***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Reissusta vielä, huomenna selviää miten käy meidän vaunujen. Menivät ruumassa rikki (ilmeisesti jo menomatkalla saanut tällin kun oli kasausvaikeuksia mutta lopullinen tälli paluumatkalla, onneksi vasta sitten) ja perjantaina käytiin sitten niitä näyttämässä ja tuomio oli että halvemmaksi tulee jos saadaan uudet vaunut kun lähteä niitä korjaamaan. Finnairin "se paikka mihin pitäis nyt ottaa yhteyttä" (siis vahinkoilmotus tehtiin sillon heti mutta tuon lausunnon takia) oli perjantaina jo kiinni niin jäi huomisaamuun. Jos eivät nikottele asiasta niin meille sitten tulee uudet kärryt.
 

:wave:

En ehdi kirjoittelemaan pitkään, kun täytyy vähän suunnitella ensi viikon matkaa. Huomenna lähdemme viikoksi Tukholmaan ja sieltä minä jatkan vielä Gotlantiin neljäksi päiväksi Fårön saarelle, Ingmar Bergmanin "kotisaarelle" tutkimaan elokuvien kuvauspaikkoja....

Minä matkustelen aina kesällä apurahoilla ja stipendeillä ja Eurooppa on tullut kierrettyä edellisen työpaikan EU-projektien vetäjänä ja tälläinen matka oli kysymyksessä kuin Madridissa tapasin aikoinaan Mitjan isänkin...Pidän kuitenkin eniten arktisista maisemista ja karusta luonnosta ja Islanti ja Fär-saaret ovat olleet elämyksiä ja haaveissa Huippuvuoret ja Grönlanti. Ruotsissa käyn joka kesä ja Gotlanti on upea! Tukholma tulee nyt varmaankin todella tutuksi viikon aikana, siellä on yleensä aina ollut vain näitä päivän matkoja....

Mitja ja isi menivät juuri vaunuilemaan ja minun pitäisi kotona järjestellä, mutta en oikein osaa keskittyä....Itse matkustan aina minimillä ja pakkaan kymmenessä minuutissa kaiken ennen lähtöä, mutta Mitjan kanssa täytyy ottaa paaaaaljon pojalle mukaan.

Olemme joka päivä retkeilleet, eilen oli aivan ihana päivä Uutelassa, joten Mitja on tottunut kyllä pitkiin päiviin. Manducan tilasin nyt matkaa varten, mutta vasta perjantaina, joten saa nähdä ehdimmekö sen huomenna hakea postista. Lento on vasta viideltä onneksi...Ja onneksi, sillä meidän rytmi on ihan sekaisin koko perheellä...valvomme myöhään ja nukumme myöhään...Mitjakin heräilee vasta yhdentoista paikkeilla....

Ieva...kuvista...ei se mitään vaikka kaikki menikin galleriaan...tulee välillä ihan outo olo, kun niin paljon lähetän kuvia sinne! Olen yhä innostuneenpi kuvaamisesta ja Mitjaa jaksan kuvata vaikka kuinka paljon! Mies saa harvoin kameran ja on kuvannut varmaan vain helmitapaamisissa, muuten minä kuvaan aina...Isästä ja pojasta on kuvia siis valtavat määrät, mutta minusta ja Mitjasta ei montaakaan. Viihdyn enemmän kameran takana ja kuvaamisesta on tullut vähän intohimokin!

Civindal...Olisi kiva muuten tavata elokuussa Alppilan "festareilla", jossa miehet soittavat...en kyllä tiedä soittavatko samoihin aikoihin ollenkaan....Emme ole koskaan olleet Faces-festareilla ja aina olen halunnut sinne, odotan että mies pääsisi sinne soittamaan....

Hei, kaikki jotka ovat vauvan kanssa lentäneet... Voiko matkarattaat ottaa koneeseen? Jos ei, niin miten olette ne pakanneet? Emme ehdi saada Manducaan ohjeistusta, mutta ihanaa olisi, jos "manducalainen" voisi jotain vinkkejä antaa...Niin paljon retkeilemme luonnossa ja tulemme retkeilemään, että ehdottomasti tarvitsemme paremman kantorepun kuin Emma, vaikka paljon olemme sitäkin käyttäneet....

Lehtigallupiin...meille tulee Vauva, Huvudstadsbladet, Tulva(muistaakseni, naisasialiitto Unionin lehti...) ja tyttärelle Demi ja nyt ihmettelenkin, että miksi heinäkuussa ei tullut Vauvaa...

Ja bodeista...aivan ehdottoman parhaimmat ovat baseball-bodyt, joita olemme saaneet Amerikasta useita!!!! Niitä ei tarvitse pujoittaa pään kautta ja ovat malliltaan loistavia ja istuvat täydellisesti Mitjalle...tulevat pelaaja varmaan...
 
kenzie ruumaan menevät vaunut pakataan paksuun muovipussiin jonka saa lähtöselvitystiskiltä. Kannattaa avata siististi ja säästää paluumatkaa varten, muilta kentiltä sellasta ei saa. Joskus kevyet matkarattaat saa pitää lähtöportille saakka josta ne viedään ruumaan, koneeseen niitä ei saa. ja kannattaa muistaa että viskelevät tavaroita miten sattuu ja voi käydä niinkuin meille kävi että hajoavat :/
 
Kenzie: Mullekaan ei ole tullut Vauva-lehteä ja olen sitä ihmetellyt. Toinen kerta jo, eka kerta oli huhtikuussa. |O Ajattelin, että jos ei kuulu kuun loppuun mennessä, soitan ja nostan haloon.

G: Meille tulee Suomen Kuvalehti, maakunnan sanomalehti, pari koiralehteä, Vauva, ammattiliittojen lehdet ja Yhteishyvä ja Pirkka. Työn puolesta pitäs pysyä uutismaailmassa kiinni, mutta en saa aikaiseks edes Suokkaria lukea. Eihän tarvii äitiyslomalla, eihän? :saint:

Poika nukahti viimein toisille tunnin mittaisille päikkäreilleen. Nukkumaanmeno on taas ollu yhtä huutoa. Vaunuissa jos lenkkeilee, niin valvoo ainakin tunnin ennen kuin nukahtaa ja herää heti kun pysähtyy. Muuten ei siellä nuku.

Otin sitten viime yönä viereen, kun meinas voimat totaalisesti mennä. Toivottavasti hyvin alkanut tassuttelu ei nyt sit oo pilalla. :ashamed:

Kuinka voikaan pienellä olla nukkuminen kautta linjan niin hankalaa? Väsyttää, mutta valvoa vaan pitäs.

Nyt kotihommiin. Jos vielä tiskais ja luuttuais, sit ois siivottu talo. Hyvä miehen tulla polttareista puhtaaseen kotiin. :kieh:
 
Ryömiikö/konttaako monet helmet jo? J raahaa itseään eteenpäin, varsinkin jos kiikarissa on jotain mielenkiintoista järsittävää (hampaita ei vielä ole näkynyt). Saa todellakin olla silmät selässäkin. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Nii mä puhuin Marimekon raita bodysta kun sanoin että se on tosi hyvä laittaa päälle =)
Niin on. Siinä on tosi väljä se kaulus. Minkä värinen teillä on? Meillä sellainen vihreä-musta :)
Mikäköhän toi ois... semmonen luumun värinen-valkonen...

Juu ne on tosi väljiä noi bodyt mut siks ne onki helppo pukea päälle :D Ja se ainaki meil merkkaa eniten miehelle kun vaatteita valitsee...

Talo ja Kotihan se lehti oli mikä meille tuli :D Ei kauheesti oo sitä tullu viime aikoina luettua :p Ja tulee meillekkii noi Pirkat ja Yhteishyvät ja sit mulle tulee vielä Analogi, jokaisen ortodoksin oma lehti kirkon kautta :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Lauantai-illan ratoksi seksi keskusteluja palstalla... Muutenpa ei paljon siitä tuu edes puhuttua! Eli meillä TOSI hiljaista sillä rintamalla ja ihan mun haluttomuuden vuoksi... Oon kyllä aikaisemminkin havainnut tän saman ongelman joka kestää imetysajan, jospa sitä sitten taas halut palaa kun joskus imettämisen lopettaa... Miten muut, ootteko yhdistäneet haluttomuutta imetykseen? Ne siis ketkä siitä kärsii... :wave:

En ole osannut yhdistää,tai siis no eka lapsikin
:xmas: ihan mielenkiintoinen ajatus,koska tää lahnailu on persiistä |O
Juu eiköhän me luoteta että siitä se johtuu, itelle on ainakin kivempi kun voi aatella että on joku "syy"...
Mies jo ehdotti et lopetan pillerit kun olen niin tulistuva,kun on kuulemma ihan luonnostaan ehkäisy

:ashamed: siis mun lahnailu :headwall:

en kyl ole stavarma et johtuu pelkistä pilsuista,ihan itse ukkokin saa aikaiseksi tulistumista :LOL:
 
Pessi pitääpä kattoa, ois kyllä kiva! Riippuen onko neidin eskari jo alkanu (lahopää ei nyt muista mones päivä alkaa) ja mihin aikaa esitys on tai onko mies kotona...

Ainii, tulee meillekin pirkka, yhteishyvä, me, ammattiliiton lehdet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Onpas todellakin ollut hiljaista tänään. :eek: :eek: Onkos Jahvetti, Kristelle, Liinamari ja muut aamuvirkut jossain reissun päällä? :wave:
Kyllähän mä palstailuovea rynkyttelin,mut oli joku huoltokatko
:/ sit lähdettiinkin tapaamaan pojan kummia. Nyt pitäis pakkailla reissua varten ja laittaa kämppää kuntoon,ei huvita.....laiskuus :headwall: pitäis nuo salaatitkin siivota lattialta.... :ashamed: höh eka kokkaan tunnin ku toisel kiljuva nälkä ja sit ei syö |O

Galluppi no tietenkin superjuoru seiska,vauva, kaksplus ja ukolle tiede. Sorrun joskus irttiksiin noissa naisten lehdissä.Luontaistuotelehti eiku mikä sen nimi ol piti tulla,ottivat rahat lehti ties missä.....eikä rahija palautettu

poju kiljuu täs sylis,sori jos virheitä,tuulimyllykädet taas :LOL:

yritän palailla
 
Meille tulee tietty kans nuo kauppojen lehdet, ammattiliittojen lehdet, miehelle Metsästäjä ja sit vielä tietenkin Kirkko ja kaupunki. :saint: Niitten Hesarin, Vauvan, Kotivinkin ja järjestöjen lehtien lisäksi siis. :) Me, Yhteishyvä ja Pirkka lentää melkein suoriltaan paperinkeräykseen, kun ei niitä erkkikään kerkeä lukemaan. Kotivinkinkin lopetin siksi, koska en sitä koskaan ehtinyt lukea ennen kuin uusi jo tuli.

Meillä tyttö söi tänään ruusunmarjaa syöttötuolissa istuen. Aivan innoissaan oli! =) :heart: ja uskomatonta mutta totta, nukkui 1h40min. päikkärit ja aamupäivälläkin yli tunnin. Nyt on kolmansilla unillaan. Voiko tuo Neocate vaikuttaa heti noin paljon vai onko tämä vain sattumaa? :/ Taidanpa mennä tuonne miehen ja tytsyn viekkuunn köllimään; jos vaikka pikkunokoset ottais. :heart:

ieva & :heart: 5kk20pv

ps. Onnea nimpparisankareille (ja niille kenellä tänään toisen nimen nimpparit :whistle: ), 5kk-päivää viettäville ja muuten vaan onniteltaville! :flower:
 
Kumma juttu, kun oon vähentänyt koneella istumista ja lisännyt liikuntaa, sisällä ja ulkona puuhastelua niin laihdutuskin on sujunut paljon helpommin :D
Siitä onkin aikaa kun oon alle 80 painanut (kauemmin kun tunnin :p)

Mulla on oikein ongelma noitten lyhythihasten kanssa, kun niitä on liian vähän!
Poika on sellanen hikoilija että kun olen viime viikkoina erehtynyt uloslähtiessä laittamaan pitkähihaisen, kun ulkona on ollut tuulista ja pilvistä, niin lopulta poika kuitenkin on tukka ja selkä märkänä vaunuissa :eek:
Sukat laitan yleensä näön vuoks, mutta nekin vähintään on otettava jossain vaiheessa pois. Minkäs ikäisenä se vauvojen oma lämmönsäätely alkaa toimimaan? :whistle:
 
Meillä löytyi varpaat tänään lääkärin odotushuoneessa :D Kovasti aina sylissä vetää itsensä istumaan ja näin teki sielläkin. Sit heilutteli varpaita ja tuijotteli niitä, lopulta nappas kiinni! Nytkin nököttää sylissä istuen, eihän sitä voi vauvamaisesti olla, iso poika!
 
viivi syntynyt 4,2,2008. 4160g ja 51cm tays. rv 39+0. joutui teholle kun solisluu murtui, sokerit alhaalla ja happi arvot huonot..

nyt 5.5kk. painoa 5kk neuvolassa 6050g ja 64cm. äidin hoikka prinsessa. vie leluja suuhun ja löytänyt varpaat. =) Ei ryömi tai naura :ashamed:

painokäyrä oli lasku suuntainen koska oksensi viisi viikkoisesta ja neuvola ei ottanut todesta. nyt kiinteillä ja parempaan päin.
 
Heips :wave: tää viisas alkoi sit pyykkäämään pojan vaatteita ku piti pakata ja nyt ne on märkiä :hug: mulla on aivot jäässä,aavistustakaan mitä pitäis ottaa mukaan,mun silmissä vaan pyörii pakkasessa oleva jäätelö :p

Tervehdys ja tervetuloa Viivi-Maria
 
Tervetuloa viivi-maria :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meillä neidin keskustelut jatkuu edelleen HUUTAMALLA :D , hauskaa :heart:
Meillä kans huudetaan ja kovaa |O Ja nyt uutena tuli tällä viikolla joku ihme kujerrus :eek: Ihan ku pulu :D

Mie just tajusin että Big Brother alkaa reilun kuukauden päästä ja Idolski tulee taas... Vähä siistii B) Noi on tullu aina katottua :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie just tajusin että Big Brother alkaa reilun kuukauden päästä
Mä meinasin ottaa 24/7:n :ashamed: kerrankin ehtii seurata sitä alusta asti, ollaan aina sattumalta oltu just se eka viikko lomailemassa jossakin.
Enpäs muuten tiennytkään, että se alkaa taas. :eek: Siistiä! Muistattekos kun raskausaikana seurattiin BB:a ja aina oli kunnon keskustelut putoamisista? =) Mäkin taidan ottaa tuon 24/7:n. B) :xmas:
 
tervetuloa uusille!

tämä mamma kiittää nimpparionnitteluista! :p

Meidän perhe on ollut tänään ulkohommissa oikein urakalla. nurmikko leikattu ja trimmeröity ja teinpä kukkapenkinkin. ihanaa kun alkaa pihakin hahmottua jo :) huomenna aletaan tekemään terassia takapihalle jos sää sallii. M on ollut pihalla ihan bodysillaan sillä täällä on ollut todella kuuma päivä. HM:stä ostettiin myös uusi shortsiasu...aivan ylisuloinen.

hiustenlähtö siis kiesus...mä oon kohta kalju. auttakkee ja antakaas vinkkejä mitä pitäs tehä kun en ees imetä...hermo menee kun suihkun jälkeen katson viemäriä niin ihan karvojen peitossa...eikös täällä ollu partureita?hjälppivä! :eek:

missä on kiinamama?jos huomaat tän niin laitappa kuulumisia :)

kortsut ei meillekkään annettu mitään jälkitarkastuksessa mukaan. tytön jälkeen tuputtamalla tuputti jotain mut sanoin et mietin vielä ja nyt pojan kans niin ei mitään...ite jouduin kyseleen...

laitoin fb:hen uusia kuvia lapsista. kerhoon en tollo osaa laittaa....

meille ei nyt tuu kun akuankka lehdistä. seiska on tullu kauan mut siihen meni hermo kun samat pa*kat jutut aina.

nyt meen syömään kinkkupiirakkaa...ja aamulla puntariin... :ashamed: kilot näyttää tännekin palaavan niin mahtavan alun jälkeen... :ashamed: missäköhän vika :ashamed: :ashamed: :snotty: :whistle:

Jepsu ja vieressä kuorsaava poika :heart:
 

Yhteistyössä