***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Joku on varastanut mun unen tahtoo nukkumaan |O
Mun piti kans jo mennä, mut täällä vielä oon...ja hyvä niin...sainpa kunnon naurut tuosta sun suomennoksestasi.. :LOL:

Miten oikeesti voikin yhden lauseen ymmärtää niin monella eri tapaa... :D


:D no joo,eikä asiaa auta yhtään mun murre ja tapa puhua. Se kun on tätä länsi-suomen töks töks kieltä jossa lyhennetään kaikki sanat ja sit vähän mun omia versioita kaupan päälle :LOL:
 
Onpas täällä ollut jälleen hyväntuulisen kuuloinen yö ;) Mun piti mennä päikkäreille itekin, kun pistin tuon pojan ulos nukkumaan, mutta tähän koneellehan mä jumahdin teidän juttuja lukemaan :whistle: Eikä nyt sitten enää väsytä =) Poika heräili taas 2½h välein koko yön ja mä en jaksanut olla kovana, vaan imetin 3 kertaa :ashamed: Jokseenkin mua ärsyttää, kun mies kuorsaa vieressä ja mä pompin alvariinsa pojan huoneeseen läpi yön :kieh: Voisi mies edes joskus nousta, kun ei tarttis muuta kuin käydä kääntämässä poika takaisin kyljelleen ja ojentaa rätti ja kenties laittaa tutti suuhun. mUtta ei, kun mun pitää siellä rampata, herra kun ei edes meinaa herätyskelloonsa herätä aamulla, vaikka on posottanut unta monta tuntia putkeen :kieh:

Jepulis, tuli nyt hieman marinaa, mutta kun risoo, niin risoo.

Mua huvitti tuo Liinamarin lahnailukommentti :LOL: Mä kyllä ymmärsin ihan oikein, johtuu kaiketi samoista synnyinseuduista :whistle:

Mitäs kaikkea Jahvetti meinaat tytölle hommata Ikeasta? Mä niin odotan, että saisin alkaa laittamaan tuota pojan huonetta. Tänään aion hakata 4 taulua seinään, kun sain eilen ostettua oikeankokoisia taulukoukkuja =)

Mun pitäis saada tänään alotettua tuo valokuvien lajittelu aikajärjestykseen. Iso pino odottaa tässä pöydällä :/ Jos ne sitten sais joskus albumiin saakka, kunnes on taas hirmusesti uutta teetettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mitäs kaikkea Jahvetti meinaat tytölle hommata Ikeasta?
Ainaskin pöydän ja tuolit, luultavasti siitä Mammut-sarjasta se sininen pyöree pöytä ja muutama jakkara (2 meillä jo onkii), valaisimia (kattoon ja hyllyyn joku pöytävalo), säilytyslaatikoita ja tietty kaikkee turhaa härpäketä mikä mukaan tarttuu :p :D :LOL: :LOL:
Niin ja juomalaseja pitää aina Ikeasta tuoda...meillä niitä taitaa mennä kiertoon keskivertoa enemmän :headwall: :headwall: :kieh:
 
Nyt seuraa myös valitusta miehestä :kieh: |O
Poika on ollut muutaman päivän hieman tavallistakin kärttyisämpi. Ainahan tuo vaatii huomiota ja sylissäoloa, ei siinä mitään. Mies puuskahti eilen illalla, että hän tarvitsisi enemmän omaa aikaa, että voisi ihan olla vaan :eek: Jumankauta että kehtaakin sanoa noin. Milloinkohan mulla olisi ollut sitä omaa aikaa?! En edes muista milloin olen käynyt yksin esim. kaupoilla. Musta on ihan kiva käydä kolmistaan. Mies taas käy salilla noin 4-5 krt viikossa, vieläkö siihen päälle pitäisi saada loppuilta omaa aikaa????
Minä se myös meillä olen se joka hoitaa pääsääntöisesti yöheräämiset, mies kun ei herää yöllä ennen kuin minä herätän. Ei ole paljoa hyötyä, kun olen itse kuitenkin jo siinä vaiheessa hereillä :(
 
Hässäaamu taas |O
Esikko lähti jo 7.15 hallille luistelee!!! |O |O *seko mikä seko*
Likka kränkkää tossa, en tiiä mikä lie :/ Ukko oli kahvinkeittimen ladannu heinosti...kahvit valu pitkin lattioita ennenkö huomasin |O |O |O
Välimallijannu nukkuu viel, kohta vois herättää kuhan se esikko kotiutuu ni päässää aamupalalle =)
Kun ei vaan satamaan alkais, ni vois vaikka lenkin lähtä heittää :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pessi :hug: Se on se äidin osa :hug: Miehiä pitää kouluttaa, niin kyllä se siitä ;) :D
No, ei varmaan lohduta, mutta tuo lienee varsin yleistä kyllä :(
Ei ole ollut aikaisemmin mitään tällaista. Poika rauhoittuu nykyään melkein vain mun sylissä, kai sekin vähän miestä korpeaa :/ No ei se kyllä auta asiaa, että herra eristäytyy ja viettää omaa aikaa. Alkaa vaan poitsu entistä enemmän vierastaa isäänsä. Ihmekkös tuo, kun ehkä tunnin päivässä näkee.

Mua niin v*tuttaa! En puhunut sille aamullakaan mitään, ja ajattelin häippästä pojan kanssa vaunulenkille neljän hujakoissa kun tuo kotiutuu töistä. Toosi kypsää..... :headwall:
 
kristelle :hug: täällä on kans suht sama aikataulu yöheräilyssä.En tiedä mikä poikaan tullut,tätä jatkunut viikon aikaisemmin heräs kerran yössä.Voin kyllä kuvitella sun univelan jos teillä ollut jo tosi pitkään.

Pessille myös :hug: just paasasin miehelle et törkeää tulla mulle kitisemään aamulla kun hän on väsynyt,kumpi se meistä yöllä nouseekaan.Kyllä se meilläkin tuntuu olevan et minä hoidan hommat ja mies.... no itsekin olen syypää kun olen passannut piloille :ashamed: Jahvetin mainitsema koulutus olis paikallaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
kristelle :hug: täällä on kans suht sama aikataulu yöheräilyssä.En tiedä mikä poikaan tullut,tätä jatkunut viikon aikaisemmin heräs kerran yössä.Voin kyllä kuvitella sun univelan jos teillä ollut jo tosi pitkään.

Pessille myös :hug: just paasasin miehelle et törkeää tulla mulle kitisemään aamulla kun hän on väsynyt,kumpi se meistä yöllä nouseekaan.Kyllä se meilläkin tuntuu olevan et minä hoidan hommat ja mies.... no itsekin olen syypää kun olen passannut piloille :ashamed: Jahvetin mainitsema koulutus olis paikallaan :D
Ei meilläkään heräilty kuin 1-2 kertaa tässä reilun kuukauden ajan (poikkeuksia lukuunottamatta), mut nyt muutamana yönä ollut ihan outoa meininkiä pojalla, kun huutaa, jos ei saa tissiä, vaikka ei oo edes nälkä. Lohtua ja läheisyyttä siis kai vain hakee :heart:

Pessille
:hug: Voin samaistua tuohon :kieh: Meillä mies ei nurise itselleen omaa aikaa, mutta valittaa kyllä kun on niin väsy :kieh: Harrastuksissaan juoksee kaikki illat (salibandyä, jalkapalloa, kalastusta) ja sitten kotona istuu koneella ja näkee max. 2h poikaa arkisin :( On käynyt mullakin mielessä häipyä siihen aikaan kun mies tulee töistä ja toisinaan ollaankin lähdetty just silleen vaunuilemaan, että saa mies soitella perään, että missäs me ollaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nyt seuraa myös valitusta miehestä :kieh: |O
Poika on ollut muutaman päivän hieman tavallistakin kärttyisämpi. Ainahan tuo vaatii huomiota ja sylissäoloa, ei siinä mitään. Mies puuskahti eilen illalla, että hän tarvitsisi enemmän omaa aikaa, että voisi ihan olla vaan :eek: Jumankauta että kehtaakin sanoa noin. Milloinkohan mulla olisi ollut sitä omaa aikaa?! En edes muista milloin olen käynyt yksin esim. kaupoilla. Musta on ihan kiva käydä kolmistaan. Mies taas käy salilla noin 4-5 krt viikossa, vieläkö siihen päälle pitäisi saada loppuilta omaa aikaa????
Minä se myös meillä olen se joka hoitaa pääsääntöisesti yöheräämiset, mies kun ei herää yöllä ennen kuin minä herätän. Ei ole paljoa hyötyä, kun olen itse kuitenkin jo siinä vaiheessa hereillä :(
SItähän se välillä on, onneksi parempiakin päiviä väliin mahtuu :hug: ! Meillä mies siivoaa ja kokkaa ja vkonloppuisin antaa mun nukkua pitkään, niin en kovin paljon marmata..Mutta aika useasti se noihin pihahommiin hilpasee! Kaipa tää eka vuosi on aikas paljon äidin vastuulla.

Kappas, on ihan syksy keli täällä Satakunnassa! Mites muualla?
 
Mies pyysi jo anteeksi sanomisiaan illalla, mutta en mä näin vähällä unohda :kieh:
Tasan hoidan pojan tästä lähin ihan itse, ettei vaan tarvi isukin rasittua. Voi sitten käyttää kaiken tarmonsa siellä harrastusten parissa tai missä lie.. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tasan hoidan pojan tästä lähin ihan itse, ettei vaan tarvi isukin rasittua. Voi sitten käyttää kaiken tarmonsa siellä harrastusten parissa tai missä lie.. :'(
Minä sorrun toisinaan just tollaseen käytökseen, eri syistä tosin...se ei hyödytä MITÄÄN...puhukaa, puhukaa ja vielä puhukaa, se auttaa kaikista parhaiten!!! :hug:
Miehillä taitaa keskiverrollisesti kestää vuoden kauemmin kypsyä isyyteen, kuin naisilla äitiyteen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mies pyysi jo anteeksi sanomisiaan illalla, mutta en mä näin vähällä unohda :kieh:
Tasan hoidan pojan tästä lähin ihan itse, ettei vaan tarvi isukin rasittua. Voi sitten käyttää kaiken tarmonsa siellä harrastusten parissa tai missä lie.. :'(
Mä kyllä peesaan sitä, että sillon tällön kunnon kiukuttelut on paikallaan! Eihän ne muuten tajua mitään asioita muuttaa :kieh: ! Ja puhdistaa ilmaa...
 
Pessi :hug: Meillä oli yhessä vaiheessa niin että poika ei nukahtanu muuta ku mun kainaloon ja mies tuns ittesä kai vähän turhautuneeks. Ainaki kuulosti siltä kun alko jo ilman yrittämistäkin tokasta että nukuta sä kun ei hän kuitenkaan onnistu. Tuli vaan mieleen kun sanoit että poika on alkanu rauhottuun vaan sun sylissä. Ei se ainakaa meillä vaatinu kun pari kertaa että poika rauhottu miehen kainalossa ja taas maitto nukutukset miehen puolelta :) Koitahan jaksaa siellä :hug:

:hug: kaikille yöheräilijöille :hug: Mä en tohon osaa mitään oikein sanoa kun meillä ei oo heräilty ekojen viikkojen jälkeen muuta kun satunnaisesti.. Jaksamista sinne oikein kovasti :hug: Ja sitten en halua kääntää veistä haavassa niin sanon että älkää lukeko seuraavaa pätkää joilla on pinna kireellä heräämisien takia...

Mä olin tulossa tänne ihmettelemään ja kummastelemaan että kuinka meillä jätkä voi vieläkin olla yöunilla :ashamed: Kuinka pitkään ton lapsen voi antaa nukkua?? Kyllä mun mielestä meillä on ihan hyvä rytmi. Tosin tuo nukahtaa illalla vasta klo 23 aikoihin ja nukkuu sitte aamulla johonki klo 9. Nyt on ennätyksiä tehny tän aamun.. Ja joo hengissä ja hyvässä ruumiin ja sielun voimissa on tuolla.. Muris mulle ku laitoin valot päälle... Kai mie meen kutittelemaan sitä,eihän tästä tuu mitään... Iskä ei oo huolissaan, sanoo vaan että samanmoinen rytmi on ku äitillänsä :ashamed:
 


Minä sorrun toisinaan just tollaseen käytökseen, eri syistä tosin...se ei hyödytä MITÄÄN...puhukaa, puhukaa ja vielä puhukaa, se auttaa kaikista parhaiten!!! :hug:
Miehillä taitaa keskiverrollisesti kestää vuoden kauemmin kypsyä isyyteen, kuin naisilla äitiyteen...[/quote]


Nimenomaan, puhumalla asia etenee.Parempaa vaihtoehtoa ei tosiaan ole!
 
Joo tiedänhän mä ettei mykkäkoulu ja marttyrointi (onko tuollaista sanaa?) mitään hyödytä :ashamed: .
On kai vielä vähän pipo kireällä. Luulin että olisi helpottanut kun imetys loppui. Jotenkin vaan niin sietämätöntä kuunnella tuollaista narinaa, kun itse on 24h lapsessa kiinni ja umpiväsynyt jne.
No mut eiköhän tää tästä. Kiitos sympeistä :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Kuinka pitkään ton lapsen voi antaa nukkua?? Kyllä mun mielestä meillä on ihan hyvä rytmi. Tosin tuo nukahtaa illalla vasta klo 23 aikoihin ja nukkuu sitte aamulla johonki klo 9. Nyt on ennätyksiä tehny tän aamun..
No jos normisti herää 9 pintaan, ni tuntejahan tulee n. 10/yö...tänään ainakin tuo rapiat 11h =)
Meillä normaali uniaika on klo 20.30-8.00...eli 11½h on meillä aivan normaalia =)
Joskus herää jo klo 7.00, joskus taas nukutaan 9.00 asti....ihan normaalilta siis teilläkin nuo pitkät unet kuulostaa :D
Ja meillä ei siis yöllä herätä kertaakaan syömään tms, et nukkuu ihan putkeen tuon =) Tää rytmi on ollu varmaan samana jo 3kk =)
 

Yhteistyössä