***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Voi jestas kun voi olla kunnan hankala lähettää päätöksiä mistä oikeesti sais jotain selvää :headwall: On siis anottu taksikyytiä neidille eskariin ja eskari alkaa maanantaina. Toissapäivänä kävin kyselee että jokos kohta sais tietää saadaanko kyytiä niin olivat kuulemma just palaverissa. Tänään taas soitin ja sanoi että tulee tän päivän postin mukana laput. Juu, tuli mutta aika kauan sain lukea ennen ku oikeesti tajusin että kyyti on myönnetty, mutta mistä ja monelta kyyti neidin hakee ei kyllä selvinnyt mistään. No, minä soittokammonen sitten tartuin luuriin että saa asioihin selvyyden, ja mitä siellä sanotaan "juu, teidän tyttö haetaan kotoa ja viedään koulun eskarille" Muuten ihan hyvä mutta eskari paikka on kyllä päiväkodilla :headwall: Että onneks soitin ni sai muutettua sinne oikeen paikan, ois ollu likka varmaan ihmeissään kun taksikuski käskee jäädä koulun kohalla pois :/ Onneksi ne ei jätä mitenkään viime tippaan näitä ilmotuksia :whistle:

Taas oli parempi yö, ei höpötellyt ollenkaan!! 4 aikaan söi ja sit jatkokin heti unia puol 8 asti, jeeeee!!!
 
Hello!!!
Pikasesti taas piipahdan.. työ ootta niin ahkeria kirjottamaan etten pysy perässä.. :whistle: :whistle: Meillä oli tänään 6kk neuvola..

Paino 8650g (5kk 8350g)
Pituus 66,5cm ja (5kk sama)


Olivat vähän huolissaan kun kasvu on jumissa....
:/ :/ mutta kehittyy kummiskiin normaalisti.. ryömii vauhdilla ja nousee konttaus asentoon, heijailee siinä ja nousee tukea vasten sillai polvilleen, ei vielä pystyyn (luojan kiitos) :xmas:

Mites teillä tykkääkö muksut puurosta? Meille ei YÖKKII vaan kun yrittäää syöttä.. :x

Tarppa ja Netta 6kk :eek: JO???? :headwall: :headwall: :headwall:
 
Meillä meni yö vaihteeksi ihan mukavasti. Aamumaitoa lipastiin tuossa puoli kuuden pintaan ja sitten jatkettiin unia. Oli siis ihan kiva nukkua :LOL:

Saanukka, täällä käytetään myös huuhteluainetta. Pyykeistä tulee ihan pehmosia. Kuivausrumpua en omista, joten ei voi siellä pyöräyttää. Sehän tekis vielä pehmosempaa, kai :whistle: .

Puuroista menee parhaiten Aamuhyvän pikakaurahiutaleista kokattu puuro. Tai muita normipuuroja (valmiit vauvojen puurotetrat ei uppoa) en ole vielä ees kokeillu. Kaupastahan varmasti löytyis vaikka ja mitä. :D

Pitää lähtä ruokkimaan typy, joten :wave: I'll be back :LOL:

 
Neuvolakuulumiset:
9275g
75,1cm
py 46,7cm


pilvipouta Meillä käns nahutaan pylly pystyssä ja naama lattiassa ja huudetaan, kun ei päästä eteenpäin :D

Hei Tarppa, sinnuukin näkee joskus :D :hug:
Arttu tykkää kyllä puurosta. Naniin keitän illalla kaura- tai ohrapuuroa ja sekaan luumusosetta, hyvin uppoaa =)
 
Juu, niin miekin käytän tosiaan huuhteluainetta mut pyyhkeisiin en tosiaan ole uskoltanut laittaa ku saattaa mennä imuteho..Mut kyllä se on mukavempi pehmeisiin pyyhkeisiin kuivata, ostaa uusia jos alkavat huonoiksi menee..

Meilläkin hyvä yö takana, herättiin neljältä, puoli kaheksan ja ylös sitte pikkasen ennen yheksää. Hyvin kerkes kaikki hoitaa ennen serranoja :D

Huomenna lähtään pojan kanssa miun kotiin koko viikonlopuksi joten en edes yritä pysyä teitien perässä :D

Saanukka ja J 5kk 3vrk
 
Onneksi on ollu muitaki aktiivisia tänään..
isännän kans aamulla valettiin neitin aamu unien aikaan loput varaston lattiasta.. sit laiton leivinuuniin valakian ja leivon (tosin sähköuunissa) muutaman piirakan ja sämpylöitä + tein evästä pakkaseen remonttimiehiä varten... hei mä en ole muistanu sanoakkaan, et meillä isäntä
"Joutu" vaihtaan viikonloppuna eka kerran kakka vaipan.. lupas lauantai aamuna et on mun vuoro nukkua.. tyttö heräs ni huikkasin hakemaan ja vaihtamaan vaipan.. kohta kuulu HYI OLOKOON... oli vihreet housussa... ja mä :LOL: hihitin peiton alla.. :whistle: hyvin hän t uo kuulosti onnistuvan!
do diin, nyt menen tekemään suklaapiirakan päälle kuorrutteen..
 
Ohhoh, zuku, ootpas miehes päästäny helpolla, kun nyt vasta kakkavaipan kimppuun pääsi. Jo oli aikakin :whistle:.

Mä käytän huuhteluainetta lakanapyykkiin ja vauvan vaatteita pestessä, omiin vaatteisiin en käytä. Pyyhkeisiinkin menee joskus, jos lakanoiden kanssa niitä pesen ja paljon pehmoisempiahan niistä noin tulee. Kuivausrumpu tekee myös aina vauvan vaatteista ihanan pehmeät :heart:. Rumpu kyllä kuluttaa pyykkiä selvästi enemmän, mut vauvan vaatteet on niin hetken vaan käytössä ku jo jäävät pieneks, että kyllä ne sen kestää...

Tarpan tytölle puolivuotisonnittelut :flower:

Meillä nuo ryömimisharjoitukset on siinä vaiheessa, et peppu nousee komeasti ja jalka koukkuun vatsan alle, mut ku yläkroppa on tiukasti maassa, ni mihinkäs sitä pääsis :D. Korkeintaan taaksepäin liikkuu hiukan, kun oikein äheltää.

Soseet on meillä hyvässä vauhdissa, kaikki pääkasvikset on jo maisteltu ja hyvin uppoaa perunamössöt ja muu peruskamakin. Imetystä aion jatkaa rinnalla vielä niin kauan kuin maitoa riittää, kun kerran hyvältä tuntuu niin äidistä kuin ilmeisesti tyttärestäkin =).

Moniko muu vielä imettää?? :wave:
 
Mä käytän huuhteluainetta lähes kaiken pyykin kanssa, poikkeuksena vain farkut ja tietyt muut, joiden kanssa ei sais käyttää. Ei mun milestä pyyheet mitenkään huonoksi oo mennyt huuhteluaineesta :whistle: Ihan hyvin kuivaa edelleen :) Mä en tykkää sellaisista koppuroista, joten menköön huonoksi jos menee. Kuivausrumpua ei oo, enkä oo kokenut vielä tarvitsevanikaan. Silitän edelleen kaikki vauvan vaatteet vähintään nurjalta puoleta. Silitteleekö muut kaikki vauvan vaatteet? Entä perheen muut pyykit?

Ryömimisharjoitukset on meilläkin tuota, että peppu on ylhäällä, mutta nassu lattiassa :/ Jalka nousee myös hienosti vatsan alle, mut sitten ei poju enää tiedä, mitä pitäs seuraavaksi tehdä. Osaa kyllä peruuttaa, mutta eteenpäin ei pääse.

Minä myös edelleen imetän ja sosemäärät lisääntyy pikkuhiljaa. Kasviksia oon antanut ja hedelmäsoseita. Lihan otan mukaan varmaan ensi viikolla :whistle: Munkin ois tarkotus jatkaa imetystä niin pitkään kuin maitoa riittää/se pojalle kelpaa. Ihanne ois, että sais tarvitsemansa maidon rinnasta siihen saakka, kunnes siirrytään lehmänmaitoon. Siihen siis tähdätään =)

Kristelle & poju 5kk3vk
 
meillä loppu imetys juhannuksen jälkeen

vaatteiden silityksestä en oo koskaan kummankaan lapsen vaatteita silittäny,enkä varmaan tule koskaan silittämäänkään (oon varman maailman huonoin silittäjä) , ei meiltä tällä hetkellä kyllä löydy edes rautaa millä silittää niin se siitä sitten :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Ohhoh, zuku, ootpas miehes päästäny helpolla, kun nyt vasta kakkavaipan kimppuun pääsi. Jo oli aikakin :whistle:.
sanoppa muuta :ashamed: en ole jaksanu alkaa nahisteleen... normi vaipan vaihtaa jos käsken, samoin syöttää...
alkuun pelkäs käsitellä ja sit se on vain jääny, ku yleensä sitä on ite se joka on lähinnä vaipparumpaa pyörittäny!
Pitäs jälleen alkaa opettaa isäntää tytön kanssa kaksin kotia, ja alkaa käymään mm. lenkillä yksin..on nyt kesä aikana jääny. Ollaan liikuttu tytön kanssa kaksin jos isäntä peltohommissa tai porukalla, jos isäntä kotona!
 
silittämisestä: meillä loppupeleissä vähän "silitettäviä" vaatteita..ollaan tällasta golleke kansaa :D
sitte silitetään ku tarvis tulee...lakanat ja pyyhkeet jne. mankeloin (paitsi en nyt remontin aikana, ku mankeli varastossa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Ohhoh, zuku, ootpas miehes päästäny helpolla, kun nyt vasta kakkavaipan kimppuun pääsi. Jo oli aikakin :whistle:.
:ashamed: ei oo meilläkään vielä tainnu vaihtaa, poikakun tehnyt kakat aina kun mä kotona ja sillon mä hoidan. Eihän sitä nyt isille kakita :whistle:

Huuhteluainetta laitan jos muistan ja rumpuun kaikki mahdollinen mikä vaan suinkin sen kestää ja johan on meilläkin vihdoin pehmeet pyyhkeet :D Mutta ryppyset |O Mä en saa esim. lakanoista sileitä millään :/ Ja silittämään niitä en tosiaankan ala, muutenkin silitän niin vähän kun mahdollista (lähinnä pakolliset juhlavaatteet) ja sillonkin mielellään lykkään homman miehelle kun on siinä paljon parempi :D Eli meillä ei vauvan vaatteita silitetä.



 
Juu, ei meilläkään todellakaan silitetä kuin paitapuserot ja kauluspaidat, suorat housut ja juhlavaatteet eli ne just pakolliset. Mä inhoan sitä paitsi silittämistä, että mielelläni nuokin vähät delegoin miehelle ;). Vauvanvaatteita ei siis silitetä, miks edes pitäis, kun ne on ihan sileitä muutenkin kuivausrummusta tultuaan...
 
Onpas kiva, että täällä on muitakin, jotka ei kaikkea silitä =) Mä siis silitän kaikki vauvan vaatteet, mutta siihen se sitten lähinnä jääkin. Muuten vaan ne, jotka on ihan pakko, että kehtaa päällensä laittaa :ashamed: Mun lähipiirissä on vaan niin paljon tuttuja, jotka silittää kaiken. Muutaman tunnen, jotka jopa omat alusvaatteensa ja sukkansa silittävät :eek: Mä oon kuvitellut, että oon jotenkin laiska (inhoan silittämistä), mutta ehkä se on siis ihan "normaalia", ettei kaikki vaatteet oo raudalla viimeistelty. Mä koitan kyllä kaiken ripustaa aina niin nätisti kuivumaan ja viikata siististi kaappeihin, ettei ryppyjä kauheesti ois :whistle:

Meillä poika nukkuu ja mies jälleen kalassa. Mä oottelen miehen siskoa saapuvaksi, mutta en jaksais millään ootella :kieh: Haluisin painua peiton alle lueskelemaan vaikka lehtiä, jotenkin on hirmu uupunut olo, vaikka ei varsinaisesti uneta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Kristelle: Ei ole mun mielestä noloa, kuitenkin suht myöhään tulevat. Ihan normaalia olla yökkärissä siihen aikaan. Paras vaate ;) .
Mä tässä just laittelin heille petivaatteita valmiiksi. Aika suoraan painuvat kaiketi pehkuihin, kun tyttö vasta 11kk. Ei luulisi pitkään valvovan :whistle:
 
Meillä mies ei meinaa edes antaa mun silittää jotain, minkä hän on jo päälleen laittanut. Joskus siis joudun inttämään, "ettei tuollaisella voi mihinkään mennä" ja suurinpiirtein saan repiä sen päältä silitettäväksi :eek: Tekeekö sun mies Wode muitakin kotihommia ihan vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti?
 

Yhteistyössä