:wave:
En ehdi kirjoittelemaan pitkään, kun täytyy vähän suunnitella ensi viikon matkaa. Huomenna lähdemme viikoksi Tukholmaan ja sieltä minä jatkan vielä Gotlantiin neljäksi päiväksi Fårön saarelle, Ingmar Bergmanin "kotisaarelle" tutkimaan elokuvien kuvauspaikkoja....
Minä matkustelen aina kesällä apurahoilla ja stipendeillä ja Eurooppa on tullut kierrettyä edellisen työpaikan EU-projektien vetäjänä ja tälläinen matka oli kysymyksessä kuin Madridissa tapasin aikoinaan Mitjan isänkin...Pidän kuitenkin eniten arktisista maisemista ja karusta luonnosta ja Islanti ja Fär-saaret ovat olleet elämyksiä ja haaveissa Huippuvuoret ja Grönlanti. Ruotsissa käyn joka kesä ja Gotlanti on upea! Tukholma tulee nyt varmaankin todella tutuksi viikon aikana, siellä on yleensä aina ollut vain näitä päivän matkoja....
Mitja ja isi menivät juuri vaunuilemaan ja minun pitäisi kotona järjestellä, mutta en oikein osaa keskittyä....Itse matkustan aina minimillä ja pakkaan kymmenessä minuutissa kaiken ennen lähtöä, mutta Mitjan kanssa täytyy ottaa paaaaaljon pojalle mukaan.
Olemme joka päivä retkeilleet, eilen oli aivan ihana päivä Uutelassa, joten Mitja on tottunut kyllä pitkiin päiviin. Manducan tilasin nyt matkaa varten, mutta vasta perjantaina, joten saa nähdä ehdimmekö sen huomenna hakea postista. Lento on vasta viideltä onneksi...Ja onneksi, sillä meidän rytmi on ihan sekaisin koko perheellä...valvomme myöhään ja nukumme myöhään...Mitjakin heräilee vasta yhdentoista paikkeilla....
Ieva...kuvista...ei se mitään vaikka kaikki menikin galleriaan...tulee välillä ihan outo olo, kun niin paljon lähetän kuvia sinne! Olen yhä innostuneenpi kuvaamisesta ja Mitjaa jaksan kuvata vaikka kuinka paljon! Mies saa harvoin kameran ja on kuvannut varmaan vain helmitapaamisissa, muuten minä kuvaan aina...Isästä ja pojasta on kuvia siis valtavat määrät, mutta minusta ja Mitjasta ei montaakaan. Viihdyn enemmän kameran takana ja kuvaamisesta on tullut vähän intohimokin!
Civindal...Olisi kiva muuten tavata elokuussa Alppilan "festareilla", jossa miehet soittavat...en kyllä tiedä soittavatko samoihin aikoihin ollenkaan....Emme ole koskaan olleet Faces-festareilla ja aina olen halunnut sinne, odotan että mies pääsisi sinne soittamaan....
Hei, kaikki jotka ovat vauvan kanssa lentäneet... Voiko matkarattaat ottaa koneeseen? Jos ei, niin miten olette ne pakanneet? Emme ehdi saada Manducaan ohjeistusta, mutta ihanaa olisi, jos "manducalainen" voisi jotain vinkkejä antaa...Niin paljon retkeilemme luonnossa ja tulemme retkeilemään, että ehdottomasti tarvitsemme paremman kantorepun kuin Emma, vaikka paljon olemme sitäkin käyttäneet....
Lehtigallupiin...meille tulee Vauva, Huvudstadsbladet, Tulva(muistaakseni, naisasialiitto Unionin lehti...) ja tyttärelle Demi ja nyt ihmettelenkin, että miksi heinäkuussa ei tullut Vauvaa...
Ja bodeista...aivan ehdottoman parhaimmat ovat baseball-bodyt, joita olemme saaneet Amerikasta useita!!!! Niitä ei tarvitse pujoittaa pään kautta ja ovat malliltaan loistavia ja istuvat täydellisesti Mitjalle...tulevat pelaaja varmaan...