***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Ieva....zombiena laitoin juuri kuvia galleriaan, mutta vähän liikaa kuvia lähetin eli ne collaget ovat riittäviä, pari neljän kuvan sarjaa....

Nyt olen niin väsynyt, että luen huomenna enemmän, mutta kovasti kiinnostaa meitäkin millä soseilla kannattaisi aloittaa. Mitjalla todettiin todella raju maitoallergia ja meille sanottiin, että kannattaa siirtää soseiden aloittamista, joten emme ole antaneet muuta kuin Almironia. Onneksi poika kasvaa kuitenkin hienosti ja on tyytyväinen...

Voi, kun tekisi mieli myös lähteä jonnekin festareille!!! Mitähän olisi jäljellä, Faces?

Olen varmaan myöhäisin tänään...Hyvää huomenta jo valmiiksi ensimmäisille aamuksi....

 
Huomenta,
Just heräsin, tarkotus oli antaa miehen nukkua pitkään vuorostaan vaan kuinkas kävikään :ashamed: . Me oltiin neidin kanssa lennosaa eilien päivä ja se kostautu illalla--neiti nukahti klo 23.30 |O . Saas nähä kuinka se tässä päivässä näkyy.

Mukava ieva että reissu oli onnistunut :wave: , ja oon samaa mieltä että home sweet home :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Meillekin tuli tänään Liberolta kirje ja ajattelin tietty, et siellä on se joku lappu millä saa sen Lindex-paketin..mut eipä ollukaan, vaan joitain ihme kirjekuoria joihin voi leikkaa joitain merkkejä vaippapaketeista. Juu, ei kiitti! |O |O
Meille tuli pakettikortti noiden kuorien mukana. :xmas:

Kiva kuulla Piipistä pitkästä aikaa! =)

:hug: kaikille tarvitseville! Ja onnea kääntyilijöille ja uusia sapuskoja maistelleille. :flower: Mekin saatiin allergialääkäriltä lupa varovasti paria ruoka-ainetta maistella nyt ennen Almiron -altistusta. Saas nähdä millä aloitellaan, kun nyt ei saa enää vanhaa perunaakaan. :/ Millä muut maitoallergiset on aloitelleet soseet? :attn:

--Mä oon käsittäny että uudet perunat on pannassa kun ovat ihan uusia ja siis ne pienet uudet perunat, eli isokokoset on ihan turvallisia, korjatkaa jos oon väärässä :wave:

Toivottavasti nuo Pemmin oireet nyt sit saatas kuriin, eli toisaalta "kiva" että hommaan tuli tolkkua, mutta tietty kukas sitä nyt allergiaa lapselleen toivos :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Meillekin tuli tänään Liberolta kirje ja ajattelin tietty, et siellä on se joku lappu millä saa sen Lindex-paketin..mut eipä ollukaan, vaan joitain ihme kirjekuoria joihin voi leikkaa joitain merkkejä vaippapaketeista. Juu, ei kiitti! |O |O
Meille tuli pakettikortti noiden kuorien mukana. :xmas:

Kiva kuulla Piipistä pitkästä aikaa! =)

:hug: kaikille tarvitseville! Ja onnea kääntyilijöille ja uusia sapuskoja maistelleille. :flower: Mekin saatiin allergialääkäriltä lupa varovasti paria ruoka-ainetta maistella nyt ennen Almiron -altistusta. Saas nähdä millä aloitellaan, kun nyt ei saa enää vanhaa perunaakaan. :/ Millä muut maitoallergiset on aloitelleet soseet? :attn:

--Mä oon käsittäny että uudet perunat on pannassa kun ovat ihan uusia ja siis ne pienet uudet perunat, eli isokokoset on ihan turvallisia, korjatkaa jos oon väärässä :wave:

Toivottavasti nuo Pemmin oireet nyt sit saatas kuriin, eli toisaalta "kiva" että hommaan tuli tolkkua, mutta tietty kukas sitä nyt allergiaa lapselleen toivos :eek:
Näin minäkin sen olen ymmärtänyt,että isoja uusiaperunoita voi antaa alle 1v.
Ja niitä pieniä ei ei saisi antaa olikos nyt nitriittien takia..
 
Onpa tosiaan ollu hiljasta ! :eek:
Itsekin kiitän, vähän myöhässä, kaikki sanomatalolla olleita. Tuppaan ite olemaan aikas hiljane tollasissa tilanteissa, ylipäänsä vieraat ihmiset on pelottavia, saatika se, että niitä on 10. :LOL: :LOL: Mutta kivaa oli nähdä vähän ihmisiä nickin takana, ja varsinkin pikkuisia! :) Ehkä ens kerralla minäkin uskaltaudun vähän puhumaan enemmän. :saint:

Kiva että Ievalla oli hyvä Porin reissu! Vähän himottais itsekin viedä Valle johonkin festareille, (seuraavana nyt on Puntala, minne ukko menee esiintymään) mutta taitaa jäädä haaveeksi.
Kenzie, Faces on ihana! Ja siellä on paljon lapsia aina ollut, kun oon siellä käyny, eli sinne vaan! :)

Ollaan itse nyt toista päivää tekemässä lähtöä landelle. Kumma juttu, miten hidasta se lähteminen on! On vaan niin paljon kaikkea.. Olis kuitenkin tänään suht ajoissa tarkotus päästä perille, kun sitten pitää taas tulla jo pois pian.

Valle makaa lattialla ja pitelee varpaista kiinni. On se hyvä, että nykyään pystyy itsekseenkin hieman viihtymään, voin surffata vähän.. :saint:
 
:wave: täältä taustalta

Silloin tällöin käyn lukemassa mutta kirjoittelemaan en juuri ehdi, kylppäriremontti ja mies lomalla... ei ehdi konelle pysähtyä. :kieh: Olen ihan pihalla teidän jutuistakin mutta joskus taas, paremmalla ajalla. =)

Poika kiukkuilee vähän mahaansa, rotarokotuksen oireet tekee taas tuloaan... toivottavasti menee pian ohi, onneksi oli viimeinen annos sitä laatua. No niin, vaunut heiluu, mä meen taas.

Hissukka & poju 5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Lauantai-illan ratoksi seksi keskusteluja palstalla... Muutenpa ei paljon siitä tuu edes puhuttua! Eli meillä TOSI hiljaista sillä rintamalla ja ihan mun haluttomuuden vuoksi... Oon kyllä aikaisemminkin havainnut tän saman ongelman joka kestää imetysajan, jospa sitä sitten taas halut palaa kun joskus imettämisen lopettaa... Miten muut, ootteko yhdistäneet haluttomuutta imetykseen? Ne siis ketkä siitä kärsii... :wave:

En ole osannut yhdistää,tai siis no eka lapsikin
:xmas: ihan mielenkiintoinen ajatus,koska tää lahnailu on persiistä |O
Juu eiköhän me luoteta että siitä se johtuu, itelle on ainakin kivempi kun voi aatella että on joku "syy"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
reppuiltu meilläkin,en tiiä osaisko tuo siihen nukahtaa vielä :eek:
Meillä taas poika nukkui ennen aina kun oli repussa, nyt on ihan kiva kun jaksaa olla siinä vähän hereilläkin ja katsella ympärilleen, kuluu aikakin paremmin kun voi hereillä ollessakin mukavammin ulkoilla... =)
 
Helou helou! :wave:

Kiva kuulla Hissukasta, melkis jo ikävöinyt! =)
Ja missä Piipero? *huhuilee*

Meillä ei tuo tissi kelpaa. Ihan kuin neiti meinais itse vieroittaa itsensä siitä.. Pullosta huolii kyllä mutta tissille vaan karjuu naama punaisena. Yöllä tissi onneksi maistuu vielä, tuntuu että kakskerroksisessa asunnossa ois vähän liikaa ohjelmanumeroa yöllä lähteä pulloa lämmittämään. Kunpa tissi kelpais siis edes öisin, siihen asti että saadaan unikoulut pidettyä, ja jää yösyönnit pois! :|

Eilen neiti istui ekan kerran syöttötuolissa mummilassa, kun mummi välttämättä halusi kokeilla. Melko heilakkaa meininkiä oli, vaikka tyynyllä oli topattukin siihen! ;) Saa siis vielä ihan rauhassa isoveikka istua omassaan, jatketaan sitterissä syöttämistä tytyn osalta vielä joku tovi. Pitäis vaan isommalle etsiä jo valmiiksi semmonen suoja tuohon tavan ruokapöydän tuoliin, ku meillä on noissa tommoset vaaleat kankaat noissa tuoleissa, ni sen tietää miltä ne parivuotiaan ruokailujen jäljiltä näyttää jos ei päällistä siihen osta! :eek:

Noita on noita mammatreffejä muuten ollu sillä tahdilla, että kateeksi käy! Pitäiskö meillä Piipero pitää omat mini-deitit? ;) Puistossa vois ainaski käydä, mahtaisko sille teidän isommalle kelvata tuo meidän isompi mutta teidän isompaa pienempi leikkikaveriksi? Olihan selkeä lause! ;)

No jep, jos rojahtais sohvalle lukemaan Annaa ku anoppilan lehtilaatikosta nappasin eilen mukaani. Mistä tulikin mieleeni G: Mitä lehtiä mammoille tulee, tai mitä luette muutoin kuin tilattuna?
Mulla tulee itelle Kodin Kuvalehti ja Meidän perhe, mutta ostan irtonumeroina joko säännöllisesti tai silloin tällöin Kaksplussan, Vauvan, Me Naiset, Kotivinkki (tämä tuli vielä jokin aika sitten mutta päättyi.. pitäis tilata uudelleen). Äitille tulee Kotiliesi; sitä tykkään lukea, ja Anna on kans ihan ok, joskin vähän taitaa olla minua vanhemmille suunnattu mutta kyllä siinä silti hyviä juttuja on. Kyllähän sitä tarvittaessa lukee vaikka ET-lehteä! =) Mut noita mainittuja nyt mieluiten. Ja Seiska meille tulee kans.. :whistle:

Nyt sinne Annan pariin! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Meillekin tuli tänään Liberolta kirje ja ajattelin tietty, et siellä on se joku lappu millä saa sen Lindex-paketin..mut eipä ollukaan, vaan joitain ihme kirjekuoria joihin voi leikkaa joitain merkkejä vaippapaketeista. Juu, ei kiitti! |O |O
Meille tuli pakettikortti noiden kuorien mukana. :xmas:

Kiva kuulla Piipistä pitkästä aikaa! =)

:hug: kaikille tarvitseville! Ja onnea kääntyilijöille ja uusia sapuskoja maistelleille. :flower: Mekin saatiin allergialääkäriltä lupa varovasti paria ruoka-ainetta maistella nyt ennen Almiron -altistusta. Saas nähdä millä aloitellaan, kun nyt ei saa enää vanhaa perunaakaan. :/ Millä muut maitoallergiset on aloitelleet soseet? :attn:

--Mä oon käsittäny että uudet perunat on pannassa kun ovat ihan uusia ja siis ne pienet uudet perunat, eli isokokoset on ihan turvallisia, korjatkaa jos oon väärässä :wave:

Toivottavasti nuo Pemmin oireet nyt sit saatas kuriin, eli toisaalta "kiva" että hommaan tuli tolkkua, mutta tietty kukas sitä nyt allergiaa lapselleen toivos :eek:
Näin minäkin sen olen ymmärtänyt,että isoja uusiaperunoita voi antaa alle 1v.
Ja niitä pieniä ei ei saisi antaa olikos nyt nitriittien takia..
Ok. Kiitos tiedosta! :flower: =) Meillä aloitettiin tänään soseet ruusunmarjalla. :p Parsakaalia ja kukkakaaliakin ostin, mutta päätettiin sit aloittaa ruusunmarjallakun on uusvanha maku, ts. vauva ehti ruusunmarjaa jo nelikuisena pari kertaa maistella. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Terveisiä Korkeasaaresta :wave: :D Huh, olipa mukava mut rankka päivä :D Mitään Naveja tarvii...kerran vaan eksyttiin :LOL: :LOL: Tai no ei nyt sillee eksytty, mut ajettii rampista ohi, kuten hilunen eikä meinattu päässä takas sille tielle mille piti :headwall: :headwall: :LOL:

Niin, hilunen...menittekö vasta joskus ennen 5 sinne vai olittko pois lähössä? :whistle: Kun mie LUULEN, et bongasin siut siinä kahvilassa porttien ulkopuolella :wave: :wave: Olit selkä meihi päin, mut minusta tein likka oli siinä jonku miehen (sun mies??) sylissä ja poika istu matkarattaissa :whistle: Sano se mies sen pojan nimenki, mut mie en ny muista varmaksi tein sällin nimee :headwall: :kieh:
Huomasitkos...myö istuttiin siinä kahvilan oven ja vessan oven välisissä pöydissä :p :D

**muoksmuoks** Kävin kerhosta tarkistaa tein sällikän nimen ja ihan sillä samalla nimellä se mies kutsu sitä poikaa :D
No voi pärkkele, ihan noin likeltäkö sitä sit mentiin! :whistle: :D Ton kuvauksen ja pojan nimen perusteella vaikuttaa meidän kyllä meidän jengiltä, kun oltiin parkkipaikalta kävelyn ajaksi tyrkätty poitsu rattaisiin niin meni sujuvammin...Oliko siinä porukassa vielä toinenkin mies ja nainen, kun mun veli oli avokkeineen myös mukana? Oon sit näköjään ollut tapani mukaan ihan puusilmä, kun luulis että teidän revohka olis suht helppo bongata... :xmas: Mut en tosiaan tahallani jättänyt moikkaamatta :ashamed: aika usein tuppaan vaan menemään läpät silmillä... :/ Yritin sit siellä Korkeasaaressa kattella josko näkyis, kaikki repun kanssa kulkevat sattui lahjakkaasti silmään! ;)

Mut kivaa oli meilläkin, tyty jaksoi hienosti ja poika käyttäytyi niin mallikkaasti ettei tosikaan! =) Rankka päivähän tuo kuitenkin oli, kun oltiin lähdetty kotoa aamupäivällä ennen kymppiä ja takas oltiin sit sopivasti kympin uutisille.

Niin ja onneksi onnistuu muiltakin tuo ramppien ohi ajaminen! :LOL:

Mikä vallabi? Mekään mitään semmosta nähty... :whistle:

hilu & tyty tänään tasan 5kk :heart:
 
Onpas todellakin ollut hiljaista tänään. :eek: :eek: Onkos Jahvetti, Kristelle, Liinamari ja muut aamuvirkut jossain reissun päällä? :wave:

Lehtigallu: Mulle tulee Vauva ja Kotivinkki, jonka tilauksen tosin lopetin nyt tähän jaksoon, kun ei jouda sitä lukemaan. Lisäks mulle tulee erinäisten järjestöjen lehtiä ja sit meille tulee tietty Hesari. =) Ostelen silloin tällöin Kaksplussaa, Meidän Perhettä ja erilaisia sisustuslehtiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Mikä vallabi? Mekään mitään semmosta nähty... :whistle:
Ne ihanat pikku vallabit on aika lähellä sitä Pukki-ravintolaa. Vastapäätä on kameleita ja vieressä samassa aitauksessa emuja. =)
No kyllähän me niitä kameleita siinä ihmeteltiin ja siinä muutenkin pyörittiin, mut ohi män koko vallabit kun sitä porukkaa siinä oli... :xmas:
 
Hei, pikkasen viiiveellä tulee tää jutska, mut kun olitte puhunu noista name itin vaatteista niin mä oon ollu tosi tyytyväinen noihin tommosesta joustavasta matskusta tehtyihin bodeihin, ei kinnaa eikä purista
. Ne semmosta tiukkaa neulosta olevat on kyllä tosi kinttanoita ja niistä joutuu valkkaan seuraavaa kokoa olevan vaatteen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei, pikkasen viiiveellä tulee tää jutska, mut kun olitte puhunu noista name itin vaatteista niin mä oon ollu tosi tyytyväinen noihin tommosesta joustavasta matskusta tehtyihin bodeihin, ei kinnaa eikä purista
. Ne semmosta tiukkaa neulosta olevat on kyllä tosi kinttanoita ja niistä joutuu valkkaan seuraavaa kokoa olevan vaatteen :/
Meillä on myös noita NameIt -merkkisiä bodeja, mutten ole hirmu tyytyväinen laatuun. :/ Ovat kyllä juurikin tuommoisia joustavaisia, mutta mun mielestä lörähtävät jotenkin tosi helposti. :/ Nuo ovat tosin niitä hullujenpäivien halpisbodeja, joten en tiedä ovatko huonolaatuisempia kuin muut. :/ NameIt-farkkuhaalareihin olen kylläkin ollut todella tyytyväinen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hei, pikkasen viiiveellä tulee tää jutska, mut kun olitte puhunu noista name itin vaatteista niin mä oon ollu tosi tyytyväinen noihin tommosesta joustavasta matskusta tehtyihin bodeihin, ei kinnaa eikä purista
. Ne semmosta tiukkaa neulosta olevat on kyllä tosi kinttanoita ja niistä joutuu valkkaan seuraavaa kokoa olevan vaatteen :/
Meillä on myös noita NameIt -merkkisiä bodeja, mutten ole hirmu tyytyväinen laatuun. :/ Ovat kyllä juurikin tuommoisia joustavaisia, mutta mun mielestä lörähtävät jotenkin tosi helposti. :/ Nuo ovat tosin niitä hullujenpäivien halpisbodeja, joten en tiedä ovatko huonolaatuisempia kuin muut. :/ NameIt-farkkuhaalareihin olen kylläkin ollut todella tyytyväinen. =)
No, joo ehkä toi trikooneulos antaa hivenen liikaa periks, mutta siis neidin päällä ehdottomasti mukavampia kuin nuo tommoset tiukat, niitten päälle pukemiennkin on yhtä tuskaa :headwall: . Varmaan pätee tohon stretsiin myös vauveleilla että pitäs ottaa yhtä kokoo pienemmät kun antavat sen verta myöten :eek:
 

Yhteistyössä