***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä taidan ensi yönä kokeilla nukkuisko paremmin meidän keskellä :whistle: sais ainakin itse paremmin nukuttua..

Tosta lastenkasvatuksesta vielä, mulla on monella kaverilla nyt vauvat ja on kyllä ollut hauska huomata kuinka erilaisia äitejä ollaan. Yks ottaa kaiken niin tosissaan (ja syyllistää mua kaikesta - ei kyllä tajua sitä), toinen taas pärjää kaksosten kans loistavasti- ja miksei pärjäis. Yksi äiti on onneksi samanlainen kuin minä ja hänen kanssa on helppo jutella kaikesta. Me eletään täällä päivä kerrallaan, eikä oteta mistää paineita.
Oikee asenne :attn: :D
 
Mä ainakin oon erittäin tyytväinen, että meillä on ns. helppo vauva. Tai no...miten sen nyt ottaa. Mä varauduin kuitenkin odotusaikana jo siihen, että vauva varmaankin huutaa kaikki yöt ym. Huusihan tuo aina iltaisin masuvaivojaan pari-kolme tuntia ensimmäiset 2kk :| Mä vähän luulen, että ihmisillä on asenteessa vikaa, jos tosiaan aattelevat, ettei sellainen voi mitään lastenhoidosta tai -kasvatuksesta tietää, jolla ei oo ollu haastava vauvaa :whistle: Mä väittäisin, että meillä on sellainen keskiverto-vauva :heart: Siis tissille heräämisineen, ensimmäisten kuukausien huutoineen.. Tyytyväinen on, kun tarpeet huomioidaan ja riittävästi hellyyttä, huolenpitoa sekä rakkautta :heart:

*lisänä vielä, että minäkin vaan kuuntelen kiltisti muiden (varsinkin lapsettomien) neuvoja ja annan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, niin että tuulee vaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sellaset, joilla ei oo lapsia ollenkaan ja tulee neuvomaan (eräs sukulainen), ni pistää kyllä niskavillat pystyyn, mut kuuntelen van kiltisti ja myötäilen B) :LOL:
Mun anopilla alkaa joka toinen lause "Timokin aina..." (T on siis miehen veljen poika). se ei taida tajuta, että ne on yksilöitä. Sitten se aina tulkitsee pojan tohelointia, siten, että mitä tahansa se tekee niin se muka haluaa syliin!

 
Moikka!

Voi kiesus, en edes yritä lukea tätä pinoa kokonaan, ootte te ahkeria kirjoittelijoita!

Meillä on vielä lomakiireet jatkunu ja just palauduttiin mummolakierrokselta Pohjanmaalta =). Vastasinkin jo tonne Pessin aloittamaan ketjuun vierastamisesta, mutta kyllä se oli ihan mahdotonta :(. Hirveä itku, jos mummot tai vaarit uskalsi edes katsoa pitkään neitiin päin. Ja tosiaan muutaman tällasen "stressipäivän" jälkeen vierasti myös isäänsä yhtenä iltana!

Automatkat, yht. n. 1000km meni puolestaan loistavasti, neiti nukkui jopa 2h pätkiä autossa ja muutenkin viihtyi hyvin autossa. Paitsi yksi kakka-accident tuli kesken metsätaipaleen ja vesisateessa takapenkin ovi auki puhdistuspyyhkeillä koitettiin asiasta selvitä ;).

Meillä on myös nyt yöt enimmäkseen levottomampia kuin aiemmin :/. Herää 2-3 kertaa tissille ja tuolla reissussa yks yö heräs jopa tunnin välein kiemurrellen ja kitisten. Onneks kotiin palattuaan nukkui yhen yön 21-07 heräämättä, niin sai äitikin palautua reissusta :D.

Jaahas, tänään lähettäis shoppaamaan Tripp trap -tuolia, jee :D. Ihania uusia värejä on tullu sekä tuoleihin että pehmusteisiin! Mm. vaaleanpunainen tuoli, oih. Ehkä päädytään kuitenkin siihen pähkinänväriseen ja otetaan sit pinkit pehmusteet tms.

Palaan tarkemmin kommentoimaan ehkä tuossa ens viikolla :wave:
 
Meillä eka oli aika itkuinen alkuun, mut rauhallinen ja pääosin tyytyväinen, kakkonen oli erittäin helppo, eläväinen, hyvä kun nälkäänsä muisti huutaa, kolmonen oli NIIN rauhallinen, et epäilinki aina, et voiko toi olla normaali, ainoa miinus vauva-ajassase refluksi ja siitä aiheutuvat jutut, nyt tää neiti-pippurinen, ah |O On erittäin tyytyväinen ja ilonen, kun vaan mekalaa on ympärillä riittävästi :LOL: :LOL: Mitä vähem män porukkaa talossa, sitä kovempi on kitinän määrä :xmas: :whistle: :p Mutta pääosin ihan tyytyväinen kaveri ja nukkuu HYVIN :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sellaset, joilla ei oo lapsia ollenkaan ja tulee neuvomaan (eräs sukulainen), ni pistää kyllä niskavillat pystyyn, mut kuuntelen van kiltisti ja myötäilen B) :LOL:
Mun anopilla alkaa joka toinen lause "Timokin aina..." (T on siis miehen veljen poika). se ei taida tajuta, että ne on yksilöitä. Sitten se aina tulkitsee pojan tohelointia, siten, että mitä tahansa se tekee niin se muka haluaa syliin!
Onneks meillä ei oo sisaruksilla silleen saman ikäsiä, et "pääsis" vertailee :whistle:

Yksilöitä on joo...meilläkin nää kaikki täysin erilaisa vaikka samasta pusta veistetty :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
*lisänä vielä, että minäkin vaan kuuntelen kiltisti muiden (varsinkin lapsettomien) neuvoja ja annan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, niin että tuulee vaan :whistle:
Joo niin mäki teen yleensä.. tää aihe sattu vaan tosi hyvään saumaan kun juttelin just puhelimessa yhen kanssa jolle sanoin että meillä oli aika kitinäilta ja poika heräs muutaman kerran huutamaan viime yönä.. Ni sillo mulle sanottiin taas että no sinä nyt et tiiä kitinästä tai yöheräilyistä mitää :headwall: No samalla lailla mä kai heräsin siihen ku muutki :ashamed:

Musta hauskaa on ollu noi lapsettomien kuittailut yöunista.. Mulla itellänihän on se tilanne että nyt pienen lapsen kanssa oon nukkunu paremmin ku vuosikausiin kun töissä olin :D On ollu pakko kuittailla takas :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
*lisänä vielä, että minäkin vaan kuuntelen kiltisti muiden (varsinkin lapsettomien) neuvoja ja annan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, niin että tuulee vaan :whistle:
Joo niin mäki teen yleensä.. tää aihe sattu vaan tosi hyvään saumaan kun juttelin just puhelimessa yhen kanssa jolle sanoin että meillä oli aika kitinäilta ja poika heräs muutaman kerran huutamaan viime yönä.. Ni sillo mulle sanottiin taas että no sinä nyt et tiiä kitinästä tai yöheräilyistä mitää :headwall: No samalla lailla mä kai heräsin siihen ku muutki :ashamed:

Musta hauskaa on ollu noi lapsettomien kuittailut yöunista.. Mulla itellänihän on se tilanne että nyt pienen lapsen kanssa oon nukkunu paremmin ku vuosikausiin kun töissä olin :D On ollu pakko kuittailla takas :whistle:
No just |O :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sellaset, joilla ei oo lapsia ollenkaan ja tulee neuvomaan (eräs sukulainen), ni pistää kyllä niskavillat pystyyn, mut kuuntelen van kiltisti ja myötäilen B) :LOL:
Mun anopilla alkaa joka toinen lause "Timokin aina..." (T on siis miehen veljen poika). se ei taida tajuta, että ne on yksilöitä. Sitten se aina tulkitsee pojan tohelointia, siten, että mitä tahansa se tekee niin se muka haluaa syliin!
Onneks meillä ei oo sisaruksilla silleen saman ikäsiä, et "pääsis" vertailee :whistle:
Joo no meillä on 4 kk ikäeroa ja voin vaan kuvitella miten tuun kuulemaan tommosta... Johan mulle sanottiin että tosi kiva kun ne on noin saman ikäsiä niin on kiva seurata kumpi on pidempi ja kun lihavampi ( :eek: :headwall: ) kun ne kasvaa... Joo mäki innolla odotan...
 
Helmis, kyllähän nuo passaa slipoverin seuraksi] =) Tulee tyylikäs poju :D

Piipille tervetuloa kotiin :flower: Meilläkin poika vierasti taas eilen kylässä olleita kavereita, joita ei ollut pariin kuukauteen nähnyt. Me ollaan aikamoisia kyläluutia, joen käydään paljon läheisten ihmisten luona ja meillä ramppaa vieraita lähes päivittäin, joten tällaisia ihmisiä ei vierasta. Eikä isäänsäkään ainakaan vielä oo vierastanut, vaikkei tuo paljoa kotona oo :kieh:

Jaahas, herätty...
 
Mie tiiän esikoisen ajoilta noi yöheräämiset, yöhuudot ja kitinät, mutta 10 vuodessa aika on onneksi kullannut nekin muistot :LOL:
En siis voi sanoa, että tiedän tasan miltä jostakin heräävästä tuntuu, kun ei oo silleen tuoreessa muistissa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sellaset, joilla ei oo lapsia ollenkaan ja tulee neuvomaan (eräs sukulainen), ni pistää kyllä niskavillat pystyyn, mut kuuntelen van kiltisti ja myötäilen B) :LOL:
Mun anopilla alkaa joka toinen lause "Timokin aina..." (T on siis miehen veljen poika). se ei taida tajuta, että ne on yksilöitä. Sitten se aina tulkitsee pojan tohelointia, siten, että mitä tahansa se tekee niin se muka haluaa syliin!
Onneks meillä ei oo sisaruksilla silleen saman ikäsiä, et "pääsis" vertailee :whistle:
Joo no meillä on 4 kk ikäeroa ja voin vaan kuvitella miten tuun kuulemaan tommosta... Johan mulle sanottiin että tosi kiva kun ne on noin saman ikäsiä niin on kiva seurata kumpi on pidempi ja kun lihavampi ( :eek: :headwall: ) kun ne kasvaa... Joo mäki innolla odotan...

|O |O Hienoo :attn:
 
Ei poika herännytkään, tuttia vaan pistin, taitaa hetken vielä uinahdella. Ja mä oon mättänyt tässä jädeä, juustokakkua, keksejä ja lakua, niin että :x :x Mä olisin muuten tehnyt sapuskaa, mutta jouduin heittämään 600g jauhelihaa roskiin, ku oli eilen viiminen käyttöpäivä, eikä sitten sattuneesta syystä tullut enää illalla sitä valmistettua :/ Joten elelen näillä herkuilla tän päivän :p
 
Mun veljenpoika on J:tä vajaan kuukauden vanhempi, vertailulta ei siis voi välttyä...

Käytiin just vaunukävelyllä, ja ihmeiden ihme on tapahtunut. Sain pojan kannettua rattaista nukkuvana tänne tokaan kerrokseen, ja sängyssään nukkuu vieläkin :eek:

Tissi vuotaa :$
 
Mie istun vaa täällä vaikka pitäis siivoilla :headwall: Nyt ku poika nukkuu niin pitäis toimia mutta ei vaan saa aikaseks.. Meil on loppuviikon vieraita niin tulee vähemmän pyörittyä täällä niin kai mun on nyt pakko olla tääl varastoon :D Nyt ku tääl oo ees ketää :LOL:
 
Anno sama vika rahikaisella...o, vessat on pesty ja lakana on jo kuivurissa :headwall: Mut hei, lika nukkuu, ni sillon ei voi siivoo, ettei toinen herää ;) :LOL: :LOL: :LOL:
BTW, oikeesti meillä voi vaikka imuroija vaik tuo nukkuu, mut mie en raaski JOS se vaikka herää :D
 

Yhteistyössä