteen ja yskään....viissiin... :xmas:
 
Ensinnäkin paljon onnea Kristellen pikkuiselle ja muillekin, jotka tänään juhlivat :hug: Herkullisen kuulostaa Kristellenkin tekemä kaakku :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Juu miehet on välillä niiinnn
joten symppishalit tänään niitä tarvitseville :hug:
Peesin Liinamaria, kaikki miehet on välillä pössöjä :kieh: Mulla on oikeesti tosi kultainen mies, mutta on sekin välillä niin taukki, niin taukki että huh :headwall: Mutta mä oon vuosien saatossa oppinut, että meillä on niin erilaiset tavat joskus ajatella asioista, että asiat täytyy puhua "auki", kun tapa ajatella on niin erilainen :) Olipas sekavasti selitetty, saittekohan kiinni ajatuksesta?
 
meillä ukko nousee jo melkein oikein kontalleen ja liikkuu niin tajutonta vauhtia pyörien et huh huh...
juttua tulee ja toista hammasta pakertaa kovasti.

Mä oon ollu töissä tänään 6-13 vuoron ja sain tehdä omalla osastolla sen :)

Käynpä lukee mitä mun piti kommentoida...hmm....
 
ai niin ei meillekään tuu sitä bumboa vai mikä se nyt oli...

Pessi ;) ja kumppanit... mun pappa (joka nukku pois just keväällä) oli kans ortodoksi.
Niin se piti pessille vielä kertoo sellanen et se sukukirja on just papan puolelta, et kai me sit.... :D :wave:

Minä ite en oo ortodoksi mutta pidän ortodoksisuutta yhtenä kauneimmista uskonnoista suomessa. ne tilaisuudet on todella erikoisia mutta kauniita ja sellaisia et niitä jaksaa kuunnella ja katsoa. :)
Just niinku papan hautajaiset... :'( mutta kaunis tilaisuus...

laitoin eilen muutaman kuvan fb:hen terassista ja lapsista. ja profiiliin nappasin saunanraikkaan kuvan :LOL: :LOL: :LOL:

noh, kaippa mä nyt joudan tuonne sohvan perukoille!

illanjatkoja mammat!

Jepsu
 
oih mikä ilta taasen..neiti on kitissyt koko illan ja kitinät loppu kun seinään kun äskön supon suikkasin hätiin. Toinen mikä on ollu hetken helpotus on ollu maissinaksut, samalla kaluaa suuta sormillaan, ei oikeen anna koskeekkaan enää summuun :/

-->menee syömään
 

Yhteistyössä