***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Mulla on toinen kantapää niin kuiva, et sinne tuli eilen tosi syvä haavaki sen takia |O On ihan sairaan kipeä, ei pysty ees astua koko kantapäällä |O rasvakylpyä oon koittanu, mut on niin pirun syvä vekki että... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
En voi muutakuin nostaa hattua kaikille teille jotka pelkällä ilokaasulla synnytitte
...jokainen synnytys on erilainen ja jokainen äiti kokee synnytyksen erilailla... Myös kipukynnys saattaa olla eritasolla...

Itse en oo kyl luomusynnyttäjä... Mies kysyi että haluanko "inkkarisynnytyksen". Sanoin että EEEEN, mulle kaikki mahdolliset kivunlievitykset tänne nyt ja heti...tosin nauroin päälle, kun heiteltiin "huulta" lapsosta odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
En voi muutakuin nostaa hattua kaikille teille jotka pelkällä ilokaasulla synnytitte
No, eipä niistä mitään kunniamerkkejä jaeta, mutta olen ihan tyytyväinen, et ilman pärjäsin =)
Olin päättäny jo ennen jokaista synnytystä ja asennoitunu siihen, etten mitään tarvi =)
Neloseen olin asennoitunu, etten ees ilokaasua ota, mut kätilö sen puol väkisin tunki mulle, ni viimisen tunnin sit vetelin sitä =)
Et varmaan mulla tuon asennoitumisen vois laskee yheksi kivunlievityskeinoksi :whistle:
Juu, eipä tässä kredittiä kaipaa siitä itsekään, kyllä siinä viimeisen vajaan tunnin aikana kun teki tosissaan kipeää tuli muutaman kerran äitiä ikävä ja ajatteli että eikö tähän saakeli mitään muka saa... :whistle: :/ Mut jälkikäteen ottaisin koska vaan uusiksi tämän jälkimmäisen synnytyksen, siitä jäi tosi hyvä mieli toisinkuin esikon synnytyksestä törkeinen kipuineen ja pieleen menneine epiduraaleineen. |O Olinkin jo etukäteen päättänyt ennen tätä toista synnytystä että epiduraalia en ota vaikka mikä olis ja pärjäshän sitä näköjään ilmankin...
 
se synnytyskipu on niin yksilöllistä. ei niitä kiputuntemusksia voi verrata millään tapaa muiden kanssa. toiset pärjää ilman kipulääkeitä, toiset vaan ei vaikka tahtoiskin pärjätä. toiset ei juuri kipua tunne ollenkaan. :eek: mulla eka synnytys oli kauhee. käynnistetty syöksy joka päätyi myöskin sektioon...olin kipushokissa ja olisin ottanu heti kaikki lääkkeet mitä talosta löyty! epiduraali laitettiin kaks kertaa vikaan et se siitä. mut silloin tarvitsin oikeesti kipulääkettä 5cm asti! tää toka oli niiiin helppo, kunnes siitä tuli vaikee. :/ avautumisvaihe meni täydellisesti ilman mitään lääkkeitä eikä se ees kauheesti sattunu. oli luonnollisesti lähteny käyntiin. uskon et loppuun asti ois menny hyvin ja "hiljaa" jos ois vaan lähteny sieltä tulemaan. ne kauheet kiut tuli vasta sitten kun se pää ryskytti mun tulehtuneita luita tuolla lantiossa. :kieh: sehän siinä harmittaa et kun kaikki meni niin hyvin mutta yhtäkkiä mikään ei ollu hyvin.. nyt ei tartte ikinä enää selvittää et miten selviytyisin normi synnytyksestä kun kahen section jälkeen ei enää pusaamaan pääse. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
En voi muutakuin nostaa hattua kaikille teille jotka pelkällä ilokaasulla synnytitte
...jokainen synnytys on erilainen ja jokainen äiti kokee synnytyksen erilailla... Myös kipukynnys saattaa olla eritasolla...
Näinhän se on =)
Minä oon varmaan jonku sortin mielipuoli, kun osaksi myös nautinki etenki juuri tuosta synnytyskivusta :saint:
Se on niin erilaista, sellasta...osittain myös hallittavaa kipua :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on toinen kantapää niin kuiva, et sinne tuli eilen tosi syvä haavaki sen takia |O On ihan sairaan kipeä, ei pysty ees astua koko kantapäällä |O rasvakylpyä oon koittanu, mut on niin pirun syvä vekki että... :'(

...mulla on molemmat... Mitäs me santapaperit :LOL: !?!

Osta Apteekista Compeed...tai joku tollanen...iholaastari. Skrapaat ensin hyvin kuivan ihon pois...ja sitten laitat tuon iholaastarin päälle... Niin jo alkaa paranemaan, eikä pöpöt pääse.

...tai halvempi idea... Laastari ja sen keskelle pieni tippa rasvaa. Se haavan päälle.

...tai muovipussi ja paljon rasvaa... Voitele kantapää reilusti. Pistä pakastepussi jalkaan ja vedä sukka sen päälle...sitten nukkumaan. A-vot...aamulla taas pääset kovaaaa.... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
En voi muutakuin nostaa hattua kaikille teille jotka pelkällä ilokaasulla synnytitte
No, eipä niistä mitään kunniamerkkejä jaeta, mutta olen ihan tyytyväinen, et ilman pärjäsin =)
Olin päättäny jo ennen jokaista synnytystä ja asennoitunu siihen, etten mitään tarvi =)
Neloseen olin asennoitunu, etten ees ilokaasua ota, mut kätilö sen puol väkisin tunki mulle, ni viimisen tunnin sit vetelin sitä =)
Et varmaan mulla tuon asennoitumisen vois laskee yheksi kivunlievityskeinoksi :whistle:
Juu, eipä tässä kredittiä kaipaa siitä itsekään, kyllä siinä viimeisen vajaan tunnin aikana kun teki tosissaan kipeää tuli muutaman kerran äitiä ikävä ja ajatteli että eikö tähän saakeli mitään muka saa... :whistle: :/ Mut jälkikäteen ottaisin koska vaan uusiksi tämän jälkimmäisen synnytyksen, siitä jäi tosi hyvä mieli toisinkuin esikon synnytyksestä törkeinen kipuineen ja pieleen menneine epiduraaleineen. |O Olinkin jo etukäteen päättänyt ennen tätä toista synnytystä että epiduraalia en ota vaikka mikä olis ja pärjäshän sitä näköjään ilmankin...
Mieki voisin tän viimese ottaa ihan koska vaan...no koskas otetaan? :p :saint: :LOL: :LOL:
Ei nuo muutkaan pahoja olleet, mutta erilaisia, kun oli käynistettyjä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ekalla kerralla hirvitti ku äänet kuuluivat tosi selkeästi viereisestä synnytyssalista. Siellä juuri joku äiti kiljui ja huusi... Alko hiukkasen pelottaa ja totesinkin ukolle että tää haluu kotiin :LOL: :LOL: . Kukin tavallaan ja jos jotain helpottaa tuo täysillä päästely niin siitä vaan...itselläni ei vaan onnistu .
Kun lyllersin osastolta siihen käytävään minkä varrella synnytyssalit oli, niin ihmettelin miks siellä oli niin hiljasta. Olin aina luullut että sellasessa paikassa on pelottavia kirkuvia naisia ja aina kun jonkun oven ohi menee niin sieltä kuuluu raastavaa huutoa. Mie en kuullu mitään ja kuulemma oli kuitenkin jotain ruuhkaa ollut... ehkä siinä oli sellanen sopiva tauko että sain mennä järkyttymättä omaan saliini =)

En mäkään oikeastaan huutanut missään vaiheessa, epiduraaliin asti tuskailin ja voihkin ja mies sano että oli vähän ristiriitaset tunteet kun kuulostin samalta kun seksin aikana :D ja ponnistaessa olin niin helpottunut että homma saattais olla kohta ohi että keskityin vaan siihen. Kerran meinas tulla uskonpuute ja sanoin ohimennen että nyt ei jaksa enääää...
Mulla ei kylläkään ollut mitään kauhutilanteita että ois pitänyt synnyttää vaikka ei ois ollut mahdollistakaan, hatunnostot teille joilla näin oli, mie en ois kestänyt... Pojalla oli vaan käsi kaulalla, muuten ois tullut heittämällä, ainakin jälkeenpäin on itsestä tuntunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pilvipouta, hyviä kikkoja :LOL: Mie oon täs ihan vaa rasvaillu ja pitäny kantapäätä maasta ylhäällä, mut toi muovipussijuttu kuulostaa aika kokeilunarvoselle :whistle: :wave:
JA AUTTAA...VOIN LUVATA! :hug:
*lähtee ettii pakastuspusseja...* :LOL:

Voi ukkos vähä ihmetellä... No, sano että ensin oli crocksit ja nyt on... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pilvipouta, hyviä kikkoja :LOL: Mie oon täs ihan vaa rasvaillu ja pitäny kantapäätä maasta ylhäällä, mut toi muovipussijuttu kuulostaa aika kokeilunarvoselle :whistle: :wave:
JA AUTTAA...VOIN LUVATA! :hug:
*lähtee ettii pakastuspusseja...* :LOL:

Voi ukkos vähä ihmetellä... No, sano että ensin oli crocksit ja nyt on... :xmas:
Jotenki mulla on sellanen tutina, ettei se enää ihmettele mitään mun tekosia :xmas: :LOL:
 

Yhteistyössä