***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Heipä hei helmimammat! :wave:

Eilen kotiuduttiin kahden ja puolen viikon Pohjanmaa-reissulta. Oltiin ensin 1,5 viikkoa minun vanhemmilla ja sitten 1 viikko miehen vanhempien mökillä. Kivaa oli, mutta kyllä on mukava palata kotiin. Oma koti kullan kallis. :) Juttujanne en ole ehtinyt lukemaan saatikka kirjoittamaan...

Tänään oli Adan 6kk neuvola:
Pituus: 68cm
Paino: 8950g
Py: 44cm
Paino laskussa (ennen +21 nyt +11) pituus nousussa.

Adalle tuli viime viikolla kaksi ala-etuhammasta! :) Viikon verran yö-unet on olleet entistä katkonaisempia, mikä johtuu ehkä tuosta hampaiden tulosta?! Viime yö oli jo parempi, tosin neiti päätti herätä jo 5.40. :headwall: :D

Tänään aloitettiin soseet. Tein eilen illalla n. litran satsin maissisosetta pakkaseen ja sillä siis aloitettiin. Toivottavasti tuo maissi ei aiheuta typykälle ilmavaivoja/ummetusta...
Ensi viikolla olisi tarkoitus kokeilla mustikkaa, ja seuraavalla viikolla kesäkurpitsaa. Luumua ostin pari purkkia kaappiin jos vatsa menee kovaksi. Toivottavasti saadaan nyt edes muutama kiinteä sopimaan!

Kuinkahan pian lihat pitäisi ottaa mukaan kun kiinteät aloitetaan 6kk iässä? Entä aamu-/iltapuurot?

Nyt tuli omanapaista... Sori... :ashamed:

Anna ja Ada päivää vaille 6kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
kalle on alkanu heräilemään öisin sen 10 kertaa tuttia pyytämään,ku se kääntyy aina yöllä mahalleen ja sitte ku se herää niin se haluaa selälleen ja sitte pitää työntää sitä tuttia,vaikka kuinka pönkkään peittoa viereen että ei kääntyis niin kyllä se aina jonku keinon keksii että pääsee kääntymään.

onko muuten muitten helmet sellasia että peitto päällä ei nukuta? meillä vaikka kalle olis kuin sikiunessa ja laitan peiton päälle niin se potkii sen heti pois,sen takia pitää aina laittaa kunnon vaatetus yöksikin että ei oo aamulla jalat ja kädet kylmänä,ihme mies..

piipero86 & kalle 5kk 12pvää
Tuon potkimisen, riehumisen ja kääntyilyn (jokaiseen mahdolliseen tapaan ja suuntaan) vuoksi meillä poika nukkuu unipussissa. Silloin kun unipussi on pesussa, saa poika jalkansa pinnojen väliin aina, vaikka reunapehmusteet onkin kunnolla sängyssä :eek:
 
Meilläkin peitto on aina jossaan muualla kun päällä, mut onneksi on kesä, niin ei kylmä tuu :p Likka on hirvee hyörijä ja pyörijä nukkuessaan, yleensä herää niin, että pää on jalkopäässä :D :LOL: Tuo siis nukkuu mahallaan =)
 
Meil lähtee kans peitto aina heti pois.. Oikeen ottaa asiakseen molemmilla jaloilla potkii sen saman tien...

Nyt tääl ollaa ekoilla unilla... Ja meil kans paremmat unet tulee sängyssä, varmaan noi makkarin pimennysverhot tekee sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kristelle, kamalan vähän teillä nukutaan kyllä :eek: :whistle: :/ Tai siltä se minusta kuulostaa :whistle:
Siltä se välillä tuntuukin |O Mutta tuossa pojassa riittää silti virtaa ja hymyä, joten kaipa tuo riittelee. Ottaahan tuo ainakin kerran viikossa hiukan takasin, kun nukkuu aamulla tissitainnutuksella kuuden paremmalle puolelle ja toisinaan ne kolmannetkin päikkärit. Mä itse pärjään kans aika vähällä unella, joten taitaa ikävä kyllä tulla muhun tuossa. Mutta toivottavasti saa "sikeän nukkumisen lahjat" isältään :whistle:
Toiset vaan on vähäunisia, niin se vaan on =) :hug:
Mies mulle aina marisee, että hänelle kun ei riitä sama unimäärä kuin mulle :kieh: Ja se jaksaa veetuilla mulle aina, kun mä oon toisinaan hiukan "ylienerginen", että mistä mä sen kaiken energian saan :kieh: :whistle: Mä oon vastaillut, että karkistahan se taitaa tulla :p :ashamed:
 
Meillä on nyt ekoja unia nukuttu kohta 2½h...saas nähdä mikä tulee saldoksi =) Sillon yks päivä oliko viime viikonloppuna oli enkka, kun veteli 5h...sitä ei kyllä oo ennen tapahtunu ja sillon kävin jo tökkimässä sitä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kristelle, kamalan vähän teillä nukutaan kyllä :eek: :whistle: :/ Tai siltä se minusta kuulostaa :whistle:
Siltä se välillä tuntuukin |O Mutta tuossa pojassa riittää silti virtaa ja hymyä, joten kaipa tuo riittelee. Ottaahan tuo ainakin kerran viikossa hiukan takasin, kun nukkuu aamulla tissitainnutuksella kuuden paremmalle puolelle ja toisinaan ne kolmannetkin päikkärit. Mä itse pärjään kans aika vähällä unella, joten taitaa ikävä kyllä tulla muhun tuossa. Mutta toivottavasti saa "sikeän nukkumisen lahjat" isältään :whistle:
Toiset vaan on vähäunisia, niin se vaan on =) :hug:
Mies mulle aina marisee, että hänelle kun ei riitä sama unimäärä kuin mulle :kieh: Ja se jaksaa veetuilla mulle aina, kun mä oon toisinaan hiukan "ylienerginen", että mistä mä sen kaiken energian saan :kieh: :whistle: Mä oon vastaillut, että karkistahan se taitaa tulla :p :ashamed:
Sokeri on kyllä hyvä!!! :LOL:
 
Jahve: Kiitos. :)

Meilläkään ei pysy peitto päällä. Nykyään en enää laitakkaan Adalle peittoa yksi kun potkii sen kuitenkin pois... Joskus olen ottanut neidin oman peittoni alle, mutta silloin typylle tulee hikí. Meillä nukutaan siis ainoastaan lyhythihaisessa bodyssä (+sukat ja tumput raapimisen estämiseksi). Kun ilmat viilenee pitää taas varmaan ruveta pukemaan pyjamaan.
 
Meil neiti kuuluu kans hereillä nuihin peiton potkijoihin, mut sit unessa peitto pysyy yleensä aika tiukasti päällä (usein vielä iltasin pitää sitasta ihka oikeeseen kapaloon, ku ei meinaa mutuen rauhottua.. käsiä ei saa peittää (ja ovatki siks sit usein kylmät, tumput reipii irti, ku nukahtanu ni käyn paremmin peittelemässä) tietty tissille urvahtas, mut oon yrittäny opettaa tissille nukahtamisesta pois..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kristelle, siehän imetät, et jos sokeria vähentäsit, niin jos sälliki nukkus paremmin? :LOL: :LOL:
Voishan se auttaa :whistle: Mut mites mä sitten jaksan touhottaa vouhottaa?? :LOL: :saint:
No mut sit jää enegiaa säästöön siitä, kun poika nukkuu hyvin ;) :LOL: :LOL:
Tää poju on niin helppo tapaus yleensä, että ihan mielellään sen kanssa hereillä oon :D :heart: Paitsi öisin tietty vois nukkua, mutta mä vedän sitä karkkia yleensä aamuisin enemmän, joten liekö tuo niihin yöuniin vaikuttais :whistle:
 
Kristelle: En... Samalla 5 ruoka-aineen dieetillä porskutan edelleen! :D Luumuja koitin tuossa pari viikkoa sitten syödä, mutta vähän sen jälkeen Adalle tuli ihottumalänttejä. En sitten tiedä tuliko luumusta vai muuten vaan. Toivottavasti Ada ei allergisoidu niille mitä nyt syön...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
ton pitäis muutenkin kasvaa nopsaan ja paljon, painoa varsinkin.. :/
Eikös hää oo ihan hyvin kasvanu =)
No munkin mielestä, mutta sairaalassa sanovat aina että pitäis olla vähän enemmän painoa. Kai se liittyy jotenkin siihen, kun tuo leikataan sit vuoden ikäsenä; on hyvä olla varamassa sit. :D Tai en tiä. Ota niistä ny sit selvää..

Huh, lähen kohta ajamaan pakua Ikeaan ja takas, enpä oo pakua koskaan ajanu. Kuorma-autoa kyl, mut siitä on aikaa, ja tuo paku on vähän erikoinen kuulema.. :eek: Ehkä minä selviän.. Toivottavasti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Kristelle: En... Samalla 5 ruoka-aineen dieetillä porskutan edelleen! :D Luumuja koitin tuossa pari viikkoa sitten syödä, mutta vähän sen jälkeen Adalle tuli ihottumalänttejä. En sitten tiedä tuliko luumusta vai muuten vaan. Toivottavasti Ada ei allergisoidu niille mitä nyt syön...
Harmillista :| Asiasta mitään tietämättömänä kyselen, että missä vaiheessa nuo pahimmat allergiat yleensä alkavat hellittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
ton pitäis muutenkin kasvaa nopsaan ja paljon, painoa varsinkin.. :/
Eikös hää oo ihan hyvin kasvanu =)
No munkin mielestä, mutta sairaalassa sanovat aina että pitäis olla vähän enemmän painoa. Kai se liittyy jotenkin siihen, kun tuo leikataan sit vuoden ikäsenä; on hyvä olla varamassa sit. :D Tai en tiä. Ota niistä ny sit selvää..
No just, se voi olla sitte =) Mie vaan muistelin, että suhteessa olis kasvanu enemmän kun meillä likka, et mie pidän totaki ihan hyvin kasvaneena =)
Mut tosiaan noitten juttujen takia varmaan hyvä, mitä isompi onkin..ei nyt tietty läsä, mut kokonaisuudessa =)
 
Kristelle: Maitoallergiasta sanoivat että paranee yleensä kouluikään mennessä. Monilla paranee jo ennen 2-vuoden ikää. Että kaippa ne muutkin allergiat helpottaa tässä vuosien mittaan.. Jotkut varmaan jo ennen vuoden ikää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
alko luulemaan että iskä juttelee sen kanssa kun iskä kuorsas yöllä.

Ai paha :LOL: :LOL: :LOL: Meillähän sit iskä keskustelis yöt läpeensä likan kanssa :LOL: :whistle:
Meillä saa kyl vaikka yöllä huutaa makkarissa, niin ei tuo oo moksiskaan :whistle: En oo kyl kokeillu ;) :LOL:
Omaan huoneeseen kyl siirretään varmaan vasta, kun siirretään meidänki makkari samaan päähän taloa, nyt olis eri päissä ja mie kun en luota siihe, et herään, jos likka huutaa yöllä :whistle:
Meil isukki kuuluu kans nuihin selällään kuorsaajiin (varsinkin jos nokka tukossa) se kyl herää jos mä alan poriseen tuuppiin tms. mut se heräämisen "syvyys" on sit eri asia. vähän aikaa saa kysellä et ootkonää hereillä jne.
yks yö ku kuorsas ni otin sitä nokasta kiinni.. loppu se kuorsaus ja heräski se kyllä..ku luuli tukehtuvansa :whistle: mut arvatkaa :LOL: :LOL: mää... ku yks hyppäs kui vieteri...
me lähetään hakeen 5kk mittoja ja vissiin piikkiä :'(
tiovottavasti saanukan kans törmäillään!
 
Niin joo, yhdestä asiasta piti vielä kirjoittaa:
Meillä alkaa vauvauinti kahden viikon päästä! :) Toivottavasti Adan iho kestää sitä kloorattua vettä. Punkassa läträämisestä neiti tykkää ainakin kovasti, joten vauvauintikin on varmasti mieluista! :)
 
Moikka!
Minä ilmottaudun!!! =) Tässä on kesä menny nii joutusasti, että ei oo ehtiny paljo kirjotella. Nyt mies ekaa päivää töissä loman jälkeen ja me kahestaan pojan kanssa kotona.
Kuumekin pojalla oli reilu vko sitten pari päivää 38-39 astetta. Mut meni onneksi nopeesti ohi ja poika oli kuitenki melko reipas, tottakai nyt marisi ku oli huono olo ja yöt oli rikkonaisia, ei saanu kunnolla nukuttua, ku sylissä. Mut sekin nyt koettu.
Huomenna ois 6kk neuvola ja poika täyttää siis 6kk huomenna =) Nopsaan on tämä puoli vuotta mennyt.
Poika viihtyy itsekseen pitkiä aikoja leikkimatolla ja kävelytuolissa. Osaa kääntyä selältä masulle, ryömii ympyrää, mut ei eteenpäin vielä, juttelee kauheasti ja nauraa ja hymyilee paljon. On syönyt soseita nyt 2kk, kaikenlaista jo maisteltu ja hyvin tuntuu uppoavan, eikä allergioita oo havaittu.
Sellasta tänne näin pikaseen.

Marie82 ja poika huomenna 6kk ! =) =)
 

Yhteistyössä