***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
olisitte taas aamulla nähny ku kampasin hiuksia,hit*o olis pitäny muuten kuva ottaa, se kampa oli yhden vedon jälkeen ihan tukossa minun ihanista irtoavista hiuksista |O :snotty:
Mä kans tuossa aamulla laittelin tukkaani (lyhyt siis) suoristusraudalla ja oli wc:n allastaso ihan piukassa tukkaa :eek: :eek: Harvenee siis edelleen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
olisitte taas aamulla nähny ku kampasin hiuksia,hit*o olis pitäny muuten kuva ottaa, se kampa oli yhden vedon jälkeen ihan tukossa minun ihanista irtoavista hiuksista |O :snotty:
Mä kans tuossa aamulla laittelin tukkaani (lyhyt siis) suoristusraudalla ja oli wc:n allastaso ihan piukassa tukkaa :eek: :eek: Harvenee siis edelleen....
Kristelle: Käytätkö suoristusrautaa päivittäin? :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
olisitte taas aamulla nähny ku kampasin hiuksia,hit*o olis pitäny muuten kuva ottaa, se kampa oli yhden vedon jälkeen ihan tukossa minun ihanista irtoavista hiuksista |O :snotty:
mulla lähtee tukkaa päästä kans ihan kiitettävästi. Eilen yöpukua Petskulle vaihtaessani oli yks hius menny sukassa petterin varpaan ympärrille ja iho tietty rikki ja varvas punersi ja mä tietty säikähdin että mitä ny.... Onneks sain sen hiuksen aika helposti pois, ja löysin betamedia siihen "haavaan" yöks, ja aamulla se näytti jo paremmalta.
Nyt oon siis koko aamun miettiny kuinka lyhyeks maltan/uskallan hiukseni leikata ettei noin tai pahemmin kävis toista kertaa...
Täytyy varmaan ens viikoks varata parturia....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
olisitte taas aamulla nähny ku kampasin hiuksia,hit*o olis pitäny muuten kuva ottaa, se kampa oli yhden vedon jälkeen ihan tukossa minun ihanista irtoavista hiuksista |O :snotty:
Mä kans tuossa aamulla laittelin tukkaani (lyhyt siis) suoristusraudalla ja oli wc:n allastaso ihan piukassa tukkaa :eek: :eek: Harvenee siis edelleen....
Kristelle: Käytätkö suoristusrautaa päivittäin? :whistle:
En ihan päivittäin, mut muutaman kerran viikossa. Käytän kyllä niitä kuumuudelta suojaavia aineksia :whistle: Mä luulen, et tukka otti nyt vähän itteensä viime viikon kampaajalla käynnistä (värjäyksestä), kun nyt lähtee taas enemmän kun tässä välillä :whistle:
 
Tuosta pojan tissilakkoilusta piti kertoa. Mä siis eilisen join runsaasti ja söin kunnolla, koitin tarjota rintaa usein pakottamatta ja illalla sainkin huijattua pojan syömään. Yöllä kun heräsin pojan uniääntelyihin, otin nukkuvan pojan sängystään ja hyvin kelpasi unessa olevalle tissi ;) Toistin tämän 2 kertaa yön aikana ja siihen päälle vielä yksi normaalisyöttö, johon poika heräsi tuttuun aikaan. Ja nyt taas maitoa piisaa :D Eilen roikkuneet pussukat ovat jälleen täyttyneet =) Joinpa illalla kotikaljaa ja sitä pahaa Weledan imetysteetäkin :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ja Kiiniltä pitikin jo aikaa sitten kysyä että te vissiin lopetitte Omneon käytön? Mikä sai vaihtamaan Nanniin? Oon katsos miettinyt samaa, josko jossain vaiheessa uskaltais..
Nan sopi jo aikasemminkin Artun mahalle, mutta oli niin "laihaa", että ei pitäny nälkää kun 1-1½h ja Arttu söi muutenkin tosi usein öin ja päivin. Vaihdettiin Omneoon, että saatiin syöttöväliä venytettyä 2h:iin. Tavan Tutteli teki siis mahavaivaa.
Siirryttiin Naniin kun Arttu rupesi enempi syömään kiinteitä. Nykyään Nania menee enää illalla pullollinen + puuroon luraus, joskus myös "jälkkäriksi" ruoan jälkeen. Pitäs varmaan ruveta soseita notkistamaan maidolla (keitinliemellä tähän asti), että kalsiumin saanti varmistuu :/

Te ette tytöt usko tätä!! B) :attn: :D Arttu nukku koko yön!! :heart: :saint: Yks yö unikoulua ja poitsu oppi nukkumaan :eek: Viiden aikaan aamulla kävin pari kertaa tuttia laittamaan suuhun, kun se oli tippunut, mutta siinä kaikki. Arttu ei edes heränny iltavellille, jonka yleensä herää syömään 21.30 =) Luxusta
 
En oo viel kerenny kaikkea lukasemaan, mutta Hippa; ihania nuo teidän koirat! Ja se vinttikoiranainen kävelee muuten ilmeisesti joka pv mein parvekkeen alta... :whistle: :D

Ieva; ikävän kuulosia nuo teidän näpyt! Toivottavasti voitee auttaa. Ja toivottavasti ei oo atooppista ihottumaa. Mun kaverin lapselle tuli kanssa naamaan hirveet ihottumat, jotka sit lähti itekseen/voiteilla veks. Ja mitään järkevää selitystä ei ollu. :|

 
Saatte kyllä lopettaa tuon yöllä kirjottelun kun menee puolipäivää lukea teidän sekoilut ja mies luulee jo muutenkin etten tee täällä päivisin muuta kun istun koneella :kieh: :p

Oman tukanlähtöni suhteen oon harkitsemassa vakavasti koko tukan pois leikkausta, kasvakoon alusta asti sitten... Pitäis vaan eka uskaltaa. :eek:
Siinä ois vaan se että joutusin ainakin alkuun pitään 24/7 jotain pipoja, en usko että oon kauhean viehkeän näköinen ilman tukkaa, tosin tällä tukalla viehkeys on muutenkin 0% |O
Onni tässä ehkä on se että mies tykkää lyhythiuksisista naisista ja kaljuja naisiakin hänestä on ihan liian vähän maailmassa :xmas:

Meilläpäin se syötävä sika on muuten munkkipossu ja kotitalous oli kokki :D

Jii on alkanut dissailemaan mun toista rintaa! :( Pari päivää ollut nyt niin että jos se on tosi kiukku niin oikea rinta ei kelpaa millään, mutta kun laittaa vasemmalle rinnalle niin ei mitään ongelmaa. Ja maitoa tulee kyllä molemmista, oikeasta mun mielestä vielä paremmin, ainakin pumpatessa. Ehkä se on hokassut etten itsekään tykkää siitä rinnasta. "Jos äiti ei tykkää niin en mäkää sitte!" :whistle: :D No joo...

Ihana kävelyilma kun ei paista aurinko! Oon ehkä outo, mutta kävelylenkit ei inspaa yhtään jos on auringonpaistetta. Pieni sadekaan ei haittaa niin paljon kun silmään tai selkään helottava arska...
 
Tuli tässä muuten mieleen että ehkä se myös vähän harmittaa kun nätillä säällä vastaan tulee enemmän sellasia vähäpukeisia, ruskettuneita täydellisiä naisia ja itse joutuu säällä kun säällä peittelemään omaa ruhoaan ettei ihmiset ala voimaan pahoin... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Saatte kyllä lopettaa tuon yöllä kirjottelun kun menee puolipäivää lukea teidän sekoilut ja mies luulee jo muutenkin etten tee täällä päivisin muuta kun istun koneella :kieh: :p
Peesi tähän :kieh: :LOL: Meillä kans mies kuittailee mun palstailusta leikillään :kieh:
 
Huh! Sain luettua!
Munkkipossu on munkkipossu. Kotitalous on köksä. Ja valinnaisena mulla oli ranska ja puutyö (=tekninen työ, tehtiin myös metalli- ja sähkötöitä). Siis yläasteella.
Ööö.
Kiinille onnea unikoulun tuloksista! Pitäisköhän sitä itekin keksiä jotain että vois nukkua paremmin kaikki... :whistle: Viime yöt on ollu jotenkin hankalia, Valle on muutenkin ollu kiukkunen ja yöllä äheltää tosi paljon. Ei herää, mutta itkeskelee ja kitisee niin että mä kyllä herään. Hampaitako tekee, en tiedä.
Onneks mieheltä pitäis tuo urakka loppua pian, ni päästään landelle ja lomalle!

Yritin eilen saada Vallea kääntymään uudestaankin, mutta ilmeisesti siihen tarvitaan hätätilanne (kakkaa pyllyn alla :LOL: ) että onnistuu.. :whistle:

Pusuapina; kannat vaan ylpeesti kroppaas, se on kuitenkin tehnyt uuden ihmisen tänne, ei siitä ihan heti toivuta! :)

Pikkuveli muuten sanoi, en tiedä pitääkö paikkansa (vähän ihmeelliseltä kuulostaa), että nykyään olis laitonta miesten olla paidatta ulkona. Se on kuulema tasa-arvoa. (mitä hiton tasa-arvoa se on, että lihaksikkaat urokset piilottelee, mitä mä sitten katson ulkona? :LOL: ) Naisetkaan ei voi paidatta olla niin ei nyt kuulema miehetkään.
Mutta edelleen, vähän epäilen tuon todenperäisyyttä.. :whistle:
 
Ieva Meillä on kyllä kans reseptit sibicortille ja apo base oily cremelle. Mutta nykyään käytetään kevyempää apo basea ja pääasiassa ceralania. Et niihin ois ihan kiva saada reseptit ku se ceralanki maksaa joku 33?/pikku pumppupullo. Nii ja sitä ataraxia ois kiva olla jos joskus tulee pahat reaktiot jostain ruoasta tai jos yöt menee ihan mahottomiks.

Adalla näky prick-testeissä maito 5 verran ja koira 3 verran. Muita ei näkyny mutta ihan saletisti muitakin allergioita on kun viljaton/maidoton/munaton ei riittänyt pitämään Adan ihon hyvänä. Adan iho sattu onneks just silloin oleen hyvä ku testit tehtiin. Niin ja se Adan maitoallergia varmistettiin sit maitoaltistuksella missä 10ml korviketta riitti kasvojen helotukseen ja urtikariaan. Itseasiassa 2ml kohdalla tuli kans punoitusta ja pari urtikaria näppyä, mut lääkärin mielestä ne ei riittäny...
On kyl vähän jännä miten Pemmun ihottumaan suhtauduttiin tuollalailla siellä allergiasairaalassa. Jos iho on aina vaan huonossa kunnossa niin menkää suosiolla uudestaan tutkimuksiin, tai vaikka yksityiselle vakuuttamaan niille että tarttette reseptin neocateen.

Näyttäis vähän siltä et se mun syömä bataatti nostaa pientä ihottumaa Adan käsiin ja poskiin... :( Tai nyt en oo itseasiassa varma, ku Adan poskissa oli pientä näppyä jo ennenku edes alotin sen bataatin. Mistä lie nekin tullut... :/ Katon vielä huomiseen asti ennenku jätän bataatin pois. Jos Adan iho vaan pahenee niin sit vaan bataatit mäkeen ja sibicortia ihottumille...
Mitä ihmettä mä rupeen tolle likalle syöttämään ku 6kk tulee täyteen?? Ku en oo ees 100% varma et ne 5 ruoka-ainetta mitä nyt syön sopii 100%varmasti... Ku aina välillä Adan iholla on pientä näppyä... Mut on se kyl tolla dieetillä PALJON PAREMPI ku mitä ennen dieettiä. Dieetin alottamisen jälkeen iho ei oo kertaakaan märkiny/ollu tosi paha. Et ehkä me sit toistaseks jatketaan näin... Toivottavasti Adalla ois sit ees muutama ruoka-aine mitä vois ekat vuotensa syödä... huoh..
 
Kotitalous oli kotsa, mut useimmin ihan vaan kotitalous.
Valinnaisina oli kotitalous, saksa ja... kaupalliset aineet, joo! Kesti hetken muistaa!
Munkkipossu on munkkipossu, miehen mielestä possumunkki! :D

Anna86, oot varmaan kertonut tuhannesti, mutta multa on mennyt ohi, joten utelen.. :ashamed: Mitä viittä ruoka-ainetta syöt? Ja :hug: , kuulostaa rankalta!

Kiin, :flower: onnittelut mielettömästä unikoulutuloksesta! Sama ois eessä meilläkin jossain vaiheessa, siinä määrin neiti mua viime yönä hyppyytti. Tuolla vaan on tuo itkuääni niin tautisen kova, että en tiiä miten sitä kestää kouluttaa sit kun homma alotetaan! Korvatulppien kans propably..? ;) Siis joo, mulla toisinaan käy ihan kunnolla korviin kun A itkee väsymystään.. se on jotenki tyttömäisen korvia riipivä se ääni, jotenki tosi läpitunkeva.. auts! :/
 
Kyllä on ollut yöllä taas melkoiset keskiyön keskustelut, oon repeilly täällä itsekseni teidän jutuille...äippähki veti kyllä jeesuksella ihan *repsreps* pohjat! :LOL:

Tyty touhusi taas tunnin verran aamuyöstä, ensin oli vuorossa aamujumppa, mut hetken päästä alkoi levoton ährääminen-tuntui helpottavan ja nukahti kun kävin gaviscon-pullon kautta... :/ Toivottavasti ei nyt ala tuon enempää öisin vaivata.

Anna86 pieneltä kuulostaa meidän neidin vaivat Adaan verrattuna, en osaa edes kuvitella miten hankalaa on kun ei läheskään aina tiedä mistä allergiareaktio tulee ja minkälainen...Mieti siinä sitten evästä pienelle. Toivottavasti aiheuttajat selviävät, vaikka sen mitä olen ymmärtänyt niin melkoista salapoliisintyötä tuntuu noiden pahojen ruokien metsästäminen monta kertaa olla. :hug:

Ja ievalle myös :hug: on kyllä varmaan tosi turhauttavaa kun itse tietää ettei tämä normaalia ole ja sitten vaan todetaan että lapsilla nyt vaan joskus on ihottumaa. :eek: Ihottumahan on oire jostakin, eihän iho reagoi jos ei ole syytä. Samaa mieltä kuin muutama muukin täällä, että yksityiselle vaan jos näyttää ettei asia etene, tuskinpa tytön oireilukaan ykskaks itsestään häviää kun on koko pienen ikänsä kerran oireillut-olis kyllä luullut että allergiasairaalassa näistä jutuista jotain tiedettäis...

Kiinille onnea hyvin nukutusta yöstä! :D Tassutteluako käytitte, nyt ei muista mitä aiemmin kirjoitit... :ashamed: Käytettiin sitä myös pojan kanssa kun hyvin sujuneet yöt meni plörinäksi seitsenkuisena kun lähti tukia vasten kävelemään, hyvin toimi meilläkin silloin! Nyt ollaan pari kuukautta rauhoitettu tyty nukahtamaan omaan sänkyyn myös tassuttelemalla, kun jonkin verran vieläkin mahaansa iltaisin ährystää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Kas vain, pitäsköhän iteki kokeilla sit parin vkon päästä, jos sais vähän nukutuks kaikki paremmin. :D
Kiitos hilunen. :)
Ollos hyvä! Saattaa aluksi vaatia sinnikkyyttä että alkaa toimia, meillä ei poika alkanut nukkua samantien kun tuo alotettiin, mut parissa päivässä eron huomasi jo selvästi kun vaan jaksoi vääntää! :D
 
Mites aina sattuukaan kun saan pojan joskus ja jouluna tyyliin laiteetua miehen paimennettavaksi,se nukuttaa sen,eikä siitä ollut kun tunti ku poika heräs,mikä Hannu Hanhi ja kukas poikaa hoitaa loppupäivän kun aikuinen mies pelaa tietsikalla loppupäivän |O |O aamulla tästä jo motkotin :ashamed: ,no se siitä

Possumunkki munkkipossu olen hokenu ja pyöritellyt sitä kokpäivän :D ja epäilen jo omaa eilistä takuuvarmaa posssumunkki vastausta vai kumpi se oli,äsh,miten tommonen voi jäädä vaivaamaan :LOL: oliskohan mulla vähän tylsää vai :xmas:

Kristelle hienoa,että maitoa piisaa taas :flower: oon huomannut saman kun kotikaljaa juo ei tarvi harkita silikonien laittoa :D kiitos sun tajusin vihdoin miks mun toinen Dollyni on tehotuotannossa niin et kohta räjähttää,vetelin sit eilen lounaalla raflassa urakalla kotikaljaa ajattelematta sen enempää

Eija81 meillä kans löytyy mun hiuksia pojan poimuista ja varsinkin piipelistä.Hankaa joo tosi inhottavasti.

Onnittelut Artullemakoisista unista ja Ipulle pottakakasta tai siis esikolle :LOL:

Pusuapinatiedän tunteen :hug: ,mutta äidit on aina kauniita =)

Tulipas tekstiä,siis puheripuli
 
:hug: täältäkin kaikille allergioiden kanssa taisteleville! Rankalta kuulostaa... :( Ja Annalle nostan kyllä hattua että jaksat jatkaa imetystä, vaikka ruokavalio on noin suppea...

Harmi, Ieva, ettei tilanteeseen saatu vieläkään mitään ratkaisua. Vähän oudolta kyllä kuulostaa tuo teidän saama kohtelu siellä allergiasairaalassa. Meille lastenlääkäri ainakin sanoi ennen testejä(yksityisellä), että ei todellakaan välttämättä niissä näy (ellei ole ige-välitteinen niin ei ainakaan näy), mutta että hyvin voi olla silti allergiaa, vaikkei näkyisikään. Eikä tosiaankaan kortisonivoiteita terveelle iholle (niinkuin teille tais olla neuvottu niihin käsiin), meille sanottiin ainakin että vasta sitten kun on oikeasti pahana ja vaivaa...
Johtuiskohan tuo "nuiva" suhtautuminen sitten siitä, että meillekin kyllä moneen otteeseen painotettiin että allergioiden hoito on muuttumassa entistä enemmän siedätyksen suuntaan, et jos eivät sitten pitäneet oireita tarpeeksi "vakavina", vaikka selvästi kyllä Pemmua vaivaavatkin :/ .
Ainakin toi syömisen jälkeen lehahtelu kuulostas musta siltä että saattas liittyä allergiaan, vaikka kaikki maitorupi atopia ei siis johdukaan allergioista, niinkuin ei meilläkään. Mutta toivotaan nyt että ratkeaa, suuntaan tai toiseen, toi odottelu ja tarkkailu ja asioiden vatvominen on kaikkein inhottavinta. :hug: sinne!

Tää mamma menee nyt tilailemaan babylegsejä, kun saitte muyt taannoin niistä innostumaan :D

Ainiin...ja possumunkki täällä ja köksä... :LOL:
 

Yhteistyössä