***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei, pikkasen viiiveellä tulee tää jutska, mut kun olitte puhunu noista name itin vaatteista niin mä oon ollu tosi tyytyväinen noihin tommosesta joustavasta matskusta tehtyihin bodeihin, ei kinnaa eikä purista
. Ne semmosta tiukkaa neulosta olevat on kyllä tosi kinttanoita ja niistä joutuu valkkaan seuraavaa kokoa olevan vaatteen :/
Meillä on myös noita NameIt -merkkisiä bodeja, mutten ole hirmu tyytyväinen laatuun. :/ Ovat kyllä juurikin tuommoisia joustavaisia, mutta mun mielestä lörähtävät jotenkin tosi helposti. :/ Nuo ovat tosin niitä hullujenpäivien halpisbodeja, joten en tiedä ovatko huonolaatuisempia kuin muut. :/ NameIt-farkkuhaalareihin olen kylläkin ollut todella tyytyväinen. =)
No, joo ehkä toi trikooneulos antaa hivenen liikaa periks, mutta siis neidin päällä ehdottomasti mukavampia kuin nuo tommoset tiukat, niitten päälle pukemiennkin on yhtä tuskaa :headwall: . Varmaan pätee tohon stretsiin myös vauveleilla että pitäs ottaa yhtä kokoo pienemmät kun antavat sen verta myöten :eek:
Marimekon bodyt on muuten aivan peestä pukea päälle! |O
 
Moiks :wave:
Mä oon ollut NIIN reipas =). Aamusella läksin bodypumppiin, siitä alusvaateostoksille ja pullakahville itseni kanssa.
Meillä oli yllättävä ilta eilen; tyttö oli ekaksi hereillä kolme tuntia ja sit sippasi klo 19. Ooteltiin että varmaan herää ennen klo 22 tankkaamaan mutta eikä mitä!posotti unessa AAMUSEISKAAN :eek: Melskasi kyllä aamukahdelta mutta ei silti herännyt.
Siinä syy miksi me ehditään tehdä miehen kanssa lähempää tuttavuutta :D :saint:
Tosin on tuo uhannut että siinä vaiheessa kun tyttö osaa ite liikkua (eli viimeistään 1½ vuotiaana), meillä alkaa selibaatti. Siihen asti kunnes tyttö on 19v. Kauniisti tiedustelin että mitäs sitten jos haluan toisen..me mennään sit hotelliin :LOL:

En ole vieläkään saanu sämpylöitä aikaiseksi. Ehkä huomenna..

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Onpas todellakin ollut hiljaista tänään. :eek: :eek: Onkos Jahvetti, Kristelle, Liinamari ja muut aamuvirkut jossain reissun päällä? :wave:

Lehtigallu: Mulle tulee Vauva ja Kotivinkki, jonka tilauksen tosin lopetin nyt tähän jaksoon, kun ei jouda sitä lukemaan. Lisäks mulle tulee erinäisten järjestöjen lehtiä ja sit meille tulee tietty Hesari. =) Ostelen silloin tällöin Kaksplussaa, Meidän Perhettä ja erilaisia sisustuslehtiä.
Mä siivoilin aamulla ja sitten oltiin jazzkadulla pojan kanssa =) Ostin pojalle omalla nimellä varustetun bodyn, vähän niinkun muistoksi ekoista jazzeista =) Ne Pori Jazzin tän vuoden bodyt oli niin :x ja hintaa 31? :eek: , joten tyydyttiin tuollaiseen muistoon.

G: Mulle tulee Vauva-lehti ja anopin tilaama Kodin kuvalehti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Onpas todellakin ollut hiljaista tänään. :eek: :eek: Onkos Jahvetti, Kristelle, Liinamari ja muut aamuvirkut jossain reissun päällä? :wave:

Lehtigallu: Mulle tulee Vauva ja Kotivinkki, jonka tilauksen tosin lopetin nyt tähän jaksoon, kun ei jouda sitä lukemaan. Lisäks mulle tulee erinäisten järjestöjen lehtiä ja sit meille tulee tietty Hesari. =) Ostelen silloin tällöin Kaksplussaa, Meidän Perhettä ja erilaisia sisustuslehtiä.
Mä siivoilin aamulla ja sitten oltiin jazzkadulla pojan kanssa =) Ostin pojalle omalla nimellä varustetun bodyn, vähän niinkun muistoksi ekoista jazzeista =) Ne Pori Jazzin tän vuoden bodyt oli niin :x ja hintaa 31? :eek: , joten tyydyttiin tuollaiseen muistoon.

G: Mulle tulee Vauva-lehti ja anopin tilaama Kodin kuvalehti.
Mun mielestä ne PoriJazz-bodyt olis ollu muuten ihan kivoja, mutta hihaton, hmm... mitä sillä tekee? Tosin, pienin koko oli 70cm (reilunnäköinen) ja aivan liian iso vielä tytölle. Mietin kuitenkin, että tilaisikohan semmoisen nimenomaan muistoksi. :p ;) Voishan sitä tosin käyttää syksymmällä kerropukeutumiseen, kivan näköinen varmaankin olisi jos alle laittaisi vaikkapa valkoisen bodyn. :/

 
Lehti-G: mulle tulee Vauva, MeNaiset ja Seiska ( :ashamed: ). Tosi paljon, vähän liikaakin, tulee osteltua irtonumeroita. Töissä tottui "lukemisen" makuun, kun sinne tulee melkein kaikki lehdet. Tällä hetkellä parasta rentoutusta, kun saa joskus rauhassa selailla jotain hömppälehteä.

Me käytiin kirpparilla ja kaupassa. Pitäisi viedä pojan vaatteita+kamppeita Viikarin lastentarvikekirpparille. Se taitaa olla heinäkuun lomalla, ensi kuussa sitten.

Meillä on yksi Marimekon raidallinen body, se on kyllä helppo ja tilava pukea päälle.

Kamala nälkä, pitäisi jotain syötävää kehittää :p meillä on ollut sapuskat ihan hunningolla (noutoruokaa ja nopeita herkkuja) tän muuton takia. Juu juu... Mies kovisteli, että ensi viikosta alkaen täytyy taas palata ruotuun |O

Nyt tää kampaaja-ihminen tekee rajun tunnustuksen, lukekaa ja vapiskaa; värjäsin tyveni juuri marketin värillä :eek: :ashamed: :whistle: on niin kiirus muka ettei ikinä ehdi liikkeeseen istumaan..
 
:wave:

Ihana viikonloppu takana, ei olla tehty oikein mitää :D No touhuttu kovasti täällä kotona mutta ihana että on saanu olla omassa porukassa kotona :heart:

Vaatteista Musta ne NameItin bodyt on kans ollu ihan ok. Ne tiukempaa neulosta olevat oli mun mielestä hyvän mallisia pojalle kun on niin pitkä ja hoikka, tosin niissä pääntiet oli aika tiukat ja meillä mies ei koskaa laittanu niitä päälle jos valitsi aamulla vaatteet. Ne toiset oli kivempi laittaa päälle mut musta ne nukkaantu ja jotenki nuhraantu pesussa enemmän. Meil ei taida olla yhtään NameItiä käytössä täl hetkellä. Paljo oli sillo 62 koossa. Marimekon body löytyy ja musta taas siinä on aivan ihana pääntie, helppo pujottaa päälle :)

Lehdistä
Mulle tulee Me naiset, Vauva-lehti, Koti ja Keittiö (tai joku sen tyylinen). Noista just täl viikol lopetin ton Koti-lehen ja vauva-lehden. Tilasin tilalle Kaks plussa, musta se vaikuttaa jotenki kivemmalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä käytetään lyhythihaisia bodeja sisätiloissa, ja yöpukuna.
Niin meilläkin ja ulkonakin helteellä, mutten oikein osaa hihattomia käyttää. :/ Tai no sama kait se on, onko hihaton vai lyhkähihainen. :whistle:

Meillä ei oo Marimekon raitabodya ollut käytössä (yks iso on jemmassa odottamassa), mutta pallobodyt oli jotenkin kinnaavan oloisia. :/ Puuvilla oli niin tiheää ja jäpäkkää, että ovat mielestäni hankalia venytellä päälle. |O Palloissa on muuten pienemmät kootkin kuin tasaraidassa. :/ Eniten oon tykänny Peppi-bodeista; ne on todella joustavia, mutta pitävät kuitenkin muotonsa hyvin.
 
Meil pidetää kans noit hihattomia bodyja sisällä ja yöllä. Nyt kesäaikaa poika on oikeestaa ollukki kotona pelkkä body päällä tai vaippasiltaan jos on tosi lämmin. Yöllä meil on myös ollu potkarit ilman paitaa.. Muuten en oo kauheesti potkareita pitäny pojalla.

Nii mä puhuin Marimekon raita bodysta kun sanoin että se on tosi hyvä laittaa päälle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil pidetää kans noit hihattomia bodyja sisällä ja yöllä. Nyt kesäaikaa poika on oikeestaa ollukki kotona pelkkä body päällä tai vaippasiltaan jos on tosi lämmin. Yöllä meil on myös ollu potkarit ilman paitaa.. Muuten en oo kauheesti potkareita pitäny pojalla.

Nii mä puhuin Marimekon raita bodysta kun sanoin että se on tosi hyvä laittaa päälle =)
Marimekon tasaraidat on aika reiluja kokoja. Meillä menee tasaraidassa edelleen 60cm paita, vaikka muuten käytetään 68cm pääosin. :/

 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Oon taustaillut aina hetkittäin, kun ollaan oltu niin liikkeessä, etten oo ehtinyt kirjoittelemaan :)
Käytiin reissu Kemissä, oli ystävien häät ja mökkeilyä yms. Nytkin ollaan kohta lähdössä kavereiden mökille ihan tässä justiinsa.. Ja ollaan edelleen siis reissun päällä. Ihanaa, kun ei oo tarvinnut välittää niistä tavallisista kotiaskareista, vaan on voinut olla lomalla. ihan kunnolla :heart:

Kauheesti on tullut juttua; nyt en edes muista mihin kaikkeen piti vastata...Paitsi että;
tervetuloa uudet pulisijat :flower: Komeita mittoja oli parilla isäntäpojalla :heart: JA onnittelut täysistä kuukausista :flower: Meillä myös tänään tasan 5 kuukautta :heart:

G meille tulee vauvalehti, pari koiralehteä ja seiska, jonka on vanhemmat tilanneet..ja miehelle tulee kaikkia harrastuslehtiä, joita en lue ikinä. Mä haaveilen kaksplussasta ja menaisetkin olis kiva, mutta viikkolehdet jää kyllä nyt lukematta :whistle:

Marimekon raitabodyt on mun mielestä hervottoman leveitä :eek: tai ainakin ne pari, mitä meillä on..Mä tykkään eniten Lindexin ja Kappahlin vaatteista, jotka on pitänet kutinsa. näistä halvemmista merkeistä. Ja niillä on ihanat kuosit :heart:

Mies tuossa tepastelee mun selän takana; auton avaimet kädessä ja puhisten :LOL: täytyy vissiin mennä :saint: Kuullaan taas :hug:

Hiphip ja A, tasan 5kk :heart:
 
Sunnuntaipäivää!

Kiitos kaikille refluksitsempeistä, kai se tästä... Kun ei liikaa stressaa, kun typykin kerran vaikuttaa ihan tyytyväiseltä oloonsa.

Neiti vetäisi eilen 3h päikkärit :eek:. En muista nukkuko vastasyntyneenäkään noin pitkää pätkää. Sen lisäks nukku vielä parit muut tirsat, yhteensä siis 5h päivän aikana päikkäreitä. Illalla olikin sitten hankala saada neitiä nukahtamaan, vasta joskus 23 kieppeillä tyyntyi viimein.

Lehtigallup: mulle tulee Vauva, Kaksplus, Talo&Koti. Lisäks ostelen välillä MeNaisia tai sisustuslehtiä (Avotakka tuli pitkään), joskus Kotivinkin. Mä tykkään hirveesti lukemisesta ja ton neidin kanssa ei kauheesti kirjoihin ehdi syventyä, niin lehdet on just hyviä.

Meillä käytetään näin kesällä lyhythihaisia bodeja lämpimillä ilmoilla, myös ulkona nukkuessa.

Pessi: onko sulla jotain ammattilaisen vinkkiä, miten tän elottoman ja lähteilevän melko pitkän tukan sais vähän kivemman näköiseksi? :whistle:

Hippa: onnea 5kk täyttymisestä, meilläkin juhlitaan tänään 5kk ikäistä neitiä :heart: :flower:
 
Ihan pihalla edelleen :whistle:

Marimekon tasaraitabodyja löytyy tasan yksi ja on just passelin kokonen ja mallinen meidän jässikälle.

Meidän pikkumies on sitten kipeä :/ Reissussa kun oltiin niin toinen silmä rähmi ja oli punanen. Se meni ohi kahessa päivässä. Parina aamuna siellä yski vähäsen. Nyt on yskinyt enemmänkin ja kuulostaa aika pahalta. Viime yönäkin heräs monta kertaa yskimiseen. Lääkärissä käytin tänään mutta mitään ei löytynyt. Seuraillaan nyt että kauanko yskä kestää tai tuleeko kuumetta tai muuten kipeän oloseksi. Nyt nukkuu kolmatta tuntia päikkäreitä, normaalin max tunnin sijaan.

lehtigallupia tais olla. Mulle tulee kaksplus ja miehelle tekniikan maailma. Ja paikallislehti tulee, mulla ei aamu lähe käyntiin jossen aamupalalla saa lukea lehteä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Pessi: onko sulla jotain ammattilaisen vinkkiä, miten tän elottoman ja lähteilevän melko pitkän tukan sais vähän kivemman näköiseksi? :whistle:
Sen kun tietäisi itsekin :xmas: mullakin on melko pitkä tukka, joka nyt siis ohenee ohenemistaan. Ostin jokin aika sitten VoluMaster-tyviraudan, jolla saa (oikeasti!) kohotettua tukan tyvestä ja tuuheamman oloiseksi.
Silloin harvoin, kun jaksan tukkaa nykyään laitella, suoristan nämä suoristusraudalla ja käsittelen tyven. Mullahan raskaus kiharsi tukan. Näyttää ihan palaneelta kasaripermikseltä jos antaa kuivua itsekseen :LOL:
 

Yhteistyössä