***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Tultiin juuri kotiin, käytiin pojun kanssa viemässä se päivähoitohakemus tuohon läheiseen päikotiin ja pikku lenkki tuli siinä samalla heitettyä. Poika jatkaa vielä uniaan vaunuissa ja mä istun tässä taas, vaikka pitäis tuollainen välipikasiivous tehdä kuin Jahvettikin.

Meillä poika on aika jämäkkä pötkylä, joten vois kaiketi istuttaa syöttiksessäkin jo pieniä aikoja, kun sylissä on pönöttänyt istumassa jo pitkään. Poika kuitenkin huojuu vielä hiukan siinä tuolissa, joten oon aatellut oottaa vielä selän vahvistumista, etten sitten saa mitään vahinkoa aikaiseksi :/

Tää taitaa olla Helmis sellainen ikä näillä lapsosilla nyt, että ne kaikki uudet taidot haittaa unia. Kauhea äherrys ja hulina kaikki yöt täälläkin ja saa tunnin välein käydä kääntämässä poikaa oikeaan asentoon. Oisko teilläkin vaan sellaista tuo heräily? :whistle:
 
Ei tietty pitäs sanoo, mut meillä ei YÖUNIIN oo nyt vaikuttanu mikään...yöt mennään täysin taju kankaalla ähintään se 10h :saint:
Mut päiväunii on mm nuo hampaat vaikuttanu, ihan selkeesti, vähän väliä sellasia parahuksia tai sit unet jää lyhkäseks jne....mut en valita :ashamed: :D
 
Kristelle: kyllä se nukahdettuaan paikalla pysyy, mutta herää kitisemään. Nukahtaminen on kyllä oma episodi: jos saan sängyn niin ahtaaksi ettei mahdu pyörimään niin poika repii mitä käteen saa, yleensä peittoa tai nalle, ja tunkee suuhun ja naamalle. Yleensä nukahtaakin joku naaman päällä. Mutta se repiminen on jotain ihna hullua: se siis repii sitä ihan tosissaan kaikille voimilla ja painaa naama vasten! Ja jotain on pakko olla sängyssä, että saan se tarpeeksi ahtaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei tietty pitäs sanoo, mut meillä ei YÖUNIIN oo nyt vaikuttanu mikään...yöt mennään täysin taju kankaalla ähintään se 10h :saint:
Mut päiväunii on mm nuo hampaat vaikuttanu, ihan selkeesti, vähän väliä sellasia parahuksia tai sit unet jää lyhkäseks jne....mut en valita :ashamed: :D
Ei meilläkään ennen :'(
Kaveri eilen nauroi, että olihan se aikakin meille tulla edes jotain tylsää...En kuulema saa kuvitella, että tämä olis helppoa! Miksen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei tietty pitäs sanoo, mut meillä ei YÖUNIIN oo nyt vaikuttanu mikään...yöt mennään täysin taju kankaalla ähintään se 10h :saint:
Mut päiväunii on mm nuo hampaat vaikuttanu, ihan selkeesti, vähän väliä sellasia parahuksia tai sit unet jää lyhkäseks jne....mut en valita :ashamed: :D
Ei meilläkään ennen :'(
Kaveri eilen nauroi, että olihan se aikakin meille tulla edes jotain tylsää...En kuulema saa kuvitella, että tämä olis helppoa! Miksen?
Ai mikä ei sais olla helppoa?? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
helmis, kuulosta hassulle :LOL: Onhan hän sit tarpeeks väsyny kuites sinne sänkyyn mennessä? :wave:
No on, vien vasta kun on niin väsynyt, ettei jaksa leikkiä vaan alkaa kitisemään. Kyllä siitä näkee aina kuinka väsynyt se on , kun silmätkin pyörii päässä, mutta jonkun vuoksi on vaan pakko vastustella unia. Ja pelkäänpä että mitä vanhemmaksi poika tulee, sitä enenmmän vastustelee nukkumista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
helmis, kuulosta hassulle :LOL: Onhan hän sit tarpeeks väsyny kuites sinne sänkyyn mennessä? :wave:
No on, vien vasta kun on niin väsynyt, ettei jaksa leikkiä vaan alkaa kitisemään. Kyllä siitä näkee aina kuinka väsynyt se on , kun silmätkin pyörii päässä, mutta jonkun vuoksi on vaan pakko vastustella unia. Ja pelkäänpä että mitä vanhemmaksi poika tulee, sitä enenmmän vastustelee nukkumista.
Hö, meillä on yks, joka ei millään kävis nukkuu, mut tää on tullu nyt vasta vanhemmiten...pelkää kai pimeetä tms :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Lastenkasvatus...meillä on ilmeisesti mennyt liian hyvin kaikki ja olen päässyt liian helpolla... :LOL:
Juu näin on ilmeisesti meilläki... Miehän en kuulemma tiiä mitään lastenhoidosta vaikka mulla on itelläni puolivuotias kotona 24/7.. Alkaa raivostuttaa |O Kuten en tiiä raskaudestakaan tai synnytyksestä kun kaikki on menny niin hyvin |O Mä vissii mitää mitalia sais vaikka mulla oliski haastava lapsi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Kristelle: kyllä se nukahdettuaan paikalla pysyy, mutta herää kitisemään. Nukahtaminen on kyllä oma episodi: jos saan sängyn niin ahtaaksi ettei mahdu pyörimään niin poika repii mitä käteen saa, yleensä peittoa tai nalle, ja tunkee suuhun ja naamalle. Yleensä nukahtaakin joku naaman päällä. Mutta se repiminen on jotain ihna hullua: se siis repii sitä ihan tosissaan kaikille voimilla ja painaa naama vasten! Ja jotain on pakko olla sängyssä, että saan se tarpeeksi ahtaaksi.
Meilläkin pojalla pitää olla aina joku naaman päällä nukkumaan mennessä. Siihen tarkoitukseen oon käyttänyt ihan tavalista harsoa, jota poika heiluttelee, syö ja repii hetken ennen nukahtamistaan. Mutta tosiaan laittaa vaikka kädet simmujen eteen, jos ei muuta oo ja väsyttää :heart: Kannattaa kuitenkin kokeilla antaa joku tuohon tarkoitukseen. Meillä poika saa raivarit, jos koitan hänen makuutilaansa pienentää, nykyisin mulla ei oo pojalla enää edes tyynyliinaa (joka siis toimitti tyynyn virkaa), koska sekin pitää repiä just naamalle. Eli peitto ja tyynyliina ovat meillä vain päiväkäytössä, lähinnä "koristeena" ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Lastenkasvatus...meillä on ilmeisesti mennyt liian hyvin kaikki ja olen päässyt liian helpolla... :LOL:
Juu näin on ilmeisesti meilläki... Miehän en kuulemma tiiä mitään lastenhoidosta vaikka mulla on itelläni puolivuotias kotona 24/7.. Alkaa raivostuttaa |O Kuten en tiiä raskaudestakaan tai synnytyksestä kun kaikki on menny niin hyvin |O Mä vissii mitää mitalia sais vaikka mulla oliski haastava lapsi :whistle:
Toiset on jotenki niin...hmm...en mä osaa ees sanoo :whistle: Ehkä katkeria, jos itellä menny vähän huonosti ja toisella pyyhkii hyvin =) Mulla on tota skaalaa kyllä laidasta laitaan, kun on niin erilaisia lapsia ollu, mut en mie silti ala ketään väheksymään, ettei olis mitään kokemusta |O
 

Yhteistyössä